Jump to content
IGNORERAD

Stenson på god väg att ta sveriges första major?


Krafta

Recommended Posts

5 under par på efter dom första 9 hålen på avslutningsvarvet,delad ledning med Rickie Fowler och han spelar riktigt bra men han verkar putta bättre än någonsin!!! Klockan är mycket men det blir ju svårt att inte titta på avslutningen!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkade inte halla i hela vagen, den daringa irlandaren ar inte latt att tas med!

Men bra gjort Stensson, visa tydligt att han tillhor toppen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Sitter just nu och tittar på par3 tävlingen som föregår själva huvudtävlingen i the masters, vad tror ni om stensons chanser att bli den första svenska killen att ta en major?

 

Enligt mig själv så känns det nog som den största möjligheten hitintills, som han har haft i just the masters (trots influensan).

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter just nu och tittar på par3 tävlingen som föregår själva huvudtävlingen i the masters, vad tror ni om stensons chanser att bli den första svenska killen att ta en major?

 

Enligt mig själv så känns det nog som den största möjligheten hitintills, som han har haft i just the masters (trots influensan).

 

Jag har bettat en hundring med en amerikanare här nere att Stenson skall bli etta på världsrankingen någon gång i år. Detta var dock före influensan, men jag tror fortfarande han har en rimlig chans - och ja, jag tror att han tar en Masters i år.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad Rory tycker?

Många unga spelare som har ett aggresivt spel, Jason Day,Jordan Spieth, Keegan.

Europeerna Poulter, Rose Kaymer och min favorit, Dubuisson, men som svensk hejar man så klart på Henrik,  det är bara det att det finns närmare 100 stycken som kan vinna denna tävling!

 

50 spänn på Dubuisson och 100 på Jason Day!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Känns helt enkelt rätt just nu inför british open!

Stenson har fått återhämta sig och känner sig mycket gladare än någonsin.

Tror, eller hoppas att han kan ta den första svenska majorn på herrsidan just denna veckan på "the home of golf" st:andrews som jag själv har spelat och tycker är helt fantastisk.

Det är ju inte många spelbolag som har några vettiga spelalternativ/odds men jag gick in på mrbet.se och vidarelänkade mig till bet365 där man fick 10-100euro bonus om man satte in lika mycket och som även hade en massa olika bets för british open.

Mina spel gick givetvis på henrik stenson. 1000kr på vinst (21ggr pengarna) och 1000kr på att han kommer bland dom 5 bästa ( 5ggr pengarna ) , så det är bara att hålla tummarna!

Kan tillägga att jag inte har lagt en krona på något som helst spel på dom senaste 3 åren men just nu kändes det läge för det.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

En lax på våran kära svensk var modigt. Han visade väldigt dålig form i Sverige senast, så topp 5 för 5 x insatsen var tufft spelat.

Vi får se på söndag. Spelar själv aldrig pengar på golf om jag inte själv är med:))

 

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att han måste klara av att ta en major enkelt, han som har spelat golf på både broccoli och månen, hur han nu bar sig åt:D;).

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns helt enkelt rätt just nu inför british open!

Stenson har fått återhämta sig och känner sig mycket gladare än någonsin.

Tror, eller hoppas att han kan ta den första svenska majorn på herrsidan just denna veckan på "the home of golf" st:andrews som jag själv har spelat och tycker är helt fantastisk.

Det är ju inte många spelbolag som har några vettiga spelalternativ/odds men jag gick in på mrbet.se och vidarelänkade mig till bet365 där man fick 10-100euro bonus om man satte in lika mycket och som även hade en massa olika bets för british open.

Mina spel gick givetvis på henrik stenson. 1000kr på vinst (21ggr pengarna) och 1000kr på att han kommer bland dom 5 bästa ( 5ggr pengarna ) , så det är bara att hålla tummarna!

:thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

En lax på våran kära svensk var modigt. Han visade väldigt dålig form i Sverige senast, så topp 5 för 5 x insatsen var tufft spelat.

Vi får se på söndag. Spelar själv aldrig pengar på golf om jag inte själv är med:))

 

 

 

Stenson har ju en kapacitet att bli världsetta om det inte kommer en massa andra saker emellan som förstör.

Han har ju inte haft annat än sjukdomar mm under våren och säkert förföljt honom genom säsongen,trots det är han nr 10 i europa.

Nu har han vilat och tagit igen sig och är frisk,har fått sin vila och är på gott humör,hans spel passar på banan så nu är det dags för sveriges första majorseger!!!

Goo Stenson!!!!!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Stenson har ju en kapacitet att bli världsetta om det inte kommer en massa andra saker emellan som förstör.

Han har ju inte haft annat än sjukdomar mm under våren och säkert förföljt honom genom säsongen,trots det är han nr 10 i europa.

Nu har han vilat och tagit igen sig och är frisk,har fått sin vila och är på gott humör,hans spel passar på banan så nu är det dags för sveriges första majorseger!!!

Goo Stenson!!!!!

Mycket men här haha, MEN visst han kan blixtra och skjuta lågt,men att han vinner - No Way, jag sätter 5 grr pengarna tillbaka på det.

 

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas han vinner såklart, det är bara ett krux, dom är rätt bra dom andra 143 (eller hur många dom nu är) spelarna också!

Synd att Alex är skadad igen, han verkade vara på väg mot något stort, kan han bara få nerverna under kontroll, då jäklar! I alla fall, heja Sverige!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket men här haha, MEN visst han kan blixtra och skjuta lågt,men att han vinner - No Way, jag sätter 5 grr pengarna tillbaka på det.

Ok. så du ger mig 5000kr om inte stenson vinner!

 

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

 

Nej, då har du missuppfattat mitt inlägg.

Jag ger dig 5x  pengarna ( i det här fallet 1000kr) om Henrik Stenson vinner turneringen, men vad sätter du emot??

Jag är öppen för förslag.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Trist att inte orginal citeringen kom med. Men du fattar nog ändå:)

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, då har du missuppfattat mitt inlägg.

Jag ger dig 5x  pengarna ( i det här fallet 1000kr) om Henrik Stenson vinner turneringen, men vad sätter du emot??

Jag är öppen för förslag.

Nu har jag ju bettat med 21ggr pengarna om stenson vinner så 5ggr låter inte så lockande.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 slag efter ledaren, det blir svårt att ta igen det försprånget.

Ja - kanske inte den bästa starten men -7 för dustin på förmiddagen motsvarar väl -3/-4 på eftermiddagen då vindarna var mer påtagliga.Omvända starttider i morron och förhoppningsvis lika villkor som idag.

Stenson har ju varit lite trög i starten under hela året men kommit igen starkt på slutet så vi kan ju fortfarande se fram emot resterande 75% av tävlingen!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som jänkarår i år. Den där Spisen ser bra ut, som vanligt! Intressant att se om han klarar en riktig skottestorm idag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...