Jump to content
IGNORERAD

1,000 samlades på Phuket - vill ha tillbaka solstolar och försäljning till stränderna


MPR Nyheter

Recommended Posts

Sa du tycker att de som har tid att semestra nar de vill, pensionarerna alltsa ska ligga pa sanden, passar yngre men inte aldre! Eller ska "vi gamlingar" sitta pa hemmet och vara tacksamma" ?

Skamt asido, det finns gott om plats bade for bekvamlighetsturism och naturalskare!

Phuket utan pensionarerna kommer snart att tappa sa mycket turister framfor allt under lagsasong att da kommer det att bli riktigt krisigt!!

Ja alla klarar nog inte av att ligga på den tunna mattan för att slippa sand i röven

och fikat..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 187
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    36

  • Tamdai

    14

  • Khun Ken

    8

  • MaiChai

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja alla klarar nog inte av att ligga på den tunna mattan för att slippa sand i röven

och fikat.. :)

Klara men vill inte!

Snobbturisterna kan val sitta pa arselet ute i naturreservaten, dar ar det ju stadat nu!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klara men vill inte!

Snobbturisterna kan val sitta pa arselet ute i naturreservaten, dar ar det ju stadat nu!

Föredrar mattan själv.. :) Kan man bre ut sig lite..

post-7709-0-41732000-1407722335.jpg

post-7709-0-97383900-1407722343.jpg

post-7709-0-68893300-1407722349.jpg

post-7709-0-14809900-1407722358.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa du tycker att de som har tid att semestra nar de vill, pensionarerna alltsa ska ligga pa sanden, passar yngre men inte aldre! Eller ska "vi gamlingar" sitta pa hemmet och vara tacksamma" ?

Skamt asido, det finns gott om plats bade for bekvamlighetsturism och naturalskare!

Phuket utan pensionarerna kommer snart att tappa sa mycket turister framfor allt under lagsasong att da kommer det att bli riktigt krisigt!!

 

Det finns nog plats för båda delar som du säger, men vem ska bestämma vem och hur många som får bedriva näring på stränderna? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns nog plats för båda delar som du säger, men vem ska bestämma vem och hur många som får bedriva näring på stränderna? 

Det har ju "glittermaffian" sagt sig utreda just nu for att till en bra balans mellan sand o stolalskare!

Blir nog ung. som forut, har aldrig upplevt att det varit svart att promenera langs stranderna i vare sig Patong eller andra "turistbeacher" pa Phuket,daremot pa smala strander som exempelvis delar av Lamai kan det vara sa att man"tvingas" klafsa i vattnet ibland! Men da ar det hotellen som brett ut sig for sina gaster!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa du tycker att de som har tid att semestra nar de vill, pensionarerna alltsa ska ligga pa sanden, passar yngre men inte aldre! Eller ska "vi gamlingar" sitta pa hemmet och vara tacksamma" ?

Skamt asido, det finns gott om plats bade for bekvamlighetsturism och naturalskare!

Phuket utan pensionarerna kommer snart att tappa sa mycket turister framfor allt under lagsasong att da kommer det att bli riktigt krisigt!!

 

Äsch, det finns ju alltid Pattaya för pensionärerna-vad jag vet så trängs det fortfarande tredubbla rader med solstolar på stranden där!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, det finns ju alltid Pattaya för pensionärerna-vad jag vet så trängs det fortfarande tredubbla rader med solstolar på stranden där!

Pattaya tillhor snobbturister o ryssar, det ar sant for det har jag last pa MPR, Phuket tillhor tack o lov fortfarande mest ickeryssar och de av snobbturisterna sa forhatliga charterturisterna. Det ar ocksa sant for det har jag ocksa last pa MPR!

Sedan finns det ju en mojlighet att jag har fel om Pattaya eftersom jag aldrig varit dar, men Phuket...och sarskilt "turistfallorna" Patong o KataKaron (ryssarnas tummelplats nr 1 pa Phuket, Kata) kannar jag i alla fall till lite grann om! Tredubbla rader skulle i alla fall ge mer strand dar an pa manga andra stallen!

Lat nu stalmormor o hennes gloende gubbe fa vara i Patong, dom behover lite glamour de sista aren av livet utan att fa roven o HP:n fulla av sand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya tillhor snobbturister o ryssar, det ar sant for det har jag last pa MPR, Phuket tillhor tack o lov fortfarande mest ickeryssar och de av snobbturisterna sa forhatliga charterturisterna. Det ar ocksa sant for det har jag ocksa last pa MPR!

 

Vad jag vet så går det inga charterresor till Pattaya, inte från Sverige iallafall...då är det bara snobbarna kvar??

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Da har vi fundamentalt olika upplevelser, de jag hyrde stol av till o med vaktade klader o vardesaker nar jag ville svalka mig i havet (ar man ensam ar det eljest svart att ta ett dopp) sa det ar nog valdigt olika, jag upplevde aldrig nagot av det du beskriver, och "strandforsaljarna" fick inte vistas och salja nagot pa stranden utan sina indentitetsvastar eller vad man ska kalla dom! Nja, rovhal finns det nog ,manga i Patong, men dom tillhorde en annan kategori an majoriteten av de som jobbade dar, maffiastyrda mahanda, men jag har  nog haft en jakla tur nar jag varit dar som aldrig traffade pa nagot som du beskriver! Trakigt for dig att fa en sadan upplevelse!

Hej

 

Samma här, jag har bra erfarenheter av strandförsäljare ifrån både Thailand, Indonesien, Indien, Filippinerna och alla platser i Europa som Spanien, Grekland, Cypern och andra turistländer, jag har varit och badat på också. 

 

Har också haft tur med bra strandförsäljare som har vaktat värdesaker, radio och annat man har släpat med sig till stranden åt både mig och mina vänner, vi kunde lämna allt och bada, springa en tur på 5 km eller gå på restaurang, när vi kom tillbaka saknades inget, vi kunde förboka våra stolar till nästa dag och inte sällan kunde man få allt för halva priset när man hade blivit kompis med försäljarna.

 

Jag har vänner som har återkommit till samma plats på stranden i 10-15 år bara för att få samma strandförsäljare i t.ex Pattaya och Bali, då vet man att man kan lita på dom, få en bra rabatt, extra bra service och att det mer är som att träffa vänner än att köpa en tjänst. 

 

Ibland käkar vi tillsammans med strandförsäljarna och då bjuder dom på god traditionell mat som dom har med sig och vi står för drycken, detta var speciellt vanligt på Bali, i Thailand är det inte ovanligt att vi i vårt sällskap brukar dela en flaska Rom eller Whiskey med strandförsäljarna framåt kvällen, spela fotboll med dom eller bli hembjudna till dom på middag.

 

Inte sällan har jag som är fiske intresserad åkt med strandförsäljare i deras båtar på en gratis fisketur på deras fritid eller så har dom förmedlat kontakt till någon lokal fiskare som jag har kunnat åka med, några gånger har vi sedan lämnat den fångade fisken på en restaurang och sedan käkat gratis tillsammans mot att restaurangen fick behålla resten, ibland blir man bekant med deras familjer och lär känna föräldrar, syskon o.s.v detta leder ibland till roliga upplevelser. 

 

Jag har nästan lite svårt för att förstå hur utlänningar lyckas komma på kant med dessa serviceinriktade, vänliga och trevliga människor som så gärna vill knyta kontakter och bjuda på sig själva, hela deras verksamhet bygger ju på att dom uppträder korrekt och inte lurar sina kunder.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet så går det inga charterresor till Pattaya, inte från Sverige iallafall...då är det bara snobbarna kvar??

Japp och ryssar! Fast dom har ju blivit 30% farre, snobbarna daremot behaller greppet! :im_happy:

 

 

 

 

Hur kanns det for en dalaspeleman att ha blivit snobb? :im_happy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rawai Beach år 2000 var en härlig idyll

post-3485-0-28175900-1407743450.jpg

post-3485-0-95640800-1407743450.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Klara men vill inte!

Snobbturisterna kan val sitta pa arselet ute i naturreservaten, dar ar det ju stadat nu!

 

Hur någon kan försvara det som hänt på Phukets stränder de senaste fem åren är för mig en gåta!

 

Hyra en solstol, vara tvingad att köpa allt av den som driver just denna strandremsa du sitter på, och få betala enorma överpriser samt att stranden inte längre ser ut som en strand utan som en marknad. Ja man tar sig för pannan när man dessutom läser att det faktum att det var och varannan minut kommer pushiga strandförsäljare anses av vissa som bra service.

Vill jag handla något så gör jag det, men att få taskiga kopior av allhanda saker uppkörda under näsan en hel dag det anser inte jag vara ett trevligt strandliv.

 

Precis det här har man rensat ut i nästan varenda medelhavsland, men på MPR kallas de som inte vill säga nej till säljare hela tiden för snobbturister.

 

För samma pris som det i år per dag kostat att hyra en "ofta" trasig solstol hade man kunnat köpa sin egen brassestol, och även de som av Baa inte klassas som snobbturister har ju suttit dryga 10 timmar på ett flygplan för att komma till Thailand, så att knalla 22 meter för att köpa mat och dryck till mindre än halva priset av vad som gällt nu torde de nog orka.

 

Att maffian tagit över stranden är det ingen tvekan om, och att när man nu rensar upp så kallas de som gillar detta för snobbar, ja om man gillar stränder så kanske man skall låta stränderna se ut som stränder inte marknadsplatser, annars kan man ju stanna vid poolen.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Som med allt så är väl lagom bäst . Låter för jävligt med maffiafasoner där man måste handla av dom man sitter hos.

Så har jag aldrig upplevt det MEN det ska tilläggas att jag bara varit i phuket  en gång och det var längesedan.

 

Sånt skit som Tamdai  upplevt ska naturligtvis bort men jag tror även att dom flesta turister inte skulle vilja sitta på en helt öde strand

vad gäller möjlighet att köpa dricka ,glass och mat mm. Som sagt lagom är bäst .

 

Mvh Hobbe

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur någon kan försvara det som hänt på Phukets stränder de senaste fem åren är för mig en gåta!

 

Hyra en solstol, vara tvingad att köpa allt av den som driver just denna strandremsa du sitter på, och få betala enorma överpriser samt att stranden inte längre ser ut som en strand utan som en marknad. Ja man tar sig för pannan när man dessutom läser att det faktum att det var och varannan minut kommer pushiga strandförsäljare anses av vissa som bra service.

Vill jag handla något så gör jag det, men att få taskiga kopior av allhanda saker uppkörda under näsan en hel dag det anser inte jag vara ett trevligt strandliv.

 

Precis det här har man rensat ut i nästan varenda medelhavsland, men på MPR kallas de som inte vill säga nej till säljare hela tiden för snobbturister.

 

För samma pris som det i år per dag kostat att hyra en "ofta" trasig solstol hade man kunnat köpa sin egen brassestol, och även de som av Baa inte klassas som snobbturister har ju suttit dryga 10 timmar på ett flygplan för att komma till Thailand, så att knalla 22 meter för att köpa mat och dryck till mindre än halva priset av vad som gällt nu torde de nog orka.

 

Att maffian tagit över stranden är det ingen tvekan om, och att när man nu rensar upp så kallas de som gillar detta för snobbar, ja om man gillar stränder så kanske man skall låta stränderna se ut som stränder inte marknadsplatser, annars kan man ju stanna vid poolen.

Har aldrig haft problem med overpriser jag inte vill betala. uppskatttar daremot servisen dom bestod med, 

snobbturist, haha, dar fick du nagot att haka uppp dig pa, intressant iaktagelse, du menar alltsa att det efter 10 timmars flygning skulle vara bekvamare arr sitta och fa sant i arselet an att sitta i en stol, jaja alla tycker vi olkika jag foredra att slippa sand i min HP.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som med allt så är väl lagom bäst . Låter för jävligt med maffiafasoner där man måste handla av dom man sitter hos.

Så har jag aldrig upplevt det MEN det ska tilläggas att jag bara varit i phuket  en gång och det var längesedan.

 

Sånt skit som Tamdai  upplevt ska naturligtvis bort men jag tror även att dom flesta turister inte skulle vilja sitta på en helt öde strand

vad gäller möjlighet att köpa dricka ,glass och mat mm. Som sagt lagom är bäst .

 

Mvh Hobbe

Absolut, det finns som sagt plats for alla/////////////////////////////

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag foredra att slippa sand i min HP.

 

Finns det så höga stolar så du slipper det :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det så höga stolar så du slipper det :wink:

Nej, men dom har HP service dar det ingar natkassar i bottenregionen! :haha:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

De som sitter i 3 dubbla led ipå beachen i Pattaya och under parasoll är  mest Thaiare, oftast, tjejer och från Bangkok

Det finns inget mer intressant för dem än att äta denna seafood, och tjattra i 3 tim runder ett parasoll på beachen.
Så har det varit i alla år för min fru o hela hennes släkt. 

Och Problemet om de tar bort parasollerna är ju solen --- och cancern

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alla klarar nog inte av att ligga på den tunna mattan för att slippa sand i röven

och fikat.. :)

Lite offT men jag har alltid antagit (och köpt) sånadär vävda gräsmattor att ha som underlägg på sandstranden ända tills exet sa att vi måste köpa nåt att ha under när vi äter.

Så jag snokade fram tallriksunderlägg (tabletter kallas dom kanske, tja såndär plastsak i alla fall) men den dög inte... Sen kom hon dragandes med en såndär strandmatta att ha på golvet och käka på...

 

Jaha? okejj... :good:  Så det är det man ska ha dom till, bäst jag håller tyst om vad jag har haft mina exemplar till på tidigare resor :dirol:

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Samma här, jag har bra erfarenheter av strandförsäljare ifrån både Thailand, Indonesien, Indien, Filippinerna och alla platser i Europa som Spanien, Grekland, Cypern och andra turistländer, jag har varit och badat på också.

Har också haft tur med bra strandförsäljare som har vaktat värdesaker, radio och annat man har släpat med sig till stranden åt både mig och mina vänner, vi kunde lämna allt och bada, springa en tur på 5 km eller gå på restaurang, när vi kom tillbaka saknades inget, vi kunde förboka våra stolar till nästa dag och inte sällan kunde man få allt för halva priset när man hade blivit kompis med försäljarna.

Jag har vänner som har återkommit till samma plats på stranden i 10-15 år bara för att få samma strandförsäljare i t.ex Pattaya och Bali, då vet man att man kan lita på dom, få en bra rabatt, extra bra service och att det mer är som att träffa vänner än att köpa en tjänst.

Ibland käkar vi tillsammans med strandförsäljarna och då bjuder dom på god traditionell mat som dom har med sig och vi står för drycken, detta var speciellt vanligt på Bali, i Thailand är det inte ovanligt att vi i vårt sällskap brukar dela en flaska Rom eller Whiskey med strandförsäljarna framåt kvällen, spela fotboll med dom eller bli hembjudna till dom på middag.

Inte sällan har jag som är fiske intresserad åkt med strandförsäljare i deras båtar på en gratis fisketur på deras fritid eller så har dom förmedlat kontakt till någon lokal fiskare som jag har kunnat åka med, några gånger har vi sedan lämnat den fångade fisken på en restaurang och sedan käkat gratis tillsammans mot att restaurangen fick behålla resten, ibland blir man bekant med deras familjer och lär känna föräldrar, syskon o.s.v detta leder ibland till roliga upplevelser.

Jag har nästan lite svårt för att förstå hur utlänningar lyckas komma på kant med dessa serviceinriktade, vänliga och trevliga människor som så gärna vill knyta kontakter och bjuda på sig själva, hela deras verksamhet bygger ju på att dom uppträder korrekt och inte lurar sina kunder.

Med vänlig hälsning isan lover

Man får väl hoppas att dessa försäljare har rötterna i Issan?

Annars är dom inte att lita på enligt vissa källor på MPR.

Allra helst taxichaufförer som inte kommer från Issan är opålitliga har jag hört. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Samma här, jag har bra erfarenheter av strandförsäljare ifrån både Thailand, Indonesien, Indien, Filippinerna och alla platser i Europa som Spanien, Grekland, Cypern och andra turistländer, jag har varit och badat på också. 

 

 

 

 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Men du har aldrig varit i Phuket som den här tråden handlar om?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...