Jump to content
IGNORERAD

Dirt bike i Pattaya


Niro

Recommended Posts

Jag som bara kört automatväxlad moppe tidigare var idag ute i terrängen och körde 250cc crosscykel. Mycket kul, grabben som håller till på the dark side var riktigt duktig på att lära ut.

Det gick bra, inget blod och bara lite svettig! Halkade ut i bambun en gång när jag kom in i en kurva på för hör växel. Hittade inte bromsen i de där skidpjäxorna man ska ha på sig.

Annars ok. Först övningskörning på en grusplan och sen när jag var expert så vart det ut bland sten sand och branta stup.

Lite öm i axlarna, får se hur det känns i morgon.

Har ni tråkigt kan jag rekommendera detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag som bara kört automatväxlad moppe tidigare var idag ute i terrängen och körde 250cc crosscykel. Mycket kul, grabben som håller till på the dark side var riktigt duktig på att lära ut.

Det gick bra, inget blod och bara lite svettig! Halkade ut i bambun en gång när jag kom in i en kurva på för hör växel. Hittade inte bromsen i de där skidpjäxorna man ska ha på sig.

Annars ok. Först övningskörning på en grusplan och sen när jag var expert så vart det ut bland sten sand och branta stup.

Lite öm i axlarna, får se hur det känns i morgon.

Har ni tråkigt kan jag rekommendera detta.

 

Jag har varit sugen på att fara med på trekking med cross i CM eller CR men det blev inget av det sist. Finns det nåt sånt nära pattis, kanske samma snubbe t.o.m.

 

Runt på en bana är ju inte så förbaskat kul, fast jag har ju mest lekt med endurocyklar. Har nu en seg 250cc 4-t men med ett jäkla vrid från botten.

 

Jag få lite ont i jumskar och handleder, men axlar var nåt nytt för mig. Kanske beror på hur våldsamt man kör. Klämmer ju om cykeln när jag kör så det är nästan en pina att gå dan efter,

då är nog lite ont i axlarna bättre. Tror det kallas träningsvärk, muskler som normalt sett inte används blir aktiverade.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag som bara kört automatväxlad moppe tidigare var idag ute i terrängen och körde 250cc crosscykel. Mycket kul, grabben som håller till på the dark side var riktigt duktig på att lära ut.

Det gick bra, inget blod och bara lite svettig! Halkade ut i bambun en gång när jag kom in i en kurva på för hör växel. Hittade inte bromsen i de där skidpjäxorna man ska ha på sig.

Annars ok. Först övningskörning på en grusplan och sen när jag var expert så vart det ut bland sten sand och branta stup.

Lite öm i axlarna, får se hur det känns i morgon.

Har ni tråkigt kan jag rekommendera detta.

 

 

Vad heter stället? Skulle vara kul och testa nästa gång när man är nere.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om man får göra reklam här men grabben heter Jonny och bor precis till höger vid sista 7/11 innan man kommer upp till sjön vid Siam Contry Club.. Google eller PM

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit sugen på att fara med på trekking med cross i CM eller CR men det blev inget av det sist. Finns det nåt sånt nära pattis, kanske samma snubbe t.o.m.

 

Runt på en bana är ju inte så förbaskat kul, fast jag har ju mest lekt med endurocyklar. Har nu en seg 250cc 4-t men med ett jäkla vrid från botten.

 

Jag få lite ont i jumskar och handleder, men axlar var nåt nytt för mig. Kanske beror på hur våldsamt man kör. Klämmer ju om cykeln när jag kör så det är nästan en pina att gå dan efter,

då är nog lite ont i axlarna bättre. Tror det kallas träningsvärk, muskler som normalt sett inte används blir aktiverade.

Detta var som sagt första gången för mig, kanske jag som nybörjare inte ens har ont på rätt ställe Nåja idag har det gott över. Rundan jag åkte var ute på vischan, visste inte ens att det fanns så mycket natur så nära stan. Åkte förbi åkrar med olika grödor. Runt ett grustag och paus på ett ställe med utsikt ner mot Pattaya. Så runt runt som på en speedway bana var det inte.

Det bratas om så många olika barer som nämns vid namn, så jag tror inte jag bryter mot några regler när jag säger att en åktur med http://www.tracksntrailspattaya.com rekomenderas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var som sagt första gången för mig, kanske jag som nybörjare inte ens har ont på rätt ställe Nåja idag har det gott över. Rundan jag åkte var ute på vischan, visste inte ens att det fanns så mycket natur så nära stan. Åkte förbi åkrar med olika grödor. Runt ett grustag och paus på ett ställe med utsikt ner mot Pattaya. Så runt runt som på en speedway bana var det inte.

Det bratas om så många olika barer som nämns vid namn, så jag tror inte jag bryter mot några regler när jag säger att en åktur med http://www.tracksntrailspattaya.com rekomenderas.

Ser skoj ut man kanske skulle åka dit och testa lite... Så nu blir det crosshoj för dig och ingen CBR :-)

//Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser skoj ut man kanske skulle åka dit och testa lite... Så nu blir det crosshoj för dig och ingen CBR :-)

//Gustav

Har betalat deposit på en Honda crf250m. Ska hämtas i Changmai 10 september
Link to comment
Dela på andra sajter

Har betalat deposit på en Honda crf250m. Ska hämtas i Changmai 10 september

Dom är fina. Lika dan motor som min CBR men med annan mappning. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är fina. Lika dan motor som min CBR men med annan mappning.

Jo jag bestämde mig för att gå 50/50 så blir en motto

post-4451-0-59378600-1406101007_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Detta var som sagt första gången för mig, kanske jag som nybörjare inte ens har ont på rätt ställe Nåja idag har det gott över. Rundan jag åkte var ute på vischan, visste inte ens att det fanns så mycket natur så nära stan. Åkte förbi åkrar med olika grödor. Runt ett grustag och paus på ett ställe med utsikt ner mot Pattaya. Så runt runt som på en speedway bana var det inte.

Det bratas om så många olika barer som nämns vid namn, så jag tror inte jag bryter mot några regler när jag säger att en åktur med http://www.tracksntrailspattaya.com rekomenderas.

Precis nåt sånt jag har varit sugen på. Tackar för tipset.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nåt sånt jag har varit sugen på. Tackar för tipset.

Jag har en sån här, lika dan motor. 

post-7723-0-30044100-1406105661.jpg

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska tillbaka om tre fyra veckor och köra en runda till. Någon som ska med? Tysckte jag såg att han har tre 250 cyklar och två mindre 125or

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska tillbaka om tre fyra veckor och köra en runda till. Någon som ska med? Tysckte jag såg att han har tre 250 cyklar och två mindre 125or

Kanske hänger med hör av dig när det är dags

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte ta en liten MPR träff i december med en liten tävling på bästa varvtid???

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Varför inte ta en liten MPR träff i december med en liten tävling på bästa varvtid???

Det jag kikade på (som såg intressant ut) var inte på bana utan ute efter vägarna...

 

Men en träff, och kan vi köra bana/varv på deras grusplan så är jag på. Men jag antar att dom inte är så sugen på några sådana lekar.

 

Är nånstans där sep/okt och tillbaka i nov/dec i landet i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Tänk att få en hjälm efter en svettig Indier å lukta curry i 2 år,,

Nu kommer Moritz att ge dig minuskarma enligt hans egna metod! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer Moritz att ge dig minuskarma enligt hans egna metod! :crazy:

 

3 currypåsar av 5 blir det

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...