Jump to content
IGNORERAD

Billigare motorbike resor i Pattaya


kenke

Recommended Posts

På onsdag kväll, den thailändska armén tillsammans med Banglamung District tjänstemän, och Pattaya City Hall tjänstemän genomförde kontroller av motorcykel taxichaufförer i närheten av Pattaya som en del av en fortlöpande hårdare tag som är inställd på att formalisera biljettpriser, registrering och hur de agerar.

Kontroller gjordes på Pattaya Beach, 2: a vägen och 3: e vägen och såg över 100 motorcykel taxichaufförer kontrolleras. De har fram till 15 juli för att registrera sig, annars kommer de inte att tillåtas att fungera som en taxi.

Som en del av förändringarna, de är endast tillåtet att ta ut maximalt 25 Baht för resor upp till 2kms, sedan ytterligare 5 baht per kilometer. Om resan är över 5kms då kunden och taxichauffören måste förhandla fram en avgift innan genomföra resan.

Förare fick varningar att inte dricka under jour-och uppträda på ett professionellt sätt och vara artiga mot sina kunder hela tiden. Alla cyklar kommer att förväntas att visa en gul Number Plate senast den 15 juli.

Inga åtgärder vidtogs mot alla förare på onsdagen med varningar som utfärdas till dem som ännu inte registrera sig.

- See more at: http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/134703/clampdown-on-Pattaya-motorbike-taxi-drivers/#sthash.XSTQmsOB.dpuf

 

google översättning

 

   

 

 

 

http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/134703/clampdown-on-Pattaya-motorbike-taxi-drivers/

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Låter ju jättebra... jag struntar nog i cykeln med dom priserna, jag hittar väl inte i soppan i alla fall. :)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm Betala vad taxikillen vill ha eller betala vad myndigheterna säger att jag skall betala.

 

Ja det blir ju ett tufft val :sFduh:  få skallen inslagen eller inte :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hmm Betala vad taxikillen vill ha eller betala vad myndigheterna säger att jag skall betala.

 

Ja det blir ju ett tufft val :sFduh:  få skallen inslagen eller inte :13:

På allvar, hur många gånger har det hänt, särskild om man uppför sig sakligt säljv? Mig lika med noll gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

På allvar, hur många gånger har det hänt, särskild om man uppför sig sakligt säljv? Mig lika med noll gånger.

Aldrig när jag betalar vad dom vill ha.

 

Alltid när man åker 2 mctaxi med en thaiare och thaiaren betalar ett pris och jag vill betala samma vilket har inträffat ett gäng gånger

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...