Jump to content
IGNORERAD

Soldater rensade stranden Patong på Phuket under dagen


MPR Nyheter

Recommended Posts

Så här såg det ut i Patong 1979

Inga helvetes försäljare som springer runt benen på en.

Inga jet ski och framför allt ingen Tuk Tuk maffia.

Då var det bra i Patong. Nu bara skit

Nu vet vi vem som var roten till fördärvet..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    27

  • Moritz

    20

  • Baa

    14

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag kan inte minnas att ha sett en enda här säga sig gilla och välja just Thailand på grund av förnuftiga regler och att de efterlevs.

 

Det kanske är något som kommer med tiden. Tar man bort intresset för att hitta sig en partner (eller fler) så blir det nog inte många kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det låter ju jättefint. Men i verkligheten så fungerar det inte så... speciellt i ett land som Thailand, där korruptionen är så djupt rotad att gemen man inte ens tänker på det som korruption. Ja, man skrapar på ytan som du säger.. man slår ner mot dom fattiga och mest utsatta och det är dom som blir drabbad av denna demokratiska och fina upprensning. Men hade det inte varit mer rätt att avsätta och åtala polischefer, borgmästaren och andra korrupta svin som inte klara av att sköta sitt jobb? Nej, man ska slå till mot dom fattiga och mest utsatta i samhället. Det är så patetiskt att man blir spyfärdig... sen att andra tycker det är jättebra är helt befängt om du frågar mig. Ja, skjut den som redan ligger det löser alla problemen. Nej, nu går jag och kräks lite!

Jag (utan att veta nåt egentligen) tror att man gör saker som syns, om man trollar bort nån mellanchef inom polisen, rishandlare eller nån mellanstor politiker får inte samma verkan som att man rent visuellt kan se en uppstädning, taxi som inte blåser folk (turister) eller verkställer risköpen, digitalboxarna och VM i fotboll.

 

Det är nog så jag tror att dom tänkt, sen att dom faktiskt fått polisen och handlare att börja följa lagar är ju nåt som jag i alla fall uppskattar. Sen att jag själv inte är guds bästa barn på att följa trafikregler osv i Sverige har ju konsekvenser, men då får jag ta dessa. Det är väl lite det som jag tror att dom vill synliggöra. Är det förbjudet att sälja alkohol på 7/11 så går jag såklart till en familymart och vips så får jag mina öl. Men även detta skulle jag kunna leva med att vara utan. Jag får helt enkelt kolla på klockan och planera lite, samma som man gör i Sverige.

 

Gratis glass, hårklippningar och bio kostar inte mycket men det ger sån glädje åt vissa MPR medlemmar, tja eller faktiskt en som uppskattat detta mycket, så det var det nog värt. Synd att inte bananer får rösta bara. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är ju såklart priset man får betala när man ge sig i lag med korruption. Men det jag ifrågasätter är ju vilka det är som sparka alla dessa chefer och vilka är det som sen anställer nya chefer? Är det militären som handplockar nya polischefer eller ny borgmästare? Det är faktiskt väldigt intressant och viktigt att veta hur dessa procedurer går till för folket. Det kanske redan finns?

Gissar att du har en point med detta, inte ger man sig in och avvecklar byrokratin och lamnar skeppet utan kontroll, rimligtvis har man haft underhandskontakt med presumtiva ersattare till de man nu skyfflar at sidan, fragan ar var o hur detta skall finansieras, finns ju en hel del olika varianter utan direkta kontantersattningar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte minnas att ha sett en enda här säga sig gilla och välja just Thailand

på grund av förnuftiga regler och att de efterlevs.

Eller behov av den svenska typen av ordning och reda som lyser upp vår vardag härhemma.

Däremot har många talat varmt om personlig frihet och avslappnade attityder.

Livsglädje.Vänlighet. Mänsklig värme.

I sin iver att försvara juntan tycks flera ha övergett detta;

nu är det "ordnung muss sein" som gäller.

Så något har styret åstadkommit.

I alla fall här.

Mvh

Egoistiskt turist tänkande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spel för galleriet...

Inlägg från BP.

 

"Prior to this clean out of vendors off the beach, if you tried to sit on your towel on the beach, you were chased off by the vendors that saw the beach as their personal property. The beach is a public area and they must understand this. But as per usual, they just encroached on the area, and now the Authorities and trying to apease the vendors. Sorry guy's, but it is for the public and not for your private business".

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlägg från BP.

 

"Prior to this clean out of vendors off the beach, if you tried to sit on your towel on the beach, you were chased off by the vendors that saw the beach as their personal property. The beach is a public area and they must understand this. But as per usual, they just encroached on the area, and now the Authorities and trying to apease the vendors. Sorry guy's, but it is for the public and not for your private business".

Och alla ska tycka som..riddarna av redighet, ja det gar bra nu att yla nar militaren har makten, tidigare var det ynka pipande ur varglyan!

 

Visst behovs sanering, men som brukligt kastar man forst ut de som latit sig utnyttjas och darefter satta nya regler, sunt fornuft ar att forst presentera nya regler och de som inte rattar sig darefter aker ut.

 

Nu ska dom skylla sig sjalva i vissa ogon, men tank lite bakat, alla vet ju att det ar ett korruptionsland och rattar sig darefter, Klart att det ar fel, men hela kedjan ar ju fel och som vanligt slar sig praktiga svenne svensson for brostet utan att fatta grunderna, eller, jag tror ni fattar grunderna till detta oerhort svara brott, det ar bara det att utan mutor har dom inget jobb alls och praktiga svenne m.fl. inget att gora mer an lapa sol o skotta sand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och alla ska tycka som..riddarna av redighet, ja det gar bra nu att yla nar militaren har makten, tidigare var det ynka pipande ur varglyan!

 

Visst behovs sanering, men som brukligt kastar man forst ut de som latit sig utnyttjas och darefter satta nya regler, sunt fornuft ar att forst presentera nya regler och de som inte rattar sig darefter aker ut.

 

Nu ska dom skylla sig sjalva i vissa ogon, men tank lite bakat, alla vet ju att det ar ett korruptionsland och rattar sig darefter, Klart att det ar fel, men hela kedjan ar ju fel och som vanligt slar sig praktiga svenne svensson for brostet utan att fatta grunderna, eller, jag tror ni fattar grunderna till detta oerhort svara brott, det ar bara det att utan mutor har dom inget jobb alls och praktiga svenne m.fl. inget att gora mer an lapa sol o skotta sand!

Vi kanske skulle tillåta att man utan tillstånd började sätta upp solstolar och parasoller och börja försäljning på Sveriges stränder? Vi har ju en massa arbetslösa papperslösa somalier som kan behöva jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Och alla ska tycka som..riddarna av redighet, ja det gar bra nu att yla nar militaren har makten, tidigare var det ynka pipande ur varglyan!

 

Visst behovs sanering, men som brukligt kastar man forst ut de som latit sig utnyttjas och darefter satta nya regler, sunt fornuft ar att forst presentera nya regler och de som inte rattar sig darefter aker ut.

 

Nu ska dom skylla sig sjalva i vissa ogon, men tank lite bakat, alla vet ju att det ar ett korruptionsland och rattar sig darefter, Klart att det ar fel, men hela kedjan ar ju fel och som vanligt slar sig praktiga svenne svensson for brostet utan att fatta grunderna, eller, jag tror ni fattar grunderna till detta oerhort svara brott, det ar bara det att utan mutor har dom inget jobb alls och praktiga svenne m.fl. inget att gora mer an lapa sol o skotta sand!

 

Kan inte ett skvatt om detta, men om dom inte följer dom gamla reglerna så behövs det nya. Har jag tolkat dig rätt då?

 

Jäkligt trist att personer som försöker försörja sig på detta råkar illa ut, men hur man än vrider och vänder på saken så står dom ju på ställen som jag antar att dom inte har laglig rätt att stå på.

Om detta beror på att dom med en gåva fått tillstånd eller bara ställt sig där är väl kanske svårt att klura ut för mig.

 

Om vi istället tar strandskyddet i Sverige så finns det såklart personer som bryter mot detta och klarar sig, andra som inte ens får klippa/slå  gräset/och dom späda buskarna som tar sig ganska fort. För att ha det trevligt ner mot vattnet (en kompis till mig) utan att bli anmäld.

 

Vansinne tycker jag, men sådana är reglerna. Låta skiten växa igen så ingen tar sig fram är OK men att vårda den ses som att han utsträcker sin tomt till att innefatta även stranden och således inkräktar på strandskyddet.

 

Så vansinne finns inte bara i Thailand, utan även här.

 

Men hur tycker du att detta skall lösas? Solstolar hela vägen ner till vattnet och efter halva vägen upp så blir det matstånd istället. Inte mig emot egentligen. Bara det är vad regler som tagits fram utan mutor och att alla har samma chans för att få en bra lokalisering. så godtar jag det. Jag är där som gäst, och följer de regler som gäller i landet.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kanske skulle tillåta att man utan tillstånd började sätta upp solstolar och parasoller och börja försäljning på Sveriges stränder? Vi har ju en massa arbetslösa papperslösa somalier som kan behöva jobb.

!

 

 Visst behovs sanering, men som brukligt kastar man forst ut de som latit sig utnyttjas och darefter satta nya regler, sunt fornuft ar att forst presentera nya regler och de som inte rattar sig darefter aker ut.

 

Laste du detta innan du kom med dina oThailandska motsagelser, du levererar mycket lasbart, men har nagon en annorlunda syn pa saker o ting tjatar du ihjal dig for att fa ratt!

Du far aldrig ratt av mig for allt du skriver och jag hoppas du tanker likadant, men att alltid vilja ha ratt istallet for att acceptera olika asikter ar i alla fall inte min stl!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

!

 

 Visst behovs sanering, men som brukligt kastar man forst ut de som latit sig utnyttjas och darefter satta nya regler, sunt fornuft ar att forst presentera nya regler och de som inte rattar sig darefter aker ut.

 

Laste du detta innan du kom med dina oThailandska motsagelser, du levererar mycket lasbart, men har nagon en annorlunda syn pa saker o ting tjatar du ihjal dig for att fa ratt!

Du far aldrig ratt av mig for allt du skriver och jag hoppas du tanker likadant, men att alltid vilja ha ratt istallet for att acceptera olika asikter ar i alla fall inte min stl!

Har inte dött än, men man vet aldrig när den knackar på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och alla ska tycka som..riddarna av redighet, ja det gar bra nu att yla nar militaren har makten, tidigare var det ynka pipande ur varglyan!

 

Visst behovs sanering, men som brukligt kastar man forst ut de som latit sig utnyttjas och darefter satta nya regler, sunt fornuft ar att forst presentera nya regler och de som inte rattar sig darefter aker ut.

 

Nu ska dom skylla sig sjalva i vissa ogon, men tank lite bakat, alla vet ju att det ar ett korruptionsland och rattar sig darefter, Klart att det ar fel, men hela kedjan ar ju fel och som vanligt slar sig praktiga svenne svensson for brostet utan att fatta grunderna, eller, jag tror ni fattar grunderna till detta oerhort svara brott, det ar bara det att utan mutor har dom inget jobb alls och praktiga svenne m.fl. inget att gora mer an lapa sol o skotta sand!

Hej

 

Jag tror inte att dessa kosmetiska upprensningar i PR syfte kommer att ge några direkt bestående förändringar.

 

Är det någon som t.ex tror att Juntan kommer att ta tag i den omfattande militära korruptionen som finns i alla militära affärer, som innebär att landet har världsrekord i antalet Generaler med åtföljande lön och förmåner, att höga militärer för över statlig militär mark i egen ägo samt bygger på och exploaterar militär mark o.s.v ?

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror inte att dessa kosmetiska upprensningar i PR syfte kommer att ge några direkt bestående förändringar.

 

Är det någon som t.ex tror att Juntan kommer att ta tag i den omfattande militära korruptionen som finns i alla militära affärer, som innebär att landet har världsrekord i antalet Generaler med åtföljande lön och förmåner, att höga militärer för över statlig militär mark i egen ägo samt bygger på och exploaterar militär mark o.s.v ?

 

Mvh isan lover

 

I ungefär samma omfång som de senaste makthavarna i landet plus lite extra.

 

Men det är vad jag tror, och hoppas :)

 

Ett snäpp bättre, det räcker och sen om nästa generation maktinnehavare

 

gör ett snäpp till osv. Så plötsligt efter en lång räcka år.. är vi hemma

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker att kreti och pleta ska få slå upp sina ruckel och försäljningsstånd lite var som helst och skita i regler och bestämmelser?

 

Vi får väl anta att bestämmelserna är något sånär genomarbetade och motiverade.

Är det fel, tycker du, att det finns en planläggning över etableringsställen för näringsidkare. Jag tycker inte det.

Bartjejerna är näringsidkare dom åsså.är det lagligt å  köpa sig en glädjeflicka över natten å idka sex med henne mot betalning?????

Ändrades av Maloon
Link to comment
Dela på andra sajter

Bartjejerna är näringsidkare dom åsså.är det lagligt å  köpa sig en glädjeflicka över natten å idka sex med henne mot betalning? ????

 

Nja, prostitution är inte lagligt i Thailand.

 

I Sverige däremot är det lagligt att sälja, men du får inte köpa.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

GlobalWalker

Isan Lover, on 11 Jul 2014 - 06:48, said:

 

Hej

 

Jag tror inte att dessa kosmetiska upprensningar i PR syfte kommer att ge några direkt bestående förändringar.

 

Är det någon som t.ex tror att Juntan kommer att ta tag i den omfattande militära korruptionen som finns i alla militära affärer, som innebär att landet har världsrekord i antalet Generaler med åtföljande lön och förmåner, att höga militärer för över statlig militär mark i egen ägo samt bygger på och exploaterar militär mark o.s.v ?

 

Mvh isan lover

 

De mesta är nog ett spel för galleriet. Men trots allt är det en rörelse i rätt riktning...

Man får kanske inte tänka att Thailändare e dumma i huvudet, den utveckling jag har sett under snart 30 år är smått fantastisk (på gott och ont). Den sociala utvecklingen är ju enorm. När jag först besökte detta paradis vågade "vanliga flickor" de som inte jobbade i baren inte ens titta mig i ögonen. Numera är det ju nästan så att jag tittar ner i marken när jag möter Thailänska flickor. Mobiltelefoner, internet, är ju fullständigt närvarande och den budistiska skrämselstrategin (som är/var avsedd att hålla styr på "slavarna") är väldigt urholkad... Tyvärr e de så att Thailänska äldre män (stofiler) är ju inte ett dugg bättre än typiskt svenska stofiler, (jag pratar här om politiker alltså). Därför har vi precis som i Sverige en massa surgubbar (och några surkärringar) i regeringsposition som med alla till buds stående medel kämpar emot utvecklingen. Dessa män och fruntimmer är oftast välutbildade men på något sätt stannade deras utveckling av i samma stund de emotttagit sina betyg.. Om någon verklig utveckling/anpassning till 2014 års socionomi skall kunna ske bör detta ske med hjälp ad kloka människor män och kvinnor. Jag är övertygad om att det finns en och annan i den Thailänska militären som är minst lika klok som jag är och förhoppningsvis ett snäpp klokare. (jag är överytgad om detta :-) ) Korruptionen och de illustrativa ekomomiska fördelar som Thaksin med sin enorma mediala makt lyckats förföra människor med längst ner på den sociala skalan är ett stort problem... Eller så är det så att han har rätt... Men är jag att döma i ett land "långtbortistan" i ett lands indre angelägenheter så fjärran att det tagit mig 3-5 år att fotvandra dit...

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

När du ändå är igång. Så kan du väl kräkas lite på vårat grannland i söder. Som har förbjudit i lag att hjälpa personer som inte har danskt medborgarskap.

Och detta sker i en demokrati. Vet inte om det är så mycket bättre.

En fransman eller tysk eller Rom som bryter benet ska således linka över gränsen för att kunna få sjukvård om dom inte kan betala. Då det är förbjudet enligt dansk lag att hjälpa personer som saknar danskt personnummer.

Skillnaden är just att det är en demokrati, så blev det "fel" kommer väljarna se till att det korrigeras efter nästa val. Förstår du nu skillnaden på beslut som tas i en demokrati jämfört med diktatur?

Ursäkta urspårningen.

บ้านโนทิง Ban Non Thing, Sök i Google maps: 16.99706, 103.01339

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, prostitution är inte lagligt i Thailand.

 

I Sverige däremot är det lagligt att sälja, men du får inte köpa.

 

 

Om prostitution inte är lagligt i Thailand sitter med andra ord en del av landets problem vid tangentborden här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om prostitution inte är lagligt i Thailand

 

Inte "om" det är inte lagligt, rörande Thailands problem sittande hemma hos dej vet jag

 

inget om

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Bartjejerna är näringsidkare dom åsså.är det lagligt å  köpa sig en glädjeflicka över natten å idka sex med henne mot betalning? ????

Prostitution may be illegal in Thailand for the prostitute, the client and the pimp. 

 

http://www.bangkokpost.com/news/investigation/233441/criminal-law-in-Thailand-part-lx-sex-crimes---the-prostitute

 

In some other countries prostitution is technically illegal but widely tolerated (Japan, Thailand) 

 

http://www.people.vcu.edu/~dbromley/prostitution.htm

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om prostitution inte är lagligt i Thailand sitter med andra ord en del av landets problem vid tangentborden här.

Så du menar på fullt allvar att du inte visste att prostitution är olaglig i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar på fullt allvar att du inte visste att prostitution är olaglig i Thailand?

 

Så jag menar på fullt allvar det jag skrev.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte "om" det är inte lagligt, rörande Thailands problem sittande hemma hos dej vet jag

 

inget om

 

"inget om" ?

Din första mening blir då: Inte det är inte lagligt, rörande Thailands problem sittande hemma hos dej vet jag.

 

Totalt obegripligt.

Ta om det, är du snäll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Så du menar på fullt allvar att du inte visste att prostitution är olaglig i Thailand?

Med tanke på hur öppet det sker och omfattningen av prostitutionen är det inte konstigt om folk inte vet att det är olagligt. Är ju inte alla som är så pålästa om hur saker fungerar i olika länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...