Jump to content
IGNORERAD

Vi med drönare - Quad helikopter - FPV


Songkran

Recommended Posts

Nu väntar man på att batterier och sånt ska laddas. Sen ska jag ut och jaga vildhundar och annat kul.

Läs manualen nog och ut och lek ☺

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 951
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    155

  • Gustav

    80

  • wavis

    70

  • FF

    62

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fantastiskt fina bilder, vad händer när någon galning vill filma inuti motorn på ett flygplan på väg att starta ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har filmat och fotat med den några dagar nu och är väldigt nöjd med den.

Provade hur långt jag kan flyga med den idag, efter 1000m så förlorade jag kontrollen över den men wifi bilden var med hela vägen :)

En bild från ikväll tagen från video, vilken stad är det ?

 

2wqtxg7.jpg

Underbar bild från min hemstad!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingick kamera?

Yes all inclusive :-) Dji Phantom 2 Vision plus. Heter modellen.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill se flygfoto av soi 2 i Jomtien!

När man känner sig redo för lite tajt flygning. Nu måste man lära sig hantera grejerna på en stor öppen yta först.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

När man känner sig redo för lite tajt flygning. Nu måste man lära sig hantera grejerna på en stor öppen yta först.

Tänker mig att du lyfter utanför Maitan, 20 meter, sen ut mot mot havet ner på 5 meter utanför Miss Chang och sen tillbaka.

Du kommer att få tusen karma på den videon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte att uppdatera maskinen med senaste programvaran.

 

Var och testa hur långt jag kom idag innan den tappa styrsignalen, se på bilden.

 

post-7568-0-66126000-1407340304_thumb.pn

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte att uppdatera maskinen med senaste programvaran.

 

Var och testa hur långt jag kom idag innan den tappa styrsignalen, se på bilden.

 

Kom den tillbaka? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer det att man ska ha tillstånd för att flyga runt med kamera?

Och att man antagligen inte får det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer det att man ska ha tillstånd för att flyga runt med kamera?

Och att man antagligen inte får det.

 

Finns ingen lag som hindrar dig att gå runt och filma.

Det är först vid fast montering när det blir andra regler

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ingen lag som hindrar dig att gå runt och filma.

Det är först vid fast montering när det blir andra regler

 

Läser man detta, se inlägg 44, så verkar det knappast tillåtet.

Däremot efterlevs nog reglerna dåligt.

 

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5925413

 

/biker

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer det att man ska ha tillstånd för att flyga runt med kamera?

Och att man antagligen inte får det.

 

 

Inte många ord som blir rätt från dig. Tillstånd kan man få och du måste rapportera till militären om du tar bilder som kan vara känsliga ur försvarssynpunkt.

 

Om man är tillräckligt trovärdig, som inte du är, så får man rätten att själv avgöra vad som är lämpligt eller inte. Jag känner en som har den rätten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom den tillbaka? :)

Den kom snällt tillbaka till husse :)

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte att uppdatera maskinen med senaste programvaran.

 

Var och testa hur långt jag kom idag innan den tappa styrsignalen, se på bilden.

Whow!! Ja en uppdatering ska bli innan flygning. Ska även ställa in Naza mode. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte många ord som blir rätt från dig. Tillstånd kan man få och du måste rapportera till militären om du tar bilder som kan vara känsliga ur försvarssynpunkt.

 

Om man är tillräckligt trovärdig, som inte du är, så får man rätten att själv avgöra vad som är lämpligt eller inte. Jag känner en som har den rätten.

 

Ditt utsläpp av varm luft är i vanlig ordning i paritet med ditt nick.

Dessutom verkar du hitta på saker, för inte att säga "ljuger".

 

 

Kan det ligga till så här?.

 

Vad många verkar ha missat är att det dessutom krävs övervakningstillstånd från Länsstyrelsen för att fotografera

från en drönare i luften över offentliga miljöer där det rör sig människor.

 

Trots det har inte en enda ansökan behandlats under det år som gått sedan Data­inspektionen tog över tillsyns­ansvaret.

 

– Det kan ju handla om okunskap om att tillstånden måste sökas, eftersom vi inte känner till att ett enda ärende prövats

av landets länsstyrelser under det senaste året.

 

Vad jag vet söktes inte tillstånd innan det heller, säger Nicklas Hjertons­son, jurist på Data­inspektionen.

 

Möjligheten att få tillstånd för nöjesfotografering över platser där det rör sig människor bedöms som närmast obefintlig.

 

Integritets­intresset väger tyngre än övervakning på allmän plats som inte handlar om att förebygga brott eller förhind­ra olyckor.

 

– Dessutom ska man ha klart för sig att de som kameraövervakas med drönare oftast inte vet om att de blir övervakade,

vilket är en skillnad jämfört med annan kameraövervakning där information vanligen lämnas genom tydlig skyltning,

säger Nicklas Hjertonsson.

 

 

Men din kompis får. Sure baby.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt utsläpp av varm luft är i vanlig ordning i paritet med ditt nick.

Dessutom verkar du hitta på saker, för inte att säga "ljuger".

 

 

Kan det ligga till så här?.

 

Vad många verkar ha missat är att det dessutom krävs övervakningstillstånd från Länsstyrelsen för att fotografera

från en drönare i luften över offentliga miljöer där det rör sig människor.

 

Trots det har inte en enda ansökan behandlats under det år som gått sedan Data­inspektionen tog över tillsyns­ansvaret.

 

– Det kan ju handla om okunskap om att tillstånden måste sökas, eftersom vi inte känner till att ett enda ärende prövats

av landets länsstyrelser under det senaste året.

 

Vad jag vet söktes inte tillstånd innan det heller, säger Nicklas Hjertons­son, jurist på Data­inspektionen.

 

Möjligheten att få tillstånd för nöjesfotografering över platser där det rör sig människor bedöms som närmast obefintlig.

 

Integritets­intresset väger tyngre än övervakning på allmän plats som inte handlar om att förebygga brott eller förhind­ra olyckor.

 

– Dessutom ska man ha klart för sig att de som kameraövervakas med drönare oftast inte vet om att de blir övervakade,

vilket är en skillnad jämfört med annan kameraövervakning där information vanligen lämnas genom tydlig skyltning,

säger Nicklas Hjertonsson.

 

 

Men din kompis får. Sure baby.

 

 

Är detta en text från herr storspammare eller varifrån har du hittat den? En länk till din text vore önskvärd.

 

Märkligt att en tillsynsmyndighet som vet att det säljs en massa drönare inte reagerar på att ingen söker tillstånd. Kanske herrn hittar på.

 

Han jag känner som har drönare har däremot sökt tillstånd från Transportstyrelsen och har inte fått svar ännu.

 

Tillstånd från länsstyrelsen är inget han känner till. Har herrn fantiserat eller kan du belägga det du påstår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha nu måste jag åxå köpa en Quad, alltid retar det en...eller två...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt utsläpp av varm luft är i vanlig ordning i paritet med ditt nick.

Dessutom verkar du hitta på saker, för inte att säga "ljuger".

 

 

Kan det ligga till så här?.

 

Vad många verkar ha missat är att det dessutom krävs övervakningstillstånd från Länsstyrelsen för att fotografera

från en drönare i luften över offentliga miljöer där det rör sig människor.

 

Trots det har inte en enda ansökan behandlats under det år som gått sedan Data­inspektionen tog över tillsyns­ansvaret.

 

– Det kan ju handla om okunskap om att tillstånden måste sökas, eftersom vi inte känner till att ett enda ärende prövats

av landets länsstyrelser under det senaste året.

 

Vad jag vet söktes inte tillstånd innan det heller, säger Nicklas Hjertons­son, jurist på Data­inspektionen.

 

Möjligheten att få tillstånd för nöjesfotografering över platser där det rör sig människor bedöms som närmast obefintlig.

 

Integritets­intresset väger tyngre än övervakning på allmän plats som inte handlar om att förebygga brott eller förhind­ra olyckor.

 

– Dessutom ska man ha klart för sig att de som kameraövervakas med drönare oftast inte vet om att de blir övervakade,

vilket är en skillnad jämfört med annan kameraövervakning där information vanligen lämnas genom tydlig skyltning,

säger Nicklas Hjertonsson.

 

 

Men din kompis får. Sure baby.

 

Herrejävlar, om du påstår något med en lång text som antagligen är en citering från någonstanns så vore det väl inte för mycket begärt  att du postar en länk till källan som du citerar så folk kan verifiera om det du påstår är sant eller bara ren rappakalja påkommet av dig eller någon random individ.

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta en text från herr storspammare eller varifrån har du hittat den? En länk till din text vore önskvärd.

 

Märkligt att en tillsynsmyndighet som vet att det säljs en massa drönare inte reagerar på att ingen söker tillstånd. Kanske herrn hittar på.

 

Han jag känner som har drönare har däremot sökt tillstånd från Transportstyrelsen och har inte fått svar ännu.

 

Tillstånd från länsstyrelsen är inget han känner till. Har herrn fantiserat eller kan du belägga det du påstår?

 

 

 

Om SD-stollarna tittade på inlägg 64 så skulle di kunna bli lite upplysta, fast det är ju inte från Avpixlat så de kan förmodligen inte ta till sig informationen från ett PK-media.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta en text från herr storspammare eller varifrån har du hittat den? En länk till din text vore önskvärd.

 

Märkligt att en tillsynsmyndighet som vet att det säljs en massa drönare inte reagerar på att ingen söker tillstånd. Kanske herrn hittar på.

 

Han jag känner som har drönare har däremot sökt tillstånd från Transportstyrelsen och har inte fått svar ännu.

 

Tillstånd från länsstyrelsen är inget han känner till. Har herrn fantiserat eller kan du belägga det du påstår?

 

Att utgå från att folk som står i begrepp att anskaffa sig utrustning till flera tusen kronor och som kan användas för övervakning

själv kan ta reda på vilka tillstånd som krävs, är tydligen ett misstag.

Att de citerade herrar kan googla (och detta är inte svårt) var att överskatta deras vilja eller intellekt.

 

 

Läs gärna själv artikeln i DN som har drygt en vecka på nacken

 

Orkar inte markera det jag citerade men börja läsa där det står "Möjligheten att få tillstånd"

om det känns för tungt att läsa ett helt stycke som inte är från Avpixlat eller Fria Tider.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Utan att ha läst lagar och förordningar över huvudtaget så undrar jag varför det inte skulle vara lagligt att flyga runt med drönare och filma / fotografera.

 

På allmän plats får du filma och fotografera så mycket du vill. Om du använder stativ med fjärrutlösare eller hänger upp din kamera i någon stupränna och kör med fjärrutlösare, så går även det bra.

 

Det enda jag skulle kunna tänka mig är att man inte får flyga med drönare, varken med eller utan kamera. Men fotografera och filma får man göra om man känner för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att ha läst lagar och förordningar över huvudtaget så undrar jag varför det inte skulle vara lagligt att flyga runt med drönare och filma / fotografera.

 

På allmän plats får du filma och fotografera så mycket du vill. Om du använder stativ med fjärrutlösare eller hänger upp din kamera i någon stupränna och kör med fjärrutlösare, så går även det bra.

 

Det enda jag skulle kunna tänka mig är att man inte får flyga med drönare, varken med eller utan kamera. Men fotografera och filma får man göra om man känner för det.

 

En förklaring på det hittar även du här

 

Folk har ingen aning om att de blir fotade om det sker från en drönare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...