Jump to content
IGNORERAD

Hyra cykel i Pattaya


kitungmakmak

Recommended Posts

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    7

  • FF

    5

  • oberg

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Loikarri!! Har du blivit en själv uttalat expert att vi ska tycka synd om dig..

Är det inte dags för dig själv att ta sig själv i kragen, om någon frågosätter dig.

Då beter du som som en  4 åring i sina bästa trotsålder, av mig får du inga + poäng i alla fall..

 

  FF

 

 

Du har en förmåga att gnälla för mycket när dom inte håller med dig.

Jag har inget förståelse för ditt gnäll i en del trådar, när inte svaren är i din smak..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag har inget förståelse för ditt gnäll i en del trådar, när inte svaren är i din smak..
Har bar framfört min åsikt om flyget, som inte gills kanske av vissa och SurinP3 eftersom han raderade inlägget. Men Du får ju ha ditt åsikt och jag får ha mitt. Nu detta tråd var det faktiskt inte jag som började, råkar bara veta att det finns cykslar att köpa till ett pris av runt 2000 THB och kanske djuger för en månads behov.  Så man ska se helheten innan man lägger näsan i blött, som Du tillexempel gjorde med din inlägg här.  Det var inte  jag som tog upp flyget på denna tråd, och jag fattar inte fortfarande vad har det med cykel att göra.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ef

 

Har bar framfört min åsikt om flyget, som inte gills kanske av vissa och SurinP3 eftersom han raderade inlägget. Men Du får ju ha ditt åsikt och jag får ha mitt. Nu detta tråd var det faktiskt inte jag som började, råkar bara veta att det finns cykslar att köpa till ett pris av runt 2000 THB och kanske djuger för en månads behov.  Så man ska se helheten innan man lägger näsan i blött, som Du tillexempel gjorde med din inlägg här.  Det var inte  jag som tog upp flyget på denna tråd, och jag fattar inte fortfarande vad har det med cykel att göra.

Efter att läst dina många negativa svar när någon skämtar eller frågosätter dina svar.

Är det alla andra som fel på och du själv är helt fri på brister, därför så ställer jag fråger på dig..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ef

 

Efter att läst dina många negativa svar när någon skämtar eller frågosätter dina svar.

Är det alla andra som fel på och du själv är helt fri på brister, därför så ställer jag fråger på dig..

 

  FF

Du som har så bra koll på det, lyfter på hatten att Du har tid kolla mina inlägg så noga och även notera karaktären på dem :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som har så bra koll på det, lyfter på hatten att Du har tid kolla mina inlägg så noga och även notera karaktären på dem :thumbsup:

Det är en av mina stora brister, sen har några andra fel också..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det är en av mina stora brister, sen har några andra fel också..

 

  FF

Men att mina inkägg blivit så viktiga! Trodde aldrig på det. Och så har SurinP3 döpt mig till DQ, nu slutar jag aldrig att skriva här,

snart har jag egen fanklubb säkert också Och så ska jag ju försvara de mindre, oavsett vad det handlar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men att mina inkägg blivit så viktiga! Trodde aldrig på det. Och så har SurinP3 döpt mig till DQ, nu slutar jag aldrig att skriva här,

snart har jag egen fanklubb säkert också Och så ska jag ju försvara de mindre, oavsett vad det handlar om.

Nu ska du inte bli tjurig när jag inte håller med dig.

Imorgon kanske solen skiner över dig också o du får en bättre dag.

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag betalar hellre 2000B för en cykel som jag äger och kan tappa bort bäst jag vill, än hyr en för samma summa som jag sen får slanta upp ytterligare för om den blir stulen eller att jag glömmer bort att jag cyklat ut och således går hem utan att ha en aning om var jag ställde cykeln. Båda sakerna har ju i alla fall hänt mig i Sverige, dock är jag äldre och... vet nu om att det kan inträffa. ;)

 

Så min första tanke med att hyra en var nog feltänk om jag hittar en som håller ihop en månad för samma peng (trodde det var billigare att hyra en hoj faktiskt). Sen om jag inte lyckas kränga den så går den ju att donera till nån MPR-pattisbo åxå och jag kanske t.o.m. får låna den om jag återvänder.

 

En månad ska den nog hålla i alla fall, oavsett vilken kvalitet det är på den.

 

Ang ölhållare och BiB så har jag rygga för den första och den andra skulle jag hälla i en camelback, färdig med slang å allt.

 

http://www.getdirtydirtbikes.com/images/camelback.lg.jpg

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag betalar hellre 2000B för en cykel som jag äger och kan tappa bort bäst jag vill, än hyr en för samma summa som jag sen får slanta upp ytterligare för om den blir stulen eller att jag glömmer bort att jag cyklat ut och således går hem utan att ha en aning om var jag ställde cykeln. Båda sakerna har ju i alla fall hänt mig i Sverige, dock är jag äldre och... vet nu om att det kan inträffa. ;)

 

Så min första tanke med att hyra en var nog feltänk om jag hittar en som håller ihop en månad för samma peng (trodde det var billigare att hyra en hoj faktiskt). Sen om jag inte lyckas kränga den så går den ju att donera till nån MPR-pattisbo åxå och jag kanske t.o.m. får låna den om jag återvänder.

 

En månad ska den nog hålla i alla fall, oavsett vilken kvalitet det är på den.

 

Ang ölhållare och BiB så har jag rygga för den första och den andra skulle jag hälla i en camelback, färdig med slang å allt.

 

http://www.getdirtydirtbikes.com/images/camelback.lg.jpg

 

Hoppas du lärt dig att man inte kan fråga om vad som helst här på MPR :13:  Hyrcyklar är ett alldeles för infekterat ämne för att kunna diskuteras här  :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalar hellre 2000B för en cykel som jag äger och kan tappa bort bäst jag vill, än hyr en för samma summa som jag sen får slanta upp ytterligare för om den blir stulen eller att jag glömmer bort att jag cyklat ut och således går hem utan att ha en aning om var jag ställde cykeln. Båda sakerna har ju i alla fall hänt mig i Sverige, dock är jag äldre och... vet nu om att det kan inträffa. ;)

 

Så min första tanke med att hyra en var nog feltänk om jag hittar en som håller ihop en månad för samma peng (trodde det var billigare att hyra en hoj faktiskt). Sen om jag inte lyckas kränga den så går den ju att donera till nån MPR-pattisbo åxå och jag kanske t.o.m. får låna den om jag återvänder.

 

En månad ska den nog hålla i alla fall, oavsett vilken kvalitet det är på den.

 

Ang ölhållare och BiB så har jag rygga för den första och den andra skulle jag hälla i en camelback, färdig med slang å allt.

 

http://www.getdirtydirtbikes.com/images/camelback.lg.jpg

 

Ja, är man inte mer intresserad av att cykla än så, så kan det nog kvitta vilken hoj man har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Med kylare då du bara dricker vitt va?

Ja, men jag dricker jävligt fort.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ja, är man inte mer intresserad av att cykla än så, så kan det nog kvitta vilken hoj man har.

 

Är intresserad av att ta mig runt till en låg kostnad, och eftersom jag nästan alltid cyklar i Sverige om jag skall kortare sträcka än 1 mil så verkade det vara en bra idé.

 

Parkering finns alltid och kostar nada, Ta bilen in till stan när det är promenadavstånd verkar korkat, och det blir ju ännu mer korkat om jag nu bor inne i stan i pattis.

 

Men för 2000B så åker man ju ganska mycket songthaw, eller taxi antar jag.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Är intresserad av att ta mig runt till en låg kostnad, och eftersom jag nästan alltid cyklar i Sverige om jag skall kortare sträcka än 1 mil så verkade det vara en bra idé.

 

Parkering finns alltid och kostar nada, Ta bilen in till stan när det är promenadavstånd verkar korkat, och det blir ju ännu mer korkat om jag nu bor inne i stan i pattis.

 

Men för 2000B så åker man ju ganska mycket songthaw, eller taxi antar jag.

 

Men du går miste om upplevelsen att gå upp tidigt, käka två bananer, en yoghurt och

sen ut på en 5-mil längs kusten på en schysst cykel.

Fantastisk känsla, särskilt i medvind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag betalar hellre 2000B för en cykel som jag äger
Så, jag kunde ju gissa att Du är en förnuftig person. Känns inte roligt att tipsa här om nåt längre, när man blir påhoppat av samma nick varenda gång. Min tips om billiga cyklar ledde till att vissa började leka kökspsykolog och diagnosisera mig och andra blev ekonomer som kunde bedöma mina tillgångar, och allt detta bara utifrån ett inlägg. Verkar som vissa har varit mobbade i skolan och vill nu ge tillbaka. Eller blev det legitimt för andra i o m att moderatorn skällde en medlem offentligt. Men visst det är ju bara jag som gnäller, allt annat funkar ju kanon, och ingen annan spammar nån tråd här inte.

 

Förresten visste inte jag heller att det är så jävla dyrt hyra cykel här, visserligen är bilden den enda med pris, men kanske är det inte så vanligt med hyrcyklar här.

 

Jo menvisst inte innhåller denna inlägg drama alls,

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Så, jag kunde ju gissa att Du är en förnuftig person. Känns inte roligt att tipsa här om nåt längre, när man blir påhoppat av samma nick varenda gång. Min tips om billiga cyklar ledde till att vissa började leka kökspsykolog och diagnosisera mig och andra blev ekonomer som kunde bedöma mina tillgångar, och allt detta bara utifrån ett inlägg. Verkar som vissa har varit mobbade i skolan och vill nu ge tillbaka. Eller blev det legitimt för andra i o m att moderatorn skällde en medlem offentligt. Men visst det är ju bara jag som gnäller, allt annat funkar ju kanon, och ingen annan spammar nån tråd här inte.

 

Förresten visste inte jag heller att det är så jävla dyrt hyra cykel här, visserligen är bilden den enda med pris, men kanske är det inte så vanligt med hyrcyklar här.

 

Jo menvisst inte innhåller denna inlägg drama alls,

 

 

Hehe, tja jag får väl testa lite med taxi, songthaw och sånt nån dag åxå. Men det är ju ganska skönt att ha sitt eget transportmedel på nåt sätt.

 

För mig så var det ju ett bra tips, om det kostar 1900B att hyra en månad och 2000 nånting att köpa en så köper jag en istället.

Jag behöver inte färdas i stil direkt, men det är så urbota trist att gå.

Dock kanske det är lite säkrare, men jag antar att farten inte är så hög efter smågatorna i alla fall.

 

Men, såklart ska det tjafsas om allt. Trodde dock inte att en fråga om hyrcykel kunde väcka sån debatt. Men tydligen är det ett ämne som berör.

 

Till alla som hjälpt till att räta ut mina frågetecken tackar jag, till dom som tjafsade om annat så har knasen (tror jag det var) skapat en egen tråd för sånt. ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag skulle personligen aldrig få för mig att cykla i Pattaya, inte direkt cykelvänligt enligt mig iaf. Men ska du ändå det så hade jag köpt en billig cykel istället för att hyra.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

stefantaby

Var och tittade på second hand men det var riktiga skrotcyklar till höga priser 3000.5000 thb

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...