Jump to content
IGNORERAD

Hyra cykel i Pattaya


kitungmakmak

Recommended Posts

kitungmakmak

Finns det nåt bra ställe, gärna nära klangen.

 

Vågar man lämna den på gatan/parkeringen (tja det beror väl på var man nu bor)

 

Skulle behöva en hoj (utan motor) i cirkus en månad. Promenera i den värmen är överskattat.

 

Vits att ta med ett MC-kedjelås hemmifrån, eller följer det med. Vill kunna låsa fast den i nåt om den nu ska stå ute.

Och in i lägenheten... mja, det känns lite overkill.  Slit och släp... :)

 

Ungefärliga priser som man ska betala, så det inte blir special farang price...

Är det för dyrt så blir det ju billigare med andra transportmedel dom gånger jag behöver det, men jag blev lite inspirerad av LtD...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    7

  • FF

    5

  • oberg

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Skojar du ,,, :ele:

Näpp, finns inte bättre sätt att ta sig fram billigt vad jag har hittat.

 

Gå är trist, men cykel är en bra kompromiss.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Här

Perfekt då har jag ett telefonnummer att testa, hoppas dom snackar lite engelska för det med att peka och sånt fungerar lite dåligt just över vanlig telefon.

 

Tackar.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kostar inte mer än 1500 - 2500 att köpa på BigC eller TescoLotus. bara som ett alternativ skriver jag detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kostar inte mer än 1500 - 2500 att köpa på BigC eller TescoLotus. bara som ett alternativ skriver jag detta.

 

Utgår ifrån att du menar att man kan köpa en cykel för 1500-2500 SEK?

 

Den cykel du får för dom pengarna är garanterat en riktig skitprodukt.

Det blir som att flyga med norrbaggarna, man får vad man betalar för.

 

Alla gånger bättre att hyra en riktig cykel än att köpa skräp.

Ändrades av oberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

[emoji3][emoji3]

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Här

Soi lenkie har bott mittemot.på kanyas några gånger trevlig tjej som har det stället från danmark

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Utgår ifrån att du menar att man kan köpa en cykel för 1500-2500 SEK?

 

Den cykel du får för dom pengarna är garanterat en riktig skitprodukt.

Det blir som att flyga med norrbaggarna, man får vad man betalar för.

 

Alla gånger bättre att hyra en riktig cykel än att köpa skräp.

 

I Thailand använder man THB, kostar det hyra 1900 THB per månad är en cykel på 2000 THB lika bra för en månad.

Hur fan kunde Du bland flygbolag hit? Måste vara nån slags tvångstankar i vissa huvuden. Sök hjälp. I all välmening

post-7521-0-42104100-1404389786.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand använder man THB, kostar det hyra 1900 THB per månad är en cykel på 2000 THB lika bra för en månad.

Hur fan kunde Du bland flygbolag hit? Måste vara nån slags tvångstankar i vissa huvuden. Sök hjälp. I all välmening

 

Har man begränsade tillgångar och inte är beredd att betala mer än absolut nödvändigt

får man hålla tillgodo med sämre kvalitet, så enkelt är det.

Gäller såväl cyklar som flygbolag.

 

Har man däremot möjlighet att betala det lilla extra det kostar för bra kvalitet

så blir upplevelsen av det hela så mycket bättre.

 

Har man bara det minsta erfarenhet av cyklar och cykling så tänker man inte ens

tanken att köpa nåt billigt Kinakrafs på Big C eller Tesco.

Än mindre rekommendera andra att göra det!

 

Som sagt, man får vad man betalar för. He,he..

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Får kolla lite priser på att köpa eller hyra, ska ju bara stanna en månad men jag kanske kan kränga hojjen för halva priset innan jag sticker.

Eller om jag gillar pattis/jomtien så kanske jag kan lagra den under kambodjaresan.

 

Till tjejens dotter köpte vi ju en för runt 2000B om jag inte kommer ihåg fel.

 

Men hon växer nog ur den innan den rostar ihop i alla fall. Men den står ju inne och var välsmord sist jag kollade. Fast farsan hennes har ju en riktig traktor åxå

och inte en såndär 2-hjuling så han kanske inte är representativ för "risbönder", speciellt som han odlar jams åxå om jag fattade det rätt. :)

 

Köpte en skitcykel på OK och den höll för daglig användning året runt i 3 år innan den började trilskas och fick pension. Så en månad håller dom nog i alla fall,

MTBn jag skaffade hade jag en vecka innan den stals däremot. Framdäcket blev dock kvar för det var fastlåst i cykelstället.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Har man begränsade tillgångar och inte är beredd att betala mer än absolut nödvändigt

får man hålla tillgodo med sämre kvalitet, så enkelt är det.

Ju  så är det, fattigdom är inte synd men det är en skam. Nu hajar jag inte vad din inlägg har för syfte men jag behöver inte göra det heller.

Du är alltså en bättre människa tycker du Jag däremot tycker att man är dum om man betalar mer än nödvändigt. Ha det din i.

 

Nu tror Du troligen att det är fritt fram för dig att attacera mig, med SurinP3 goda min. Heh stackars du, var du mobbat i skolan kanske?

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Ju  så är det, fattigdom är inte synd men det är en skam. Nu hajar jag inte vad din inlägg har för syfte men jag behöver inte göra det heller.

Du är alltså en bättre människa tycker du Jag däremot tycker att man är dum om man betalar mer än nödvändigt. Ha det din i.

Man ska se till sina behov och köpa cykel utifrån det.

Cyklar man till ICA-Nära fram och tillbaka några gånger per vecka så duger vilken skräpcykel som helst.

Jag cykelpendlar till och från jobbet ca 10 mil i veckan och då vill jag ha kvalitet, funktionalitet och då betalar jag för det.

Vem som är "i" i denna tråd finns det olika uppfattningar om, jag har min.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Men ser man på TS första inlägg så är han inte ute efter en tävlings-, eller ens motions cykel eller hur. Dessutom om Du ser mitt första svar

till TS så skriver jag att : bara som ett alternativ skriver jag detta. Att sen komma o blanda flyg o förmögenhet i tråden talar om ett tydlig språk

vad man syftar eller hur. Jag är så fattig att jag mäste bo året runt här i Pattaya, synd på mig men jag försöker låta bli att klaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ser man på TS första inlägg så är han inte ute efter en tävlings-, eller ens motions cykel eller hur. Dessutom om Du ser mitt första svar

till TS så skriver jag att : bara som ett alternativ skriver jag detta. Att sen komma o blanda flyg o förmögenhet i tråden talar om ett tydlig språk

vad man syftar eller hur. Jag är så fattig att jag mäste bo året runt här i Pattaya, synd på mig men jag försöker låta bli att klaga.

 

Det jag försökte säga var, att det kostar så lite extra att

ha tillgång till riktig cykel under en månad istället för att

cykla runt på nåt skräp från Kina.

 

Självklart är det upp till dig om du aldrig vill betala mer än nödvändigt.

Med då får du också hålla tillgodo med låg kvalitet.

 

Man får vad man betalar för. He he..

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett om ni hyr eller köper så se till att cykeln är utrustad med certifierad dryckeshållare.

post-4451-0-07923600-1404404797.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Oavsett om ni hyr eller köper så se till att cykeln är utrustad med certifierad dryckeshållare.

Själv har jag letat efter en sån dryckershållare... men den ska rymma en 3L BIB om det ska vara nån mening. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag letat efter en sån dryckershållare... men den ska rymma en 3L BIB om det ska vara nån mening. :)

 

Med kylare då du bara dricker vitt va?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett om ni hyr eller köper så se till att cykeln är utrustad med certifierad dryckeshållare.

 

Shaken, not stirred...typ

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Loikarri!! Har du blivit en själv uttalat expert att vi ska tycka synd om dig..

Är det inte dags för dig själv att ta sig själv i kragen, om någon frågosätter dig.

Då beter du som som en  4 åring i sina bästa trotsålder, av mig får du inga + poäng i alla fall..

 

  FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Loikarri!! Har du blivit en själv uttalat expert att vi ska tycka synd om dig..

Är det inte dags för dig själv att ta sig själv i kragen, om någon frågor sätter dig.

Då beter du som som en  4 åring i sina bästa trotsålder, av mig får du inga + poäng i alla fall..

 

  FF

Hur hänger detta med tråden då? Expert på vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...