Jump to content
IGNORERAD

Bra skräddare i Pattaya önskas


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Hej!

Jag funderar på att sy upp några skjortor till mig själv då jag snart åker till Pattaya. Jag önskar därför tips på prisvärda skräddare i stadens centrum. Jag kommer själv bo ganska nära Mikes shopping mall, och det vore bra om skräddaren inte låg allt för långt bort då jag hittar dåligt i Pattaya.

Tacksam för alla svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nästan mittemot two lion 50 m söder om two lion på höger sida ligger några stycken och bra pris också Pattaya klang soi 9

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag funderar på att sy upp några skjortor till mig själv då jag snart åker till Pattaya. Jag önskar därför tips på prisvärda skräddare i stadens centrum. Jag kommer själv bo ganska nära Mikes shopping mall, och det vore bra om skräddaren inte låg allt för långt bort då jag hittar dåligt i Pattaya.

Tacksam för alla svar.

Finns en hel del att välja mellan på second road, bara knalla runt lite och jämföra.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Finns en hel del att välja mellan på second road, bara knalla runt lite och jämföra.

Ja det är ju  måttagare dom där på second road och beachroad ,dom lämnar det vidare till skräddare på bakgatorna

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi 8 mellan 2nd road - beachroad innanför receptionen

på Flipper Lodge hotel. En kanonkille som INTE är puchig

utan lugn å saklig-ingen hets-fundera lite så kanske vi hörs senare

attityd-bra jobb å bra priser.inte billigaste-men mkt prisvärd ang kvalitet

Ifjol så syddes mina kostymbyxor ut (pga fukten) :)  150 BHT /st

Om så önskas så visar jag gärna vägen

Må gött

B

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Soi 8 mellan 2nd road - beachroad innanför receptionen

på Flipper Lodge hotel. En kanonkille som INTE är puchig

utan lugn å saklig-ingen hets-fundera lite så kanske vi hörs senare

attityd-bra jobb å bra priser.inte billigaste-men mkt prisvärd ang kvalitet

Ifjol så syddes mina kostymbyxor ut (pga fukten) :)  150 BHT /st

Om så önskas så visar jag gärna vägen

Må gött

B

 

Ja, fukten är ett stort problem. Själv märker jag att jag växer i färdriktiningen när jag är därnere. :)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fukten är ett stort problem. Själv märker jag att jag växer i färdriktiningen när jag är därnere. :)

Bara å öppna gylfen vettu ;D
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Bara å öppna gylfen vettu ;D

 

Tror det har med maten att göra, så nödlösningar räcker som inte till.

 

Som tur är så klär jag mig enligt dresscode med chang/leo t-shirt, shorts, magväska och sandaler så dom inte misstar mig för en turist :)

 

Enda gången jag hade "riktiga kläder" var ju när jag gjorde extension på visat, men jag antar att det nog hade gått bra i min normala utsyrsel.

 

Men intressant tråd, funderar själv på att kanske sy upp en mörk kostym, byxor och några skjortor. Kallar dessa begravningskläder, men dom går säkert att använda annars åxå.

Måste bara klura ut var midjemåttet hade tänkt stanna, annars är det ju ingen idé.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det har med maten att göra, så nödlösningar räcker som inte till.

 

Som tur är så klär jag mig enligt dresscode med chang/leo t-shirt, shorts, magväska och sandaler så dom inte misstar mig för en turist :)

 

Enda gången jag hade "riktiga kläder" var ju när jag gjorde extension på visat, men jag antar att det nog hade gått bra i min normala utsyrsel.

 

Men intressant tråd, funderar själv på att kanske sy upp en mörk kostym, byxor och några skjortor. Kallar dessa begravningskläder, men dom går säkert att använda annars åxå.

Måste bara klura ut var midjemåttet hade tänkt stanna, annars är det ju ingen idé.

Midjemåttet stannar/ökar/minskar exakt där du vill... Själv har jag minskat flera cm sen jag bestämde mig just för att minska.

 

Men för övrigt behöver jag också tips på skräddare då polarn gifter sig i augusti å jag behöver kläder till dess =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi på Blue Lagoon använder en kille vid namn Paul.

Hans butik ligger på soi 13/4, kommer man från beach road är det 50 meter in på höger sida, finns en stor skylt.

Han har bra koll och är hjälpsam och tålmodig. Vi är mkt nöjda med hans arbete. 

 

http://www.pattayacity.com/paulstailor.html

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi på Blue Lagoon använder en kille vid namn Paul.

Hans butik ligger på soi 13/4, kommer man från beach road är det 50 meter in på höger sida, finns en stor skylt.

Han har bra koll och är hjälpsam och tålmodig. Vi är mkt nöjda med hans arbete. 

 

http://www.pattayacity.com/paulstailor.html

Är det han som snickrat ihop skjortorna till Hawaii-Bob eller vad tusan det var han kallades ? :dance1:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder också Paul, utan att veta att han även är Ragsons favorit. Han har sytt skjortor till mig och kostym eller till mina döttrar

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det han som snickrat ihop skjortorna till Hawaii-Bob eller vad tusan det var han kallades ? :dance1:

 

Fritz..

haha vet inte...Han syr bla upp MC-klubbens västar.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det har med maten att göra, så nödlösningar räcker som inte till.

 

Som tur är så klär jag mig enligt dresscode med chang/leo t-shirt, shorts, magväska och sandaler så dom inte misstar mig för en turist :)

 

Enda gången jag hade "riktiga kläder" var ju när jag gjorde extension på visat, men jag antar att det nog hade gått bra i min normala utsyrsel.

 

Men intressant tråd, funderar själv på att kanske sy upp en mörk kostym, byxor och några skjortor. Kallar dessa begravningskläder, men dom går säkert att använda annars åxå.

Måste bara klura ut var midjemåttet hade tänkt stanna, annars är det ju ingen idé.

Finns ju stretch tyg :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Dom syr inte ett skit, utan dom tar bara mått och skickar ordern vidare till ett fabriksområde där dom kan sy upp på några timmar.Om man låter en riktig skräddare sy upp en kostym, så räkna med uppåt 3 veckor för det.

Riktiga skräddare antar jag finns i bla. Hong Kong,Delhi,Japan.

Från second street in på Soi Honey, höger sida så tar han 400 baht för att sy upp alla skjortor, tom. dom som kallas silke.

Kostymerna kostar 2500 baht.Går man däremot in på dom ställena dit dom bättre hotellen tar sina kunder på provision så vill dom ha 12 000 baht för en kostym.

Ett exempel på såna är Second och sväng vänster vid Klang, där det finns butiker med stora fönster och är lite fräschare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Dom syr inte ett skit, utan dom tar bara mått och skickar ordern vidare till ett fabriksområde där dom kan sy upp på några timmar.Om man låter en riktig skräddare sy upp en kostym, så räkna med uppåt 3 veckor för det.

Riktiga skräddare antar jag finns i bla. Hong Kong,Delhi,Japan.

Från second street in på Soi Honey, höger sida så tar han 400 baht för att sy upp alla skjortor, tom. dom som kallas silke.

Kostymerna kostar 2500 baht.Går man däremot in på dom ställena dit dom bättre hotellen tar sina kunder på provision så vill dom ha 12 000 baht för en kostym.

Ett exempel på såna är Second och sväng vänster vid Klang, där det finns butiker med stora fönster och är lite fräschare.

precis så är det för det (mesta)

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Dom syr inte ett skit, utan dom tar bara mått och skickar ordern vidare till ett fabriksområde där dom kan sy upp på några timmar.Om man låter en riktig skräddare sy upp en kostym, så räkna med uppåt 3 veckor för det.

Riktiga skräddare antar jag finns i bla. Hong Kong,Delhi,Japan.

Från second street in på Soi Honey, höger sida så tar han 400 baht för att sy upp alla skjortor, tom. dom som kallas silke.

Kostymerna kostar 2500 baht.Går man däremot in på dom ställena dit dom bättre hotellen tar sina kunder på provision så vill dom ha 12 000 baht för en kostym.

Ett exempel på såna är Second och sväng vänster vid Klang, där det finns butiker med stora fönster och är lite fräschare.

 

Det spelar egentligen ingen roll vem som syr kläderna, bara det inte är barn som gör det.

Annars är det precis som du säger. Skräddarns uppgift är att ta rätt mått och där kan det skilja rätt mycket beroende på hur seriösa och måna dom är om sina kunder.

 

Har fått byxor som har haft sämre passform än om jag köpt dem på Dressman.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Kings Taylor har jag använt mig av under säkert 20 års tid, han är inte den billigaste, men jag har provat andra och ej varit nöjd...

När han väl har dina mått, kan han även skicka en beställning tex. hit till Sverige, och detta har funkat klockrent för mig.

Ligger på Sec. road. Kartan på deras hemsida stämmer inte, utan ligger ca 100 meter från Hilton.

 

post-7126-0-70763400-1403346201.gif

 

http://www.kingstailors.com/index.php?page=home&sid=KT177507881453a559cc

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...