Jump to content
IGNORERAD

Allting blir försenat ...

Magrood

Recommended Posts

Glad att det finns en tavla som heter "Off-topic" där jag kan skriva av mig utan att ämnet ska passa in titeln på tavlan.

Vill bara meddela att allting blir försenat. Ibland tror jag att jag är en super-girl och skulle hinna med allting både det planerade och det oplanerade. Men nu har sanningen kommit ikapp mig och jag får falla på knän och erkänna först för mig själv att jag inte hinner med alla projekt jag har både i huvudet och nedskrivna, och sen till de berörda.

- Körkortsboken på thailändska blir försenad. Jag är inte nöjd med två av de  nio kapitlen och ska göra en stor omarbetning. A3 papper har jag redan. Jag behöver stort arbetsyta för att tänka klart. Men tid verkar vara en bristvara. Jag ber härmed alla berörda om ursäkt.

- SGI till försäkringskassan är försenad. Men det är ganska lugn. Det är ingen annan än oss som blir drabbade.

- Skrivelse om omprövning av provresultatet till Kammarkollegiet blir försenad. När jag hörde att jag hade två år på mig att be om omprövning så hamnar den punkten inte högst upp i prioriteringslistan längre. Men om det blir klart och jag blir rättvist rättad samt om jag klarar det muntliga provet så skulle det innebära mindre antal timmar arbete och mer arvode samt större förhandlingsmakt.

Det skriftliga provet var i 3 delar och man måste få minst 80% av alla tre.

Fick 92% på teoridelen om det svenska samhället, sjukvården och juridiken. Var mycket förvånad över mig själv. Och  beklagar lite över att jag kanske fördelade tiden fel. Nästan hela sommaren gick åt pluggande. Men jag var så säker att om jag kunde teori så skulle jag lätt som en plätt klara terminologi.

83% på översättning av 100 ord från svenska till thai.

76% på översättning av 100 ord från thai till svenska.

Det är 4% av en provdel som jag måste bevisa att jag förtjänar att få. Har hittat bra underlag men det är inte säkert att det räcker.

- Sista arbetet med bokslutet är försenat. Men det går lätt att fixa. Bara man får lugn och ro.

- Nedkomsten verkar komma att bli försenat också... :-( På lördag är det dags, men hittills har jag inte märkt något som helst tecken. Var bara lite lat och trött ett par dagar förra veckan. Och kanske inte prioriterar alla måsten som förut (det är kanske därför allting blir försenat --- skyll på det.  :bag: . Inte kan man skylla på all tid som läggs ned på skrivande på MPR, vad? Det är ju avkopplingsstunder man är här, eller???)

---

Så nu har jag klagat färdigt.

---

Är i alla fall nöjd med att sovrummet är fixat. Barnsängen är bäddad.

Förlossningsväskan är packad sen en månad tillbaks.

---

Nu väntar vi bara på att vår lilla bebis ska behaga sig att komma ut.

Annars får vi skaffa lite takplåtar och plankor för henne/honom, i fall hon/han trivs så bra i magen och vill bygga bo där, som min mamma sa.

---

Vilken speciell känsla. Varje gång man går och lägger sig, vet man inte om morgondagen kommer att bli sig lik eller inte. Helt plötsligt så kan vi från ena dagen till andra dagen blir 3 eller 4.

Samtidigt så vill man göra klart alla uppdrag man har åtagit sig för man vet aldrig om morgondagen blir en arbetsdag eller en sjukhusvistelse.

---

Men ... livet är trots allt Underbart!

Ha det gott, folk!

Kramar

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

Hej Magrood,

Ta det lugnt så ska du se att allt ordnar sig till slut!  :good:

Du/ni har gjort rätt prioritering iaf! Eller hur?

Är i alla fall nöjd med att sovrummet är fixat. Barnsängen är bäddad.

Förlossningsväskan är packad sen en månad tillbaks.

Det är ju nu det viktigaste, som ni säkert tycker också.

Lycka till till er båda!  :yes:

Dela på andra sajter

Vi håller tummarna!

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Dela på andra sajter

Tackar...

Igår lyckades jag stryka många punkter från min lista.

Men det fylls på med nya stora och "intressanta" uppdrag... he he he Sådana vill man inte tacka nej till.

Men väntan på "dagen" har nog avtagit lite.

Det får bli som det blir. Jag kan inte styra det ändå.

Får anpassa mig efter det.

Ganska kul att känna sig att man alltid har sällskap ... som vänder och vrider därinne.

Den känslan går inte att beskriva. Den ger en lugnande effekt också.

Ha det gott, folk!

Mvh

Magrood

- med sparkande undret -

Dela på andra sajter

Hej Magrood,

har följt din lyckliga tilldragelse sen du först berättade om det för flera månader sen.

Jag ska bli farfar för första gången nästan samtidigt som du får ditt barn.

Min svärdotter (första gången jag skriver det ordet!) har gått 2 dar över tiden och

hon börjar tycka det är lite jobbigt. Jag har sagt till henne och jag kan säga till dig med

att det kan nog ta en 14 dagar till som förstföderska.

Det ska bli spännande att se vem som kommer först.

Lycka till.

Phuket18.5 :wai:

Dela på andra sajter

Hej Magrood,

har följt din lyckliga tilldragelse sen du först berättade om det för flera månader sen.

Jag ska bli farfar för första gången nästan samtidigt som du får ditt barn.

Min svärdotter (första gången jag skriver det ordet!) har gått 2 dar över tiden och

hon börjar tycka det är lite jobbigt. Jag har sagt till henne och jag kan säga till dig med

att det kan nog ta en 14 dagar till som förstföderska.

Det ska bli spännande att se vem som kommer först.

Lycka till.

Phuket18.5 :wai:

Tack detsamma!

Det blir spännande!

Känner mig lite pirrig på kvällarna nu.

Det blir nog övertid. Barnet verka trivas så bra där.

Jag är inte så snäll som äter mycket stark mat ibland.  :bag:

"förstföderska" - svenska språket är fascinerande, tycker jag.

Många fiffiga sammansättningar.

---

I början tänkte jag "Jag kan väl inte jobba de sista två månaderna, springa omkring som en galning".

Men vad fel man kan ha ibland.

Nu tror jag jag skulle bli tokig om jag inte har något att göra och bara sitter och väntar.

Eller jag kanske blir tokig av att ha tagit åt mig för mycket jobb.  :bag:

---

Vi rapporterar varandra och ser vem som kommer först na ka. :-)

---

Kramar

Magrood

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...