Jump to content
IGNORERAD

Laminatgolv


Khonghom

Recommended Posts

När vi tittade på olika varuhus i nyår på laminatgolv har jag för mig att det låg på ca 600-800 baht per kvadratmeter för standard trälaminatgolv och 150-300 baht för klinker med "träutseende"

Med tanke på luftfuktighet etc samt tålighet mot vatten och annat valde vi därför en klinker-platta 16x16 tum enligt nedanstående bild som kostade 165 baht/kvadratmeter

SANY0152_resize.JPG

golvuppem.jpg

SANY0152_resize.JPG

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

hej, hoppas att detta blir rätt nu när jag svarar på detta med laminat golv, jag är själv golvläggare o kakelsättare sen 1971 så jag bör ju veta lite om golv i sig själv då, speciellt trägolv jag själv skulle aldrig satsa på ett laminat golv i LOS pga luftfuktigheten och termit angreppen, klinker är det ända rätta i den miljön, lycka till :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh skulle nog inte heller tänka mig laminatgolv idag.

Hemma hos tjejens föraldrar la vi på en enkel plastmatta och det hade inte dugit med annat med tanke på omständigheter.(Samma som vi använder för att skydda våra köksbord)

Föreslog golv samma som vi har här hemma men :nono:

När jag väl bygger eget så blir det dock hållbarare grejer som även tål klimatet.

typ Tallvikings :yes: eller stengolv

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker stengolv typ granit ser bra ut. Inte några stora fogar som med klinker. Ofta blir fogarna smutsiga eller lossnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste jag ställa en dum fråga...

Det som i folkmun kallas "klickgolv". Som man enkelt lägger själv innhåller väl inte trä ?

Är det inte nåt plastmaterial ? Jag tänker nu först på termitangrepp och fuktproblem.

Termiterna är ju inte intresserade av plast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...