Jump to content
IGNORERAD

Semestersvenskar i Phuket, TV4 ons. 20.00


Bibben

Recommended Posts

Ja, och gran canaria av alla ställen. Snacka om trist. En tråkig vulkanö.

31 gånger till samma ställe. Det är tamefan ofattbart hehe.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    16

  • Grevenigrevie

    14

  • Herr Chang

    13

  • broder tuk tuk

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja ibland skäms man för att vara svensk när man ser ett sådant program. Rena grottmänniskor en del ju.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, vanemänniskor borde förbjudas.

Har man besökt Pattaya en gång så får man allt masa sig till ett annat ställe på nästa resa!

[move]Ovanlige Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

31 gånger till samma ställe. Det är tamefan ofattbart hehe.

Jag håller med..trams tycker jag.så de andra avsnitten

får vara för min del.  :no:

"Här finns allt", sa farbrorn med 31 ggr...behöver inte gå

utanför området.allt finns att köpa här.

Men kaffet var dyrt...motsvarande 70 kr...så det tar vi med

oss, tyckte han.

Nu ser vi fram emot onsdagens riktiga "Semestersvenskar".hehe.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan  :yes:

Nu har jag inte sett serien i sin helhet utan bara sista avsnittet.

Och man undrar ju om inte svenska folket skulle sätta kvällsteet i vrångstrupen om det skulle skildras hur dom homosexuella gubbarna förlustar sig med dom yngre lokala förmågorna.

Nu behöver det ju inte vara så att någon av dom inblandade i programmet verkligen gör så men det ligger skapligt nära till hands att tro att så är fallet.

Quote

Man får nöja sig med att bli miljöminister i en borgerlig regering

mvh GD

Vi har ju även en böckling i Högsta domstolen.

Han Thorsson eller vad han nu hette avslöjades ju med att ha köpt tjänster av en yngre man :kort:

Undrar hur han kände sig när han kom tillbaka till jobbet efter att ha varit avstängd samt valsat runt en vända i pressen - 'tjena tjena, fika klockan nio'.

Kanske ett något brutalt sätt att komma ut ur garderoben på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, hutlöst, vet en som varit i Pattis 7 ggr, skrattretande är bara förnamnet.

[move]Dissaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Quote

Exactemente, hutlöst, vet en som varit i Pattis 7 ggr, skrattretande är bara förnamnet.

[move]Dissaren Arne[/move]

Det är förmodligen en sexturist oxå...

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

ser ut som ni får vänta på kenta 1 vecka till, det är inget semestersvenskar idag, det är friidrott på tv4 klockan 8 ikväll

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ser ut som ni får vänta på kenta 1 vecka till, det är inget semestersvenskar idag, det är friidrott på tv4 klockan 8 ikväll

Ja tyvärr.verkar som det blir en tung veckas väntan ytterligare!  :dance:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ser ut som ni får vänta på kenta 1 vecka till, det är inget semestersvenskar idag, det är friidrott på tv4 klockan 8 ikväll

Friidrott?! :kort:   Vill ju se Kenta idag! :jester:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får idag nöja oss med "Kaffe tar vi med oss"-farbrorn...

Den är så dålig.därför så bra. :D

(Det finns gånger då vi inte lämnat hotellet)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, ska man tro på fyrans trailer inför kommande onsdags program så är Kenta med där. Letade på deras sajt, men hittade inte trailern.

Däremot hittade jag en annat litet utdrag, benämnt "Mannen bestämmer alltid i Thailand". Borde heta "Khoffe svamlar om thaidamer":

http://www.tv4.se/1.ideoId=1.809173

Khoffe har i sitt förmodligen hittills ganska kortvariga förhållande med sin thaidam dragit slutsatsen att, eftersom hon alltid säger "up to you" när han frågar om något, ja då beror det på att det är mannen som bestämmer i Thailand.

Vi som vet bättre kan ju bara småle. Varje svar av den typen kräver en omedelbar självrannsakan av huruvida damen tidigare på ett subtilt sätt indikerat vad hon vill. Om hon gjort det, så förväntas man ta beslut i den riktningen... annars kan det i bästa fall bli riktigt avslaget om man tar beslut i andra riktningen. Och i värsta fall...

Männen bestämmer, jojo thaidamen har väl visst intresse av att det ska se ut så!

Khoffe inbillar sig tydligen också att thaidamen utan knot för alltid kommer att tvätta hans kalsonger. Ja, det får han väl tro då. Men inte så lyckat att han hos svenska folket förstärker bilden av den underdåniga thaidamen. Ej min erfarenhet med fru Chang.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja, ska man tro på fyrans trailer inför kommande onsdags program så är Kenta med där. Letade på deras sajt, men hittade inte trailern.

Däremot hittade jag en annat litet utdrag, benämnt "Mannen bestämmer alltid i Thailand". Borde heta "Khoffe svamlar om thaidamer":

http://www.tv4.se/1.ideoId=1.809173

Khoffe har i sitt förmodligen hittills ganska kortvariga förhållande med sin thaidam dragit slutsatsen att, eftersom hon alltid säger "up to you" när han frågar om något, ja då beror det på att det är mannen som bestämmer i Thailand.

Vi som vet bättre kan ju bara småle. Varje svar av den typen kräver en omedelbar självrannsakan av huruvida damen tidigare på ett subtilt sätt indikerat vad hon vill. Om hon gjort det, så förväntas man ta beslut i den riktningen... annars kan det i bästa fall bli riktigt avslaget om man tar beslut i andra riktningen. Och i värsta fall...

Männen bestämmer, jojo thaidamen har väl visst intresse av att det ska se ut så!

Khoffe inbillar sig tydligen också att thaidamen utan knot för alltid kommer att tvätta hans kalsonger. Ja, det får han väl tro då. Men inte så lyckat att han hos svenska folket förstärker bilden av den underdåniga thaidamen. Ej min erfarenhet med fru Chang.

Herr Chang har talat.

Jag håller med dig Herr Chang,

när jag nämde för damen att det började bli ont om rena kallingar så plockade hon ihop dem och sa åt mig att gå och lämna in dem till tvätten. :scare::scare::scare::scare: Och, det gjorde jag + alla hennes underkläder + allt annat, såg ut som en fullpackad elefant. :fan1:

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, kvinnor vill eg inget utåt sätt utan överlåter i princip alla beslut till mannen.

En fråga av typen "Är du sugen på glass?" bör således besvaras jakande av männen eller i undantagsfall "Nej, men vi kan köra av motorvägen och handla en till dig."

[move]Kvinnoutforskaren Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja, ska man tro på fyrans trailer inför kommande onsdags program så är Kenta med där. Letade på deras sajt, men hittade inte trailern.

Däremot hittade jag en annat litet utdrag, benämnt "Mannen bestämmer alltid i Thailand". Borde heta "Khoffe svamlar om thaidamer":

http://www.tv4.se/1.ideoId=1.809173

Khoffe har i sitt förmodligen hittills ganska kortvariga förhållande med sin thaidam dragit slutsatsen att, eftersom hon alltid säger "up to you" när han frågar om något, ja då beror det på att det är mannen som bestämmer i Thailand.

Vi som vet bättre kan ju bara småle. Varje svar av den typen kräver en omedelbar självrannsakan av huruvida damen tidigare på ett subtilt sätt indikerat vad hon vill. Om hon gjort det, så förväntas man ta beslut i den riktningen... annars kan det i bästa fall bli riktigt avslaget om man tar beslut i andra riktningen. Och i värsta fall...

Männen bestämmer, jojo thaidamen har väl visst intresse av att det ska se ut så!

Khoffe inbillar sig tydligen också att thaidamen utan knot för alltid kommer att tvätta hans kalsonger. Ja, det får han väl tro då. Men inte så lyckat att han hos svenska folket förstärker bilden av den underdåniga thaidamen. Ej min erfarenhet med fru Chang.

Herr Chang har talat.

Quote

Jag håller med dig Herr Chang,

när jag nämde för damen att det började bli ont om rena kallingar så plockade hon ihop dem och sa åt mig att gå och lämna in dem till tvätten. :scare::scare::scare::scare: Och, det gjorde jag + alla hennes underkläder + allt annat, såg ut som en fullpackad elefant. :fan1:

:wai: gubben :wai:

Khoffe har helt rätt, var har Changen och Gubben hittat för damer egentligen???

MVH Tommy, som sitter hemma med barnen medans frugan är på restaurang med svärmor, svåger och dennes fruga :wai: ...

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

 

Khoffe har helt rätt, var har Changen och Gubben hittat för damer egentligen???

MVH Tommy, som sitter hemma med barnen medans frugan är på restaurang med svärmor, svåger och dennes fruga :wai: ...

Tommy,

det hände mig nere i Jomtien, OK, vi har separerat nu :scare: , men för mig var det inga problem med att gå ner till tvätteriet, var bara tvärs över gatan från hotellet och billigt, tror jag betalade för 3 fullproppade kassar 129 THB.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

 

Khoffe har helt rätt, var har Changen och Gubben hittat för damer egentligen???

MVH Tommy, som sitter hemma med barnen medans frugan är på restaurang med svärmor, svåger och dennes fruga :wai: ...

Hehe.måste du vara hemma!  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hehe.måste du vara hemma!  :D

Måste och måste...

De åkte till OISHI, Buffé-varianten, och jag valde att stanna hemma eftersom jag skall ut med en god vän ikväll och har ledsnat på OISHI :whistle: .

Rätt trevlig restaurang med en massa sushi och annan Japan-mat, samt en del Kines- och Thai-käk.

1 gång om året räcker för mej, kommer alltild proppmätt därifrån.

Senast jag var på OISHI-buffé var på "Valentines day" (frugan gillar det), och jag tyckte att Svärmor kunde åka idag, eftersom hon brukar passa barnen när vi äter ute.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tommy,

Tja, vad är det för dam jag fått tag på? Jag tror de flesta thaidamer förändras vad gäller den bild man presenterar av sig själv efter att ha varit tillsammans med en farang en längre tid. Speciellt om man vistas i farangland inser man oftast att detta med att spela underdånig mot mannen inte nödvändigtvis imponerar på omgivningen.

Det här med subtila antydningar för att få som man vill fungerar helt enkelt inte då man inte har samma språk och kultur. Bättre då om man kan få raka svar på raka frågor. Fru Chang har numera till stor del anammat denna filosofi. Jag slipper gissa vad som egentligen menas med "up to you"... vilket förstås fortfarande är ett OK svar om man menar det i bokstavlig betydelse.

Enda gången fru Chang numera återgår till spelad underdånighet är när vi besöker hennes släkt i Thailand. Möjligen också på privata tillställningar med ett antal thai-farang par. Det blir ibland en liten uppvisning/tävling bland thaidamerna om vem som tar bäst hand om sin man... och jag försöker hålla masken så gott jag kan ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Tommy,

Tja, vad är det för dam jag fått tag på? Jag tror de flesta thaidamer förändras vad gäller den bild man presenterar av sig själv efter att ha varit tillsammans med en farang en längre tid. Speciellt om man vistas i farangland inser man oftast att detta med att spela underdånig mot mannen inte nödvändigtvis imponerar på omgivningen.

Det här med subtila antydningar för att få som man vill fungerar helt enkelt inte då man inte har samma språk och kultur. Bättre då om man kan få raka svar på raka frågor. Fru Chang har numera till stor del anammat denna filosofi. Jag slipper gissa vad som egentligen menas med "up to you"... vilket förstås fortfarande är ett OK svar om man menar det i bokstavlig betydelse.

Enda gången fru Chang numera återgår till spelad underdånighet är när vi besöker hennes släkt i Thailand. Möjligen också på privata tillställningar med ett antal thai-farang par. Det blir ibland en liten uppvisning/tävling bland thaidamerna om vem som tar bäst hand om sin man... och jag försöker hålla masken så gott jag kan ;-)

Herr Chang har talat.

:Drogar-Laugh(LBG): Herr Chang, läser din fru MPR :Drogar-Dum(LBG):

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja, ska man tro på fyrans trailer inför kommande onsdags program så är Kenta med där. Letade på deras sajt, men hittade inte trailern.

Däremot hittade jag en annat litet utdrag, benämnt "Mannen bestämmer alltid i Thailand". Borde heta "Khoffe svamlar om thaidamer":

http://www.tv4.se/1.ideoId=1.809173

Khoffe har i sitt förmodligen hittills ganska kortvariga förhållande med sin thaidam dragit slutsatsen att, eftersom hon alltid säger "up to you" när han frågar om något, ja då beror det på att det är mannen som bestämmer i Thailand.

Vi som vet bättre kan ju bara småle. Varje svar av den typen kräver en omedelbar självrannsakan av huruvida damen tidigare på ett subtilt sätt indikerat vad hon vill. Om hon gjort det, så förväntas man ta beslut i den riktningen... annars kan det i bästa fall bli riktigt avslaget om man tar beslut i andra riktningen. Och i värsta fall...

Männen bestämmer, jojo thaidamen har väl visst intresse av att det ska se ut så!

Khoffe inbillar sig tydligen också att thaidamen utan knot för alltid kommer att tvätta hans kalsonger. Ja, det får han väl tro då. Men inte så lyckat att han hos svenska folket förstärker bilden av den underdåniga thaidamen. Ej min erfarenhet med fru Chang.

Herr Chang har talat.

Ser fram emot Onsdagens avsnitt !

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

31 gånger till samma ställe. Det är tamefan ofattbart hehe.

Jag håller med..trams tycker jag.så de andra avsnitten

får vara för min del.  :no:

"Här finns allt", sa farbrorn med 31 ggr...behöver inte gå

utanför området.allt finns att köpa här.

Men kaffet var dyrt...motsvarande 70 kr...så det tar vi med

oss, tyckte han.

Nu ser vi fram emot onsdagens riktiga "Semestersvenskar".hehe.  :great:

Hehe.man är ju inte sämre än att man kan ändra sig.

Kikar nog ikväll iaf på TV5!  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl hoppas att KENTA och gubb dagiset kan lyfta programmet lite.

Gör han inte detta får vi väl ringa honom direkt efter programmet.

Han måste ju i alla fall lära sig fiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som påminnelse till alla glömska MPR-medlemmar. :dance:

20:00 - 21:00  Semestersvenskar Del 6 av 8.

Reseledare Kohoffe har en ledig dag och passar på att umgås med flickvännen Ree. Familjen Karlström planerar att ha en avkopplande semester men vissa av dem kan inte koppla bort jobbet. Barägaren Kent tar med sig vännerna på en fisketur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...