Jump to content
IGNORERAD

Semestersvenskar i Phuket, TV4 ons. 20.00


Bibben

Recommended Posts

Om inte GD misstycker vill jag påminna om TV3 ikväll, för den som är intresserad!  ;)

    [table][tr][td]

2000

[/td] [td][/td][td]

Stockholm-Arlanda

Svensk realityserie från 2009. Ett plan till Gran Canaria har blivit kraftigt försenat på grund av en skadad ruta och hundratals semesterfirare börjar tappa tålamodet. I hangaren jobbar teknikern Abbe febrilt för att åtgärda problemet. I en annan del av Arlanda sätter också Duty Officer Marie säkerheten före allt och försöker hitta en man som blivit lite för berusad och uppträtt aggressivt i Sky City. Vi får möta Lars och Maj-Lis som känt varandra i 30 år, men först de senaste månaderna upptäckt att det finns kärlek och romantik mellan dem. Nu ska de gifta sig på Arlanda för att sedan flyga iväg på smekmånad. Lycka förbyts dock till sorg när vi får träffa Rasul, som bott i ett år och sju månader i Sverige men inte fått uppehållstillstånd och nu tvingas återvända till Irak. Hans ledsna och oroliga vänner har följt med honom till flygplatsen för att ta farväl. Säsong 1. Del 3. Producerat år 2009. Medverkande: Abbe, Marie, Lars, Maj-Lis, Rasul.

[/td][/tr][/table]

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    16

  • Grevenigrevie

    14

  • Herr Chang

    13

  • broder tuk tuk

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vill även påminna om veckans program av anslagstavlan.

Då visas viktig samhällsinformation!

[move]

TeleVisionären Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Efter att ha läst dessa klagomål från missnöjda brittiska turister framstår ju deltagarna i Semestersvenskar som nära nog normala...

http://www.telegraph...idaymakers.html

Tio av dem blev listade i svd http://www.svd.se/re...kel_2613397.svd

"Stranden var för sandig."

"Vi köpte ett par Ray-Ban-solglasögon för fem euro av en gatuförsäljare - för att senare upptäcka att det var en piratkopia.”

”Ingen berättade för oss att havet var fullt av fisk. Barnen blev rädda.”

”Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England, men det tog bara tre timmar för amerikanerna att ta sig hem.”

”Min fästman och jag hade bokat ett rum med två sängar men blev placerade i ett rum med dubbelsäng. Vi håller er nu ansvariga för att jag blev gravid. Det hade inte hänt om vi fått det rum vi bokat.”

”Det är för mycket spanska människor. Receptionisten talar spanska. Maten är spansk. För mycket utlänningar.”

”Vi tvingades köa utomhus utan luftkonditionering.”

”Det är er plikt som researrangör att upplysa oss om högljudda och stökiga resenärer innan vi reser med er.”

”Jag blev biten av en mygga - ingen sa att de bits.”

"På semestern till Goa upptäckte jag till min förfäran att nästan varje restaurang serverade curry. Jag gillar inte alls kryddstark mat.”

Link to comment
Dela på andra sajter

:D   Efter att läst de klagomålen, om de nu ej var påhittade, är det väl bara att upprepa och stämma in i

Strindbergs välkända fras "det är synd om människorna". Eller i alla fall de brittiska turisterna.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Om inte GD misstycker vill jag påminna om TV3 ikväll, för den som är intresserad!  ;)

"Om inte GD misstycker."

Jag tycker bara det är positivt med sunda intressen. Vill hellre föreställa mig Lars60 och resten av

den thailandskunniga MPR - familjen framför TV'n än i baren eller, Gud förbjuda, utanför 7-11 i Flen.

Själv är jag på ett hotel Thepnakorn i Buri Ram och har, tack o lov, inte en chans att se svensk

såpa, men väl ett större antal Thailändska do.

Förövrigt anmärkningsvärt många Farangs här med extremt ungt thailändsk sälskap. Kanske t.o.m.

på gränsen till pedofili, fast det är ju svårt att säga om thailadys ålder.

Ska inte kunna säga om farangerna är svenska. Tycker de flesta av dom ser svenska ut :-)

 

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tio av dem blev listade i svd http://www.svd.se/re...kel_2613397.svd

"Stranden var för sandig."

"Vi köpte ett par Ray-Ban-solglasögon för fem euro av en gatuförsäljare - för att senare upptäcka att det var en piratkopia.”

”Ingen berättade för oss att havet var fullt av fisk. Barnen blev rädda.”

”Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England, men det tog bara tre timmar för amerikanerna att ta sig hem.”

”Min fästman och jag hade bokat ett rum med två sängar men blev placerade i ett rum med dubbelsäng. Vi håller er nu ansvariga för att jag blev gravid. Det hade inte hänt om vi fått det rum vi bokat.”

”Det är för mycket spanska människor. Receptionisten talar spanska. Maten är spansk. För mycket utlänningar.”

”Vi tvingades köa utomhus utan luftkonditionering.”

”Det är er plikt som researrangör att upplysa oss om högljudda och stökiga resenärer innan vi reser med er.”

”Jag blev biten av en mygga - ingen sa att de bits.”

"På semestern till Goa upptäckte jag till min förfäran att nästan varje restaurang serverade curry. Jag gillar inte alls kryddstark mat.”

Tack för dagens asgarv! :D

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Så skönt att det finns nöjda turister. Skrattade nästan på mig. Det bästa är i alla fall när turisterna ska ha svensk mat utomlands. Helst också en svensk kok som pratar svenska med dom. Bjuder på falukorv och scans köttbullar

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Denna är svårslagen:

Midnattssolen sken över det amerikanska paret, som ilsknade till. - Vi reste inte till Norge för att se vår egen sol, klagade de. Guiden på Hurtigrutten försökte förgäves förklara hur det låg till, skriver Stavanger-Avisen.

Det amerikanska paret krävde att få tillbaka pengarna de betalat för båtresan längs den norska kusten.

–Vi lurades att tro att ni hade en egen sol i Norge. Det är rena lurendrejeriet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...