Jump to content
IGNORERAD

2500 felparkerade bilar blev på en dag försedda med hjullås.


Khun Ken

Recommended Posts

Bangkok: - Pol Gen wuth Liptapallop, rådgivare för Nationella Polisbyrån, ledde ett team av ledande storstads poliser för att inspektera polisens arbete att hantera illegalt parkerade bilar på Phra Arthit, Lan Luang, Petchaburi, Rajdamri och Siloms gator.

 

Han var mycket nöjd med polisens rekord mer än 2500 bilar i dag jämfört med bara 30-50 bilar på genomsnittlig dag.

 

Kampanjen och bortbogsering av olagligt parkerade bilar är delar i en kampanj för att rensa Bangkok´s gator från olagligt parkerade bilar för att öppna fler vägar och skapa mer utrymmen för trafikflödet. Blockering av trottoarer av gatuförsäljare skall också behandlas.

 

Man har sett färre felparkerade på många av stadens gator, sedan lanseringen av kampanjen som, bekräftade han, kommer att lanseras i hela landet, särskilt på turistorterna.

 

http://englishnews.thaipbs.or.th/2500-cars-wheel-clamped-one-day-tuesday/

 

 

 

post-9848-0-62942000-1402463817.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det okat ar val bara ytterligare bevis pa att det har blivit svarare att "losa pa plats"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det okat ar val bara ytterligare bevis pa att det har blivit svarare att "losa pa plats"!

För mig är det mera ett bevis på att polisen fått "tummen ur"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att använda hjullåsen på gatuförsäljarna känns lite tveksamt eftersom ingen förmodligen kommer att lösa ut dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att använda hjullåsen på gatuförsäljarna känns lite tveksamt eftersom ingen förmodligen kommer att lösa ut dem.

De kanske ser det som ett godkännande att stå kvar :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

De lär inte bli mer populära nu efter ombildning till polisstat..:) Men vad gör det, de bestämmer allt ändå och tvingar folk till tystnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

De lär inte bli mer populära nu efter ombildning till polisstat

 

Så för att dom ser till att lagar och förordningar följs så är det en polisstat ?

 

Många länder som är polisstater iså fall bl.a Sverige, du är kanske anarkist ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

De lär inte bli mer populära nu efter ombildning till polisstat.. :) Men vad gör det, de bestämmer allt ändå och tvingar folk till tystnad.

Nu går ju inte polisen Thaksin´s ärenden längre. Kan det vara fel att dom upprätthåller landets lagar och tvingas jobba för sin lön?

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det mera ett bevis på att polisen fått "tummen ur"

Betyder det att du inte tror att dom tidigare tagit sin beskarda del?

 

Jag tror dom saknar sina P-avgifter och det gor formodligen de som tidigare betalade 200 for att fa ha bilen dar dom ville!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Så för att dom ser till att lagar och förordningar följs så är det en polisstat ?

 

Många länder som är polisstater iså fall bl.a Sverige, du är kanske anarkist ?

 

Anarkist, det låter inte fel tycker jag.

Anarkism betyder utan härskare.Inte synonymt med kaos som de flesta blivit lurade att tro.Vill avskaffa alla hierarkiska institutioner.

Man är för en maximal frihet för varje individ,utan att någons frihet tillåts gå utöver någon annan.

Inga påtvingade regler,lagar (s.k. fria associationer= du kan inte bli påtvingad regler som du inte själv gått med på)osv. 

Men om någon om skulle gå runt och göra vad de vill utan att visa andra hänsyn, tex. genom att våldta och slåss en massa, så kommer denna att bli stoppad

(inkräktar du på andras frihet så skapar du en hierarki över dessa). :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Betyder det att du inte tror att dom tidigare tagit sin beskarda del?

 

Jag tror dom saknar sina P-avgifter och det gor formodligen de som tidigare betalade 200 for att fa ha bilen dar dom ville!

Har jag någonsin antytt detta?

 

Så nu är det fel att dom har fått en spark i röven av juntan och börjat jobba?

Link to comment
Dela på andra sajter

De lär inte bli mer populära nu efter ombildning till polisstat.. :) Men vad gör det, de bestämmer allt ändå och tvingar folk till tystnad.

 

Hahah hur tänkte du nu, är det bättre med en form av anarki, visserligen med poliser men med största intresse att fylla sina egna fickor?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahah hur tänkte du nu, är det bättre med en form av anarki, visserligen med poliser men med största intresse att fylla sina egna fickor?

Grasping for straws.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag någonsin antytt detta?

 

Så nu är det fel att dom har fått en spark i röven av juntan och börjat jobba?

Hur ar det fatt?

Var har det antytts att det ar nagot fel, du triggar bara, eller sa ar du helt enkelt dum!

Jag stallde en mycket enkel och artig fraga om du  har den uppfattningen att polisen struntat i felparkerarna eller tagit sin beskarda del, och da hugger du som en fyllsjuk Cobra!

Passar inte mina inlagg dig sa finns det en knapp som heter negligera, anvand den, kanske vore en losning for ditt halsotillstand forefaller vara pa vag alldeles ratt ner i avgrunden

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ar det fatt?

Var har det antytts att det ar nagot fel, du triggar bara, eller sa ar du helt enkelt dum!

Jag stallde en mycket enkel och artig fraga om du  har den uppfattningen att polisen struntat i felparkerarna eller tagit sin beskarda del, och da hugger du som en fyllsjuk Cobra!

Passar inte mina inlagg dig sa finns det en knapp som heter negligera, anvand den, kanske vore en losning for ditt halsotillstand forefaller vara pa vag alldeles ratt ner i avgrunden

Det var denna rad som triggade mig, så nu är det sagt om jag coolar ner mig hoppas jag du kan göra det samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahah hur tänkte du nu, är det bättre med en form av anarki, visserligen med poliser men med största intresse att fylla sina egna fickor?

Nä inte riktigt,ska bli intressant att följa hur länge de tänker följa sin reklam kampanj bara..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang, on 11 Jun 2014 - 01:59, said:

De lär inte bli mer populära nu efter ombildning till polisstat.. :) Men vad gör det, de bestämmer allt ändå och tvingar folk till tystnad.

 

Själv tror jag precis tvärtom. Tror majoriteten är riktigt nöjd att det händer något mot dessa trafikblockerare.

Fan vad irriterande med alla nötter som bara ställer bilen vart än de vill, thailändare är ju riktigt egoistiska på detta och skiter fullständigt om andra blir drabbade eller inte. Vill någon ha en nudelsoppa svänger de bara in till kanten och ställer sig tills de käkat upp t.ex. Kan förstå att gatuförsäljare försöker tjäna pengar men på lite mindre vägar där det är gatuförsäljare på ena sidan och felparkerade bilar på andra är det riktigt jävla irriterande. Inget större fel på vägarnas bredd i bkk, bara det att alla ska använda vägen till annat än det var tänkt.  Har ju tidigare inte hjälpt ett skit att påminna snuten om detta, de bara promenerar förbi och låtsas det regnar. Fy satan vad gött att se detta, äntligen!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...