SWED THAI Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 (ändrad) bor han i Sverige mer än halva året ska han betala skatt på sin lön i Sverige ,däremot bolaget som är thai betalar sin skatt i Thailand Där är nog punkten. Han tar nog inte ut lön. När han säljer en färdig Produkt fran Thailand. Han tar nog bara ut vinst som beskattas i Thailand av Ltd 183 dagar. Har du ett Engelskt Ltd som svensk sa kan du jobba fran det med lön i England. Ex. Jag jobbar i Sverige 5.5 manader och sen aker jag till Tyskland 2 manader. Da har jag brutit aret och allt börjar räknas fran början när jag tar ett nytt uppdrag i Sverige. Manga jobbar sa i Norge Engelskt Ltd med Norsk filial Mvh. SWED THAI Ändrades Juni 14, 2014 av SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Ok, får väl googla lite själv då, om jag hittar något intressant postar jag det här. Bra Kolla hur det är om du äger ett Ltd i ett annat land. Tror att vinsten beskattas i registrerat land utan dubbelbeskattning. (Nästan helt säker pa det) Mvh. SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Hade det varit någon annan som jag respekterade så hade jag förklarat för den personen men... Den som Ni inte respekterar behöver nog inget svar på frågan, den var lixom retorisk. Sverige var förmodligen det av broderländerna som faktiskt hjälpte till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Sverige var förmodligen det av broderländerna som faktiskt hjälpte till Jepp, med att skicka Norska motståndsmän och judar tillbaks till tyskarna när dom lyckats fly till Sverige. För inte att tala om tyska trupptransporter genom Sverige Listan kan göras lång. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Jepp, med att skicka Norska motståndsmän och judar tillbaks till tyskarna när dom lyckats fly till Sverige. För inte att tala om tyska trupptransporter genom Sverige Listan kan göras lång. Till Finland skickades över 8000 stridande män och man försåg landet med krigsmatriel. Finska barn evakuerades till Sverige. Danskarna, varav många judar, fick hjälp att fly över till Sverige via Öresund. Sverige tog emot 60 000 norrmän under 2:a världkriget. Så man kan nog med fog säga att Sverige var det av broderländerna som faktiskt hjälpte till. Att det sedan finns saker som skedde som man inte kan känna någon större stolthet för är en annan sak. Baltutlämningen efter kriget är en av dessa skamfläckar men att kasta skit på Sverige och svenskarna när många rikerat livet är väl kanske inte inte helt klädsamt men förhoppningsvis bottnar det bara i okunskap. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 men att kasta skit på Sverige och svenskarna Har jag inte gjort, påminde bara om mindre trevlig historia Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Har jag inte gjort, påminde bara om mindre trevlig historia Fick intrycket av att Ert inlägg ifrågasatte den Svenska hjälpinsatsen och att Er lilla smiley var ironisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tamdai Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 dom jobbar via baltiska bulvanbolag och många av dom har typ estniska pass Tack 33 ! Ja jag vet att Baltiska företag tar in ryssar ibland, då är det ryssar som har dubbla pass, och dessutom har spetskompetens inom sitt område. Men som vanliga spikare, murare eller målare är det inte lönt för ryssar från Ryssland att komma hit, de tjänar betydligt bättre i sitt hemland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juni 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2014 (ändrad) Du verkar ha svårt att förstå ett provokativ nicknamn. Jag har efter en svensk vårtermin i "lekskola" i Sverige fått min utbildning i Finland, på svenska. 1-9 och därefter handelsskolan, i Åbo, där jag också tog mitt körkort, C. Jag har noterat att genomgående skriver svenska språket bättre än mina arbetskolleger. Jämför man mitt nick med ditt, Prutten mot R_Thai68, så tycker jag att jag vinner. Vafan är R_Thai68`? Fantasi mot total brist på fantasi. Alla kan ju ändra sitt nick en gång, vilket du borde tänka på! Nämen herr'n är finne föga förvånad!?Om du gillar din svenska lämnar jag över till en som kan betygsätta dig, jag gillar den inte. Med dina inlägg har du ju lyckats vrida focus mot ett annat håll.Ja,Ni har även lyckats tillskanska sig ett körkort med behörig ©.. det betyder ju inte att herr' n kan framföra fordonet till sina mot trafikanters stora förtret. Jag har också ett körkort dock ej från Åbo!!! Jag lyckades med C.E det har jag gnuggat på sedan -90... so far so good... Ang mitt namn så håller jag med dig det måste vara ett av forumets mest fantasilösa nick.. Ändrades Juni 14, 2014 av R_Thai68 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Nämen herr'n är finne föga förvånad!?Om du gillar din svenska lämnar jag över till en som kan betygsätta dig, jag gillar den inte. Med dina inlägg har du ju lyckats vrida focus mot ett annat håll.Ja,Ni har även lyckats tillskanska sig ett körkort med behörig ©.. det betyder ju inte att herr' n kan framföra fordonet till sina mot trafikanters stora förtret. Jag har också ett körkort dock ej från Åbo!!! Jag lyckades med C.E det har jag gnuggat på sedan -90... so far so good... Ang mitt namn så håller jag med dig det måste vara ett av forumets mest fantasilösa nick.. Jag är inte finne, hehe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MINI Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Finns bara ett parti att rösta på om man är missnöjd med EU Gissa vilket? F! Tid och pengar är det enda jag har! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juni 14, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2014 Jag är inte finne, hehe. Tycker du... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Fi-ttpartit o mp har landet inte råd med Populister är vad dom ärOffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Det går iallafall med nöd och näppe få tag i en hantverkare nu förtiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Det går iallafall med nöd och näppe få tag i en hantverkare nu förtiden. Hur många behöver du Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Något som jag tycker är lite skrämmande är att på jobbet har vi en bunt ryssar som jobbar som isolerare, de har Estniska pass, men pratar ryska, och bor i ryssland... Då det är ett skyddsobjekt jag jobbar på, krävs ett Säpo godkännande av våra svenska medborgare som jobbar där, så det vore roligt att veta hur Säpo kan kontrollera ryssar... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Något som jag tycker är lite skrämmande är att på jobbet har vi en bunt ryssar som jobbar som isolerare, de har Estniska pass, men pratar ryska, och bor i ryssland... Då det är ett skyddsobjekt jag jobbar på, krävs ett Säpo godkännande av våra svenska medborgare som jobbar där, så det vore roligt att veta hur Säpo kan kontrollera ryssar... Mvh. borje222 Nu är det väldigt många ryssar med Estniska pass, så det är inget underligt med det... Stor del av dom pratar bara ryska, lixom finnar i Sverige inte kan svenska språket.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Nu är det väldigt många ryssar med Estniska pass, så det är inget underligt med det... Stor del av dom pratar bara ryska, lixom finnar i Sverige inte kan svenska språket.. Rock on! Jag känner mig absolut inte bekväm med att ryssar bosatta i ryssland, jobbar på ett skyddsobjekt i Sverige..! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Nu är det väldigt många ryssar med Estniska pass, så det är inget underligt med det... Stor del av dom pratar bara ryska, lixom finnar i Sverige inte kan svenska språket.. Rock on! nu var det inte språket som var det viktiga utan hur säpo kan granska ryssar eftersom det är ett skyddsobjekt dom jobbar med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Jag känner mig absolut inte bekväm med att ryssar bosatta i ryssland, jobbar på ett skyddsobjekt i Sverige..! Mvh. borje222 Nu tror jag att det inte finns så mycket att dölja, då ryssarna redan har info om allt som rör svenska försvaret.. Har redan haft lekstuga med den svenska marinen i Östersjön, som letat efter sälar.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 nu var det inte språket som var det viktiga utan hur säpo kan granska ryssar eftersom det är ett skyddsobjekt dom jobbar med Nu tror jag det finns olika säkerhets zoner, där man ger arbetare access efter behov och granskning av Säpo.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Nu tror jag det finns olika säkerhets zoner, där man ger arbetare access efter behov och granskning av Säpo.. Rock on! Du verkar tro mycket... Nu är det så att alla som jobbar på "kontrollerad" sida, behöver ha ett Säpo godkännande, åtminstone om man är Svensk medborgare... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Du verkar tro mycket... Nu är det så att alla som jobbar på "kontrollerad" sida, behöver ha ett Säpo godkännande, åtminstone om man är Svensk medborgare... Mvh. borje222 Lilla gubben, jag har själv arbetat på flera ställen, där man har blivit granskad av Säpo, du är inte ensam om detta... Har haft arbetskamrater från flera olika länder på dessa arbetsplatser, så det är inte ovanligt.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 Lilla gubben, jag har själv arbetat på flera ställen, där man har blivit granskad av Säpo, du är inte ensam om detta... Har haft arbetskamrater från flera olika länder på dessa arbetsplatser, så det är inte ovanligt.. Rock on! frågan står kvar hur kan säpo kolla ryssar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juni 15, 2014 Dela Inlagd Juni 15, 2014 frågan står kvar hur kan säpo kolla ryssar Förhoppningsvis är dom bättre kvalificerade för detta än oss. Har nog mer kunskap om detta än, lekmän på på ett thaiforum. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu