Moipenyang Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Sorry! 799 kronor för Bacho och 49 kronor för Kina import skall det va, inte 955 och 195 kronor som jag skrev i mitt urspringsmeddelande. http://www.harald-nyborg.se/ergo-skiftnycklar-18-bahco.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner http://www.harald-nyborg.se/verktyg/handverktyg/skiftnycklar/skiftnyckel-250mm.html Till mitt försvar kan man väl dock konstatera att prisskillnaden i kronor är exakt lika mycket, i procent lite mer. Och jag pratade om utländsk arbetsktaft som snor jobben genom att pressa priserna. Sen kan du fortsätta o vinkla o ifrågasätta vad jag sett alldeles själv. Du är bara för rolig men orkar inte ödsla tid på nån hopplös diskussion med dig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Sorry! 799 kronor för Bacho och 49 kronor för Kina import skall det va, inte 955 och 195 kronor som jag skrev i mitt urspringsmeddelande. http://www.harald-nyborg.se/ergo-skiftnycklar-18-bahco.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner http://www.harald-nyborg.se/verktyg/handverktyg/skiftnycklar/skiftnyckel-250mm.html Till mitt försvar kan man väl dock konstatera att prisskillnaden i kronor är exakt lika mycket, i procent lite mer. Jo så blir det ju om man jämför äpplen och päron, mitsotomo skiftnyckeln är 10 tum, då bör man givetvis jämföra med en bacho i samma storlek, en 10 tums bacho i den affären kostar 219 kronor... Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tamdai Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Och jag pratade om utländsk arbetsktaft som snor jobben genom att pressa priserna. Sen kan du fortsätta o vinkla o ifrågasätta vad jag sett alldeles själv. Du är bara för rolig men orkar inte ödsla tid på nån hopplös diskussion med dig.. Klart du inte gör, du vill hitta på och sedan slippa argumentera, en tråd om EU och du pratar ryssar, tillåt mig skratta, igen ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Nu använder våran bransch mest Bacho-skiftnycket. Men jag ska erkänna att jag köpt några billigare verktyg någon gång. Som gjort montörerna mindre glada. Det är väl bara dessa som gäller i din bransch? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 haj.jpg Det är väl bara dessa som gäller i din bransch? Jepp! Eller dom med gummihandtag gillar killarna. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Jepp! Eller dom med gummihandtag gillar killarna. Samma här,om man nu ska ha en skiftnyckel så är det en haj som gäller Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Klart du inte gör, du vill hitta på och sedan slippa argumentera, en tråd om EU och du pratar ryssar, tillåt mig skratta, igen ! Som sagt, ni tolkar och vinklar som ni vill.. Om inte klartexten förstås så måste det bero på läsförståelsen vilket är ett ganska vanligt fenomen hos MPR eliten.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wix Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Får ett gäng år sedan så var jag tvungen att hastigt inköpa en lednyckel och närmast var en affär med kina verktyg det resulterade i svordomar och en kastad lednyckel med glapp efter en halv dag, även kromet släppte... Så inte ens som nödlösning rekommenderar jag detta lands produkter. Deras slogan skulle vara "köp 3 så får du ihop 1 fungerande" när det gäller allt. Alltid på de svagas sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 (ändrad) Jag tycker att de borde skämmas och aldrig nämna vad de ICKE gjorde för att hjälpa sina grannar (broderfolk). Vilka av sina broderfolk hjälpte Finland under 2:a världskriget egentligen? Ändrades Juni 14, 2014 av ban99arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Ryssarna kan inte komma hit med egna byggkranar hur som helst eftersom de inte är med i EU, jag jobbar i en närbelägen bransch till bygg och några ryska kranar har jag då aldrig sett. Jag kanske har fel då jag självklart inte ser allt som sker i Sverige, så varför inte ge lite exempel på byggen där ryssar bygger och har totalentreprenaden, tack på förhand! En halv miljard i vinst om dagen, där du jobbar måste vara Sveriges mest framgångsrika företag, vore kul att veta var! Sedan att vi inte längre hänger med produktionsmässigt beror på oss själva, vi vill inte betala vad svenskproducerade varor skulle kosta, exempel, Bacho-skiftnycket(numera Sandvik) 955 kronor, Jula skiftnyckel producerad i polen, 195 kronor. Vi vill ha höga löner och låga priser, funkar inte det så skyller vi på andra. Och risken är överhängande att vi snart tappar våra bästa uppfinnare, entreprenörer och ledare eftersom de kan tjäna mycket mer på andra ställen i världen. dom jobbar via baltiska bulvanbolag och många av dom har typ estniska pass Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 (ändrad) dom jobbar via baltiska bulvanbolag och många av dom har typ estniska pass När Scanraff gjorde ett stort jobb i början pa 2000-talet, sa var det en Italiensk Firma som fick jobbet med Thailändsk underentrepenör. Var ju ett jävla liv om detta tack vare ute bliven lön till arbetarna.( Thaiare) Känner en Thaitjej som var där med mat till dom. Om jag inte har fel sa har väl Kineser varit och monterat ner fabriker som sedan fraktats till Kina. Har för mig att dom tog upp i TV hur dom bodde. Mvh. SWED THAI Ändrades Juni 14, 2014 av SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Thaitjej fran västsverige berättade att hennes fd. man (Svensk) hade Thailändsk Firma med tillverkning av svetsade rördelar till olje industrin i Norge. Han jobbar i Norge fran siit bolag i Thailand och betalar skatt i Thailand. Sa till henne att om han stadigvarande jobbar i Norge sa maste han skatta där och patalade för henne att Norge har Eu:s lagar att följa. Men hon gav sig inte och jag svarade att detta tro jag inte pa. Hamnade pa ett jobb i närheten av Frankfurt och denna kund var Steuerberater (skatteradgivare som brukar ta Hand om skattefragor för stora och sma företag i Tyskland) Tog upp fragan med honom och han hade samma uppfattning som mig. Han sa att han ska fraga sin Chef om detta. Han kom tillbaka efter tre dar och sa att jag och han har fel. Helt lagligt att jobba som hennes fd. gör i Norge. Sa nästa gang jag träffade henne fick jag erkänna att hon hade rätt. Mvh. SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 (ändrad) Thaitjej fran västsverige berättade att hennes fd. man (Svensk) hade Thailändsk Firma med tillverkning av svetsade rördelar till olje industrin i Norge. Han jobbar i Norge fran siit bolag i Thailand och betalar skatt i Thailand. Sa till henne att om han stadigvarande jobbar i Norge sa maste han skatta där och patalade för henne att Norge har Eu:s lagar att följa. Men hon gav sig inte och jag svarade att detta tro jag inte pa. Hamnade pa ett jobb i närheten av Frankfurt och denna kund var Steuerberater (skatteradgivare som brukar ta Hand om skattefragor för stora och sma företag i Tyskland) Tog upp fragan med honom och han hade samma uppfattning som mig. Han sa att han ska fraga sin Chef om detta. Han kom tillbaka efter tre dar och sa att jag och han har fel. Helt lagligt att jobba som hennes fd. gör i Norge. Sa nästa gang jag träffade henne fick jag erkänna att hon hade rätt. Mvh. SWED THAI Varför skulle en Thailändsk firma (utanför EU) som utför arbeten i Norge (utanför EU) förja EUs regler? Skulle det vara för att gubben är Svensk, det är ju samma logik som F! (ang prostitution) kör med att är det olagligt i Sverige så är det olagligt dit jag reser. Men det kanske det är... jag vetefan EDIIT: Men det skulle ju vara ganska fränt, då gäller ju allemansrätten för mig worldwide. Ändrades Juni 14, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 När Scanraff gjorde ett stort jobb i början pa 2000-talet, sa var det en Italiensk Firma som fick jobbet med Thailändsk underentrepenör. Var ju ett jävla liv om detta tack vare ute bliven lön till arbetarna.( Thaiare) Känner en Thaitjej som var där med mat till dom. Om jag inte har fel sa har väl Kineser varit och monterat ner fabriker som sedan fraktats till Kina. Har för mig att dom tog upp i TV hur dom bodde. Mvh. SWED THAI Jag var där då,det var 2006-07 om jag inte minns fel,thaifolket som var där bodde på en flytande barack-rigg som dom hade hyrt in från Norge. Det som dom sa till oss var att Thailändarna jobbade för ca 30kr i timmen,och när facket fick reda på detta så blev det ju självklart ett jäkla liv,så helt plötsligt så var alla thailändare väck. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 (ändrad) Varför skulle en Thailändsk firma (utanför EU) som utför arbeten i Norge (utanför EU) förja EUs regler? Skulle det vara för att gubben är Svensk, det är ju samma logik som F! (ang prostitution) kör med att är det olagligt i Sverige så är det olagligt dit jag reser. Men det kanske det är... jag vetefan Norge följer Schengenavtalet och EU regler fast man inte är medlem utan tillhör Efta. Är ocksa en av dom största betalande länder ocksa. Han kan jobba fran siit företag i Thailand i hela EU. Allt handlar ju om skatter. Norsk eller Thailändsk skatt. Jag kan i princip göra det samma i hela EU. Thai Ltd och jobba i Eu och betala skatt i Thailand, Mvh. SWED THAI Ändrades Juni 14, 2014 av SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Vilka av sina broderfolk hjälpte Finland under 2:a världskriget egentligen? Hade det varit någon annan som jag respekterade så hade jag förklarat för den personen men... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Jag är medveten om att inlägg var starkt och rakt på rak, MEN var är sakfelet isf? Att våga säga sanningen är inte lätt eller populärt många gånger men någon måste säge de förlösande orden. Vad är det som luktar unket enligt herrn? Mitt genmäle var också ett svar på en annas medlemms inlägg som jag tykte var både felaktigt och korkat. Hoppas du tog hänsyn till hans inlägg också som var grovt politicerande OCH hans konsekväns för sossesamhälle från 1 800. Mina fina barn har det gott ställt utan sin farsa pga att de har sin utbildnimg och yrken där de kan rulla runt och växa i sin roller. En jurist som via olika brancher skaffar sig erfarenhet, en ann som med sin civilekonomexamen med fokus på revision har en god framtid. Hon fick faktist stipendie för högskolans bästa slutarbete vilket inte är dåligt enligt mig, en sosseknägare som jag, som lyckas dra in ca 500.000 kr. Yngsta grabben är kriminolog och jobbar inom Kriminalvården och hans namn kommer du kunna läsa många gånger om i pressen i framtiden. Även mina döttrar kommer att ge avtryck i media så småningom. Utbildade, vältaliga och slagfärdiga i käften. Vänta och se. Jag är väldigt stolt över dom idag iaf. Om du vill hänga upp dig på mitt nickname så må du göra det men vad har det med saken att göra? Barnens mor måste ha otroligt bra gener.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Barnens mor måste ha otroligt bra gener.. verkligen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Norge följer Schengenavtalet och EU regler fast man inte är medlem utan tillhör Efta. Är ocksa en av dom största betalande länder ocksa. Han kan jobba fran siit företag i Thailand i hela EU. Allt handlar ju om skatter. Norsk eller Thailändsk skatt. Jag kan i princip göra det samma i hela EU. Thai Ltd och jobba i Eu och betala skatt i Thailand, Mvh. SWED THAI Farang staffing kan man jobba igenom i sverige, men inte i norge, så det är då bara att skriva ut sig, öppna ett företag i Thailand och hyra ut sig själv genom företaget till sverige eller norge, och själv fakturera från den thailändska firman? Läste om detta för något år sen, har för mig att det inte var så lätt, om man ville befinna sig på rätt sida lagen, kan du länka till dokument som stödjer det du säger? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Farang staffing kan man jobba igenom i sverige, men inte i norge, så det är då bara att skriva ut sig, öppna ett företag i Thailand och hyra ut sig själv genom företaget till sverige eller norge, och själv fakturera från den thailändska firman? Läste om detta för något år sen, har för mig att det inte var så lätt, om man ville befinna sig på rätt sida lagen, kan du länka till dokument som stödjer det du säger? Om du läser vad jag skriver sa ser du jag hade en dispyt om detta och fick svar fran Tysk Steuerberater. Trodde själv inte att detta var möjligt. Personen bor i Västsverige men opererar fran sitt Thai Ltd. Tror han säljer en färdig produktt till fast pris till kund med Montage i priset fran Thailand. Mvh. SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Norge följer Schengenavtalet och EU regler fast man inte är medlem utan tillhör Efta. Är ocksa en av dom största betalande länder ocksa. Han kan jobba fran siit företag i Thailand i hela EU. Allt handlar ju om skatter. Norsk eller Thailändsk skatt. Jag kan i princip göra det samma i hela EU. Thai Ltd och jobba i Eu och betala skatt i Thailand, Mvh. SWED THAI Åfan, det visste jag inte. Tackar för svaret. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 (ändrad) Om du läser vad jag skriver sa ser du jag hade en dispyt om detta och fick svar fran Tysk Steuerberater. Trodde själv inte att detta var möjligt. Personen bor i Västsverige men opererar fran sitt Thai Ltd. Tror han säljer en färdig produktt till fast pris till kund med Montage i priset fran Thailand. Mvh. SWED THAI Jo det var det jag gjorde, jag säger/påstår inte att det du säger är osant, jag bara undrade om du visste om några dokument som styrker att man får jobba så, att en tysk skatterådgivare säger att det är lagligt är en sak, är det lagligt så finns dessa (eu?) lagar givetvis att läsa om på nätet, dom flesta företag är rädda för myndigheterna och vill ha svart på vitt angående att det är lagligt att jobba så, där av frågan. Ändrades Juni 14, 2014 av Bananen Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Om du läser vad jag skriver sa ser du jag hade en dispyt om detta och fick svar fran Tysk Steuerberater. Trodde själv inte att detta var möjligt. Personen bor i Västsverige men opererar fran sitt Thai Ltd. Tror han säljer en färdig produktt till fast pris till kund med Montage i priset fran Thailand. Mvh. SWED THAI bor han i Sverige mer än halva året ska han betala skatt på sin lön i Sverige ,däremot bolaget som är thai betalar sin skatt i Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWED THAI Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Jo det var det jag gjorde, jag säger/påstår inte att det du säger är osant, jag bara undrade om du visste om några dokument som styrker att man får jobba så, att en tysk skatterådgivare säger att det är lagligt är en sak, är det lagligt så finns dessa (eu?) lagar givetvis att läsa om på nätet, dom flesta företag är rädda för myndigheterna och vill ha svart på vitt angående att det är lagligt att jobba så, där av frågan. Nästan alla Tyska sma som stora företag har en Steuerberater som är lika insatt om inte bättre än nagon fran Finanzamt. Kansliet som steuerberaten har tar Hand om alla papper och inbetalningar till Finanzamt som gäller skatter och fragor. Tror att han säljer en färdig Produkt fran Thailand. Mvh. SWED THAI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Juni 14, 2014 Dela Inlagd Juni 14, 2014 Nästan alla Tyska sma som stora företag har en Steuerberater som är lika insatt om inte bättre än nagon fran Finanzamt. Kansliet som steuerberaten har tar Hand om alla papper och inbetalningar till Finanzamt som gäller skatter och fragor. Tror att han säljer en färdig Produkt fran Thailand. Mvh. SWED THAI Ok, får väl googla lite själv då, om jag hittar något intressant postar jag det här. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu