Jump to content
IGNORERAD

Resa i Thailand under soncran?


Tomme77

Recommended Posts

Hej,

Har funderingar på att ta en sväng till Thailand i mars-april och tänkte höra med er som varit där under soncran (stavning?)

Vi tänkte stanna några dagar i Bangkok o sen vidare uppåt till hennes familj i Khon kean, och flyga hem 17april.

Så tanken var att fira nyår med faliljen där innan vi åker hem, men tjejen säger att de inte går att åka buss från Khon kean till Bangkok typ 16april pga att de

är så otroligt mycket folk ute och åker då och flyget ska vara svårt att få tag på biljetter om man inte bokar långt i förväg..

Är det någon som har varit ute o rest under soncran och har några erfarenheter?

Kanske ska välja ett annat hemdatum om de är så besvärligt just då..

Mvh Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena har vart i Thailand under 2 soncran,förra året åkte jag buss från Bkk till Pattaya ,det var jätte mycket överallt framför allt Pattaya dit jag kom på en fredag ,räkna med mycket folk och va inte rädd för att bli blöt,det är en riktig folk fest,en del gillar det

en del inte personligen tycker jag att det blir lite mycket med allt vatten flera dar i sträck  :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Inte bara festligt och inte bara vatten.

Det finns en tråd med mycket info och många bilder men där det också (så vitt jag minns)

skrivs om hur många som omkommer varje år under festligheterna.

Tråden heter "Songkran, bra eller anus"

mvh GD 

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte roligt att resa runt under Songkran. Första gången jag var i Thailand åkte vi direkt till busstationen i Bkk, det var sjukt mycket folk överallt och inte speciellt roligt att bära omkring på väskor. Speciellt inte som det är väldigt varmt.

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med för mycket vatten och annat skit, se bara till att du stoppar ALLT i plastpåsar för du blir inte bara blöt, du blir GENOMSUR!!!!!!!!Ibland är det inte bara lite sprut det kan ibland komma en hel hink vatten in i en Bathtaxi med,det finns inga gränser

Dom får spruta vatten vissa tider men alla fulla Faranger är värst speciellt engelsmännen dom skiter i detta.

Så håll dig till en liten by där är det bara en eller två dagar i Pattaya är det minst en vecka

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva firandet är nog inget problem, vi tänkte vara hos tjejens familj i Khon kean..

Men eftersom att vi tänkte resa från Khon kean till Bangkok 15-16:e och flyga hem den 17:e april så är man lite orolig för att inte komma fram till Bangkok i tid..

alternativet är väl att fira i Bangkok o få lite närmare till flyget om de skulle hjälpa nått.

Mvh Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...