Jump to content
IGNORERAD

Stöld av 2 T-shirt ger 1 år & 2månader i Thailand


freddan_gbg

Recommended Posts

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    3

  • GammalDansken

    3

  • Jobbe

    3

  • hasse11

    2

Mest aktiva i denna tråd

GammalDansken

500 for skjortorna och 1000 till farbror polisen och de hade kunnat fortsätta sin (dröm) semester.

I stället för det helvete som ett Thailändsk fängelse enligt samstämmande uppgifter är.

Kan det vara så jävligt att de mot alla odds råkat ut för en Omutbar Thailändsk Polis ?

När man vet hur billiga t-shirts är i Thailand, varför i h. kan man få för sig att sno dom.

I fyllan, kanske? 

/GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har man pengar att resa och supa så borde man väl fan kunna ta sig råd att betala för sin T-shirt :on_the_quiet:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett Svenskt par själ 2 T-shirt i Patong får 1 å2 & 3 månader på "monkey house".

http://www.aftonblad...ticle4179181.ab

I Sverge hade det blivit "aja baja" på sin höjd om nu snuten haft någon bil att skicka. Tjänstgörande pajaspoliser kanske hade föredragit att stanna på station och äta pizza.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid närmare eftertanke. Med tillräckligt många bath till såval butiksinnehavare som polis, hade det inte ens blivit "aja baja" i Thailand.

För Thailändska ungdommar med "rätt" föräldrar hade det kanske inte ens behövts några bath.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det egentligen med att muta polisen? Blir man "erbjuden" att göra det eller måste man känna till att det är möjligt och börja "förhandla" själv?

Dom här 2 unga människorna kanske inte kände till att det är möjligt...

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur funkar det egentligen med att muta polisen? Blir man "erbjuden" att göra det eller måste man känna till att det är möjligt och börja "förhandla" själv?

Dom här 2 unga människorna kanske inte kände till att det är möjligt...

// Jobbe

Utan ha orkat lasa tidningsartiklarna, rent spontant. Sant har hade val vilken brannvinsadvokat som helst fixat, maste vara nat mer bakom, kanske lite kaxiga. Annars ar det bara att fraga vad det kostar att "betala for det merarbete' ,man fororsakat.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi utgår från att det som står i Aftonbladet för en gångs skull är korrekt så har dom ju faktiskt erkänt, och då är dom väl på rätt ställe av rätt orsak?

Men det verkar konstigt om dom inte skulle ha givits möjligheten att kompensera ägaren och inblandad polis innan det gick till domstol.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Domen blev 2 år och 6 mån i fängelse. Blev halverat efter att dom erkänt. Inte ens i Thailand kan väl stöld av 2 t-shirt ge 2½ år i finkan??

Måste vara nåt mer... Kanske kaxig som nån annan skrev... Våld mot polisen, droger...

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

enligt vad jag hört idag så var det betydligt fler t-s, häleri och lite annat.men vem vet?

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

500 for skjortorna och 1000 till farbror polisen och de hade kunnat fortsätta sin (dröm) semester.

I stället för det helvete som ett Thailändsk fängelse enligt samstämmande uppgifter är.

Kan det vara så jävligt att de mot alla odds råkat ut för en Omutbar Thailändsk Polis ?

När man vet hur billiga t-shirts är i Thailand, varför i h. kan man få för sig att sno dom.

I fyllan, kanske? 

/GD

JoDu GD

Haller med Dig till 99% men skulle vilja lagga till ett ord i Ditt inlagg

Citat Kan det vara sa javla.BRA ...att o.s.v. Slut citat.

Men det ar val bara en drom att sadana finns.

Sedan starks aven min teori att det ligger mer bakom, ar man (bada tva enl Boras Tidning) tidigare domd for saval misshandel (mannen) och narkotikabrott (bada tva) sa kan detta vare en markering att inte trampa in pa maffians omrade.

Men om detta vet jag icke sa det ar bara som vanligt antaganden, men man far inte 2 ar utan att forhandla om det bara ar stold, dartill onskar de uniformerade icke avvara sin extrainkomst.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stölden av 2 T-shirt verkar vara toppen av ett isberg.

De anklagas också för att stulit 250 tröjor vid ett inbrott + misshandel av en engelsk turist.

Grabben är från västsverige och nu bosatt i Falun verkar inte vara något helgon och har tidigare dömts

för bland annat misshandel, narkotikabrott och rattfylleri.

http://www.ut.se/nyh...jor(1085791).gm

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag undrar om någon känner till straffskalorna i Thailand. Här hemma så skiljer vi på snatteri och stöld.

Snatteri brukar nästan aldrig leda till fängelsestraff även om det finns med i straffskalan.

Är det brukligt med fängelse även vid snatteri?

MVH BanFang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej.

Jag undrar om någon känner till straffskalorna i Thailand. Här hemma så skiljer vi på snatteri och stöld.

Snatteri brukar nästan aldrig leda till fängelsestraff även om det finns med i straffskalan.

Är det brukligt med fängelse även vid snatteri?

MVH BanFang.

Snatteri och stöld är ju faktiskt samma sak. Att man i Sverige tycker att det är ok att stjäla lite grand är nog ingenting som omvärlden håller med om.

Om nån snor min gamla mobiltelefon värd 200 spänn så är det inte snatteri i mina ögon, utan stöld.

FInns det någon definition av snatteri för övrigt?

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Her Mat, att någon snor din gamla mobil skulle jag inte kalla stöld utan dåligt omdöme.

[move]Mobile Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Snatteri och stöld är ju faktiskt samma sak. Att man i Sverige tycker att det är ok att stjäla lite grand är nog ingenting som omvärlden håller med om.

Om nån snor min gamla mobiltelefon värd 200 spänn så är det inte snatteri i mina ögon, utan stöld.

FInns det någon definition av snatteri för övrigt?

Snatteri riktar sig per definition mot butiker och salustånd. En allt öppnare exponering av varor och självbetjäning i butikerna

inbjuder till snatteri. (Polismyndigheten i Stockholm, 2006)

Själv reagerade jag lite tvärsemot tonen i ditt inlägg, Matte, när jag en söndag utanför en stormarknad blev vittne till att 3 polisbilar på ett

dramatisk sätt "omringade" en risig östeuropeisk bil av typen Lada. Såg (tyvärr) inga vapen, men väl 4 poliser som fick ut föraren och i bäste

Copper stil lutat denna mot bilen med fötterna i reglementsenlig avstånd från varandra.

Inne i bilen syntes ytterligare två skräckslagna personer.

Var övertygad om att det rörde sig om mördare, maffiabossar, Hells Angels ledare eller åtminstone off-topic-skribenter på MPR eller kanske knarkstorsmugglare  - och höll i flera dagar utkik efter dramatiska rubriker på löpsedlar och i Aktuellt / Rapport med förstahandsintryck från det största kapet svensk polis nånsin gjort.

Döm om min förvåning att allt som gick att hitta var en liten notis i den lokala blaskan, att två Estniska medborgare hade gripits,

misstänkta för snatteri.

Tänkte som du att "stöld som stöld" men att det var då själva fan att samma poliser (eller åtminstone én av dessa) inte hade tid att komma

ens dagen efter när någon bröt sig in i mitt hus. Men när Coop ringer, då jävlar.

Det finns tydligen flera nivåer av rättvisa även i Sverige.

Vem det är som anmäler och vilken etnisk / religiös grupp den brottsmisstänkte förmodas tillhöra påverkar uppenbarligen prioriteringen

som görs av både den utövande och dömande makten - ibland i högre grad än värdet på det stulna eller brottsoffrets lidande.

mvh GD

PS - Innan Arne gör det ska jag genast nämna att nationaliteten på den anmälande kan spela roll oxå.

Naivt att tro att polisen har tid när en båtflykting (Stena) till danskjävel ringer å stör på en söndag.

ds

 

 

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Matte,

Gränsen till stöld går vid 800 kr.

Har från min "fackliga" förtid ett svagt minne av att arbetsrättsligt kan du bli av med jobbet för stöld av några pennor eller en skruvmejsel.

Värdet av det stulna spelar i det sammanhang ingen roll.

Som tur är åker du inte dit för indandning därför att luften i verkstan endast definieras som arbetsgivarens egendom i den mån den är giftig :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya uppgifter: 250 t-shirts stals

Ett ungt par från Ulricehamnstrakten dömdes i tisdags till 1 år och 3 månaders fängelse i Thailand för att ha stulit t-shirts. Men det var inte två tröjor de hade stulit utan 250, enligt nya uppgifter. Dessutom kan de ha misshandlat en engelsk turist.

Nya uppgifter från svenska UD visar att paret erkänt att de stulit 250 tröjor under ett inbrott, uppger Ulricehamns tidning. Dessutom kan de även ha misshandlat en engelsk turist. Den sista uppgiften har dock inte gått att få bekräftad.

Paret, 24 och 21 år gamla, greps när de stal tröjorna ur en butik i Patong Beach i Thailand den 2 december.

Vid tisdagens rättegång dömdes de till 1 år och tre månaders fängelse, efter att ha erkänt sitt brott skriftligt.

Den 21-åriga kvinnan hävdade dock att hon inte varit medveten om att hennes pojkvän stulit tröjorna och anser sig oskyldigt dömd.

http://www.aftonblad...ticle4189673.ab

// obbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...