Jump to content
IGNORERAD

Expressen skildrar bakgrunden till miltärkuppen i Thailand


Singha711

Recommended Posts

Sen måste jag ställa frågan vad som gör 90% av MPR s medlemmar hatiska till Thaksin när enl. mig 100% av Thailands politikerkår

är lika goda kolsupare.

Thaksin är en för detta polis.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 561
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    75

  • Soengsang

    33

  • Tallviking

    26

  • Baa

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du kan ju jämföra själv. http://www.un.org/en/documents/udhr/

Givetvis öppet för olika tolkningar.

 

Ok, det går säkert att hitta något, både före och efter.

Trodde du satt på något konkret?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv ser jag tyvärr stora likheter med just Chile och Argentina, man verkar följer exakt samma upplägg.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

 

Ett så genomkorkat och dumt inlägg att det borde delas ut en rak ...

 

En av mina syskons man kommer från Chile, där kuppade man och sköt sedan inte bara av alla man inte gillade bland politiker, även en massa, ca 200 000, vanliga personer försvann. Han flydde med sin mor till Sverige efter att 2 bröder, hans far och morfar dödats i deras egna hem bara för att de var politiskt aktiva på lokal nivå.

I Argentina samlade man ihop oliktänkande(ingen fattade vilka som var oliktänkande och folk försvann från alla läger), torterade dem, sköt urskillningslöst på gatorna, och avrättade varenda journalist man kom åt,,  t.o.m. en svenska.

 

Att jämföra detta med Thailand är rent patetiskt och gör mig rent förbannad, det händer inte ofta, hur korkade får inlägg vara, skulle en Argentinare eller Chilenare läsa detta skulle de explodera av ilska, en ren förolämpning, idi*ti kan ibland bli för mycket! :kort:

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

det borde delas ut en rak hö...

Läskigt med dessa hot.. på en Udon träff kanske eller hur var det..:) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Undrar om det finns någon möjlighet att dom förtryckta börjar ta till vapen mot miltärkuppen som inte är en militärkupp utan bara miltärens egna sätt att ta bort dom numer före detta demokratiska lagarna för att kunna sköta Thailand på sitt sätt och därmed kunna förflytta och även förtrycka dom som lagligt blev valda?

 

Tänkte att detta kan bli ett bra diskussions ämne under stockholmsträffen!

Hej

 

Ja utesluter inte alls en sådan utveckling även om jag hoppas att det inte går så långt, Thailands militär och gula borde ha lärt sig läxan i söder och inte till varje pris försöka få till en ny front med en gerillarörelse i norr och nordost, våld och förtryck löser ingenting och det innebär alltid stora risker när en liten minoritet förtrycker en stor majoritet med våld och förföljelse.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Läskigt med dessa hot.. på en Udon träff kanske eller hur var det.. :)

Hmmm....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja utesluter inte alls en sådan utveckling även om jag hoppas att det inte går så långt, Thailands militär och gula borde ha lärt sig läxan i söder och inte till varje pris försöka få till en ny front med en gerillarörelse i norr och nordost, våld och förtryck löser ingenting och det innebär alltid stora risker när en liten minoritet förtrycker en stor majoritet med våld och förföljelse.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du måste ha slagit i ordentligt när du ramlade av vagnen 

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ett så genomkorkat och dumt inlägg att det borde delas ut en rak hö...

 

En av mina syskons man kommer från Chile, där kuppade man och sköt sedan inte bara av alla man inte gillade bland politiker, även en massa, ca 200 000, vanliga personer försvann. Han flydde med sin mor till Sverige efter att 2 bröder, hans far och morfar dödats i deras egna hem bara för att de var politiskt aktiva på lokal nivå.

I Argentina samlade man ihop oliktänkande(ingen fattade vilka som var oliktänkande och folk försvann från alla läger), torterade dem, sköt urskillningslöst på gatorna, och avrättade varenda journalist man kom åt,,  t.o.m. en svenska.

 

Att jämföra detta med Thailand är rent patetiskt och gör mig rent förbannad, det händer inte ofta, hur korkade får inlägg vara, skulle en Argentinare eller Chilenare läsa detta skulle de explodera av ilska, en ren förolämpning, idi*ti kan ibland bli för mycket! :kort:

Hej

 

Känner själv Chilenare och andra Syd Amerikaner med erfarenheter av kupper, juntor, förtryck, censur, indragen yttrandefrihet, massarresteringar, tystad och styrd media, militär som har tagit över TV-stationerna, försvinnanden och politisk förföljelse, jag tror dom alla känner igen sig i det som nu sker i Thailand.

 

Jag är tämligen övertygad om att ingen som har blivit hotad och förföljd i sitt hemland ställer sig bakom och hyllar att andra nu råkar ut för samma sak i Thailand.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du måste ha slagit i ordentligt när du ramlade av vagnen 

Hej

 

Du får nog lära dig att acceptera att alla inte tror på militärt våld och förtryck som en lösning i politiska konflikter.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du får nog lära dig att acceptera att alla inte tror på militärt våld och förtryck som en lösning i politiska konflikter.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Din fanatism är oroväckande

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Känner själv Chilenare och andra Syd Amerikaner med erfarenheter av kupper, juntor, förtryck, censur, indragen yttrandefrihet, massarresteringar, tystad och styrd media, militär som har tagit över TV-stationerna, försvinnanden och politisk förföljelse, jag tror dom alla känner igen sig i det som nu sker i Thailand.

 

Jag är tämligen övertygad om att ingen som har blivit hotad och förföljd i sitt hemland ställer sig bakom och hyllar att andra nu råkar ut för samma sak i Thailand.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Skrev inte det, var aldrig nära, skrev bara att ditt inlägg och jämförelse skulle göra vilken Chilenare och Argentinare som helst vansinniga, och inners inne vet du att du trampat i klaveret så det är pinsamt, men vafan, läs andras inlä som du vill, varför ens bry sig om vad andra skriver.

 

Starta en blogg istället !!!!!!!!!!!!!!!!!

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skrev inte det, var aldrig nära, skrev bara att ditt inlägg och jämförelse skulle göra vilken Chilenare och Argentinare som helst vansinniga, och inners inne vet du att du trampat i klaveret så det är pinsamt, men vafan, läs andras inlä som du vill, varför ens bry sig om vad andra skriver.

 

Starta en blogg istället !!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej

 

Jag är helt övertygad att du har fel även i denna fråga, jag är helt övertygad om att både Chilenare och andra Syd Amerikaner som har levt under juntor och förföljts av desa nu lider med Thailändarna.

 

Dom om några vet vad det innebär att leva i en diktatur ledd av en junta.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Jag är helt övertygad att du har fel även i denna fråga, jag är helt övertygad om att både Chilenare och andra Syd Amerikaner som har levt under juntor och förföljts av desa nu lider med Thailändarna.

 

Dom om några vet vad det innebär att leva i en diktatur ledd av en junta.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover 

 

Be din lilla grabb förklara vad det är folk skriver till dig för du klarar uppenbart inte av att läsa innantill och förstå  svenska !

 

Du har kanske tillbringat för lång tid i risbyn "Nirvana"

 

Eller är det för mycket LaoKao som "tvättat ur" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Be din lilla grabb förklara vad det är folk skriver till dig för du klarar uppenbart inte av att läsa innantill och förstå  svenska !

 

Du har kanske tillbringat för lång tid i risbyn "Nirvana"

 

Eller är det för mycket LaoKao som "tvättat ur" ?

Hej

 

Tror du att Chilenare och Argentinare blir "vansinniga" av att man jämför kuppen i Thailand med dom i Chile och Argentina?

 

Så här skrev Tamdai (rödmarkerat)

 

Att jämföra detta med Thailand är rent patetiskt och gör mig rent förbannad, det händer inte ofta, hur korkade får inlägg vara, skulle en Argentinare eller Chilenare läsa detta skulle de explodera av ilska, en ren förolämpning, idi*ti kan ibland bli för mycket!

 

Själv håller jag absolut inte med Tamdai och jag tror precis som jag sa att Chilenare och andra Syd Amerikaner som har levt under juntor och förföljts av dessa nu lider med Thailändarna, jag tror inte alls att "Argentinare eller Chilenare exploderar av ilska" för att jag jämför Thailands junta med Chiles och Argentinas, snarare känner dom nog igen det mesta av det som nu sker i Thailand och avskyr det.

 

Detta påstående grundar jag på mina egna erfarenheter och kontakter med flyktingar ifrån dessa länder.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag är helt övertygad att du har fel även i denna fråga, jag är helt övertygad om att både Chilenare och andra Syd Amerikaner som har levt under juntor och förföljts av desa nu lider med Thailändarna.

 

Dom om några vet vad det innebär att leva i en diktatur ledd av en junta.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover 

IL om du skulle få en Topptjänst inom Röda Armen. Hur skulle din Demokrati se ut då. Antagligen lika som Thaksin har gjort med det Thailändska folket. Sugit ut så mycket som möjligt av Folket. Dina kometarer är så idi*tiska att man baxnar och skäms att man är Svensk och Står för Demokrati. Som du inte gör. Jag jobbar med politik i min Kommun. Röd vänstern är svåra att komma till tals med dem är som du. Är ni inte med oss så är ni emot. Självklart är det så. Lyssnar inte på våra förslag alls  Vill bara jävlas och kommer med lögner likt dig.

 

Det enda jag kan hålla med Vänstern är att Riskkapitalsbolagen inte ska tjena Pengar på äldrevård , skola, barnomsorg. Och skicka vinst pengarna Utomlands. Utan återinvenstera i Rörelsen. Thaksin gjorde som Riskkapitalbolagen Tog pengarna utomlands utan att betala skatt för förtjänsten och det Stöder du. Det är din Demokrati. Jag tror inte Thaijarna hyllar din ståndpunkt.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag är helt övertygad att du har fel även i denna fråga, jag är helt övertygad om att både Chilenare och andra Syd Amerikaner som har levt under juntor och förföljts av desa nu lider med Thailändarna.

 

Dom om några vet vad det innebär att leva i en diktatur ledd av en junta.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover 

 

Nämnde inte alls att de inte tycker synd om Thailändare, jag skrev om din åsikt att kuppen i Thailand är som i Chile och Argentina, DITT påstående.

De har dessutom förmågan att ogilla korrupta politiker till skillnad från dig, men de anser inte att kuppen i Thailand ens kan kalls kupp.

 

Och tro mig, detta har jag diskuterat med just Chilenare, men du "känner väl till någon" som är i majoritet och tycker något helt annat i vanlig ordning

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tror du att Chilenare och Argentinare blir "vansinniga" av att man jämför kuppen i Thailand med dom i Chile och Argentina?

 

Så här skrev Tamdai (rödmarkerat)

 

Att jämföra detta med Thailand är rent patetiskt och gör mig rent förbannad, det händer inte ofta, hur korkade får inlägg vara, skulle en Argentinare eller Chilenare läsa detta skulle de explodera av ilska, en ren förolämpning, idi*ti kan ibland bli för mycket!

 

Själv håller jag absolut inte med Tamdai och jag tror precis som jag sa att Chilenare och andra Syd Amerikaner som har levt under juntor och förföljts av dessa nu lider med Thailändarna, jag tror inte alls att "Argentinare eller Chilenare exploderar av ilska" för att jag jämför Thailands junta med Chiles och Argentinas, snarare känner dom nog igen det mesta av det som nu sker i Thailand och avskyr det.

 

Detta påstående grundar jag på mina egna erfarenheter och kontakter med flyktingar ifrån dessa länder.

 

Med vänlig hälsning isan lover

FY FAN IL MER SÄGER JAG INTE TILL DIG. :13:  :13:  :13:  :13: :13:  :13:  :13:  :13:  :13:  

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag är helt övertygad att du har fel även i denna fråga, jag är helt övertygad om att både Chilenare och andra Syd Amerikaner som har levt under juntor och förföljts av desa nu lider med Thailändarna.

 

Dom om några vet vad det innebär att leva i en diktatur ledd av en junta.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover 

Ja, ja, du har klargjort i otaliga inlägg att alla andra har fel och bara du har rätt. Hade du varit född för 2000 år sedan så hade vi väl fått kalla dig Jesus.  :nono: Åter igen, sök hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Hej

 

Tror du att Chilenare och Argentinare blir "vansinniga" av att man jämför kuppen i Thailand med dom i Chile och Argentina?

 

Så här skrev Tamdai (rödmarkerat)

 

Att jämföra detta med Thailand är rent patetiskt och gör mig rent förbannad, det händer inte ofta, hur korkade får inlägg vara, skulle en Argentinare eller Chilenare läsa detta skulle de explodera av ilska, en ren förolämpning, idi*ti kan ibland bli för mycket!

 

Själv håller jag absolut inte med Tamdai och jag tror precis som jag sa att Chilenare och andra Syd Amerikaner som har levt under juntor och förföljts av dessa nu lider med Thailändarna, jag tror inte alls att "Argentinare eller Chilenare exploderar av ilska" för att jag jämför Thailands junta med Chiles och Argentinas, snarare känner dom nog igen det mesta av det som nu sker i Thailand och avskyr det.

 

Detta påstående grundar jag på mina egna erfarenheter och kontakter med flyktingar ifrån dessa länder.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Lönlöst att förklara nånting till Tallviking och Tamdai tyvärr,har nog med läsförståelsen att göra förmodar jag sen tidigare erfarenhet.

Man får bara merfrågor... :neo:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lönlöst att förklara nånting till Tallviking och Tamdai tyvärr,har nog med läsförståelsen att göra förmodar jag sen tidigare erfarenhet.

Man får bara merfrågor... :neo:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: 

 

Lite purken verkar det som, och du, jag har inte ställt en enda fråga till IL eller någon annan här, men du har uppenbarligen svårt att glömma de som en gång kritiserat dig och hamnar om och om igen i hämndinlägg, kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lönlöst att förklara nånting till Tallviking och Tamdai tyvärr,har nog med läsförståelsen att göra förmodar jag sen tidigare erfarenhet.

Man får bara merfrågor... :neo:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: 

:13:  :13:  :ahh:  ???  :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite purken verkar det som, och du, jag har inte ställt en enda fråga till IL eller någon annan här, men du har uppenbarligen svårt att glömma de som en gång kritiserat dig och hamnar om och om igen i hämndinlägg, kul.

Moipenyang är IL´s egen lilla rödskjorta. 

 

whistling.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Lönlöst att förklara nånting till Tallviking och Tamdai tyvärr,har nog med läsförståelsen att göra förmodar jag sen tidigare erfarenhet.

Man får bara merfrågor... :neo:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: 

 

var det det bästa du kunde kläcka ur dig ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Din fanatism är oroväckande

Det finns någta muslimska sekter som e lika dana bådar inte gott Ändrades av glimten66
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...