Jump to content
IGNORERAD

Expressen skildrar bakgrunden till miltärkuppen i Thailand


Singha711

Recommended Posts

Tyvärr är ju alla Thaipolitiker korrupta men jag är förvånad över att en

majoritet av Sveriges pensionist elit inte inser att fördelningspolitiken

är viktig för att få landet att någotsånär fungera.

Uppenbart något som Shinawatra klanen inte heller insåg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 561
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    75

  • Soengsang

    33

  • Tallviking

    26

  • Baa

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Uppenbart något som Shinawatra klanen inte heller insåg.

 

Fördelningspolitik, hahahaha så underbart ord han använder för att rättfärdiga den korruption han anser måste finnas i ett demokratiskt samhälle!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

DQ-varning igen. Hehe...

Du har fått det i bakfoten tycker jag. I sanna demokrati får man tycka och tro som man vill, så länge det är inom mänskliga normer,

och det ger Du mig din välsignelse i ditt inlägg, och jag är tacksam för ditt öppet sinne för åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har fått det i bakfoten tycker jag. I sanna demokrati får man tycka och tro som man vill, så länge det är inom mänskliga normer,

och det ger Du mig din välsignelse i ditt inlägg, och jag är tacksam för ditt öppet sinne för åsikter.

 

Noterat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar det jag skrev.

Att jag håller med dig i teorin, men inte i praktiken. 

Jag tror alltså inte att det är så farligt som ni får det att låta.

 

Det är ju knappast farligt för dem som stödjer juntan. Sedan så tror väl jag inte heller att de stryper ihjäl oliktänkande i någon mörk källare. Men, de bryter mot en mängd HR-lagar och gör i nuläget precis vad de vill.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju knappast farligt för dem som stödjer juntan. Sedan så tror väl jag inte heller att de stryper ihjäl oliktänkande i någon mörk källare. Men, de bryter mot en mängd HR-lagar och gör i nuläget precis vad de vill.  

 

vilka lagar har de HR lagar har de brutit mot i dagsläget?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det var över 70 miljoner som inte var med och vad dessa tycker kan vi bara gissa.

 

Dom gula och demokraterna utgör ju 20% av befolkningen så att dom mot betalning lyckades få ihop några hundra tusen är väl inte så märkvärdigt tycker jag.

 

Med vänlig hälsning isan lover

70 miljoner nu får du väl dra i handbromsen!!! Men det är klart med din taktik så är det väl 80 miljoner i morgon. Får jag fråga hur många barn finns det i Thailand? Är barnen i Thailand politiskt medvetna?

 

Tillägg:21% av Thailands befolkning är under 15 år, Du har ökat Thailand population till 80 miljoner, det skulle innebära att 16 800 000 är barn under 15 år. Där är ett bevis att du ljuger.

 

http://kff.org/global-indicator/population-under-age-15/

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst skulle det kunna vara mycket värre. Men despotisk diktatur betyder, om jag förstår det rätt, att diktaturen åsidosätter alla andra tidigare gällande lagar. Och det är ju det vi ser just nu. Sedan kan man ju tycka att det är det bästa som hänt men det ändrar ju inte innebörden i begreppet despotism.

När jag kollade synonymer för ordet "despotisk" så fick jag bl.a upp följande förslag, " tyrannisk, hänsynslös," och det var så jag tolkade ordet. Men man tolkar det tydligen på ett annat sätt då det sätts i sammanhang med "diktatur". Man blir aldrig för gammal för att lära sig nåt nytt.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju knappast farligt för dem som stödjer juntan. Sedan så tror väl jag inte heller att de stryper ihjäl oliktänkande i någon mörk källare. Men, de bryter mot en mängd HR-lagar och gör i nuläget precis vad de vill.  

 

Exakt min mening också.

De stryper inga i mörka källare, men när de börjar med det, så är jag inte sen att hålla med dig i praktiken också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag anser inte att dessa några hundratusens ilska eller missnöje på något sätt skulle rättfärdiga en kupp, enda sättet att ta reda på vad folk egentligen tycker och vill är att hålla fria och demokratiska val.

 

Självklart kan man vara kritisk mot amnestiplanerna men dom drogs ju tillbaka i ett tidigt skede av protesterna, risstödet har även jag framfört kritik emot och Yinglucks regering hann ju genomföra en sänkning av ersättningen till kommande skörd. 

 

Om Yinglucks regering skulle ha ansetts vara ett fiasko och ha röstats bort eller vunnit nästa val får vi ju aldrig veta tyvärr, men själv tror jag att demokraterna är så impopulära att PT med all sannolikhet hade vunnit även nästa val trots sina misslyckanden och det trodde nog PDRC och kuppmakarna också eftersom kuppen blev ett faktum. 

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Jag håller med dig och delar din åsikt. Men åsikt är en sak och fakta en annan. Just nu så finns det mängder av båda så då kan vi väl i alla fall hålla oss till fakta när vi vet att det verkligen är fakta och inget annat. Så återigen, de hundratusentals som demonstrerade var till absolut största delen där av egen fri vilja och utan betalning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det finns någon möjlighet att dom förtryckta börjar ta till vapen mot miltärkuppen som inte är en militärkupp utan bara miltärens egna sätt att ta bort dom numer före detta demokratiska lagarna för att kunna sköta Thailand på sitt sätt och därmed kunna förflytta och även förtrycka dom som lagligt blev valda?

 

Tänkte att detta kan bli ett bra diskussions ämne under stockholmsträffen!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag kollade synonymer för ordet "despotisk" så fick jag bl.a upp följande förslag, " tyrannisk, hänsynslös," och det var så jag tolkade ordet. Men man tolkar det tydligen på ett annat sätt då det sätts i sammanhang med "diktatur". Man blir aldrig för gammal för att lära sig nåt nytt.

 

För mig får du tolka det hur du vill så länge jag får göra det samma :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det finns någon möjlighet att dom förtryckta börjar ta till vapen mot miltärkuppen som inte är en militärkupp utan bara miltärens egna sätt att ta bort dom numer före detta demokratiska lagarna för att kunna sköta Thailand på sitt sätt och därmed kunna förflytta och även förtrycka dom som lagligt blev valda?

 

Tänkte att detta kan bli ett bra diskussions ämne under stockholmsträffen!

Vem förtrycks nu?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Uppenbart något som Shinawatra klanen inte heller insåg.

 

 

Det kallas faktiskt fördelningspolitik och även om doktorn inte fattade

så gav han med sig lite till dom sämst ställda.Jag tror i alla fall att om Thailand

ska styras efter gamla normer så kommer det uppstå ständiga protester och problem.

För 30 år sedan så gick det att betala gubbarna 30 B om dan men it samhället gör

att att dom flesta inser att här är stora fel.Vad gäller korruptionen så är det en

böld som också måste bekämpas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det finns någon möjlighet att dom förtryckta börjar ta till vapen mot miltärkuppen som inte är en militärkupp utan bara miltärens egna sätt att ta bort dom numer före detta demokratiska lagarna för att kunna sköta Thailand på sitt sätt och därmed kunna förflytta och även förtrycka dom som lagligt blev valda?

 

Tänkte att detta kan bli ett bra diskussions ämne under stockholmsträffen!

Då får dom skynda sig för militären hittar den ena vapengömman efter den andra. Någon/några  rödskjortorna har blivit "goltuppar"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Det kallas faktiskt fördelningspolitik och även om doktorn inte fattade

så gav han med sig lite till dom sämst ställda.Jag tror i alla fall att om Thailand

ska styras efter gamla normer så kommer det uppstå ständiga protester och problem.

För 30 år sedan så gick det att betala gubbarna 30 B om dan men it samhället gör

att att dom flesta inser att här är stora fel.Vad gäller korruptionen så är det en

böld som också måste bekämpas.

Jag vet vad fördelningspolitik är, men jag kan garantera dig att Thaksin inte har en aning om vad det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem förtrycks nu?

 

Journalister, politiker, media intresserade thailändare osv.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Journalister, politiker, media intresserade thailändare osv.

Att några korrupta politiker har förhörts är väl inte att kalla förtryck?

Att någon journalist skulle förtryckas är inget jag kan tänka mig, inte mer än att det inte är tillåtet att skriva kritiskt och uppvigla för tillfället, det är väl bra att lugnet bibehålls och att inga fler oskyldiga människoliv går till spillo?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart finns det Thailändare som stöder militären och kuppen både i och utanför Thailand, men inget talar väl för att en majoritet föredrar en diktatur och en junta framför demokrati och folkvalda regeringar, en kupp är ändå ett bakslag för demokratin, yttrandefriheten och friheten.

 

Själv tycker jag att vem som ska leda landet ska avgöras i fria demokratiska val och att militären ska hålla sig utanför politiken.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det du skriver är ju så korkat att ord saknas. Om en patient ligger på akuten efter en bilolycka. Så verkar det konstigt att ge kritik för detta med att personen självklart befinner sig hemma istället för på sjukhus.

Demokrati som är frisk är att föredra alla dagar i veckan. En sjuk demokrati däremot kan vara ett rent helvete. Och då måste den behandlas akut tills man är tillräckligt frisk att komma hem igen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Att några korrupta politiker har förhörts är väl inte att kalla förtryck?

Att någon journalist skulle förtryckas är inget jag kan tänka mig, inte mer än att det inte är tillåtet att skriva kritiskt och uppvigla för tillfället, det är väl bra att lugnet bibehålls och att inga fler oskyldiga människoliv går till spillo?

Där har Du lite dålig information, har de inte försökt och vill blockera socialmedia som FB, Twitter Instgram ?

Åtminnstone censuera vad som släpps till allmänheten, inte kritisera mitlitär, inte tala illa om vissa människor etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att några korrupta politiker har förhörts är väl inte att kalla förtryck?

Att någon journalist skulle förtryckas är inget jag kan tänka mig, inte mer än att det inte är tillåtet att skriva kritiskt och uppvigla för tillfället, det är väl bra att lugnet bibehålls och att inga fler oskyldiga människoliv går till spillo?

Absolut, men på demokratins bekostnad. Och ja, jag tycker att Thaksin med sin klan är korrumperad(med facit i hand lite korrumperad) liksom alla tidigare thairegeringar som jag har varit med om, mitt första år var1989 dvs innan Taxen och redan då kändes det korrupt!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Sen måste jag ställa frågan vad som gör 90% av MPR s medlemmar hatiska till Thaksin när enl. mig 100% av Thailands politikerkår

är lika goda kolsupare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, men på demokratins bekostnad. Och ja, jag tycker att Thaksin med sin klan är korrumperad(med facit i hand lite korrumperad) liksom alla tidigare thairegeringar som jag har varit med om, mitt första år var1989 dvs innan Taxen och redan då kändes det korrupt!

 

Låt hoppas att den korruptionen försvinner än vilken färg det blir på nästa sittande regering.

 

Som det har varit nu har det ju varit köpta röster, att sen kalla det demokrati är inte förenligt med just demokrati!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Vad ska man då skriva den dan stridsvagnarna rullar in på soi 6 i Pattaya ?

 

Då skriver de

 

Militärer på permis roar sig i syndens näste Pattaya

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...