Jump to content
IGNORERAD

Utegångsförbudet kan komma att lyftas på Phuket och i Pattaya.


Khun Ken

Recommended Posts

I vår by finns ingen bar och bara en farang, vi har en mil till "Lotus Express" och 80 km till BigC eller Lotus, till närmaste bank är det 5 mil. Vi har ingen sophämtning ingen fast telefonledning.

Noga planerad handling då med andra ord, men hur funkar det mobila nätet? Hört att kommer man för långt från civilisationen är det lite halvdåligt täckning.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    24

  • Baa

    16

  • Khun Ken

    16

  • Khemmarat

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

I vår by finns ingen bar och bara en farang, vi har en mil till "Lotus Express" och 80 km till BigC eller Lotus, till närmaste bank är det 5 mil. Vi har ingen sophämtning ingen fast telefonledning.

Been there.done that. Men nu har jag 50 m till 7-11.
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Noga planerad handling då med andra ord, men hur funkar det mobila nätet? Hört att kommer man för långt från civilisationen är det lite halvdåligt täckning.

True 3G har numera en ganska god täckning över hela Thailand

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Been there.done that. Men nu har jag 50 m till 7-11.

Same same but different.Jag har 0 m till en Gogo bar, för att den ligger i vårat hus i Jomtien Plaza  :nyam:  :_russian:

När jag är i byhålan så är det en mil till 7-11 och till en liten stad som heter Kranuan

Link to comment
Dela på andra sajter

I vår by finns ingen bar och bara en farang, vi har en mil till "Lotus Express" och 80 km till BigC eller Lotus, till närmaste bank är det 5 mil. Vi har ingen sophämtning ingen fast telefonledning.

Been there done that jag också. Inget jag gillade kan jag påstå. Tur att smaken är olika :)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

I vår by finns ingen bar och bara en farang, vi har en mil till "Lotus Express" och 80 km till BigC eller Lotus, till närmaste bank är det 5 mil. Vi har ingen sophämtning ingen fast telefonledning.

 

Härligt, men internet via mobilen fungerar... eller hur löser man sånt? TV har jag gett upp på i alla fall, tjejen som ska kika på nån såpa eller vad som verkar vara barnprogram är det bara på den i alla fall.

 

Fick ju bara edge uppkoppling på telefonen i Isaan, men som tur var så fanns det wifi i lägenheten (i Maha Sarakam) så jag slapp använda det.

 

I Borabue var det lite värre, men då kan man ju sitta och glo på när gräset växer för i köket var jag inte välkommen och TVn hade exakt 0 kanaler med begripligt språk.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Been there done that jag också. Inget jag gillade kan jag påstå. Tur att smaken är olika :)

I längden är det roligare att titta på en vägg eller gå o sova  :suicide: även om vi har en del business ute i vischan.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, men internet via mobilen fungerar... eller hur löser man sånt? TV har jag gett upp på i alla fall, tjejen som ska kika på nån såpa eller vad som verkar vara barnprogram är det bara på den i alla fall.

 

Fick ju bara edge uppkoppling på telefonen i Isaan, men som tur var så fanns det wifi i lägenheten (i Maha Sarakam) så jag slapp använda det.

 

I Borabue var det lite värre, men då kan man ju sitta och glo på när gräset växer för i köket var jag inte välkommen och TVn hade exakt 0 kanaler med begripligt språk.

Ibland känns det gott att vara gift med en från Bangkok, nära till det mesta samt fungerande el ,uppkoppling och tv på engelska, sen att kunna göra sig förstådd på engelska är inte fel. Man kan ju alltid göra turer ut på landet ibland... Om man vill.

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Noga planerad handling då med andra ord, men hur funkar det mobila nätet? Hört att kommer man för långt från civilisationen är det lite halvdåligt täckning.

Funkar för det mesta OK.
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, men internet via mobilen fungerar... eller hur löser man sånt? TV har jag gett upp på i alla fall, tjejen som ska kika på nån såpa eller vad som verkar vara barnprogram är det bara på den i alla fall.

Fick ju bara edge uppkoppling på telefonen i Isaan, men som tur var så fanns det wifi i lägenheten (i Maha Sarakam) så jag slapp använda det.

I Borabue var det lite värre, men då kan man ju sitta och glo på när gräset växer för i köket var jag inte välkommen och TVn hade exakt 0 kanaler med begripligt språk.

Mobilt internet inga problem.
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, men internet via mobilen fungerar... eller hur löser man sånt? TV har jag gett upp på i alla fall, tjejen som ska kika på nån såpa eller vad som verkar vara barnprogram är det bara på den i alla fall.

 

Fick ju bara edge uppkoppling på telefonen i Isaan, men som tur var så fanns det wifi i lägenheten (i Maha Sarakam) så jag slapp använda det.

 

I Borabue var det lite värre, men då kan man ju sitta och glo på när gräset växer för i köket var jag inte välkommen och TVn hade exakt 0 kanaler med begripligt språk.

Det där känner jag igen, bodde i en liten men tämligen välmående by 25 km utanför Borabue, Tv;n var på när ungarna skulle se barnprogram och när gamla papa skulle se nyheterna. Tvärs över bygatan fanns en kombinerad Mack,Handlare och bykrog som stängde mellan 7 och 9 när ägaren tröttnade. När man kommit ner i varv efter några dagar så trivdes jag ganska bra trots över 40 grader på dagarna. Ganska stor familj i byn, så det var mellan 15 och 20 som åt middag ihop och det hände alltid något, granngrabben kom över o lirade gitarr, någon berättade något kul (som tur var fanns det några som kunde översätta), trivdes väldigt bra där. Men det var skönt att ta ett par dagar inne i Mahasarakam emellanåt.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det där känner jag igen, bodde i en liten men tämligen välmående by 25 km utanför Borabue, Tv;n var på när ungarna skulle se barnprogram och när gamla papa skulle se nyheterna. Tvärs över bygatan fanns en kombinerad Mack,Handlare och bykrog som stängde mellan 7 och 9 när ägaren tröttnade. När man kommit ner i varv efter några dagar så trivdes jag ganska bra trots över 40 grader på dagarna. Ganska stor familj i byn, så det var mellan 15 och 20 som åt middag ihop och det hände alltid något, granngrabben kom över o lirade gitarr, någon berättade något kul (som tur var fanns det några som kunde översätta), trivdes väldigt bra där. Men det var skönt att ta ett par dagar inne i Mahasarakam emellanåt.

Mvh

Amja

 

Jo, en stund går det ju att vara där men sen... Nu pluggade jag ju samtidigt och lekte engelskalärare åt ungarna åxå så dagarna gick ju.

 

Men då jag inte fick leka med mina farangrätter i köket så blev det lite trist, eller det var väl såhär att första gången jag gjorde stekt fläsk i löksås med potatis så gick det bra, men sen när tjejen fattat galoppen så fick jag liksom inte vara med längre. Lite märkligt, men visst var det lite kul att den enda som käkade denna gudomliga rätt var jag. Resten av familjen käkade ris och nån överförjälvligt stark ... tja, jag vet faktiskt inte vad det var.

 

Gjorde misstaget att smaka på tjejens som tam... sallad tänkte jag och tog en rejäl tugga. Tja, jag gör inte om det misstaget i alla fall.

 

Hade med mig en flaska blairs sås (som enligt mig är ganska bra drag i) och lämnade den där när vi åkte tillbaka till lägenheten, veckan efter så var den tom. Dom hade haft den som bordskrydda... Jag använder en eller några droppar av den i maten, men tydligen var det som ketchup för dom. Arroy mak mak.

 

Får väl se hur jag trivs med lite mera puls i pattis nu till hösten, om nu inte militären misslyckas.

Stänger dom suvvan så blir jag ju väldigt förvånad i alla fall, når borde dom lärt sig av sista gången.

 

Men har dom öppet till 24.00 så är jag i alla fall nöjd, då sover jag nog redan.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...