Jump to content
IGNORERAD

Utegångsförbudet kan komma att lyftas på Phuket och i Pattaya.


Khun Ken

Recommended Posts

broder tuk tuk

Jag reagerade på ditt ordval enkla och primitiva. Jag har vistats en del år i Kenya, Tanzania, Rwanda och f.d. Zaire då jag arrangerade safaris i dessa länder har bott i pygmee byar långt inne i ett djungelområde som heter Kahuzi Biega i Zaire. Dom människorna var enkla och primitiva.

 

Du har aldrig sett primitivt.

 

Jo det har jag.

 

Har upplevt både exorcism och anderädsla och det ser jag som primitiva seder.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    24

  • Baa

    16

  • Khun Ken

    16

  • Khemmarat

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag vet nog f-n vad det handlar om, men det vet inte du jäkla knäppskalle.......du kanske skulle åka dit nån gång på "studiebesök" o se själv o inte bara googla fram en massa skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara lite trist när folk som tydligen inte har dom rätta kunskaperna om hur det funkar i dom mest primitiva delarna av Thailand sitter och raljerar.

 

Jag vet vad jag skriver om.

 

BTT

 

Du har en underlig uppfattning på vad som är primitivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag vet nog f-n vad det handlar om, men det vet inte du jäkla knäppskalle....du kanske skulle åka dit nån gång på "studiebesök" o se själv o inte bara googla fram en massa skit.

 

"Studiebesök" :)))

 

Har nog sett mer av Thailand än vad du har.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand.

 

Både uppe i Loei och i Kamphaeng Phet.

 

BTT

Menar du i provinsen Loei eller staden Loei? Om du menar provinsen kan du specificera närmare var. Jag har några kompisar där uppe från USA, Australien och Tasmanien. 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Menar du i provinsen Loei eller staden Loei? Om du menar provinsen kan du specificera närmare var. Jag har några kompisar där uppe från USA, Australien och Tasmanien. 

 

Minns jag inte vad den hembyn hette.

 

Det var bussen till staden Loei sen ca en timme med grisbilen till en by på skakiga vägar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns jag inte vad den hembyn hette.

 

Det var bussen till staden Loei sen ca en timme med grisbilen till en by på skakiga vägar.

 

BTT

Grisbilen? En timme, vilket väderstreck?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Grisbilen? En timme, vilket väderstreck?

 

Norr om Pattaya.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Underligt att du, pa enstaka besok enligt vad du pastar, skulle ha mer erfarenhet av Thailand an de som bor har, har familj fran yxbyar och umgas med Thailandare.

Har du inte lite val mycket overtro pa dig sjalv, eller tror du blint pa Wikipidia.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Menar du i provinsen Loei eller staden Loei? Om du menar provinsen kan du specificera närmare var. Jag har några kompisar där uppe från USA, Australien och Tasmanien. 

 

Man kanske inte ska vara så petig angånde någon by i Loei om man inte vet att Tasmanien tillhör Australien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske inte ska vara så petig angånde någon by i Loei om man inte vet att Tasmanien tillhör Australien.

Jag ville specificera att han var från Tasmanien det är inte många därifrån som bor i Thailand. hade kanske räckt om jag skrivit Hobart. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Norr om Pattaya.

 

BTT

Jo, detta svaret säger ju det mesta om hans erfarenheter om Thailand.....men norr om Pattaya är väl skapligt rätt men inte mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jo, detta svaret säger ju det mesta om hans erfarenheter om Thailand..men norr om Pattaya är väl skapligt rätt men inte mer.

 

Har väl ingen direkt lust att veta så mycket om hembyarna uppe i Isan egentligen om jag ska vara ärlig.

 

Jag tror dom flesta svenska gubbar bor däruppe på grund av kärleken till en kvinna och inga andra orsaker.

 

Finns nog få faranger som bor däruppe utan damsällskap.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl ingen direkt lust att veta så mycket om hembyarna uppe i Isan egentligen om jag ska vara ärlig.

 

Jag tror dom flesta svenska gubbar bor däruppe på grund av kärleken till en kvinna och inga andra orsaker.

 

Finns nog få faranger som bor däruppe utan damsällskap.

 

BTT

Vet du overhuvudtagen nagot du inte googlat?

Vet du hur befolkningen ar fordelad, vet du hur stora eller sma stader det finns forutom BKK, vet du nagot om den ekonomiska utveclklingen(forutom skillnad mellan short o longtime).

Skulle inte tro det,

Du ar inte intresserad, du menar att du inte vet, men om du istallet for tittar pa bilder i filmsnuttar fran ditt dromland Pattaya skulle ta och lasa pa lite innan du visar hur okunnig om Thailand du ar och forsoka spela Thaiexpert.

 

Du har ratt, det bor fa faranger ute i byarna som inte har damsallskap, men vad du inte har en susning om ar att det bor ganska manga faranger i tatorterna, bl.a. "risbyn" som inte har fast damsallskap, och vad det beror pa kan du ju fundera over!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att BTT har fått nog för idag verkar det som.......han har ju ingenting mer o komma med (som vanligt)....BTT,,,thailandsexpert ..hehehehe... :14: ......dagens bästa från Baa :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vet du overhuvudtagen nagot du inte googlat?

Vet du hur befolkningen ar fordelad, vet du hur stora eller sma stader det finns forutom BKK, vet du nagot om den ekonomiska utveclklingen(forutom skillnad mellan short o longtime).

Skulle inte tro det,

Du ar inte intresserad, du menar att du inte vet, men om du istallet for tittar pa bilder i filmsnuttar fran ditt dromland Pattaya skulle ta och lasa pa lite innan du visar hur okunnig om Thailand du ar och forsoka spela Thaiexpert.

 

Du har ratt, det bor fa faranger ute i byarna som inte har damsallskap, men vad du inte har en susning om ar att det bor ganska manga faranger i tatorterna, bl.a. "risbyn" som inte har fast damsallskap, och vad det beror pa kan du ju fundera over!

 

Jag tror inte du har några större kunskaper om livet i dom enklaste hembyarna.

 

Du bor ju i staden Udon enligt egen uppgift.

 

Brukar du överhuvudtaget befinna dig bland dom fattigaste?

 

Jag har haft sällskap med fem mycket fattiga tjejer från väldigt enkla byar så jag har kunskapen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft sällskap med fem mycket fattiga tjejer från väldigt enkla byar så jag har kunskapen.

 

Jag vistas minst en månad varje år (i10 år) i en  "enkel by" så vill du snälla dela

 

"kunskapen" vad den nu är med mej ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte du har några större kunskaper om livet i dom enklaste hembyarna.

 

Du bor ju i staden Udon enligt egen uppgift.

 

Brukar du överhuvudtaget befinna dig bland dom fattigaste?

 

Jag har haft sällskap med fem mycket fattiga tjejer från väldigt enkla byar så jag har kunskapen.

 

BTT

 

Nej det har du inte men du är en jävel på att Googla

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det har du inte men du är en jävel på att Googla

Välkommen åter Lappen! :hi:

 

BTT är som vanligt, lustig om man gillar lyteskomik...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte du har några större kunskaper om livet i dom enklaste hembyarna.

 

Du bor ju i staden Udon enligt egen uppgift.

 

Brukar du överhuvudtaget befinna dig bland dom fattigaste?

 

Jag har haft sällskap med fem mycket fattiga tjejer från väldigt enkla byar så jag har kunskapen.

 

BTT

Hur länge hade du sällskap med dem?

 

Jag gissar...

Från 7-ELEVEn till 350 bathsrummet, en stunds "TV-tittande" med happy ending, sen tack å hej?

Så nu är du expert på "väldigt enkla byar"?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT....vilket jävla skämt du är......hur f-n ska du veta hur det är i dom allra fattigaste byarna då du aldrig har varit där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Var by är den fattigaste i hela Isaan utom när frugan och jag är där

 

Då stiger medelinkomsten drastiskt :y15:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

alla som har träffat Beri.  BTT i Thailand räcker upp en hand nu!           ?  ingen. ?  då måste jag tyvärr utgå från att BTT är en myt...

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hur länge hade du sällskap med dem?

 

Jag gissar...

Från 7-ELEVEn till 350 bathsrummet, en stunds "TV-tittande" med happy ending, sen tack å hej?

Så nu är du expert på "väldigt enkla byar"?

 

 

MVH

 

Dom flesta tjejer som jobbar i baren kommer från enkla byar uppe i Isan.

 

Inget märkligt med det.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...