Jump to content
IGNORERAD

What's on Korat


BBJ

Recommended Posts

För er som håller till i Korat eller besöker Korat så kan denna site vara av intresse:

 

http://www.whatsonkorat.com/

 

Finns många tips där och vill ni bidra så tar de gärna emot tips via knappen "Tell us what's on" längst ner på sidan.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    7

  • Soengsang

    4

  • Esspe

    4

  • BBJ

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det behövs verkligen en sida, för Korat är ett "uland" för faranger.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan så tyckas, men det har hänt massor där för faranger sen jag åkte till Korat första gången för c:a 7 år sen, då fanns knappt riktig ost en gång att få tag på.

Att kommunicera på engelska var också svårare då det inte var många som ville/vågade/kunde tala annat än Thai.

Men när det gäller utelivet är jag inte så uppdaterad så där kanske det stått still längre.

 

Sen är iaf jag glad om Korat inte blir ett nytt Pattaya eller Phuket.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Massor var väl till att ta i :) men visst har det hänt en del. Minns när jag jagade potatis på Klang och Bangkok Post på stan, hittade man en BP så var den ett par dagar gammal men vad gjorde det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu åker jag inte till Thailand för ost,

utan utelivet drar mer och där är Korat väldigt svår att få grepp om.

 

Finns många forum men sällan uppdaterad information.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen därför att det inte finns något att greppa :) 

 

Finns det inga faranger finns det inget nattliv för dom heller. Fanns ett disco mittemot Sri Pattana för många år sedan och där finns nu en ganska juste servering men vet inte om dom har nåt på kvällarna precis. Nu har jag inte varit några längre tider i Korat på ett tag och har bara lyckats hitta en riktigt bra restaurang om man vill käka västerländskt - tror den hette Chez Andy och drivs av en pensionerad schweizare. Dyrt men bra. Sizzlers är väl ok mat men ingen rolig miljö precis.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärt röj i ubon-rattachatani och Lampang.

 

Stora fullpackade lokaler med live-band.

 

Mycket mer tryck än i en sömnig falangbar.

 

Förmodligen finns det röjar-party även i Korat men kan vara svårt att hitta ställena.

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Fruktansvärt röj i ubon-rattachatani och Lampang.

 

Stora fullpackade lokaler med live-band.

 

Mycket mer tryck än i en sömnig falangbar.

 

Förmodligen finns det röjar-party även i Korat men kan vara svårt att hitta ställena.

jo det finns en del i korat ,men utspritt

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu åker jag inte till Thailand för ost,

utan utelivet drar mer och där är Korat väldigt svår att få grepp om.

 

Finns många forum men sällan uppdaterad information.

 

Problmet är att många ställen slår igen och nya öppnas med en enorm hastighet. Det behövs en "weekly update" för att hålla sig ajour.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problmet är att många ställen slår igen och nya öppnas med en enorm hastighet. Det behövs en "weekly update" för att hålla sig ajour.

Nu är jag hyfsat uppdaterad och hittar bra, men det är nästan bara thai på de flesta ställen, några få små farangställen  finns men väldigt utspritt.

 

Nu kanske man kan få hjälp att utforska mer i juni  :crazy:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu är jag hyfsat uppdaterad och hittar bra, men det är nästan bara thai på de flesta ställen, några få små farangställen  finns men väldigt utspritt.

 

Nu kanske man kan få hjälp att utforska mer i juni  :crazy:

 

Jag brukar ha en bra guide som tar mig till en massa konstiga ställen i de konstigaste områden.

Han kör, jag dricker och "watching the game".

 

Det blir som oftast en massa thaiställen då, men dessa är mycket roligare än farangställen.

 

En restaurang som kan vara värd en liten middag och några öl är The Stories. Inga fulheter där, bara lite finare inredning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, The Stories har jag besökt och det är som de flesta lite bättre ställen i city, sällan några faranger att snacka med dock.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har ni en snabbguide till Korats "red-light ställen"

 

För de som vill ha efterrätt efter middagen :crazy:

 

 

post-7697-0-89806700-1401103624.jpg

 

 

 

Vill någon ha mer detaljerad information så kan jag guida eller svara via PM

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har ni en snabbguide till Korats "red-light ställen"

 

För de som vill ha efterrätt efter middagen :crazy:

 

 

attachicon.gifredlightdistrictkorat.jpg

 

 

 

Vill någon ha mer detaljerad information så kan jag guida eller svara via PM

Verkar vara nöjen nära universitetet,lammkött?Gamla gubbar som vi ska hålla oss till mörat kött  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det likna en Korat guide :-) får försöka smita ifrån damen en kväll eller två. Nyttigt för ögonen att vila på något.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får hoppas att den nya siten lyckas då och att den håller ett högt tempo på uppdateringar.

 

Sen att vi har lite olika preferenser på vad vi tycker är viktigt för oss, det har jag förståelse för iaf. Ost ÄR viktigt för mig :y15:  även om det var en hel del annat jag tänkte på också.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ha en bra guide som tar mig till en massa konstiga ställen i de konstigaste områden.

Han kör, jag dricker och "watching the game".

 

Det blir som oftast en massa thaiställen då, men dessa är mycket roligare än farangställen.

 

En restaurang som kan vara värd en liten middag och några öl är The Stories. Inga fulheter där, bara lite finare inredning.

 

Tack för tipset , den har jag inte hittat innan. Det var den här jag skrev om tidigare http://www.chezandy.com/chez_andy_korat.php

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får hoppas att den nya siten lyckas då och att den håller ett högt tempo på uppdateringar.

 

Sen att vi har lite olika preferenser på vad vi tycker är viktigt för oss, det har jag förståelse för iaf. Ost ÄR viktigt för mig :y15:  även om det var en hel del annat jag tänkte på också.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

 

Håller absolut med, vad vore livet utan ost. Tyvärr är det oftast lite tråkiga ostar man hittar i kyldiskarna men lyckades hitta en riktigt bra senast. Har dock glömt vad det var för en så det blir till att gå i genom hela sortimentet igen nästa resa.

 

Den där sidan ger ju sken av att Korat är en nöjesmetropol så det lovar gott :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller absolut med, vad vore livet utan ost. Tyvärr är det oftast lite tråkiga ostar man hittar i kyldiskarna men lyckades hitta en riktigt bra senast. Har dock glömt vad det var för en så det blir till att gå i genom hela sortimentet igen nästa resa.

Den där sidan ger ju sken av att Korat är en nöjesmetropol så det lovar gott :)

Hehe ligger 3kg just nu väl inpackat i resväskan :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe ligger 3kg just nu väl inpackat i resväskan :)

 

Kanske skall vi träffas och diskutera lite i Korat! Om du håller med ost håller jag med vin, kex och druvor.

Jag vill ju gärna tro att du är en rätt trevlig kille. Så det vore intressant att se om jag har rätt.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skall vi träffas och diskutera lite i Korat! Om du håller med ost håller jag med vin, kex och druvor.

Jag vill ju gärna tro att du är en rätt trevlig kille. Så det vore intressant att se om jag har rätt.

Kunde vara trevligt, allt brukar ändå vara trevligt IRL...

Är du på plats nu?

Kan ju kanske bli en liten sammankomst om ett par veckor då, när både Leifen och ruskpricken har checkat in?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde vara trevligt, allt brukar ändå vara trevligt IRL...

Är du på plats nu?

Kan ju kanske bli en liten sammankomst om ett par veckor då, när både Leifen och ruskpricken har checkat in?

 

Nix. Kommer till korat den 20/6.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix. Kommer till korat den 20/6.

Ok, jag är kvar till 21/7 och de är säkert kvar i slutet av Juni också, så det finns ju alla möjligheter :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag är kvar till 21/7 och de är säkert kvar i slutet av Juni också, så det finns ju alla möjligheter :)

Är väl bara den 20/6 som Rayong kallar till fest som är olämplig. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl bara den 20/6 som Rayong kallar till fest som är olämplig.

Jo men tror inte Stickan är särskilt festasugen med oss på sin ankomstdag :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...