Jump to content
IGNORERAD

Hyra bil i Korat?


Bua Yai

Recommended Posts

Vi kommer i Mars att åka till hembyn som ligger utanför Bua Yai, en bit norr om Korat. För att inte få lappsjukan så har jag tänkt att vi ska se oss omkring lite, kanske åka längre sträckor som till Chiang Mai och/eller längs Mekongfloden.

Känner någon här på forumet till någon bra biluthyrning i Korat, som ju är närmsta större stad? I o f s kan Khon Kaen också fungera.

Eller finns någon med "privat-taxi" eller liknande som man kan hyra för någon vecka i taget?

Tacksam för tips...

Kenneth

Link to comment
Dela på andra sajter

bua Yai!

Jimmy på Korat Car Rental (tel: 081-8773198) är en kille med thai/indisk bakgrund. En trevlig prick, lite av en playboy, men bra ändå. Han äger ett antal klädaffärer i The Mall och driver en biluthyrningsfirma Korat Car Rental (www.koratcarrental.com).

Om du vill ha mer tips om Korat välkommen till

http://www.korat.forum24.se/

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Nerike.

Jag tittade på sajten, såg seriöst o bra ut, tyvärr stod inga priser men jag mailar väl Jimmy så får jag se.

Andra förslag...?

Kenneth

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kenneth,

Jimmy har jag själv hyrt av några gånger och han är bra att ha att göra med. Ring honom, han är bra på engelska, hälsa från Jack i Korat, eller PM:a mig så kan jag be honom specialbehandla ditt mail, om han inte svarat än.

Priset för en Mitusbishi Triton (manuell låda, korttidshyra) var 1500 THB/dygn och för en Honda CRV (automat, långtidshyra) samma peng. Vill du hyra månadsvis kan man få en bil mellan 27000-35000 THB/månad, beroende på vad man är ute efter. Automat-bilar är alltid mer eftertraktade = dyrare.

Mvh

BigBossJacken

PS Jag kan också rekommendera dig att bli medlem i Korat-forumet som Nerike tipsade om, där finner du mycket bra info om Korat och Isaan mm DS

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Khon sawiiden

Hej. Att hyra bil i Korat är inte så svårt,men lite att tänka på.Jag brukar hyra bil alla gånger jag besöker byn.och det har blivit ett antal gånger nu.När man tittar på vilken bil man ska hyra så ska man inte ta den som är minst och billigast.

Jag rekomenderar att hyra den största bilen, men tanke om man krockar så har man större chans att klara sig, eller om man kör över en hund, då blir det inte så mycket skador på bilen. Jag brukar hyra Toyota Fortuner Automatic.Bäst är att hyra av Buget .www.budget.co.th. den kostar för 5 dagar 14000 thb.

Tel:+66 0 4434 1654 dom pratar engelska. Glöm ej Internationellt körkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...