Jump to content
IGNORERAD

Kuppen är ett faktum


Nemo

Recommended Posts

Moipenyang

Jag skrev:

 

Många nya Thaipolitikiskt intresserade medlemmar som dykt upp de senaste veckorna, kul. :)

 

 Du citerar och tycker det är lågt, så jag antar du vill jag skall skriva att det är tråkigt att så många nya har kommit till, men det gör jag inte då de nya tillför bränsle istället för samma upprepande som tidigare varit här, ursäkta för min låga nivå att uppskatta nya kombatanter.

Förstår att du inte vill/klarar av att koppla mitt inlägg ang ditt citat men fördjupa dig i dina tidigare inlägg så ljusnar det kanske upp..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    112

  • Khun Ken

    105

  • janne_h

    95

  • Moritz

    93

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Synd bara att du för en dialog på så låg nivå,pinsamt... 

 

 

Debattnivån är väl pinsamt låg på MPR.

 

Finns bara en som kan klarar av att hålla klass i dessa omtumlande tider och det är Atom. Alla andra sitter i sandlådan och viftar med sina sandspadar, hehe. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att du inte vill/klarar av att koppla mitt inlägg ang ditt citat men fördjupa dig i dina tidigare inlägg så ljusnar det kanske upp.. :)

 Nä, men du som är så mycket duktigare kan väl förklara!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

På 70-talet vart där åsså nån kupp, i,af utegångsförbud.- Fan va tjejer där fanns innan tolvslaget på Grace Hotel som väntade på nattkvarter.  :14::nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon på mpr som tycker om Suthep?

 

Huruvida någon har offrat honom får vi väl se längre fram. Enligt honom själva har han garanterat offrat sig för den stora sakens skull. Oegoistisk och Buddhas gåva till mänskligheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon på mpr som tycker om Suthep?

 

Huruvida någon har offrat honom får vi väl se längre fram. Enligt honom själva har han garanterat offrat sig för den stora sakens skull. Oegoistisk och Buddhas gåva till mänskligheten.

 

Alla som inte avgudar Thaksin älskar by default Suthep... Man kan tydligen inte avsky båda två?

 

Hur som helst är det en "intressant" utveckling de senaste 24 timmarna, återkommer till det när jag fått lite mer info...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Finns det någon på mpr som tycker om Suthep?

 

Huruvida någon har offrat honom får vi väl se längre fram. Enligt honom själva har han garanterat offrat sig för den stora sakens skull. Oegoistisk och Buddhas gåva till mänskligheten.

Finns väl ingen med alla höns himma som gillar gatans parlament? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det planerat med den sista stora demonstrationen den 24 och 25 maj från PDRC och samtidigt skulle de röda demonstrera.

 

I utkanterna av Bkk påträffades massor av vapen, bland annat i Samut Sakhon och i flera byggnader i Bkk.

Mycket möjligt att militärens ingripande dagarna före sparat massor av människoliv genom att gå in och ta över polisens arbete. 

 

Risken är att det urartat på Bangkoks gator måste varit stor, men orsakerna kan vara av helt annan natur också att militären tog över så snabbt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/most-recent/411335/yingluck-chalerm-to-report-to-npomc

 

Har känslan av att en hel del av dessa redan lämnat landet. Lung Kiimao så fort han hörde talas om utegångsförbudet och att även barerna skulle stängas...

 

Den thailändska kolonin i Dubai växer.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar det som att militären har plockat bort Suthep och det är väl positivt.

 

Sedan borde militären ta och bitchslappa varenda politiker och dra fram en hälsnings fras:

-"Gör erat jobb, så slipper vi göra vårat jobb"

 

Det som Chalerm och Yingluck snackat om i 6 månader fixade militären på 2 dagar   

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutade Skypa med en god vän för ett par minuter sedan, var inga problem med linan.

Hon skulle åka till jobbet på den lilla skofabriken i Ayutthaya där hon är ekonomichef.(5000 anställda)

Hon var inte alls orolig men trodde att utegångsförbudet  håller i sig en vecka och tv-stoppet 3-4 dagar.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Debattnivån är väl pinsamt låg på MPR.

 

Finns bara en som kan klarar av att hålla klass i dessa omtumlande tider och det är Atom. Alla andra sitter i sandlådan och viftar med sina sandspadar, hehe. 

 

Då kan ju du hålla kontakten med honom via PM.     :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

http://www.bangkokpost.com/most-recent/411335/yingluck-chalerm-to-report-to-npomc

 

Har känslan av att en hel del av dessa redan lämnat landet. Lung Kiimao så fort han hörde talas om utegångsförbudet och att även barerna skulle stängas...

 

Den thailändska kolonin i Dubai växer.

 

Enligt CNN har bla Yingluck och Thaksin beordrats att inställa sig hos militären inom en snar framtid.

 

Ska bli spännande att se om dom dyker upp.

 

Thaksin brukar ju babbla om försoning o dyl när han intervjuvas av olika Tv bolag.

 

Nu har han ju chansen att leva upp till sina ord :))))

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok, May 23, 2014 (AFP) - Thailand's new junta ordered former prime minister Yingluck Shinawatra and three other relatives of controversial billionaire-turned-politician Thaksin Shinawatra to report to military authorities on Friday.

The summons appeared to broaden the scope of those called in by leaders of a military coup staged Thursday, after an earlier request for ministers in Thailand's now-deposed government to report to the armed forces.

A bulletin read out on national television said Yingluck, Thaksin's younger sister who was dismissed as premier this month in a contentious court ruling, must present herself at 10:00 am (0300 GMT) Friday.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

beerchang$

skulle tro att bönderna får betalt ganska snart för riset, och att det rapporteras flitigt om det för att få lite possitiv kritik.

 

hoppas att se en lösning nu ur detta, så att Thailand kan komma ut ännu bättre än innan.

 

lite orolig när man ser hur militären skingrade rödskjortorna, mot för hur man bad snällt till pdrc om dom kunde lämna.

 

även att dom söker igenom husen till röda ledarna men inte till pdrc.

 

måste vara lika för båda lägren annars är det inget neutralt i detta och då blir det problem 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt BBC på morgonen har redan Yingluck inställt sig på en militäranläggning i Bangkok.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det hettar till i landet är da inte risken stor att militären är splittrad ocksa?

Officerare och soldater fran norra Thailand hur ställer dom sig i en eskalerande Situation?

Orsaken kan ju vara ett visst Hälsotillstand och där är militären enad.

Men är det en kupp och det tillsätts en Gul Pm sa kommer nog inte dom folkvalda röda sitta och

titta pa.

Skulle tro att kuppmakarna förlorar om massan fran norr börjar mobilisera.

Sen kan det ju hända att halva armen gar emot kuppmakarna

Men far hoppas att militären tänker mer än en gang och försöker fa ihop nagot som

kan bli positivt i slutändan.

 

PS. Ännu en dag med mycket flygaktivitet nordost Udon Thani

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt BBC på morgonen har redan Yingluck inställt sig på en militäranläggning i Bangkok.

Tror hon känner sig säker bara för att hon vet att omvärlden har Thailand i blickfanget och ser hur läget kommer att utvecklas.

Sätter dom henne i fängelse sa kommer det nog bara förvärra Situationen mer i Thailand.

Militären skulle försöka komma med en lösning tillsammans med fd.gul PM och röd PM.

Ett fel fran militären nu kan fa ödesdigra konsekvenser för lang tid framat i Tiden.

Bara att hoppas att det inte blir ett inbördeskrig i slutet

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror hon känner sig säker bara för att hon vet att omvärlden har Thailand i blickfanget och ser hur läget kommer att utvecklas.

Sätter dom henne i fängelse sa kommer det nog bara förvärra Situationen mer i Thailand.

Militären skulle försöka komma med en lösning tillsammans med fd.gul PM och röd PM.

Ett fel fran militären nu kan fa ödesdigra konsekvenser för lang tid framat i Tiden.

Bara att hoppas att det inte blir ett inbördeskrig i slutet

 

Mvh. SWED THAI

 

 

Nu tror jag att det är liten risk för detta. Då militären är för kraftfull för att någon i detta läge ska kunna stå upp emot dom.

Och detta kräver isåfall inblandning från andra länder. Och den risken är liten. Thaksin må ha bra kontakter i Kambodja. Men att Kambodja skulle vända sig mot Thailand militärt i detta läge ser jag som väldigt liten risk för.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag att det är liten risk för detta. Då militären är för kraftfull för att någon i detta läge ska kunna stå upp emot dom.

Och detta kräver isåfall inblandning från andra länder. Och den risken är liten. Thaksin må ha bra kontakter i Kambodja. Men att Kambodja skulle vända sig mot Thailand militärt i detta läge ser jag som väldigt liten risk för.

Nu pratar jag inte om Thaksin utan massan av folket som känner sig överkörda.

Tror mer pa ett bondeuppror med en splittrad arme.

Svaret kommer vi nog att se inom snar framtid.

Men kuppen kan ju vara av helt andra orsaker.

 

Mvh.SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu pratar jag inte om Thaksin utan massan av folket som känner sig överkörda.

Tror mer pa ett bondeuppror med en splittrad arme.

Svaret kommer vi nog att se inom snar framtid.

Men kuppen kan ju vara av helt andra orsaker.

 

Mvh.SWED THAI

 

Om du utrycker det på det viset känns det riktigt inte som du har så många år med Thailändare.

Att vi skulle se ett enskilt bondeuppror utan tydlig ledning tror jag inte en minut på.

 

Vi har redan sett hur dom röda ledarna försökt mobilisera bönderna utan större framgång.

Och för en vanlig Thai att direkt vända sig mot militären tror jag inte finns. Återstår bara alternativet splittring inom det militära.

Men jag är ganska övertygad om att Arméchefen förhört sig med dom beslutande organen inom dom olika Militärgrenarna . Att han har deras stöd INNAN kuppen vart ett faktum.

Så jag tror risken för inbördeskrig i detta skede är ytterst liten. Och än mindre än den var innan kuppen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du utrycker det på det viset känns det riktigt inte som du har så många år med Thailändare.

Att vi skulle se ett enskilt bondeuppror utan tydlig ledning tror jag inte en minut på.

 

Vi har redan sett hur dom röda ledarna försökt mobilisera bönderna utan större framgång.

Och för en vanlig Thai att direkt vända sig mot militären tror jag inte finns. Återstår bara alternativet splittring inom det militära.

Men jag är ganska övertygad om att Arméchefen förhört sig med dom beslutande organen inom dom olika Militärgrenarna . Att han har deras stöd INNAN kuppen vart ett faktum.

Så jag tror risken för inbördeskrig i detta skede är ytterst liten. Och än mindre än den var innan kuppen.

Sa manga ar i Thailand gör att manga vet bättre????

Tror inte det hjälper pa manga.

Man ska nog inte underskatta bönderna.

Räcker nog att en eller flera kaserner byter sida sa har du nog en löpeld.

Hoppas bara att jag har fel. Men inget kommer att överraska mig vad som än händer.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon på mpr som tycker om Suthep?

 

Huruvida någon har offrat honom får vi väl se längre fram. Enligt honom själva har han garanterat offrat sig för den stora sakens skull. Oegoistisk och Buddhas gåva till mänskligheten.

En skribent som inte har setts till här på länge, välkommen i  hettan! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa manga ar i Thailand gör att manga vet bättre?

Jag tror att man får en bättre känsla för hur Thailändare fungerar om man är här längre.

Och att dom behöver betalt för att rösta eller demonstrera. Talar väl det mesta om hur engagerad den enskilda bonden är.

Kritiskt tänkande finns inte. Utan man följer massan vart den än går.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...