Jump to content
IGNORERAD

Kuppen är ett faktum


Nemo

Recommended Posts

Jag tror att man får en bättre känsla för hur Thailändare fungerar om man är här längre.

Och att dom behöver betalt för att rösta eller demonstrera. Talar väl det mesta om hur engagerad den enskilda bonden är.

Kritiskt tänkande finns inte. Utan man följer massan vart den än går.

Hur lang tid menar du da?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    112

  • Khun Ken

    105

  • janne_h

    95

  • Moritz

    93

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur lang tid menar du da?

Det är nog individuellt vilken uppfattningsförmåga man har av omgivningen?

Hur långt är ett snöre?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fram mot en bra fredagsunderhållning

I utländsk media är militär kuppen ett "fuck-tum"!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppfattningsförmagan har jag Inga Problem med.

Har varit i byn tillräckligt manga ar för att se utvecklingen här.

Argumentet med att nagon säger att dom har varit här sa och sa lang tid haller inte.

Jag träffar folket varje dag här vid varan minimart när jag inte är pa uppdrag i Tyskland.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppfattningsförmagan har jag Inga Problem med.

Har varit i byn tillräckligt manga ar för att se utvecklingen här.

Argumentet med att nagon säger att dom har varit här sa och sa lang tid haller inte.

Jag träffar folket varje dag här vid varan minimart när jag inte är pa uppdrag i Tyskland.

 

Mvh. SWED THAI

 

Då borde nog du se samma som mig och dom flesta att Thailändsk individuellt ifrågasättande finns inte. Och förutsättningarna för ett väpnat uppror finns inte heller. Jag tror heller inte viljan finns.

Sen behöver det inte betyda att alla är nöjda. Men den vanlige Thailändaren knyter nog hellre handen i fickan än att börja bråka och ställa till besvär.

Och huruvida så måste det finnas en vilja och motstånd till Militärens aktioner. Och den finns nog inte just nu. Allra helst då väldigt många inte fått Betalt för sitt ris ännu. Och jag tror knappast att någon anklagar militären för denna fadäs.

 

Och jag var inte ute efter att förolämpa dig på något sätt. Jag tyckte bara ditt uttalande om folklig resning bland bönderna mot armen rimmar illa med thailändsk logik eller brist på densamma.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Då borde nog du se samma som mig och dom flesta att Thailändsk individuellt ifrågasättande finns inte. Och förutsättningarna för ett väpnat uppror finns inte heller. Jag tror heller inte viljan finns.

Sen behöver det inte betyda att alla är nöjda. Men den vanlige Thailändaren knyter nog hellre handen i fickan än att börja bråka och ställa till besvär.

Och huruvida så måste det finnas en vilja och motstånd till Militärens aktioner. Och den finns nog inte just nu. Allra helst då väldigt många inte fått Betalt för sitt ris ännu. Och jag tror knappast att någon anklagar militären för denna fadäs.

 

Och jag var inte ute efter att förolämpa dig på något sätt. Jag tyckte bara ditt uttalande om folklig resning bland bönderna mot armen rimmar illa med thailändsk logik eller brist på densamma.

Jag hoppas du har rätt.

Bara det inte kommer till nagon utlösande gnista.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas du har rätt.

Bara det inte kommer till nagon utlösande gnista.

 

Mvh. SWED THAI

Jag var med när Suchinda sköt studenter på gatorna och senare vart offentlig uppläxad med oppositionsledaren som han var i luven på av kungen.

Så jag känner mig ganska säker på att det lugnar sig. Om man ska se det historiskt.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

beerchang$

Jag var med när Suchinda sköt studenter på gatorna och senare vart offentlig uppläxad med oppositionsledaren som han var i luven på av kungen.

Så jag känner mig ganska säker på att det lugnar sig. Om man ska se det historiskt.

 

 

skulle vilja påstå att många här är väldigt agressiva, går knappt en vecka utan jag ser någon i trafiken

ta fram ett vapen typ som slagträ, stålpinne och någon gång svärd och gör allt för att komma in i bilen dom vill åt.

olyckor som slutar i grov misshandel är ju vardagsmat här, konstigt nog så ser jag aldrig några nyheter om det, fast man själv sett det live. 

Link to comment
Dela på andra sajter

beerchang$

intressant:

 

Abolishing the 2007 constitution last night at 11:55 p.m. also got rid of the amnesty for 2006 coup makers who can now be charged.

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle vilja påstå att många här är väldigt agressiva, går knappt en vecka utan jag ser någon i trafiken

ta fram ett vapen typ som slagträ, stålpinne och någon gång svärd och gör allt för att komma in i bilen dom vill åt.

olyckor som slutar i grov misshandel är ju vardagsmat här, konstigt nog så ser jag aldrig några nyheter om det, fast man själv sett det live. 

 

Visst är det så. Men från detta till att angripa armen så är det ganska många mil emellan.

Och det är nog inga bönder som gör på det viset oftast.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

beerchang$

Visst är det så. Men från detta till att angripa armen så är det ganska många mil emellan.

Och det är nog inga bönder som gör på det viset oftast.

om någon kommer angripa armen så blir det inte bönder skulle jag gissa, men detta går så smidigt och det är väldigt tyst från dom

röda så det verkar som man kanske håller på att lösa situationen.

 

tror militären kommer föröka att få till en lösning ganska snabbt, dom kommer nog inte kunna driva landet själva

då det är för mycket påtryckningar.

 

vi får ju snart tillbaka tv:n :)

Link to comment
Dela på andra sajter

vi får ju snart tillbaka tv:n :)

Nu vet du nagot jag inte hort, nar da?

Saknar NHL.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

beerchang$

Nu vet du nagot jag inte hort, nar da?

Saknar NHL.

det sägs att några kanaler ska komma tillbaka nu om 10 minuter, men skulle tro att det blir thai tv.

får se hur det med alla film och sport kanaler

Link to comment
Dela på andra sajter

beerchang$

Urgent! Source said all 6 analog free TVs 2 resume normal broadcasting with uncertain conditions 4 self-censorship from 4pm onwards.

Link to comment
Dela på andra sajter

intressant:

 

Abolishing the 2007 constitution last night at 11:55 p.m. also got rid of the amnesty for 2006 coup makers who can now be charged.

 

Just den punkten är intressant, armén är beredd att offra sina egna. Sonthi har ju gått över till Thaksinlägret efter 2011 och trodde väl att han var safe. Men nu verkar det inte så.

 

Antingen har någon väldigt högt upp-kanske till och med högst upp? -tröttnat på cirkusen i Thailand och get Prayuth order om att rensa ut allt som är ruttet från politiken.

 

För övrigt har man inte hört något från han högst upp, han brukar ju godkänna eller avvisa kupperna?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

beerchang$

Just den punkten är intressant, armén är beredd att offra sina egna. Sonthi har ju gått över till Thaksinlägret efter 2011 och trodde väl att han var safe. Men nu verkar det inte så.

 

Antingen har någon väldigt högt upp-kanske till och med högst upp? -tröttnat på cirkusen i Thailand och get Prayuth order om att rensa ut allt som är ruttet från politiken.

 

För övrigt har man inte hört något från han högst upp, han brukar ju godkänna eller avvisa kupperna?

det är ju också lite rykten om att cp fick ta över några militärer och han har ju det ryktats om haft lite saman kopplingar med dubai,

källor inom kf så verkar det vara även 2 läger där, mor och dotter vs far och son.

får väl se om något av det stämmer

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad mannen i Dubai tycker nu?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just den punkten är intressant, armén är beredd att offra sina egna. Sonthi har ju gått över till Thaksinlägret efter 2011 och trodde väl att han var safe. Men nu verkar det inte så.

 

Antingen har någon väldigt högt upp-kanske till och med högst upp? -tröttnat på cirkusen i Thailand och get Prayuth order om att rensa ut allt som är ruttet från politiken.

 

För övrigt har man inte hört något från han högst upp, han brukar ju godkänna eller avvisa kupperna?

 

Prayuth var väl själv med och kuppade 2006 så någon utrensning blir det knappast tal om. Hur många skulle då bli kvar och vem ska bestämma vem som är rutten eller inte. Tystnaden från det fina huset är intressant men antagligen logisk eftersom det är läge för lite neutralitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte kunskapen att kunna bedöma vad som är rätt och vad som kommer att hända . Men mycket av det man läser som skrivs runt om i världen skrämmer , inte så mycket för min del som jah känner att det thailändska folket kommer att bli hårt drabbat . 

 

Några saker som jag har läst och hör ifrån media runt i världen , kan inte bedöma om det är sant eller om det kommer att inträffa . 

 

 

- Toyota , Honda och Nissan har fått nog och börjat att flytta sin verksamhet till Vietnam 

 

- Några institut har graderat Thailand tillsammans med Venezuela , Ukraina och Ryssland som de sämsta länderna att investera i . 

 

-enligt en rad experter så är militären är inte ute efter en snabb lösning , utan kommer att sitta i 2-3 år för att stabilisera landet .

 

- Malaysia kommer att skapa lösningar för att utlänningar ska se Malaysia som ett alternativ till Thailand . Som att du som utlänning ska få äga 1500 kvadrat tomt ( idag är det 1000 ) . Som pensionär ska du inte behöva att betala moms på bilar och några andra produkter som du köper . Även Vietnam jobbar hårt på att bli ett alternativ till Thailand , och fokuserar hårt på turismen . 

 

- Flera länder har idag högt en varning för att resa till Thailand . 

 

Gör ont i hjärtat när jag tänker på alla Thailändare som kommer att hamna i kläm när politiker , miljonärer och militär spelar schack med landet och dess befolkning . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Prayuth var väl själv med och kuppade 2006 så någon utrensning blir det knappast tal om. Hur många skulle då bli kvar och vem ska bestämma vem som är rutten eller inte. Tystnaden från det fina huset är intressant men antagligen logisk eftersom det är läge för lite neutralitet.

Mycket vatten har väl runnit under broarna sen dess. Sonthi har ju bytt sida bland annat.

så visst tror jag en utrensning är mycket trolig. Inte minst av ruttna politiker som sett till att vi står där landet ärr idag.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde imorse på radion att yingluck inte kommit till mötet med militären vid 10... "Caretaker" för det Thailändska folket, jo man tackar...det lät fint.  

Så måste det till ytterligare taksinar innan risbönderna inser att de lurar skjortan av dem och sen försvinner som en avlöning...

 

Så är det nån som hört vart hon tagit vägen?

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hörde imorse på radion att yingluck inte kommit till mötet med militären vid 10... "Caretaker" för det Thailändska folket, jo man tackar...det lät fint.  

Så måste det till ytterligare taksinar innan risbönderna inser att de lurar skjortan av dem och sen försvinner som en avlöning...

 

Så är det nån som hört vart hon tagit vägen?

 

Skulle du dykt upp vid mötet om du varit Yingluck?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du dykt upp vid mötet om du varit Yingluck?

 

BTT

Man hoppas att risbönderna förstår varför hon inte kommer... Så de lär sig till nästa gång taksinar dyker upp på arenan.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...