Jump to content
IGNORERAD

Armén förklarar militärt undantagstillstånd i hela Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Jag har ingen som helst kunskap över Thailands politik, vilka som är röda eller gula el blå. 

Lite nyfiken är jag om det inte är polisens jobb att sköta medborgarna hur dom sköter sig.

Att militärens jobb är att skydda landet från andra länders intrång i landet.

Men jag har ju haft fel förut, men det var bara min enda åsikt i detta ämne..

 

  FF

Polisen har inte tid med et, dom skriver ut boter till MC forare utan hjalm eller skattekvitton, det ar dom jattebra pa!

 

 

Annars tycker jag du har helt ratt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 417
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    54

  • Khun Ken

    21

  • MaiChai

    19

  • måne

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Sätt IL i utvisningsbåset så vi kan få en sansad diskussion om händelseutvecklingen!

Läget är alldeles för allvarligt för att bli nersölat och sönderklottrat med IL:s floskler.

 

Samtidigt kan någon moderator på hugget slå samman nuvarande två trådar om ämnet till en och låta det stanna vid en tråd.

Tror minsann att du är en liten mini Stalin. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Håller med dig om detta, det har varit ganska uppenbart länge vad som har varit målet med Suthep och PDRC,s aktioner, det var ingen slump att domstolen såg till att polisen förbjöds att avväpna dom gula och skydda dom myndigheter som attackerades, att bli av med demokratin genom en juridisk eller militär och dom fria valen har varit målet hela tiden, men visst kan man gratta kuppmakarna för att dom lyckades föra en hel del bakom ljuset, bl.a ett gäng här på forumet.

 

För jag vill inte tro att alla t.ex leifen och Surin P3 verkligen visste att det egentligen var ett avskaffande av Demokratin och rösträtten som var målet för Suthep och PDRC, men ett gult hardcore gäng på forumet har säkert vetat hur det här skulle sluta och önskat sig en ny kupp, så dom lär säkert försvara denna kupp precis som dom 18 tidigare.

 

Värsta scenariot är nu att en gul junta utses och att inga fria val kommer att hållas på upp till 8 år, risken för att en gerilla liknande den i södra Thailand nu kommer att bildas i norr och nordost..

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Grejen är att du med grannarna i byn kan slå upp ett staket, skita i Bkk och införa det vita guldets valuta riset och sen skapa ert eget lilla demokratiska samhälle. Lovar att inte komma och störa ert harmoniska liv, det slutliga innan ni blir mini Nordkorea är att klippa alla band till civilisationen typ slänga brevlådan och kapa internetuppkopplingen... Lycka till.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med om AB . Enligt Wolfgang Hansson (http://bloggar.aftonbladet.se/omvarlden/2014/05/demokrati-utan-framtid-i-militarkuppernas-land/) i denna blaska så beror det på hur man räknar :

 

"Militärkupper är det traditionella sättet i Thailand att lösa politiska kriser. De har sedan 1932 varit så många att delade meningar råder om antalet. Minst 11 och upp till 20 om man räknar in dem som misslyckats."

 

Men din blygsamhet är klädsam.

 

Mvh Hobbe

 

 

 

Så då kan vi enas som att Thailand haft 11 militärkupper?

 

Normalt sett räknar man 7 misslyckade försök att militärt störta regeringar i Thailand men Wolfgang verkar även räkna in kuppförsöken 2009 och 2010 eftersom han får totalsumman till 20.

Det är klart, Thaksins försök att störta den demokratiskt valda regeringen med hjälp va inhyrda lego soldater borde väl i rättvisans namn också räknas som kuppförsök. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Klok åtgärd efter att Sutheps anhang inte ens kan respektera demokratiska spelregler

"Demokratiska Spelregler" ???? Stänga av 10 TV kanaler? Det är väll ändå inte hur en demokrati gör? Sedan kan man ju undra vem som någonsin gör något rätt i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte enligt den Thailändska historien, men ni gula har väl en egen historia där man har minskat antalet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

AP, AFP, Reuters, BBC och Aftonbladet hävdar 11 kupper. På Wikipedia listats dessa 11 tillfällen. Kan du ta och fylla i de saknade eller ska vi sortera in ditt inlägg bland dina lögner som vanligt??

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En teori som diskret har dryftats idag; Vet militären något som ingen annan vet..?

Kanske att någon populär gammal man är ännu mer sjuk än man tror...

I så fall är dagens händelser något mer än bara undantagstillstånd.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är att du med grannarna i byn kan slå upp ett staket, skita i Bkk och införa det vita guldets valuta riset och sen skapa ert eget lilla demokratiska samhälle. Lovar att inte komma och störa ert harmoniska liv, det slutliga innan ni blir mini Nordkorea är att klippa alla band till civilisationen typ slänga brevlådan och kapa internetuppkopplingen... Lycka till.

Ja du IL det här var nog det bästa som kunde hända Thailand och des befolkning. Och deras arbete mot Demokrati och Framgång, och fria vall utan köpta röster från Thaksin . Jag ser fram mot en Demokratisk positiv utvekling nu i Thailand. Men det kommer säkert dina Hulliganer och Dansande Damer att stoppa tyvär.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Grejen är att du med grannarna i byn kan slå upp ett staket, skita i Bkk och införa det vita guldets valuta riset och sen skapa ert eget lilla demokratiska samhälle. Lovar att inte komma och störa ert harmoniska liv, det slutliga innan ni blir mini Nordkorea är att klippa alla band till civilisationen typ slänga brevlådan och kapa internetuppkopplingen... Lycka till.

Det är en stor skillnad när orden kommer från din fru, och när dom kommer från dig. Håll dig till din frus rapporter istället, så slipper det bli så pinsamt för dig !

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Grejen är att du med grannarna i byn kan slå upp ett staket, skita i Bkk och införa det vita guldets valuta riset och sen skapa ert eget lilla demokratiska samhälle. Lovar att inte komma och störa ert harmoniska liv, det slutliga innan ni blir mini Nordkorea är att klippa alla band till civilisationen typ slänga brevlådan och kapa internetuppkopplingen... Lycka till.

Varför skulle de göra det? Du kan ju själv ta en enkel biljett till en öde ö utan internet,känns smidigare.Lycka till.. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vada Kvinnor?

Nagon skrev ju att gubbarna i Udon har tösungar pa 20 ar.

Kan ju inte bli manga minuters rast vila där inte.

 

Mvh. SWED THAI

 

Det var jag, men sedan förklarade ju Baa att alla tjejer på foton från Udonträffar var döttrar inte fruar, så där ber jag om ursäkt.

 

Undrar vad gör fruarna när pappor och döttrar går på svensk-träff ? Men som sagt ursäkta mitt lite plumpa inlägg för några månader sedan.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle de göra det? Du kan ju själv ta en enkel biljett till en öde ö utan internet,känns smidigare.Lycka till.. :thumbsup:

Då inlägget är riktat till IL låter jag han själv ställa frågan, så slipper nån snorig bollkalle leka ledsagare för Mäster IL

Men tipsa gärna om dina egna svårigheter i livet så skall jag sakkunnigt styr upp dig på rätt stig i livet och vem vet

, kanske finns det ett avsides risfält för dig med. 

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen är att du med grannarna i byn kan slå upp ett staket, skita i Bkk och införa det vita guldets valuta riset och sen skapa ert eget lilla demokratiska samhälle. Lovar att inte komma och störa ert harmoniska liv, det slutliga innan ni blir mini Nordkorea är att klippa alla band till civilisationen typ slänga brevlådan och kapa internetuppkopplingen... Lycka till.

Läs Thailands GDP sa ser du hur utvecklingen i Thailand är.

Du var ju pa mutresa med frugan i Isaan.

Var det bara risodlingar du sag da?

Kommunism maste du fatt om bakfoten.

Regionerna klar sig nog utan Bangkok.

Bangkok klarar sig nog inte utan Regionerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då inlägget är riktat till IL låter jag han själv ställa frågan, så slipper nån snorig bollkalle leka ledsagare för Mäster IL

Men tipsa gärna om dina egna svårigheter i livet så skall jag sakkunnigt styr upp dig på rätt stig i livet och vem vet

, kanske finns det ett avsides risfält för dig med. 

Sakkunnig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Då inlägget är riktat till IL låter jag han själv ställa frågan, så slipper nån snorig bollkalle leka ledsagare för Mäster IL

Men tipsa gärna om dina egna svårigheter i livet så skall jag sakkunnigt styr upp dig på rätt stig i livet och vem vet

, kanske finns det ett avsides risfält för dig med. 

:rotfl: Du blir bara mer och mer pinsam. Stackars Thaiexpert wannabe.

Link to comment
Dela på andra sajter

En teori som diskret har dryftats idag; Vet militären något som ingen annan vet..?

Kanske att någon populär gammal man är ännu mer sjuk än man tror...

I så fall är dagens händelser något mer än bara undantagstillstånd.

Tänkte i samma banor.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Då inlägget är riktat till IL låter jag han själv ställa frågan, så slipper nån snorig bollkalle leka ledsagare för Mäster IL

Men tipsa gärna om dina egna svårigheter i livet så skall jag sakkunnigt styr upp dig på rätt stig i livet och vem vet

, kanske finns det ett avsides risfält för dig med.

Tack men jag mår bra och måste avböja råd från ngn fossil som går med blöjor igen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stöder alla som vill ha bort den odemokratiske Thaksin från den politiska arenan.

En person som inte ens var valbar år 2011 men ändå styrt landet till kaos.

 

Som sann västerländsk demokrat ogillar jag att inte valbara personer styr landet ändå och försöker sig på en kupp med amnestiförslaget.

 

Thaksin fanns inte på någon röstsedel år 2011.

 

Privatägda partier får mig också att se "rött" i en demokrati.

 

För de åsikterna är jag inte gul eller demokratimotståndare.

 

 

Bara ogillar Thaksin väldigt mycket.

 

Är det Thaksin eller Sonthi som kört landet i Kaos. Detta är väl bara en naturlig följd av farsen som följt av 2006 års kupp och alla misslyckade försök att spela ut familjen Thaksin med diverse fula knep från banan sedan dess. Dagens händelser får väl ändå ses som att alla de som sjunit kuppen 2006 lovord nu borde plocka fram dumstruten då det är ppenbart att landets demokratiska mognat om möjligt är ännu mindre idag än då. Att man är beredd att överge alla demokratiska principer för att man "ogillar Thaksin väldigt mycket" gör en till demokratimotståndare oavsett om man vill erkänna det eller ej. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs Thailands GDP sa ser du hur utvecklingen i Thailand är.

Du var ju pa mutresa med frugan i Isaan.

Var det bara risodlingar du sag da?

Kommunism maste du fatt om bakfoten.

Regionerna klar sig nog utan Bangkok.

Bangkok klarar sig nog inte utan Regionerna.

Ser det mer som så att Thailand klarar sig bättre utan IL och hans vänner...

 

Jo det var en riktigt trevlig resa... Lite risodlingar såg man genom bilfönstret, En del fina Tempel besöktes

och matställen givetvis då de ville att man skulle prova på deras matkultur,

Nu är det ev på gång att det blir ett besök hos nån med tillverkning av matprodukter, lite intressant.

Detta efter att jag gillat "smakprovet" som jag fick i gåva... Och de fråga även om jag vill ha mer.

Så ett besök blir det nog av, men det är inte samma värdfolk så vi tar egen bil denna gången.

 

Om inte Bkk köper IL`s ris blir han sur och kastar granater.

Men Bkk klarar sig okey med ris från Vietnam, så IL skall nog inte

sträva efter att likna Fidel Castro för mycket...

 

Nä nu får ni allt bli lite OnTopic i tråden.

Tror nog Militären känt av taksinska terrortankar när de röda samlats, så det var nog pga det som de grep in...

Hur som hoppas vi på en fredlig lösning, och ett enande av folket.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ja, den var ganska neutral och i mitt tycke helt korrekt, Tänk om fler journalister kunde skriva så. Tänker då närmast på tomtarna Wolfgang, Töpffer och den där jubelåsnan i "Bankan".

 

http://www.svt.se/nyheter/varlden/militaren-griper-in-men-problemen-blir-kvar

 

Klockren analys

 

Möjligen kan man ifrågasätta att 48% är en "jordskredsseger"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni läst Bo Inge Andersson på SVT?

 

Japp, jag tycket det var en bra och ofärgad kommentar och jag tror också att det tar någon vecka innan vi vte vart dagens ingripande barkar hän.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, jag tycket det var en bra och ofärgad kommentar och jag tror också att det tar någon vecka innan vi vte vart dagens ingripande barkar hän.

 

Det barkar åt skogen - eller kanske det heter åt djungeln i Thailand. I vilket fall som helst saknar Thailand styrning. Det enda som står för någon som helst styrning och stabilitet är ju militären. Skrämmande och odemokratiskt så det förslår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...