Jump to content
IGNORERAD

Vaccinering.


thomas001

Recommended Posts

Idag har vi vaccinerat våra två hundar. En gång om året mot Rabies.

Var sjätte månad mot skabb och fästingar.

Min fru har tidigare under många år vaccinerat alla hundar i byn,gett kor antibiotika,

hjälpt till vid födsel av kalvar m.m

Hon har fått en mindre utbildning av vår länsveterinär.

 

Sprutor och medikamenter.

post-8709-0-96916900-1400218482.jpg

 

Påfyllning,varje hund ska ha två sprutor.

post-8709-0-34675500-1400218519.jpg

 

Beer Chang får sina två sprutor. Kan se lite grymt ut att ha dom i bur.

Men vi måste ha dom helt stilla då nålen är så tunn.

Den kan brytas av om det inte görs på rätt sätt.

post-8709-0-89132200-1400218789.jpg

 

Spiderman får sina två sprutor.

post-8709-0-10655000-1400218861.jpg

 

post-8709-0-96916900-1400218482.jpg

post-8709-0-34675500-1400218519.jpg

post-8709-0-89132200-1400218789.jpg

post-8709-0-10655000-1400218861.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag naturligtvis inte hur det är med dina hundar? Så jag är på intet sätt ute efter att tala om hur du ska borde göra.

Men en vanlig orsak till att hundar inte vill vara still hos veterinären. Är att man från början tror att hunden har problem. Och håller hunden extra hårt. Och hunden lär sig att en onormal situation uppstår och människorna håller i hunden. Och den upplever detta som obehagligt. Och därmed vill den inte vara hos veterinären. Eller sitta still.

När Viper var liten så höll jag honom knappt alls. Och matade honom med godis när han fick spruta. Det resulterade i att han ej märkte sprutan. Och upplever veterinäebesök som en positiv händelse.

Han har inga som helst problem med veterinären eller att sitta still där idag.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 Ska vi bara ge spruta mot skabb och fästing. Inga problem då sitter hundarna snällt och jag gör som du,pratar med

dom och ger dom lite godis.

Men rabies-sprutan måste ges sakta och gör fruktansvärt ont hos hunden. 

Det räcker med att hunden rycker till lite, så kan nålen vika sig eller gå av.

Så vi gör på detta viset för att skydda hundarna. Som du ser så sitter båda lugnt och stilla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska vi bara ge spruta mot skabb och fästing. Inga problem då sitter hundarna snällt och jag gör som du,pratar med

dom och ger dom lite godis.

Men rabies-sprutan måste ges sakta och gör fruktansvärt ont hos hunden.

Det räcker med att hunden rycker till lite, så kan nålen vika sig eller gå av.

Så vi gör på detta viset för att skydda hundarna. Som du ser så sitter båda lugnt och stilla.

Jag har stått med Viper när han fått sina rabies sprutor. Och han har inte märkt något. Då jag stått och matat honom med godis samtidigt.

Vad är det för sprutor ni ger mot fästingar och skabb?

Jag ger frontline den stryker man på i nacken och räcker en månad.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har använd något liknande tidigare,men funkar tyvärr inte. Sprutor tar bort skabb och fästingar till 100%

Vad det heter har jag ingen aning om...då allt står på Thai. 

Nu börjar ju regnsäsongen som medför en jävla massa fästingar...tyvärr för alla hundar.

Antingen kan man köpa det hos Veterinär eller hos affärer som har djurfoder m.m

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har använd något liknande tidigare,men funkar tyvärr inte. Sprutor tar bort skabb och fästingar till 100%

Vad det heter har jag ingen aning om...då allt står på Thai.

Nu börjar ju regnsäsongen som medför en jävla massa fästingar...tyvärr för alla hundar.

Antingen kan man köpa det hos Veterinär eller hos affärer som har djurfoder m.m

Det är eftersom våran veterinär förespråkat frontline. Samma veterinär i Sverige.

Och därför undrar jag då du säger att det räcker 6 månader.

Hursomhelst så verkar frontline fungera till det det är avsett. Det håller fästingar borta.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är eftersom våran veterinär förespråkat frontline. Samma veterinär i Sverige.

Och därför undrar jag då du säger att det räcker 6 månader.

Hursomhelst så verkar frontline fungera till det det är avsett. Det håller fästingar borta

Lite knepigt att du ska ifrågasätta allt som du själv inte använder.

Ta till vara lite tips och pröva själv. Funkar det inte.då får du ju rätt!

Frugan har gett massor av hundar sprutor mot fästingar. Har funkat här.

Sen är det ju synd att det stör dig att vi har hundarna i bur när vi ger dom sina sprutor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite knepigt att du ska ifrågasätta allt som du själv inte använder.

Ta till vara lite tips och pröva själv. Funkar det inte.då får du ju rätt!

Frugan har gett massor av hundar sprutor mot fästingar. Har funkat här.

Sen är det ju synd att det stör dig att vi har hundarna i bur när vi ger dom sina sprutor.

Och ännu knepigare att du bevisligen läser vad jag skriver med misstänksamhet som fan själv läser bibeln.

Anledningen att jag frågade dig om vaccinet som frontline inte är. Är att det du skrev om 6 månader lät intressant.

Det kan ju inte vara kul att tro att folk skriver till dig bara för frågasättandets skull?

Jag ska försöka minnas att du lätt missuppfattar och tänker negativt om vad andra skriver . Så jag inte skriver nånting som retar herrn framöver.

Skulle det dock hända igen? Så är jag människa och kan glömma. Och ber isåfall om ursäkt på förhand.

Och för den delen var det ju inte så mycket till tips eftersom du ej vet vad vaccinet hette.

Men jag får väl fråga veterinären om hon vet?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ännu knepigare att du bevisligen läser vad jag skriver med misstänksamhet som fan själv läser bibeln.

Anledningen att jag frågade dig om vaccinet som frontline inte är. Är att det du skrev om 6 månader lät intressant.

Det kan ju inte vara kul att tro att folk skriver till dig bara för frågasättandets skull?

Jag ska försöka minnas att du lätt missuppfattar och tänker negativt om vad andra skriver . Så jag inte skriver nånting som retar herrn framöver.

Skulle det dock hända igen? Så är jag människa och kan glömma. Och ber isåfall om ursäkt på förhand.

Och för den delen var det ju inte så mycket till tips eftersom du ej vet vad vaccinet hette.

Men jag får väl fråga veterinären om hon vet?

Jag ska ta en bild på innehållet som vi ger hundarna. Så får du bilda din egen uppfattning om vad det innehåller och

om det funkar. 

Minns du eller försöker du minnas att jag tänker negativt om vad andra skriver?

Har för mig att jag är rätt så positiv och tar det mesta med en klackspark.

Jag har bråkat med dig gällande att att en hund i bur 14 timmar ensam i ett frakt-utrymme mellan Bangkok-GBG

Kanske är  det du minns...

Vi måste väl få ha olika uppfattningar om saker och ting?

 

Have a nice Weekend!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska ta en bild på innehållet som vi ger hundarna. Så får du bilda din egen uppfattning om vad det innehåller och

om det funkar.

Minns du eller försöker du minnas att jag tänker negativt om vad andra skriver?

Har för mig att jag är rätt så positiv och tar det mesta med en klackspark.

Jag har bråkat med dig gällande att att en hund i bur 14 timmar ensam i ett frakt-utrymme mellan Bangkok-GBG

Kanske är det du minns...

Vi måste väl få ha olika uppfattningar om saker och ting?

Have a nice Weekend!

Ja du har bevisligen bra minne eftersom du tar upp saker jag lämnat bakom mig för länge sedan.

Men det är kanske det som spökar hos dig? eftersom du omtolkar en vänlig fråga till ett ifrågasättande?

Jag kan för övrigt eftersom du tar upp det meddela att Vipers resa som du ifrågasatte gick utmärkt.

Och han mår utmärkt utan men.

Lixom dom flesta hundar som flyger. Och det du skrev då vill jag minnas var ett redigt ifrågasättande av mitt omdöme. Men vad vet jag? Du kanske har underlag för din kritik då?

Och det är ju precis som du skriver att vi måste få ha olika syn på saker och ting. Och då finner jag det ännu märkligare att du tar upp att jag ifrågasätter dig?

Även om din slutsats på den punkten var helt felaktig.

Då jag inte ifrågasatte dig denna gång! Det upplevde jag som negativt tänkande. I övrigt har jag ingen ambition att göra någon analys av dig.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...