Jump to content
IGNORERAD

Akustisk gitarr i Jomtien eller Pattaya?


7twenty7

Recommended Posts

Jag undrar om någon kan tipsa mig om var jag kan köpa eller hyra en billig akustisk gitarr i Jomtien eller Pattaya. Huvudsaken är att det går att spela på den, jag har mest tänkt använda den om jag får nåt infall att skriva låtar under resan så det kvittar om den inte låter riktigt bra. 
 
I Sverige har Hobbex och Rusta nylonsträngade gitarrer för några hundralappar, dom funkar bra som slit-och-släng-gitarr men inte till så mycket mer, och det är nånting liknande jag är ute efter. 
 
Alternativet skulle vara att ta med sig en gitarr som handbagage, men jag vill inte riskera att gitarren inte godkänns som handbagage och jag står på Arlanda och måste checka in en gitarr i softcase! 
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tesco Lotus på Sukhumvith översta våning (samma våning som restauranger ligger) i ena hörnet säljs det gitarrer

Den ända där Stevensen´s ligger (Ice cream company)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller det bara för några veckor så får du låna min om du bjuder på några pilsner. Jag bor i Pattaya.

 

Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om någon kan tipsa mig om var jag kan köpa eller hyra en billig akustisk gitarr i Jomtien eller Pattaya. Huvudsaken är att det går att spela på den, jag har mest tänkt använda den om jag får nåt infall att skriva låtar under resan så det kvittar om den inte låter riktigt bra. 

 

I Sverige har Hobbex och Rusta nylonsträngade gitarrer för några hundralappar, dom funkar bra som slit-och-släng-gitarr men inte till så mycket mer, och det är nånting liknande jag är ute efter. 

 

Alternativet skulle vara att ta med sig en gitarr som handbagage, men jag vill inte riskera att gitarren inte godkänns som handbagage och jag står på Arlanda och måste checka in en gitarr i softcase!

Om du ändå tar sig upp till lotus så ligger det även en musikaffär på andra sidan sukhumwit (mitt emot thepprasit road) "suriya music center"

Kör du motorcykel så kan du ju även köra mot sattahip (sukhumwit) efter uppskattningsvis 7-8 km på vänster sida så ligger det en secondhand butik med bla gitarrer..

post-3563-0-64178800-1400213652_thumb.pn

post-3563-0-64178800-1400213652_thumb.pn

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ändå tar sig upp till lotus så ligger det även en musikaffär på andra sidan sukhumwit (mitt emot thepprasit road) "suriya music center"

Kör du motorcykel så kan du ju även köra mot sattahip (sukhumwit) efter uppskattningsvis 7-8 km på vänster sida så ligger det en secondhand butik med bla gitarrer..

attachicon.gifCapture.PNG

 

Köp i denna affär, mycket bättre än alla småaffärer, och inte dyrt, dessutom går instrumenten från denna affär att spela på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ändå tar sig upp till lotus så ligger det även en musikaffär på andra sidan sukhumwit (mitt emot thepprasit road) "suriya music center"

Kör du motorcykel så kan du ju även köra mot sattahip (sukhumwit) efter uppskattningsvis 7-8 km på vänster sida så ligger det en secondhand butik med bla gitarrer..

attachicon.gifCapture.PNG

 

Dom har det mesta men dom tar kraftiga överpriser. Nästan det dubbla mot i Bangkok. Dom vet att dom är ensamma i stan om utbudet.

Beror ju på såklart hur mkt man ska spendera. En vanlig slit o släng gura för ett par veckor skulle jag handla på BigC eller Tesco.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller det bara för några veckor så får du låna min om du bjuder på några pilsner. Jag bor i Pattaya.

 

Fritz...

 

Det låter bra! Det gäller bara någon vecka, jag åker ner den 23 juni (med Thai 961, så jag kommer till Jomtien den 24 juni) och åker tillbaka till Bangkok den 2 juli. Några pilsner kan jag naturligtvis bjuda på, vi kanske kan jamma lite ihop över några pilsner någon kväll!

 

Jag skickar ett PM veckan före så kan vi bestämma hur och när vi träffas. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...