Jump to content
IGNORERAD

Final crackdown for border runners


FalangDao

Recommended Posts

Vet inte hur ni där ute tolkar detta (eller vad ni vet om detta) men jag tolkar det som att reser man ner till Thailand utan visum och vill stanna mer än 30dgr så är det mer eller mindre kört?

Men vad gäller tex om man har ett visum för 6 mån som i dagsläget är 3+3 mån med ett visarun efter de 3 första månaderna (alternativt emigration?) vad gäller för dem framöver?

 

Se länken.

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/725053-final-crackdown-for-border-runners-new-strict-immigration-regulation-in-force-from-today/

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som blivit nekad att flyga till Thailand utan visum ? , checkade in hos  Thai och tanten i disken hade en dålig dag , hade övervikt både i väska och handbagage och hon började kolla datum och frågade om jag inte hade visum för datumen i biljetten var över 30 dagar , som tur hade jag en utskrift på en biljett ut ur Thailand inann de 30 dagarna men bokar ibland i T

 

Om de skärper reglerna så kanske flygbolagen kollar visum nogrannare ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått visa mitt visum i passet när jag har haft biljett mer än 30 dagar. Detta med Thai.

 

Norwegian kollade inte alls när jag åkte ned med en enkelbiljett.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

Någon som blivit nekad att flyga till Thailand utan visum ? , checkade in hos  Thai och tanten i disken hade en dålig dag , hade övervikt både i väska och handbagage och hon började kolla datum och frågade om jag inte hade visum för datumen i biljetten var över 30 dagar , som tur hade jag en utskrift på en biljett ut ur Thailand inann de 30 dagarna men bokar ibland i T

 

Om de skärper reglerna så kanske flygbolagen kollar visum nogrannare ?

Jag blev nekad en gång då min återresa/hemresa var 6mån fram. jag hade inget visum alls då för jag skulle till Malaysia inom 30 dagar. Men inte Fan hjälpte det hur jag än förklarade mig. bara till att ändra flyget för hemresa inom 30 dagar. Adios 1 Gratis Ombokning! Men i BKK gick jag upp till flygbolaget (Austrian) och dom återställde allt.

 

Men regeln är.Har man ett visum i passet så kan INTE flygbolaget neka ombordstigning då detta gäller som ett avtal med ambassaden och resenären. Flygbolaget står heller inte som skyldig att bekosta din hemresa om du skulle bli nekad inträde i landet. Men om man inte har visum och detta händer så får flygbolaget stå för hemresan.

 

Sedan jag blev nekad har jag alltid haft ett visum att visa upp. Och det har kontrollerats varje gång. Även Norwegian som jag flög med nu i Januari.

En kompis fick dock gå ombord på sitt flyg utan visum och med enkelbiljett...Men han fick skriva under på att han bekostar sin hemresa själv om han inte skulle bli insläppt i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

För ca 1-2 år sen höll dom på att vägra mig att åka ner på en enkelbiljett (endast turistvisa) i köpenhamn, hon gick iväg och kontrollerade och kom tillbaka och sade att jag hade en väldig tur då dom nyligen hade ändrat detta i Thailand, så jag fick åka ner på en enkel utan returbiljett tillbaka, hur det är nu vet jag ej.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj då,Har double entry visa men 9 mnd's open ticket..Tyckte att triple entry värkade krongligt.Åker söderut innom kort hoppas göra en 3.dje visa run någonstans när mitt double entry var förbrukat.

Bör jag "tänka" om ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag åker ner med enkelbiljett snart men har iofs en vidare enkelbiljett ut ur landet 3 veckor senare så det borde inte vara några problem då

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

beerchang$

dom flesta som gjorde sina 15 dagar igår såg jag rapporter om att allt var som vanligt

så det är business som vanligt i Thailand då, kankse en större peng från dom som gör visa run

Link to comment
Dela på andra sajter

Var runt och kollade med 4 st visabyrår nyss, den jämte immigration sa att det är väldigt osäkert att åka på visarun till Kambodja samtidigt ville han sälja en månad för 8500 bath,  dom andra 3 (soi buakhao) med bla en engelsman sade att det rullar på som vanligt med resor varje dag till kambodja, men i augusti kommer det antagligen bli slut på det..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Var runt och kollade med 4 st visabyrår nyss, den jämte immigration sa att det är väldigt osäkert att åka på visarun till Kambodja samtidigt ville han sälja en månad för 8500 bath.

 

Den bredvid Immigration ska man nog inte anlita till annat än att hjälpa till med att fylla i ansökningar. En gång erbjöd dom mig att slippa knalla in på Immigration med min Retirement-ansökan, det kunde dom fixa medans jag drack ett par pilsner utanför. Det lät ju bra tyckte jag men när jag fick veta att den tjänsten skulle dom ha 6000 battingar för så tackade jag vänligt men bestämt nej.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...