Jump to content
IGNORERAD

Isaan Pools - Designar och bygger swimmingpooler


Isaan Pools

Recommended Posts

Isaan Pools

Vi bygger swimming pooler i Khorat, Khon Kaen, Ubon Ratchathani, Buriram, Surin osv.

 

Priser från 8.900 Baht per kubikmeter poolvolym (t.ex. 10 x 6 x 1,6 meter).

 

Kontakta gärna oss för mera info, klicka på länken nedan.

 

Bygg swimmingpool

http://isaanpools.com

Vi bygger högkvalitativa pooler i Isaan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Isaan Pools

    11

  • janne_h

    8

  • Soengsang

    8

  • Moipenyang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Soengsang

Vi bygger swimming pooler i Khorat, Khon Kaen, Ubon Ratchathani, Buriram, Surin osv.

Priser från 8.900 Baht per kubikmeter poolvolym (t.ex. 10 x 6 x 1,6 meter).

Kontakta gärna oss för mera info, klicka på länken nedan.

Bygg swimmingpool

Känns lite dyrt va?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Pools

Känns lite dyrt va?

 

Man kan självklart bygga billigare, men vi riktar in oss på dem som vill ha problemfria och högkvalitativa pooler.

http://isaanpools.com

Vi bygger högkvalitativa pooler i Isaan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Man kan självklart bygga billigare, men vi riktar in oss på dem som vill ha problemfria och högkvalitativa pooler.

Jag förstår det, bara snabbt refererade till min tanke på andra som byggt pooler i samma områden du nämner och vad de betalat.

Jag håller nämligen på att projekterar för ett poolbygge, med ditt pris ligger ca 25-35% över de offerter jag fått.

 

Men det är väl som så att man får vad man betalar för?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Till och med dyrare än Phuket å khao lak.

Och då är det bra pooler vi snackar om..

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Pools

Jag förstår det, bara snabbt refererade till min tanke på andra som byggt pooler i samma områden du nämner och vad de betalat.

Jag håller nämligen på att projekterar för ett poolbygge, med ditt pris ligger ca 25-35% över de offerter jag fått.

 

Men det är väl som så att man får vad man betalar för?

 

Det går ju att komma undan billigare på flera sätt:

 

T.ex. lägre kvalitet och tunnare armeringsjärn.

Vi använder högsta klassen (av vanligtvis tre klasser) och 16mm på yttre armering och 12mm på inre, med 20cm mellanrum.

Och inte t.ex. 12mm och 9mm som är vanligt med thaibyggare.

 

Betongstyrkan är 30 MPa istället för 15-20 som används i många fall.

 

Pumpar, belysning och andra vitala delar importerar vi för kvalitet.

 

Dubbla läckageskydd används, vanlig PVC och Bentonit för att få poolen 100% tät.

 

Så om vi ligger 25-35% högre prismässigt, så beror det förmodligen på att våra pooler är bättre än de du fått pris på tidigare.

Och jag ser inga problem med att ligga på vår nivå eftersom det finns personer som prioriterar kvaliteten.

http://isaanpools.com

Vi bygger högkvalitativa pooler i Isaan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår det, bara snabbt refererade till min tanke på andra som byggt pooler i samma områden du nämner och vad de betalat.

Jag håller nämligen på att projekterar för ett poolbygge, med ditt pris ligger ca 25-35% över de offerter jag fått.

Men det är väl som så att man får vad man betalar för?

När vi byggde pool för några år sedan i yasothon. Så kom vi i kontakt med en "billig firma". Problemet var bara att snubben dök aldrig upp när han lovade. Och vi kontaktade då en välrenommerad firma från Bangkok som var bra så mycket dyrare. Men dom visste vad dom höll på med.

Har hört en del historier om katastrofala poolbyggen som var "billiga". Och dom firmorna ger jag inte mycket för.

Dock om priset som anges är det billigaste dom ger så är det väldigt dyrt.

Och säger egentligen inte så mycket om slutpriset.

Jag har en pool med overflow vilket är dyrare.

Det billigare alternativet med skimmer borde ligga någonstans hälften eller 2/3 av angivet pris om man använder en välrenommerad firma. Använder man ruffelfirma så ligger väl priset på 1/3 av angivet pris.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Pools

Till och med dyrare än Phuket å khao lak.

Och då är det bra pooler vi snackar om..

 

Säkert bra pooler.

 

Hur mycket ska de ha för att bygga en pool i Ubon Ratchathani?

Vi har ett kommande project som vi tänkas "ge bort".

 

Poolen är 12 x 3.5m med tre nivåer. 30cm, 120cm och 180cm. Plus barnpool på 3,5 x 3,5 x 0,3m 

Överrinningsvariant, saltvattenklorinator och 1,5 meters sandstensyta runt hela poolområdet.

http://isaanpools.com

Vi bygger högkvalitativa pooler i Isaan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här byggs det en Flappe-pool...

post-4300-0-63218100-1399015478_thumb.jp

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert bra pooler.

 

Hur mycket ska de ha för att bygga en pool i Ubon Ratchathani?

Vi har ett kommande project som vi tänkas "ge bort".

 

Poolen är 12 x 3.5m med tre nivåer. 30cm, 120cm och 180cm. Plus barnpool på 3,5 x 3,5 x 0,3m 

Överrinningsvariant, saltvattenklorinator och 1,5 meters sandstensyta runt hela poolområdet.

Varför inte fråga firman som bygger pooler,SC driver en bunge och matställe + lite annat.Han är expert på mat och brännvin + skyltar  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Pools

Varför inte fråga firman som bygger pooler,SC driver en bunge och matställe + lite annat.Han är expert på mat och brännvin + skyltar  :thumbsup:

 

Får jag adressen av SC, så frågar vi gärna.

 

SC, skulle du kunna ge mig adressen (mail eller webbadress) till nån poolfirma som du rekommenderar?

Det är alltid bra att ha kontakter.

http://isaanpools.com

Vi bygger högkvalitativa pooler i Isaan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Får jag adressen av SC, så frågar vi gärna.

 

SC, skulle du kunna ge mig adressen (mail eller webbadress) till nån poolfirma som du rekommenderar?

Det är alltid bra att ha kontakter.

Hm, nu fattar jag inte...varför ska ni blanda er i andra firmors anbud/offerter.

Offerter vill man ju gärna hålla isär som kund så det inte uppstår "kartell situationer" 

 

Kanske bättre att ni visar lite bilder och kanske lite referenser till byggda pooler?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Pools

Hm, nu fattar jag inte...varför ska ni blanda er i andra firmors anbud/offerter.

Offerter vill man ju gärna hålla isär som kund så det inte uppstår "kartell situationer" 

 

Kanske bättre att ni visar lite bilder och kanske lite referenser till byggda pooler?

 

Vi blandar oss inte i andra firmors anbud. 

Var får du den idén ifrån?

Vi har en pool som vi möjligen inte hinner bygga och då kunde det vara fint om SC´s rekommenderade firma kan göra jobbet istället, eftersom de tydligen är billiga och gör bra pooler.

 

Vår hemsida uppdateras med bilder på vårt pågående projekt allt eftersom.

http://isaanpools.com/our-pools/

 

Hemsidan är ny och kommer även den att uppdateras med info och referenser inom kort.

http://isaanpools.com

Vi bygger högkvalitativa pooler i Isaan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi blandar oss inte i andra firmors anbud. 

Var får du den idén ifrån?

Vi har en pool som vi möjligen inte hinner bygga och då kunde det vara fint om SC´s rekommenderade firma kan göra jobbet istället, eftersom de tydligen är billiga och gör bra pooler.

 

Vår hemsida uppdateras med bilder på vårt pågående projekt allt eftersom.

http://isaanpools.com/our-pools/

 

Hemsidan är ny och kommer även den att uppdateras med info och referenser inom kort.

Kontakta denna firma, dom gör säkert jobbet som ni inte hinner med.

 

http://www.issworldwide.com/index.php/swimming-pools/pool-packages

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

När jag tittar på er hemsida förstår jag att ni är lite dyrare:

. Anläggningsavjämning med btg ger mycket bra förutsättningar för en bra platta

. Hela konstruktionen gjuts i btg, inga murblock med fogar som spricker/ingen eller liten dragarmering.

. Kamstål istället för slätstång ger överlägsen styrka och vidhäftning.

. Armeringsmängd, dimension samt förtagningar och stick mm utförda väldigt bra, har nog aldrig sett något liknande i Thailand!

 

Tänk nu bara på det täckande betong skiktet, en pool bör räknas som en "mycket aggressiv miljö" från båda sidor. 

Kvalité kostar!

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gjorde vi när vi byggde våran pool. Och dom dök aldrig upp när dom lovade. Så så bra är den firman.

Tja, 60 mil enkel väg kanske avskräckte dom, ja, vissa firmor är ju sämre än andra, helt klart...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, 60 mil enkel väg kanske avskräckte dom, ja, vissa firmor är ju sämre än andra, helt klart...

 

Ja då borde dom väl sagt det från början. Vi bestämde en dag när han skulle komma. Min fru var i kontakt med honom flera gånger. Utan att ringa eller nåt så dök han bara inte upp.

Så jag diskuterar som så. Att är dom inte pålitligare än så så är det nog ingen firma man ska rekommendera i alla fall.

Hur svårt kan det vara? Yasothon nä vi utför inga jobb där.

Så jag tror att det har andra orsaker än avståndet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Fan inte lätt att komma in här som sponsor och nagelfaras av alla allvetande världsmästare :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då borde dom väl sagt det från början. Vi bestämde en dag när han skulle komma. Min fru var i kontakt med honom flera gånger. Utan att ringa eller nåt så dök han bara inte upp.

Så jag diskuterar som så. Att är dom inte pålitligare än så så är det nog ingen firma man ska rekommendera i alla fall.

Hur svårt kan det vara? Yasothon nä vi utför inga jobb där.

Så jag tror att det har andra orsaker än avståndet.

Det har det säkert.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bygger swimming pooler i Khorat, Khon Kaen, Ubon Ratchathani, Buriram, Surin osv.

Priser från 8.900 Baht per kubikmeter poolvolym (t.ex. 10 x 6 x 1,6 meter).

Kontakta gärna oss för mera info, klicka på länken nedan.

Bygg swimmingpool

En amatör fråga,

Är det ok om poolen står torr en stor del av året?

Bor ju inte heltid i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

En amatör fråga,

Är det ok om poolen står torr en stor del av året?

Bor ju inte heltid i Thailand.

 

Mja, det går iof-sig bra men Ni bör i så fall undvika trampolinen under denna period.

Link to comment
Dela på andra sajter

En amatör fråga,

Är det ok om poolen står torr en stor del av året?

Bor ju inte heltid i Thailand.

Hej!

Det är faktiskt en mycket intressant fråga! Det är till största del en kostnadsfråga i utförande skedet.

Det är lite klurigt att dimensionera en pool med hänsyn till kostnad/kvalité.

För att en pool ska fungera riktigt bra måste man egentligen dimensionera för tre olika scenarier:

1. Fullt vattentryck samt fullt mothållande passivt jordtryck.

2. Fullt vattentryck samt mycket litet jordtryck.

3. Inget vattentryck samt fullt passivt jordtryck.

Väldigt många pooler är dimensionerade enligt punkt 1 då det är det absolut billigaste sättet att bygga, för vissa poolsystem är detta en förutsättning.

Man kan ha poolen tom under en mycket begränsad tid. Utför man en pool som "Isaan Pools" är det med största sannolikhet inga problem att ha poolen tomställd.

Dock bör man använda sig av ett något elastiskt kakelfix om man skall ha poolen full/tom.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

En amatör fråga,

Är det ok om poolen står torr en stor del av året?

Bor ju inte heltid i Thailand.

Inte att rekommendera enligt dom jag frågat fogen torkar ut, så jag brukar lämna den med vatten i men

det är ett jävla jobb o rengöra när man kommer tillbaka. I år kör jag en ny variant då jag gjort om den till saltvatten pool

och så har jag satt in timer så den får gå 6 timmar varje dygn hoppas det funkar, det vet jag i september när

man haft semester i Sverige klart.

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

piloten66

Inte att rekommendera enligt dom jag frågat fogen torkar ut, så jag brukar lämna den med vatten i men

det är ett jävla jobb o rengöra när man kommer tillbaka. I år kör jag en ny variant då jag gjort om den till saltvatten pool

och så har jag satt in timer så den får gå 6 timmar varje dygn hoppas det funkar, det vet jag i september när

man haft semester i Sverige klart.

MVH FANTASY

ja klart du har saltvatten vi pissade ju i polen sist minns du inte det ???

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...