Jump to content
IGNORERAD

Körkortsprov på Thai


pust

Recommended Posts

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    12

  • jrk

    8

  • diskus

    7

  • andrejsdenruskige

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 varför måste du sitta och skicka kommentarer på alla inlägg som kommer in på detta forum?

 

Hmmm, föreslår du PM-funktionen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska vi ha skyltar på thai och alla andra språk också :crazy: för fan livsfarligt och ha folk i trafiken som inte kan läsa skyltar

Vissa vill nog det,allt för att darlingen ska vara fyllchafiss åt fyllskallar. :rotfl::giggle:.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Finns det verkligen mäniskor som likeställer ett Svenskt körkort med ett Thailändskt ?

 

Då har dom inte kört mycket i LOS

 

Sen att det finns en inkonsekvens i att dom får som turister köra ett år...

 

måste vara hänt. Men att byta ett Thaikörkort mot ett Svenskt ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong

Vadå prov på engelska jag behovde bara säga si däng , si kheo och si luang när en tjej pekade på olika färger på en färgtavla, sedan fick jag mitt korkort.

attachicon.gif6.JPG

Du fick det thailändska provet. Det var väl ingen som kunde engelska den dagen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Du fick det thailändska provet. Det var väl ingen som kunde engelska den dagen. 

Det är väldigt få i den här delen av Thailand runt Nakhon Phanom som over huvudtaget talar engelska.

 

Jag fick även visa mitt svenska korkort, passet och skriva in mig i husadressen innan jag fick korkortet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredrik T

Det är väldigt få i den här delen av Thailand runt Nakhon Phanom som over huvudtaget talar engelska.

 

Jag fick även visa mitt svenska korkort, passet och skriva in mig i husadressen innan jag fick korkortet.

 

Hur många i trafiken i Nakhon Phanom har körkort? Jag skulle gissa 50%, enligt min erfarenhet av släkten i Chaya Phum så kör cirka hälften utan körkort i Thailand.

Så även min Fru innan hon träffade mej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många i trafiken i Nakhon Phanom har körkort? Jag skulle gissa 50%, enligt min erfarenhet av släkten i Chaya Phum så kör cirka hälften utan körkort i Thailand.

Så även min Fru innan hon träffade mej.

 

........stor släkt eller väldigt välinformerad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den största livsfaran är nog för dom själva när dom inte kan språket

Prexsis, om det står att det är förbud att ha motorn igång längre än 1min i tätort, förstår polski boys detta då?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Prexsis, om det står att det är förbud att ha motorn igång längre än 1min i tätort, förstår polski boys detta då?

Stänge Du av motorn själv, inte jag iallafall. Fast det skulle man inte säga här, för nu reser sig tanterna med blommiga hattar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stänger alltid av motorn när bilen inte används!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

Godmorgon.

Jag ringde till Trafikverket och frågade när körkortsprovet ska komma på Thai.

Fick svar i Juni,Juli ska det vara klart,låter bra

 

Då kan våra thaitjejer skriva provet på Thailändska.

 

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Frugan gick i körskola på 80-talet men klarade aldrig teorin,,,, till en kostnad på drygt 40.000 på den tiden  ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite ang tomgångskörning

På vintern startar jag motorn innan jag skrapar rutorna Det får messershmittarna att gnälla

Det skrapar flitigt rutorna och skall sedan starta motorn Ofta händer det att den startar inte då Gissa om att jag då blir mycket skadeglad Det är väl ingen ide att skrapa innan man vet om bilfan inte går igång

Offe

Ps nöjd med åket igår 17.3 L 201 km 95% landsväg Volvo 740 1988

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Lite ang tomgångskörning

På vintern startar jag motorn innan jag skrapar rutorna Det får messershmittarna att gnälla

Det skrapar flitigt rutorna och skall sedan starta motorn Ofta händer det att den startar inte då Gissa om att jag då blir mycket skadeglad Det är väl ingen ide att skrapa innan man vet om bilfan inte går igång

Offe

Ps nöjd med åket igår 17.3 L 201 km 95% landsväg Volvo 740 1988

Ds

 

På vintern skrapar jag inte rutorna. Jag startar helt enkelt bilen och backar ut från garaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

På vintern skrapar jag inte rutorna. Jag startar helt enkelt bilen och backar ut från garaget.

Har du garage på jobbet med? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har du garage på jobbet med? :)

 

Nja, hangar får man väl kalla det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Nja, hangar får man väl kalla det.

Jävla vilken stor bil du måste ha då!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jävla vilken stor bil du måste ha då!

 

Jag flyger till jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stänge Du av motorn själv, inte jag iallafall. Fast det skulle man inte säga här, för nu reser sig tanterna med blommiga hattar.

 

bränslet är för billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Då har du ett stort garage hemma mao. :)

 

Nja, flygbolagen står för både maskin och förvaring.

Skjuts till flygplats sker medelst egen bil, andras bil eller taxi. Parkeras dessa bilar utomhus när det är kallt så använder man med fördel motor- och kupévärmare.

Motor- och kupévärmare kan finnas i olika varianter, bensin/ diesel driven sådan eller via två hål i väggen. Fjärrkontroll finns även till dessa saker.

Det finns även en variant med fjärrstart till bilen, men ur miljösynpunkt är det bättre ved gammal klassisk motor- och kupévärmare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Går fram till fönstret och startar värmaren med en fjärrkontroll 30 min innan avfärd

 

Värmaren spyr säkert ut mer farliga avgaser än vad bilen skulle gjort

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

bränslet är för billigt.

 

Speciellt i Thailand. Man stänger ju inte ens av motorn när man tankar bilen, annars blir det ju varmt. Det räcker ju med kylan man släpper ut när man vevar ner sidorutan för att tala om hur mycket diesel man vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Speciellt i Thailand. Man stänger ju inte ens av motorn när man tankar bilen, annars blir det ju varmt. Det räcker ju med kylan man släpper ut när man vevar ner sidorutan för att tala om hur mycket diesel man vill ha.

 

Vid mackarna står bilarna på även helt tomma.

Folk på dass,  inne i macken,  på restaurang / fiket etc etc

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...