Jump to content
IGNORERAD

Catamarin, Koh Chang - Pattaya


Guest Loikkari

Recommended Posts

Oregistrerad

Redan till nästa hösäsong planeras sätta en catamarin mellan Pattaya o Koh Chang.

Båten tar 650 personer, 50 bilar och 15 lastbilar, har en toppfart på 32 knopp och resa mellan Pattaya - Koh Chang tar ca 3 timmar till en kostnad på 800 THB enkel resa. http://newpattaya.com/news/catamaran-ferry-service-between-Pattaya-and-koh-chang/

 

http://www.austal.com/en/media/media-releases/09-04-15/saudi-arabia-welcomes-jazan-and-farasan.aspx

 

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    9

  • Soengsang

    6

  • Jive

    4

  • jrk

    4

Mest aktiva i denna tråd

Redan till nästa hösäsong planeras sätta en catamarin mellan Pattaya o Koh Chang.

Båten tar 650 personer, 50 bilar och 15 lastbilar, har en toppfart på 32 knopp och resa mellan Pattaya - Koh Chang tar ca 3 timmar till en kostnad på 800 THB enkel resa. http://newpattaya.com/news/catamaran-ferry-service-between-Pattaya-and-koh-chang/

 

http://www.austal.com/en/media/media-releases/09-04-15/saudi-arabia-welcomes-jazan-and-farasan.aspx

 

 

Jag hoppas att det kommer att funka... Å tror gör jag åxå,,,

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Det gick väl en catamaran mellan Pattaya och Hua Hin för ett par år sedan?

Vad hände med den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick väl en catamaran mellan Pattaya och Hua Hin för ett par år sedan?

Vad hände med den?

åt skogen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

åt skogen!

Projektet strandade eller gick på grund som man säger i branchen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Det strandade skulle jag vilja påstå :crazy:

Har man gått till botten med orsaken till att projektet kapsejsade? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har man gått till botten med orsaken till att projektet kapsejsade? :crazy:

för dåligt kundunderlag :patsak:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Var det Grundorsaken? ???

Mvh jrk

jo dom hade inte gjort en grundlig undersökning av möjliga passagerare och då strandade det

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Det skulle ju vara ett bra alternativ om dom får snurr på det,klart man hoppas att det kommer att funka :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

jrk, on 25 Apr 2014 - 21:23, said:Var det Grundorsaken? Mvh jrk

 

 

jo dom hade inte gjort en grundlig undersökning av möjliga passagerare och då strandade det

 

Botten
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har Arne Hegerfors kapat tråden eller?

Njae tror nog mer på att han bordat den :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae tror nog mer på att han bordat den :crazy:

 

Inlagd En minut sen

 

mackan33, on 25 Apr 2014 - 21:32, said:snapback.png

Njae tror nog mer på att han bordat den

 

Det ser mörkt ut.....................

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

tror inte det kommer funka ,men en bra tanke

 

Varför inte? Jag skulle nog kunna tänka mig att ta mig till elefantön för 800bath på 3 timmar i stället för att ta en taxi i 3 timmar + båtresan till en kostnad av 3000-4000 bath+ (man delar ju ifs om man är flera).

 

Att jämföra båtresan med bolaget som försökte med en tur mellan Pattaya & huahin (som någon annan här på forumet relaterade till) kan ju inte vara samma sak med tanke på sjögången emellan dom orterna.

 

Kommer nog själv att prova den här resrutten och kan inte se något annat än framgång för det här alternativet såvida dom inte strular till det med fler turer än det finns efterfrågan för eller dyligt.

 

Ser hela idén som väldigt positivt och prisvärd (bara att slippa boka taxi och båten över eller gå till/sitta ner hos en reseagent för att boka) nu blir det ju bara att kliva på båten i Pattaya.och betala eller förhoppningsvis boka dagen innan på nätet.

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Varför inte? Jag skulle nog kunna tänka mig att ta mig till elefantön för 800bath på 3 timmar i stället för att ta en taxi i 3 timmar + båtresan till en kostnad av 3000-4000 bath+ (man delar ju ifs om man är flera).

 

Att jämföra båtresan med bolaget som försökte med en tur mellan Pattaya & huahin (som någon annan här på forumet relaterade till) kan ju inte vara samma sak med tanke på sjögången emellan dom orterna.

 

Kommer nog själv att prova den här resrutten och kan inte se något annat än framgång för det här alternativet såvida dom inte strular till det med fler turer än det finns efterfrågan för eller dyligt.

 

Ser hela idén som väldigt positivt och prisvärd.

Ska bli intressant att se hur färjemaffian på koh chang ställer sig till denna konkurent

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se hur färjemaffian på koh chang ställer sig till denna konkurent

Ja - man håller ju alltid tummarna för dom som vill utmana maffian och utmana deras monopol, jag bidrar gärna till det och man får väl hoppas att dom inte råkar illa ut - skulle dom göra  det så kommer ju inte iallafall jag själv ens fundera på att åka dit igen.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara dömt att misslyckas, finns väl inget att tjäna på detta för kunden, går ju fortare att köra ner och ta färjan över, billigare också!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Måste vara dömt att misslyckas, finns väl inget att tjäna på detta för kunden, går ju fortare att köra ner och ta färjan över, billigare också!

Om man är framme på Koh Chang på tre timma vinner man 1-2 timmar. Det tar ju minst tre timmar att köra till

piren, sen vänta ett antal minuter på att komma på färjan, en halv timmes färd över och ett antal minuter att komma till

exempel till White´sand beach. Tror  att man sparar tid 2 timmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är framme på Koh Chang på tre timma vinner man 1-2 timmar. Det tar ju minst tre timmar att köra till

piren, sen vänta ett antal minuter på att komma på färjan, en halv timmes färd över och ett antal minuter att komma till

exempel till White´sand beach. Tror  att man sparar tid 2 timmar

 

Det förutsätter ju att alla kunder kommer via/från Pattaya.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det förutsätter ju att alla kunder kommer via/från Pattaya.

Förstår inte vad Du menar? Catamarinen ska väl avgå från Pattaya så är resetiden kortare från Pattaya.

Fast personligen är jag skeptiskt om rutten nånsin kommer att startas. Man har kommit iväg om man genomför  jungfruresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...