Jump to content
IGNORERAD

Korrupta jpg-filer


ReKa

Recommended Posts

Jag fick tillbaka min hårddisk efter en reparation av den. Många jpg-filer visade sig vara oläsbara.

Jag har provat ett tjog olika reparationsprogram men inget har ens varit i närheten av att lyckas.

Jag har varit i kontakt med företag som återställer data från trasiga hårddiskar (bl.a. företaget som fixade min HD), men ingen verkar erbjuda den tjänsten.

 

Så, min fråga är om ngn här vet av ngn aktör inom denna gren...

Eller kanske kan rekommendera ett program som verkligen kan ta itu med dessa defekta filer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick tillbaka min hårddisk efter en reparation av den. Många jpg-filer visade sig vara oläsbara.

Jag har provat ett tjog olika reparationsprogram men inget har ens varit i närheten av att lyckas.

Jag har varit i kontakt med företag som återställer data från trasiga hårddiskar (bl.a. företaget som fixade min HD), men ingen verkar erbjuda den tjänsten.

 

Så, min fråga är om ngn här vet av ngn aktör inom denna gren...

Eller kanske kan rekommendera ett program som verkligen kan ta itu med dessa defekta filer.

Polisen är bra på att återställa raderade/förstörda HD men sen vet jag inte om de gör det till allmänheten  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen är bra på att återställa raderade/förstörda HD men sen vet jag inte om de gör det till allmänheten  :thumbsup:

 

Mja, datat på den trasiga hårddisken är redan återskapad och inlagd på en ny (till en smaskig kostnad). Men många av filerna är korrupta.

Link to comment
Dela på andra sajter

man bugar för förslagen. 'Tyvärr' har jag redan provat dessa och det har inte blivit bra. 

 

(tänk vad en backup-disk för 1200 kr hade besparat mig mkt pengar och tid)

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrupta/fellästa filer går inte att återskapa utan dom är för alltid förstörda trist nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrupta/fellästa filer går inte att återskapa utan dom är för alltid förstörda trist nog.

 

ja, det är så va? Jag funderar på om jag ska försöka få tillbaka originaldisken och sända den till en annan aktör. Men kulorna rullar snabbt när det gäller sånt här... :-/

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, det är så va? Jag funderar på om jag ska försöka få tillbaka originaldisken och sända den till en annan aktör. Men kulorna rullar snabbt när det gäller sånt här... :-/

 

Ja utan originalet blir det svårt att återställa några filer. Sen är det frågan om hårddisken är för svårt skadad för att du ska kunna få tillbaka allt felfritt.

Nu är det försent men att ha en backup och helst en till i molnet eller på annan plats är ett måste för att någorlunda säkerställa att inget försvinner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...