Jump to content
IGNORERAD

Hantverkarna börjar bli dyra i Pattaya


Bananen

Recommended Posts

Hur är det med prisläget bland hantverkarna på Soi Honey Inn, nån som vet ? ;)

Fritz..

 

Där bör du begära offerter för att få bästa pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    10

  • Bananen

    10

  • Maloon

    6

  • FANTASY

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad jag menar är att om vi tar ditt exempel agoda så är det lättare till hands att folk som reser gärna talar om hur servicen och hur rent rummet var.

När det gäller hantverktjänster så är dom inte lika jämförbara med varandra. Således nöjer sig genomsnittskunden med att ringa företaget och tala om hur nöjd man är. Ett hotellrum kan jämföras med ett annat för dom är mer eller mindre standardiserade. Lika. Med bilar och telefoner. Därav så kan ofta folks uppfattning om vad dom förväntar sig av hantverkaren skilja sig ganska brett. I och med att i princip varje hem ser olika ut och har olika förutsättningar.

Till syvende och sist så handlar det om positiva och negativa omdömen vare sig det handlar om yrkesskicklighet, hotell, bilar eller något annat, klart att folk jämför och kontrollerar vad andra tycker och tar del av deras erfarenheter inför ett köp eller en tjänst.

 

Om rörmokare a har dåligt rykte och rörmokare b har bra rykte, så lär rörmokare b garanterat ha mer kunder, eller tror du inte det?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ser man, "bara" 300 bath i timmen, är det den ungefärliga nivån det ligger på för hantverkare i Bangkok?

 

Nä, den förra firman vi anlitade var bra mycket dyrare och gjorde ett sämre arbete.

 

Droppen var när de fått i uppdrag att lägga nytt golv i en av lokalerna (Laminat) och gett ett fast pris. När de väl rivit bort det gamla och var halvvägs genom jobbet så ville de ha mer betalt annars skulle det nog inte bli färdigt som utlovat.

 

Granskade då deras fakturering och det visade sig att de hade köpt in nästan dubbelt så mycket laminat än vad som behövdes och inte av den kvalité vi specificerat.

 

De blev inte mer pengar till dem utan vi bad dem dra till något varmare ställe och anse handpenningen som slutlikvid.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Till syvende och sist så handlar det om positiva och negativa omdömen vare sig det handlar om yrkesskicklighet, hotell, bilar eller något annat, klart att folk jämför och kontrollerar vad andra tycker och tar del av deras erfarenheter inför ett köp eller en tjänst.

Om rörmokare a har dåligt rykte och rörmokare b har bra rykte, så lär rörmokare b garanterat ha mer kunder, eller tror du inte det?

Jag är inte helt med dig där.

I vårat fall är vi ledande i branschen vad gäller privatjour. Och vi har blandad kompott på reco.

Om folk inte vill betala så har folk hur mycket energi som helst för att hämnas djävulsbolaget som vill ha betalt.

Jag har från kunder ett antal gånger genom åren fått rena hot från kunder som hotar med att skriva skit om oss om dom inte slipper betala. Jag svarar varje gång att det är upp till dom.

Samtidigt som jag har så många mer än dessa som ringer och hyllar mina montörer för att dom är underbara. Samtidigt som ett fåtal av dessa även tar sig tid att skriva bra om oss.

Och enligt min erfarenhet så är det desto vanligare att dom kunder hos oss som är kända missnöjda (och dessutom dåliga på att betala) förekommer på dessa siter med kritik mot oss. Och väldigt många mindre procent kända nöjda kunder förekommer där.

Gör Att statistiken stämmer inte.

Folk är smarta när det dom läser vad som skrivs. Och kan nog läsa mellan raderna vad saker och ting handlar om.

Att jag sen (finns inspelat) har blivit erbjuden av företrädare för Eniro. Att dom ska plocka bort dåliga recensioner om jag ökar min annonsering hos dom. Är bara ett bevis för hur dålig värdemätare detta är.

Den hade varit väldigt bra konsument mässigt om samtliga kunder kunde skriva vad dom tycker. Men så länge olika intressen styr detta. Så tror jag att dessa siter inte är så viktiga konsument mässigt.

Ska om jag kan någon gång ta fram inspelningen där representant för Eniro erbjuder mig att ta bort dåliga recensioner mot att jag ökade min marknadsföring hos dom. Så kan du lyssna själv hur tillförlitlig rejta är?

Inspelningen finns dock på min dator i Sverige. Och jag är just nu i Thailand.

Vad gäller Reco är dom i alla fall ärliga. Och därför länkar jag till dom från våran huvudsida.

Kan för övrigt tala om att jag därvidlag slutade annonsera helt på Eniro sponsrade länkar på grund av detta.

Då tror jag mera på mun mot mun metoden. Om folk gillar oss talar dom om för sina riktiga vänner att vi är bra. Och ogillar dom oss så varnar dom sina vänner om oss.

Och i detta har vi nog lyckats. För att ett samtal börjar ofta med att xx sa att jag skulle ringa er. Och den metoden är nog bra mycket mera framgångsrik. Än anonyma webben nånsin kommer att bli.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Slamsög muggen/avloppet i Nohnthanburi kom 1 tankbil 3 gubbar 1 timmes jobb 400B

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Slamsög muggen/avloppet i Nohnthanburi kom 1 tankbil 3 gubbar 1 timmes jobb 400B

Billigt!

Normalt brukar en slambil vara mycket dyrare.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Billigt!

Normalt brukar en slambil vara mycket dyrare.

Det var svampen som sög,därav priset  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Billigt!

Normalt brukar en slambil vara mycket dyrare.

Dom fick läsk ochså! 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom fick läsk ochså!

Suga och läsk. Ska nog kolla mina killars tidskrivning lite hårdare hädanefter.. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan svampen dom blåste dig här i diket betalade jag 200 bath för två brunnar utan att jag behövde suga eller läska av dom,men jag tror vi kan leva med några

bath hit eller dit.

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan svampen dom blåste dig här i diket betalade jag 200 bath för två brunnar utan att jag behövde suga eller läska av dom,men jag tror vi kan leva med någrabath hit eller dit.MVH FANTASY

Ja äller svälja det !?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på vad du vill svälja ena kan ju va lite hårdtuggat.

MVH FANTASY

Ha Ha ja inte om det kommer från min röv! 

Ha Det Gubben!Mvh Svampslamsugarn

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ju varit här så länge så då blir det lite blandat men fan om det är fel dag då får du tugga. Fan nu börjar det bli perverst.

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart kommer väl någon som betalat 100 baht och fått en avsugning på köpet? :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vem vet här i diket är jag i stort sett förbjuden att besöka hårfrissan för en rakning hon är väl en av få som skulle få smaka gratis.

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vem vet här i diket är jag i stort sett förbjuden att besöka hårfrissan för en rakning hon är väl en av få som skulle få smaka gratis.

MVH FANTASY

Adress tack.börjar bli lite långhårig  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...