Jump to content
IGNORERAD

Hantverkarna börjar bli dyra i Pattaya


Bananen

Recommended Posts

Damp ner ett reklamblad från "mr fix it" idag, dom utför det mesta arbeten.

 

tex:

 

Elektriska arbeten

Murning

Rörmokeri

Snickeri

Ac service och reparation

Rengör polen

Automatisk bevattning

Trädgårdsarbete

Enkla byggarbeten

Målning

 

Funderar nästan på att ringa och fråga om dom inte menar 390 bath per dag istället  för 390 bath i timmen som dom skriver på reklambladet.

 

Så till frågan.

 

Vad betalar ni per gubbe för ovanstående jobb per dag?

 

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    10

  • Bananen

    10

  • Maloon

    6

  • FANTASY

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har denna mr fixet 10 gubbar som arbetar 8 timmar om dan blir det ju en del stålar, varför gny över en brilijant ide, om den nu funkar.

 

Finns nog många som inte vet pris bilden, så iden bygger nog på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har denna mr fixet 10 gubbar som arbetar 8 timmar om dan blir det ju en del stålar, varför gny över en brilijant ide, om den nu funkar.

 

Finns nog många som inte vet pris bilden, så iden bygger nog på det.

Ja precis, blåsa folk som inte har riktigt koll på läget är ju helt ok för vissa, själv tycker jag det är riktigt svinigt...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis, blåsa folk som inte har riktigt koll på läget är ju helt ok för vissa, själv tycker jag det är riktigt svinigt...

Du har helt rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Numera vill dom flesta hantverkare ha ca 300 baht per dag även i byn.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

500 för kunniga som har egna verktyg, 300 för medhjälpare, fruntimmer och  allmänna grovarbetare.

 

De brukar börja ca 08.00, lunch och vila 12-14.00 åker hem 18.00

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Numera vill dom flesta hantverkare ha ca 300 baht per dag även i byn.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Med all rätt tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Damp ner ett reklamblad från "mr fix it" idag, dom utför det mesta arbeten.

 

tex:

 

Elektriska arbeten

Murning

Rörmokeri

Snickeri

Ac service och reparation

Rengör polen

Automatisk bevattning

Trädgårdsarbete

Enkla byggarbeten

Målning

 

Funderar nästan på att ringa och fråga om dom inte menar 390 bath per dag istället  för 390 bath i timmen som dom skriver på reklambladet.

 

Så till frågan.

 

Vad betalar ni per gubbe för ovanstående jobb per dag?

 

Du får väl anlita mig när jag kommer till pattis,,,,,,ja jag har arbetsvisum senare

 

390 i timmen är inte dyrt,,,,,,,,,,10 gubbar å varje gubbe har 3,90 i timmen

Ändrades av Maloon
Link to comment
Dela på andra sajter

Här hemma ligger man på 500 för byggbasen 400 hundra för de som kan lite grann 300 för grovarb.

 

Tar säkert ut lite mer om de åker in till stan tre mil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl anlita mig när jag kommer till pattis,,,,,,ja jag har arbetsvisum senare

Som byggarbetare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl anlita mig när jag kommer till pattis,,,,,,ja jag har arbetsvisum senare

390 i timmen är inte dyrt,,,,,,,,,,10 gubbar å varje gubbe har 3,90 i timmen

Får dom 300 Baht/dag, så blir det 37,50 i timmen..

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hantverkarna brukar ha julafton när kompisen är på besök. Han gillar att se hur de arbetar då han själv är 

snickare o d blir alltid 1000baht vad de än gör från hundkoja till tek tek släp.. :)

post-7709-0-04505700-1398062619_thumb.jp

post-7709-0-98203000-1398062633_thumb.jp

post-7709-0-51094800-1398062645_thumb.jp

Jag fick jobba gratis tyvärr..

post-7709-0-19461300-1398062661_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Mina burmesiska hantverkare får 400 baht per dag i lön.

och hyr mkt tar du i timmen ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Damp ner ett reklamblad från "mr fix it" idag, dom utför det mesta arbeten.

 

tex:

 

Elektriska arbeten

Murning

Rörmokeri

Snickeri

Ac service och reparation

Rengör polen

Automatisk bevattning

Trädgårdsarbete

Enkla byggarbeten

Målning

 

Funderar nästan på att ringa och fråga om dom inte menar 390 bath per dag istället  för 390 bath i timmen som dom skriver på reklambladet.

 

Så till frågan.

 

Vad betalar ni per gubbe för ovanstående jobb per dag?

ja det är nog så prisbilden ser ut för företagen i bkk ,Pattaya med utbildad personal ,

Link to comment
Dela på andra sajter

Får dom 300 Baht/dag, så blir det 37,50 i timmen..

Rock on!

 

Jag får nog gå en mattekurs först innan jag startar något 55555

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

När vi byggde carporten så ville de 16000 bath 3 man cirkus 2 veckor och de höll med alla verktyg

 

Brukar försöka att få ett fast pris och det brukar inte vara några problem

post-3485-0-67353800-1398065107.jpg

post-3485-0-25001100-1398065108.jpg

post-3485-0-75633200-1398065108.jpg

post-3485-0-22628700-1398065109.jpg

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar 1000 bath per dag för mina 2 arbetare som gör alla möjliga arbeten med gott resultat, har haft billigare folk men ej varit nöjd, vet att 500 bath/dag är i högsta laget men tycker dom är värda det.

 

Om någon är intresserad så är reklambladet nedan :crazy:

 

post-3563-0-42593100-1398127814_thumb.jp

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det är nog så prisbilden ser ut för företagen i bkk ,Pattaya med utbildad personal ,

Ja vissa har ju alltid förespråkat att risbönder och sömmerskor är bäst lämpade till elektriskt och rörmokeri och annat hantverkararbete. :crazy:

Har själv anlitat dessa billiga 300 bahts hantverkare. dom stod och blandade bruk på mina klinkers så att jag fick hålla på i dagar själv för att få bort bruket. Elektrikern ville bygga ut centralen när ljuset i poolen var som diskoljus för att man kopplat detta fel. Han lyckades dessutom att vända på fas och nolla. Så att det var ren tur att ingen dog på kuppen.

Nä det kan nog vara värt att ´betala för hantverkare som kan något!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vissa har ju alltid förespråkat att risbönder och sömmerskor är bäst lämpade till elektriskt och rörmokeri och annat hantverkararbete. :crazy:

Har själv anlitat dessa billiga 300 bahts hantverkare. dom stod och blandade bruk på mina klinkers så att jag fick hålla på i dagar själv för att få bort bruket. Elektrikern ville bygga ut centralen när ljuset i poolen var som diskoljus för att man kopplat detta fel. Han lyckades dessutom att vända på fas och nolla. Så att det var ren tur att ingen dog på kuppen.

Nä det kan nog vara värt att ´betala för hantverkare som kan något!

Ja, det brukar ta lite tid att hitta hantverkare som man är nöjd med..

 

Fick pris på myggnät för några veckor sen, 11 000 bath han gick ner till 10 000 bath och ville att jag skulle betala handpenning direkt och var väldigt oförstående när jag sa att jag ville jämföra med andra firmor också.

 

Fick pris från en annan firma på 5200 bath, såg ingen skillnad i kvalite på grejorna, och valde därför det billigare alternativet, går man och tror att dom dyrare hantverkarna per automatik är bättre just därför att dom är dyra, ja då lurar man nog sig själv många gånger.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Med all rätt tycker jag

Hej

 

Samma här.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det brukar ta lite tid att hitta hantverkare som man är nöjd med..

 

Fick pris på myggnät för några veckor sen, 11 000 bath han gick ner till 10 000 bath och ville att jag skulle betala handpenning direkt och var väldigt oförstående när jag sa att jag ville jämföra med andra firmor också.

 

Fick pris från en annan firma på 5200 bath, såg ingen skillnad i kvalite på grejorna, och valde därför det billigare alternativet, går man och tror att dom dyrare hantverkarna per automatik är bättre just därför att dom är dyra, ja då lurar man nog sig själv många gånger.

Ja, det är min erfarenhet oxå.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...