Jump to content
IGNORERAD

Nu är det Kris i Thailand igen, enligt Aftonbladet


En Kall Tiger

Recommended Posts

En Kall Tiger

http://www.aftonblad...ticle4130195.ab

Tja

Den här tidningen är ju tragi/komisk i sina artiklar, snart börjar man undra om de sitter och kollar på bloggar för att hitta sina artiklar utan ren fakta.

Men den här gången fanns inte tillägget : Är du på plats och kan rapportera?

Själv bor jag i Phuket och kan säga att visst har det varit mulet någon dag eller mulnat till mitt på dagen med regnstänk men klarnat upp igen, det har även kommit regn några kvällar sedan julen, men regnet har ju varat mellan 10-20 minuter.

När det regnar ordentligt så kommer det mycket på kort tid och jämföra det med hemma i svedala är ju löjligt.

Skriv gärna hur du har haft det i din del av Th sedan julen

Ja Ja, vädret är en viktig del i våra liv som nordbor, tror inte det finns några andra än oss nordbor som kan snacka så mycket om vädret och kommande väder som vi gör.

Och det är REN fakta, får väder frågan från gäster ett antal gånger om dagen och har kollat med flera reseledare om vilken som är den vanligaste frågan från deras resenärer, japp du gissade rätt,,, Vad blir det för väder imorgon?

mvh

E K T

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har alltså regnat över Phuket under julhelgen. Kända profiler som bland annat Alex Schulman har drabbats av ovädret. Vilket stoff! Reportern till scoopet har verkligen lyckats gräva fram något som berör. Hur många svenskar är det inte som nu missar sin chans till malignt melanom? Tänk att behöva åka hem till Sverige utan att vara kraftigt rödsvedd. Hur ska vänner och kollegor reagera? Kommer grannarna verkligen tro på att man varit utomlands? Eller kommer de att tro att man suttit på öppen anstalt under ett par veckor? Det här spektakulära väderfenomenet lär urholka turisternas trovärdighet och skamfila paradisets annars så goda rykte. Sanna mina ord. Något liknande hade aldrig hänt på gamla hederliga Gran Canaria, kanske är det dags för en bojkott av Thailand?

Fy fan säger jag bara, det enda som kunde gjort artikeln ännu mer smaklös hade varit att publicera den under annandagen (med tanke på Tsunamin 2004). Men det är bra att påminnas ibland, påminnas om varför jag istället för att köpa tidningen på väg hem från jobbet stoppar en guldtia i sparbössan. På ett år lägger jag undan kostnaden av en halv flygstol till Thailand genom att inte bidra ekonomiskt till den tvivelaktiga skjutjärnsjournalistik som kvällstidningarna bjuder på. Gojan finns ju på nätet, vem är det egentligen som fortfarande köper dessa tidningar i pappersformat? Räck upp en hand!  :pleasantry:

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna vilja ha några regnskurar här i nordöstra Thailand,  så att man inte behövde vattna grönsaker och gräsmattan varje dag.

  Men jag vill ha det lite varmare också,  bara 14,2 grader nu klockan 20:15

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det är verkligen bedrövligt och sorligt det som har hänt i Thailand.  :D

Men var lugn, för hjälp är på väg.

Redan för några dagar sedan tog jag kontakt med det svenska Utrikesdepartimentet där jag

bl.a. bad dem om att så skyndsamt som möjligt erbjuda adekvat hjälp till de

drabbade turisterna i Phuket och Krabi området.

Och jag kan nu meddela att jag har fått ett positivt e-post svar från en UD-tjänsteman

som lovade att hjälp via ett Herculessplan till de drabbade redan är på väg.

Jag bifogar brevsvaret här nedan:

********************************************************

From: ud-a-ark-kvartersarkiv-brunkhuvudet@foreign.ministry.se

To: nilsson_postbox@hotmail.com

Subject: Ang. Vb: Solariebänkar till Thailand.

(till Carl Bildt, svar går till nilsson_postbox@hotmail.com) UD2009/2952/MK-U

Date: Thursday, 8 Jan 2009 09:04:26 +0100

Bäste Nilsson,

Tack för ditt brev. Utrikesminister Carl Bildt har bett mig svara dig.

Jag vill på UD:s vägnar be alla drabbade svenska semesterfirare om ursäkt för den uppkomna vädersituationen.

Utrikesministern har ett stort meterologiskt intresse, och han följer nu mycket noga den ofördelaktiga vädersituationen i Thailand.

Han vill även tacka för ditt tips gällande solariebänkar till de drabbade.

Ett Herculesplan är bokat för att flyga ner nödhjälp och UD arbetar nu för att så skyndsamt som möjligt kunna återöppna det svenska generalkonsulatet vid Krabi.

Där kommer redan nästa vecka ett stort antal solariebänkar att stå till förfogande

till alla de drabbade svenska medborgare som nu semestrar i Phuket/Krabi området i Thailand.

Vidare information om öppnandet av konsulatet i Krabi ges av den svenska ambassaden i Bangkok.

Med vänlig hälsning,

Mikael B. Fänriksson

Utrikesdepartementet

UD Registrator

2009-01-07 20:08

UD A ARK

        Till:        UD-A-ARK-Kvartersarkiv-Brunkhuvudet/FOREIGN/MINISTRY@RK

        Kopia:       

        Ärende:        Vb: Solariebänkar till Thailand. (till Carl Bildt, svar går till nilsson_postbox@hotmail.com)

UD2009/2952/MK-U

***************************************************************

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Nilsson,

Tack för ditt brev. Utrikesminister Carl Bildt har bett mig svara dig.

Jag vill på UD:s vägnar be alla drabbade svenska semesterfirare om ursäkt för den uppkomna vädersituationen.

  :D

Herr Siam, jag tror ett plus i karman är på sin plats. Jag fick mig ett riktigt gott skratt :good: Det värsta är att det gott och väl skulle kunna vara sant!

mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej MangeUdon, ja nästan sant var det i alla fall...

-Jo du, man upphör aldrig att förvånas över vad vårt kära UD kan hitta på...ha ha

Så vem vet om det blir några solariebänkar eller inte på konsulatet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...