Jump to content
janne_h

MPR Sponsor: Allmänna Rörjouren

Recommended Posts

UglyFarang

Med Leacomatic så fungerar det utmärkt. Då magnetventilen kräver ström för att vara öppen.

Går strömmen så stängs vattnet av således.

Jag har en släkting i Höganäs som fick inmonterat en läckstoppare(vet ej fabrikat) rörinstallatören fick byta fyra gånger innan den slutligen plockades bort och pengarna återbetalades pga den stängde av vattnet i tid och otid.

Är detta vanligt eller finns det bra och dåliga fabrikat av dessa?

• Fint 1

Nilsson68

Janne h

Hur ser er dokumentation ut på filmning, kontroll rör? Dvs upprättas film med det vanliga. M in på rör. Grader böjar osv. Samt på ev vvsplaner markeras filmad ledning,brunnar?

Tacksam för svar då jag till o från anlitar denna tjänst. Ska även kolla er hemsida.

Lycka till i LOS

• Fint 2

janne_h

Janne h

Hur ser er dokumentation ut på filmning, kontroll rör? Dvs upprättas film med det vanliga. M in på rör. Grader böjar osv. Samt på ev vvsplaner markeras filmad ledning,brunnar?

Tacksam för svar då jag till o från anlitar denna tjänst. Ska även kolla er hemsida.

Lycka till i LOS

Man gör en skriftlig dokumentation som medföljer filmen och talar om var felen finns.

Min samarbetspartners i Sverige sköter detta via en hemsida som tillhandahåller det via en webbsida som visar film och dokumentation.

I Bangkok planerar jag att skapa detta via ridgid s programvara och länka webbsidan via Dropbox. Så kunderna kan nå detta från en webbsida som visar filmer och skriftlig dokumentation.

• Fint 2

janne_h

Jag har en släkting i Höganäs som fick inmonterat en läckstoppare(vet ej fabrikat) rörinstallatören fick byta fyra gånger innan den slutligen plockades bort och pengarna återbetalades pga den stängde av vattnet i tid och otid.

Är detta vanligt eller finns det bra och dåliga fabrikat av dessa?

Vet ej vad som är vanligt?

Vi jobbar med ett märke som heter leacomatic.

Den reagerar om det droppar nånstans en längre tid. Har inte märkt reklamationer kring detta märke tidigare.

• Fint 2

Nilsson68

Tack för återkoppling Janne h. Kanske hörs ses vi i framtiden.

• Fint 2

Fredman

När ska svenska VVS-firmor börja med thailändska rövduschar? Här har ni en förmögenhet att hämta!

• Fint 9

jlh66

När ska svenska VVS-firmor börja med thailändska rövduschar? Här har ni en förmögenhet att hämta!

Finns att köpa på bla Krauta , dessa rövduschar finns även i Finland. Jag har installerat det hemma,rent och lent för både röv och miljö  :give_heart:

• Fint 8

Cavemannen

Finns att köpa på bla Krauta , dessa rövduschar finns även i Finland. Jag har installerat det hemma,rent och lent för både röv och miljö  :give_heart:

I Sverige är kallvattnet för kallt för dessa rövduschar till skillnad mot Thailand ljumma kallvatten

• Fint 2

Kenneth4618

Gäller bara att ställa in temperaturen så men inte får 6 gradigt vatten i röva

• Fint 5

berlitz

MEN vatten tempen är ju inte direkt 30 c i norden tyvärr  :fie:

om man inte ska vänta på varmvatten beredaren ska slå till

• Fint 1

Fredman

Tack för tipsen, det kommer absolut att bli hemläxa för rörkrökarn på landet.

• Fint 2

Nilsson68

Idag finns ett. Och har funnits i annat namn.

Men det som gäller idag hos seriösa rörisar. Som försäkring bolag. Och garanti till privatperson. Dvs Köpmammalagen. Seriösa entreprenörer redovisar i t xt vad avtalet skall omfatta. Och redovisar sitt intyg om Säker Vatten. . Detta är kravet som krävs i många led.

jlh66

I Sverige är kallvattnet för kallt för dessa rövduschar till skillnad mot Thailand ljumma kallvatten

Man får ju ha blandare eller som min som man kopplar på blandaren till handfatet.

• Fint 4

janne_h

I sverige kan man använda en dusch som man kopplar på handfatet och heter handy. Finns bland annat på Jula för 279 kronor. Och är enkel att montera.

Det är den enklaste och bästa lösningen.

Då det inte fungerar att koppla den direkt på ledningen bland annat för tryck och temperatur.

• Fint 2