Jump to content
janne_h

MPR Sponsor: Allmänna Rörjouren

Recommended Posts

kitungmakmak

Bra att veta, har en del vänner som driver etablissemang där det ibland kan behövas jourtjänster.

Själv tror jag inte jag behöver det, mina största problem med toaletten är vanligtvis dörren...

Allt går att fixa med en spolbil, inklusive dörrar ;)

• Fint 2

janne_h

Bra jobbat.

Har du även fått tag i kunnigt och framtida självgående folk?

Gissar att det är en av de största utmaningarna.

Kan ju bli en stor sak det som du säger, om ni är ensamma med en spolbil på jouren.

Lycka till!

Har självgående folk. Åker dock med själv just nu för att utbilda dom på maskinerna. Men rörisar i Bangkok skiljer faktiskt inte så mycket ifrån sina svenska kollegor.

Men då jag har ganska lång erfarenhet av att leda denna typ av av verksamhet. Så som det verkar så har vi ett bra team. Edit ganska stor skillnad från isaan där man gärna jobbar hellre än bra. Min svågers har en släkting på hans frus sida. Som byggt hans badrum. Handfatet har man totalinkaklat så man har problem att både rensa avloppet som att byta blandare.

• Fint 4

janne_h

Bra att veta, har en del vänner som driver etablissemang där det ibland kan behövas jourtjänster.

Själv tror jag inte jag behöver det, mina största problem med toaletten är vanligtvis dörren...

Det är bara att ge dom numret. Speciellt restauranger har ju en förmåga att få besvärliga avloppstopp. Där tror jag spolbilen står i en egen klass.
  • Fint 4

burrabus

Grattis man kan säga att du blivit en riktig skitgubbe

• Fint 2

mooton

Tror att det kan vara en ide att hemsidan på engelska också. Antar att det kommer.

• Fint 4

janne_h

Tror att det kan vara en ide att hemsidan på engelska också. Antar att det kommer.

Jag ska jobba fram en sådan i mån av tid. Dock ansåg jag att den första prioriteringen var på Thai då dom flesta kunder är thailändare.
  • Fint 2

Sam sip sam

Jag ska jobba fram en sådan i mån av tid. Dock ansåg jag att den första prioriteringen var på Thai då dom flesta kunder är thailändare.

ja behövs en sådan bil i Pattaya också har jag märkt :good:

• Fint 3

jlh66

Det är bara att ge dom numret. Speciellt restauranger har ju en förmåga att få besvärliga avloppstopp. Där tror jag spolbilen står i en egen klass.

Finns det inte en stor risk att du kommer att spola sönder rör med den?Det är ju inte direkt så att man blir imponerad av kvaliteten

på många av dom rörsystem man sett.

• Fint 5

janne_h

Finns det inte en stor risk att du kommer att spola sönder rör med den?Det är ju inte direkt så att man blir imponerad av kvaliteten

på många av dom rörsystem man sett.

Inga problem. Normala Thairör håller för spol!

• Fint 2

jlh66

Inga problem. Normala Thairör håller för spol!

Okej,jag tänkte mest på  att det kanske slarvas en heldel med montering, så skarvar trycks isär när du spolar med högt tryck.

Hur som helst så lycka till med den nya firman :good:

Edited by jlh66
  • Fint 2

janne_h

Jag har kört manuelt med varmt vatten, kaustiksoda och den gula superflaskan i rikliga mängder, det funkar ju men som före detta rörmokare vet jag ju att det är mycket bättre med spolmaskin eller en gammal robota.

attachicon.gif011.JPG

Sedan har jag bett mina nära och kära att slå den gamla matoljan i flaskan än i vasken när den svalnat.

attachicon.gif012.JPG

Janne handen på hjärtat, har du aldrig lyckats med att dränka en lägenhet på första våningen när du börjat att rensa köksavloppet på andra våningen, det har jag , fy fan så det såg ut.

Det är därför man använder lillpottan till dylika köksstopp.

Alternativt börjar på våning 1 eller spolar bakvägen.

Har jag av alla tusentals ledningar som jag rensat under åren lyckats dränka någon lägenhet. Så har jag nog förträngt det?

Dock vill jag minnas att jag rensade K60 en gång. Varvid grannen kom och knackade på dörren sen han fått ut fjädern genom porslinet i hans wc.

• Fint 7