Pontus Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 I vintras fick min fru veta av sin fader att han kollat med munkarna om en bra dag för bröllop. Den 16e Juni var mycket lovande så vi slog till och bokade resa via Nonki och kom ner den 12e. Frugan upp till byn som en pil medans jag o mina ungar väntade in tjocka släckten i Bangkok. Totalt var vi 13 faranger bland 300 pers (till och från). Dagen till ära så väckte min fru mig klockan 0430!!!! Eftersom hon redan tankat mig med det infot dagen innan vart det inga beer chang :-[ Vi infann oss hos den lokala katöyen som skulle försöka förbättra våra utseenden hehe När alla kommit så ut till vägslutet innan vårt hus för att påbörja vandringen. Jag och mina bröder i thai mundering. Äldsta sonen med Sverige tröja dagen till ära. Yngsta sonen sov och gick inte att få liv i ;D Sedan blev det till att sitta på knä alldeles för länge. Trodde mina ben skulle dö men jag överlevde. Min frus syster i rosa och hennes flickvän i blått. IMG_5877.jpg Thailand 066.jpg IMG_5956.jpg IMG_5966.jpg Thailand 074.jpg Thailand 081.jpg IMG_6026.jpg IMG_6032.jpg IMG_6078.jpg IMG_5866.jpg IMG_5877.jpg Thailand 066.jpg IMG_5956.jpg IMG_5966.jpg Thailand 074.jpg Thailand 081.jpg IMG_6026.jpg IMG_6032.jpg IMG_6078.jpg Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Juni 30, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juni 30, 2008 Vi hade egna vakter för att hålla borta dom unga fyllona som sökt sig till musiken. IMG_6108.jpgIMG_6050.jpgIMG_6171.jpgIMG_6231.jpg IMG_6065.jpgIMG_6108.jpgIMG_6050.jpgIMG_6171.jpgIMG_6231.jpg Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krögarn Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Mycket trevligt och ett stort grattis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kawa Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Fina bilder ! De måste ha varit minne för livet ! Jag fick "kallelse " till Isan igår. Det blir i december. Några goa råd att man inte gör bort sig ? Lyssnar på Sek Loso "Som Sarn".Bra musik ! Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Juni 30, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juni 30, 2008 Finns inga goda råd eftersom Thai'arna pekar o visar samt berättar hela tiden vad det är man ska göra. Jag hade minst fyra stycken inhemska som hela tiden styrde mig rätt. Var lugn men träna på att sitta på knä ;D Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kawa Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 De blir inte lätt ! Båda knäna e opererade efter hockeyn . Tänkte lite med presenter och så...? De e första gångenjag kommer att möta familjen. Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Juni 30, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juni 30, 2008 Vi hade inte med oss några presenter alls. Men morsan o farsan gav frugans mor o far två mycket fint bildillustrerade böcker om Sverige. Frugans ungar fick varsit halsband av dom oxo. Om jag fattat det rätt är presenter inte The-Shit. Hellre pengar till brudparet. Så du som brudgum behöver bara tänka på att överösa din blivande thaifru med guld och hennes mor med en grym sinsod ;D PS! Du får tydligen sitta i kors med benen oxo fick jag lära av frun efter cermonien Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kawa Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Tack för tipset !! Sin sod ,hmmm de här e lite lömsk,hur mycket ? Jag vet inte om de finns nån svar på detta.Man hör allt mellan 100 000 upp till 1000 000 . Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Ett stort grattis och lycka till båda två! :Drogar-Love(LBG): Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Juni 30, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juni 30, 2008 Kanske ska tillägga att vi gifte oss för 2,5 år sedan. Men som vi alla vet är man ju inte gift i Thailand utan fest Angående sinsod så är det lite upp till vad man kan avara. Frugan sparade själv ihop dom 100 000 baht som vi gav till hennes mamma. Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matte Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Det bästa råd jag kan ge när det är fest över huvud taget i Thailand är öronproppar. Lämnar aldrig huset utan dom och snusdosan och mitt lilla saltkar och några meter dasspapper i fickorna. När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar. Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kawa Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Ok ! Tack så mycket ! De blir inte någon finsk fest iaf. Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Juni 30, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juni 30, 2008 öronproppar kan jag hålla med om men fan måste tappert erkänna att jag gillar o tvätta mig efter toabesök änn att använda papper. Blir mer rent i mitt fetapsyke på nått sätt?! Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kawa Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Jag får väl hoppas att de finns någon toa.. Vad jag har hört är standaden lite annorlunda hos henne än här. Jag har ju gjort lumpen,de blir SPÄNNANDE OCH KUL !!! Måste säga att hon är fantastisk,mötte henne andra gången i april och hade sagt tidigare att jag fyller år i april. Hade inte de minnsta aning men samma dag jag fyllde år ville hon gå på tempel och . Hon var inte på någon tempel,istället var hon och fixade till mig en riktig stor party me grillvagn, tårta med mitt namn och alla jag känner där. Jag kan säga att jag blev lite... Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Juni 30, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juni 30, 2008 Återigen Farsans bilder men han har dokumenterat muggen i vår kåk. Men jag sa bara till frugan "Baan farang, mai mee hong naam farang!" heheThailand 043.jpgThailand 044.jpgThailand 045.jpgThailand 046.jpg Thailand 043.jpgThailand 044.jpgThailand 045.jpgThailand 046.jpg Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kawa Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 De där ser ju fint ut... Du skulle veta vad jag upplevt i en vägtoa utanför Paris en gång. Fan, de här blir nu nåt annat vad du började med dom fina bilderna.Tillbaka till 2008-06-16. Frågade tjejen hur vanliga faranger är i hennes hembyn och hon sa att det blir omkring samma sak som en alien skulle landa dit.Tror hon driver med mig eller... Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kawa Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Tack så mycket till dig Potus ! Fina bilder och goda råd till framtiden.. Hoppas vi kan prata mer i framtiden och hälsa henne med... Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 30, 2008 Dela Inlagd Juni 30, 2008 Hej Pontus, Härliga bilder från bröllopsfesten! Påminner en hel del om vår egen tillställning 2004. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jfk_68 Inlagd Juli 1, 2008 Dela Inlagd Juli 1, 2008 Pontus, fint bröllop och fina bilder. Liksom Herr Chang kan jag bara konstatera att det påminner mycket om mitt eget den 4-5 februari 2005. Lycka till i fortsättningen också! /jfk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Juli 1, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 1, 2008 Jag ska förmedla informationen om fina bilder till fotograferna När jag kom till byn första vändan så var jag den första farangen dom sett på den platsen. Kände mig nog lite som en rymdvarelse och hela tiden skulle jag komma in till folk och dricka lao kaow och äta mat. Full o mätt är två bra ord för min första hela dag i byn. Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 1, 2008 Dela Inlagd Juli 1, 2008 Supernice Man kanske skulle gänga sig på äldre dar i LOS, bara fixat det svedala "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jfk_68 Inlagd Juli 1, 2008 Dela Inlagd Juli 1, 2008 Quote Supernice Man kanske skulle gänga sig på äldre dar i LOS, bara fixat det svedala Tycker jag låter som en lysande idé. /jfk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Juli 1, 2008 Dela Inlagd Juli 1, 2008 Pontus nice känner igen mig om det du skrev om första gången i byn, när jag kom till byn första gången satt dom och vänta på att jag skulle dyka upp. Lovar att det var ca 30 pers jag kom på kvällen ca 10.30, sedan dan efter dök det upp nya personer hela tiden. Och vart man än gick i byn kände man ögon på en, fast det var kul nu när jag kommer tilll byn är dom törstiga där sitter och väntar på en dom vet att det blir fest när jag dyker upp. Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BankAnaconda Inlagd Juli 10, 2008 Dela Inlagd Juli 10, 2008 Själv har jag inte gift mig än men ska ge ett gott råd iaf Knäskydd, med sådan hjälp kan även en falang sitta på knä länge. Hadde stor hjälp av mina skydd när jag var i Japan och tränade på hårda tatamis (mattor). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 10, 2008 Dela Inlagd Juli 10, 2008 Mycket fina bilder på er Budda cermoni! Var ni på Ampur och gifte er också?? pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu