Jump to content
IGNORERAD

Instegsjobb % timmar


medusa3604

Recommended Posts

 

http://www.arbetsformedlingen.se/download/18.3485b9a713b6ad32ce17b6f/Ll-S%C3%A4rskilt+anst%C3%A4llningsst%C3%B6d+Instegsjobb-AG.pdf

 

I synnerhet detta avsnitt:

 
Så länge kan du få stödet
Du kan få stödet 
så länge den anställde har uppehållstillstånd, 
men bara som längst i 24 månader, 
om anställningen är mindre än 51 procent. 
Om anställningen är på mer än 50 procent 
kan du få stöd under som längst 12 månader.
 
Så du skall nog ligga lågt innan ni åker på återbetalning.
 
Sedan får du gärna utveckla vad du menar med att du ordnade jobbet för henne. Det är ju bara en uppgörelse mellan Arbetsgivaren- Arbetssökanden och AF. 

 

du vet inte vad du snackar om. kryp in under täcket o göm dig. kom inte här o påstå saker som du inte har ett jäkla hum om.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lenno

    9

  • wavis

    7

  • jan53

    4

  • medusa3604

    3

Mest aktiva i denna tråd

du vet inte vad du snackar om. kryp in under täcket o göm dig. kom inte här o påstå saker som du inte har ett jäkla hum om.

Va bra då! Här har vi tydligen en som inte förstår att länken ledde till AFs hemsida. Inte mina ord alltså!

 

Förklara i stället hur du kunnat kringgå deras till absurdum hårda regler över vem som skall kunna få dessa jobb.

 

Helst då på ett begripligt sätt så att det kan vara till någon hjälp för TS. 

 

Secka smartass det finns och helt mitt ibland oss oxå.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va bra då! Här har vi tydligen en som inte förstår att länken ledde till AFs hemsida. Inte mina ord alltså!

 

Förklara i stället hur du kunnat kringgå deras till absurdum hårda regler över vem som skall kunna få dessa jobb.

 

Helst då på ett begripligt sätt så att det kan vara till någon hjälp för TS. 

 

Secka smartass det finns och helt mitt ibland oss oxå.

du har fått för dig att det är hos mig hon jobbar? och det är det inte hon jobbar inom hotell o i en av Sveriges största hotell kedjor, så det är ju upp till AF o arbetsgivaren o för handla om fortsättning eller inte på instegsjobb eller inte.fattar du? kryp nu ner under täcket o sov vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte vad ni tjafsar om.

Ibland är arbetsförmedlingen jobbig,ibland är de riktigt bra, beror nog mer på enskilda handläggare än på reglerna.

Vi har fått bra hjälp hittills.

 

Bra att det finns regler, synd att de inte kollar hur reglerna följs. Det fuskas en hel del. 

Som tex "skenanställda" som aldrig satt sin fot på jobbet, utan delar på instegspengarna med "arbetsgivarna", svenska som invandrare...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

I fruns fall så vet jag inte riktigt vad vi ska göra faktiskt.

De har inte fasta tider dagar utan får veta kvällen innan om de ska jobba.

Fick veta att Enligt AF är 50% 80 tim.

Frun ska dock jobba 100 enligt företaget i fråga. Resterande 20 tim betalas väl ut på något klurigt sätt så att säga. Detta är bara lite av alla skummigheter.

Vi funderar nu på om hon ska fortsätta och få erfarenhet ändå eller avsluta detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

I fruns fall så vet jag inte riktigt vad vi ska göra faktiskt.

De har inte fasta tider dagar utan får veta kvällen innan om de ska jobba.

Fick veta att Enligt AF är 50% 80 tim.

Frun ska dock jobba 100 enligt företaget i fråga. Resterande 20 tim betalas väl ut på något klurigt sätt så att säga. Detta är bara lite av alla skummigheter.

Vi funderar nu på om hon ska fortsätta och få erfarenhet ändå eller avsluta detta.

 

Avsluta skiten å skaffa nått riktigt så hon vet hur det blir,,,,jobb=fasta tider å dagar

Å hatta hit å dit är inte bra för henne,,,då tror hon att det är så det går till här i sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte vad ni tjafsar om.

Ibland är arbetsförmedlingen jobbig,ibland är de riktigt bra, beror nog mer på enskilda handläggare än på reglerna.

Vi har fått bra hjälp hittills.

 

Bra att det finns regler, synd att de inte kollar hur reglerna följs. Det fuskas en hel del. 

Som tex "skenanställda" som aldrig satt sin fot på jobbet, utan delar på instegspengarna med "arbetsgivarna", svenska som invandrare...

 

 

MVH

Vi tjafsar inte alls om huruvida tjänstemännen på AF är jobbiga - eller ej, utan bara vilka regler som gäller om en person är berättigad till Instegsjobb, Nystartsjobb eller inget alls samt hur många timmar en anställd skall jobba per månad. Vet inte hur många personer du redan hunnit anställa genom AF och själv har vi bara haft c:a 8-10 fall på dryga året. Ville bara dela med mig till TS om detta tills det kom in grus från folk som inte visade på några konstruktiva alternativ utan endast halvkvävda oneliners som omöjligt kunde föra kunskapen vidare.

 

Personalen på AF är som på vilken annan statlig institution som helst, vilket säger det mesta.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...