Jump to content
IGNORED

Dagens Selfie

Krögarn

Recommended Posts

Naam kaeng

Haha! Idag - I Stockholm - Två Forummedlemmar dryftar livets gåtfulla frågor.

Tur för oss, Ähum jag menar dom, att kvalitén på fotot är urusel. Det här med selfie och kameratelefon är inte enkelt för en gammal hund.

post-6637-0-09740200-1408716959_thumb.jp

:good:

• Fint 8
  • Replies 456
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Enis

61

• Naam kaeng

36

• svampen

20

• rolba

20

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Japp har ni tagit någon selfie än?

Selfies verkar populärt, vill inte förstöra tråden med en på mig själv så jag tar en bild jag fått skickad till mig.  

Kom å köp lotter

Posted Images

måne

Hmm, hur gör man en selfie om man nu inte har en spegel jämte sängen (och en i taket ovanför sängen)  men jag nyttjade denna utmärkta placering.

attachicon.gifSAM_0571.JPG

Månne vad man skall ha dom speglarna till, jag ser ca en halvmeter utan glasögon... fattar det bara inte :wink:

Det är kameran bakom spegeln som är vitsen.Första parkett och vips är du med på nätet  :good:

• Fint 1

Måne

kitungmakmak

Det är kameran bakom spegeln som är vitsen.Första parkett och vips är du med på nätet  :good:

5555, så kan det ju åxå vara... Blir nog rum utan speglar i fortsättningen. ;)

ทีรัก

Naam kaeng

Hmm,

Såg en bild idag.

Tyckte den påminde en hel del om dig.

post-6637-0-37457200-1408901746.jpg

Kanske har du en look alike      :-)

• Fint 8
audirs2

Tog bilden på soffan ingen större fallängd i alla fall, kanske dags att raka sig..

attachicon.gifBR5A9321.JPG

FF

Ja, jäkla "taliban" ! :haha:

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

• 2 weeks later...
Kenneth4618

Såg en bild idag.

Tyckte den påminde en hel del om dig.

attachicon.gifBenreich1.jpg

Kanske har du en look alike      :-)

Ja tänk att vi har Sveriges störste poet på vårt forum   :wink:

http://brunok.se/

:scenic:

• Fint 2

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

• 2 weeks later...
Gorocco

I brist på bild så får det bli ett egenskrivet alster, en så kallad "selfdikt":

Droppen.

Jag sitter mitt ibland gamla och unga människor på det här fiket. Framför mig står en bricka, med en kopp kaffe, med två sockerbitar liggandes på koppens tallrik. Snart ska dom ner i det varma kaffet och kämpa för att inte bli nedsmälta. Jag greppar dem mellan tummen och pekfingret. Precis när jag är ovanför koppens runda väggar tappar jag ner dem, båda två, i kaffet. Plopp lät det, samtidigt som en droppe kaffe far upp ur koppen. Liksom den hade legat där nere på bottnen och bara väntat på att hämnas. Hämnas bara för att sockerbitarna sjönk ner på bottnen och tog hans plats. Så nu befinner sig droppen hotfullt långt ovanför koppen. Plötsligt vänder den och tar fart mot mig och min vita tröja. Jag hinner inte undan. Droppen träffar mig mitt på magen. Jag tittar ner och ser den dra ut sig lika stor som en tumnagel. Jag har helt glömt bort sockerbitarna som ligger där nere på botten och får lungorna fyllda med svart kaffe. Dom dör bara för att ge mig njutning. På bordet står också en askkopp. Det ligger fem fimpade cigaretter i den. Tillsammans bildar de en fruktansvärd massgrav. En onödig massgrav. Så jag reser mig upp och går min väg. De flesta liv tänds och släcks alltför snabbt.

Han var bättre på tennis... :)

• Fint 2
kitungmakmak

Ok inte en dikt, men jag i ett nötskal:

post-11193-0-59542700-1412558874_thumb.j

Kanten på min dator, trassliga kablar och resehandlingarna i en mapp.

Detta liggande på en hård säng på arunothai, och mina tankar ligger redan på vad jag ska göra imorgon.

Jag lever inte i "nuet", jag verkar leva "imorgon".

Fan, jag skall trassla ut kabelhärvan, kasta paraplyet som jag kanske behöver och börja leva nu och inte planera för imorgon.

Datorn... den behåller jag nog dock, jag har ju en annan mus så dendär datormusen åker nog med paraplyet.

Eller inte... kanske imorgon ;)

Bättre selfie än det kan jag inte ge er.

• Fint 8

ทีรัก

och som oftast så tänker damerna på sitt utseende , klädsel samt omgivning för att fota den perfekta selfien :give_heart:  

/Enis

naglarna, håret och telefonen var ok, men kläderna skymde lite 

• Fint 7