Jump to content
IGNORERAD

Nya Flaggan


Jive

Recommended Posts

Tja Odin,

Nu ska vi väl inte påstå att flaggan hade särskilt hög kvalite alla gånger man var där, men priserna var dom samma oavsett kvalite.

Puss

Erkki

Där e vi som röven Erkki.

Jag har fått välsmakande mat i rätt mängd varje gång jag varit där, kanhända att jag har haft tur eller du otur.

Ok de e ingen Beefeater-kvalité men Flaggan har i mina ögon alltid varit PRISVÄRT.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 199
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    30

  • Sam sip sam

    21

  • lk2

    12

  • Fritz

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

navion hispania

Nu är Bowlerskan tillbaka efter dagens styrning på Flaggan och har följande att rapportera.

 

- Köttsoppan som Fritz efterlyste finns nu på menyn (leta efter ett + i menyn om de inte skulle fatta).

- Såsen som jag nämnde i mitt förra inlägg skall nu severas enl mitt förslag och inte ovanpå maten.

- Raggmunk serveras numera enl mitt foto och göres på rå potatis och inte på kokt som tidigare. Dessutom skall raggmunkssmeten röras för hand och inte med matberedare till mos.

 

Betr priserna så ligger de fortfarande som innan övertagandet - i ett spann på 140-199 Baht har jag för mej.

 

Ros och ris mottages tacksamt och kan lämpligast gå via mej.

Tja nu har jag aldrig ätit på flaggan (sist jag var i Pattaya var nog 98-99 och låg jag med båt i Laem Chabang full var jag kvällen innan vi kom till Laem Chabang  & full vart jag i Pattaya när jag gick iland) men inte kan väll säga mycket  om priset tycker verkar helt överkomligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stens koncept och affärsidé med Flaggan var, att ingen rätt fick kosta mer än 99 Baht och han stack aldrig under stol med att han fuskade med råvarorna för att kunna hålla prisbilden. Han hade t o m en liten nerskriven historia om varje rätt där han förklarade med glimten i ögat hur han fuskade.

 

Jag försökte många gånger att få igenom en liten "modifiering" i utbudet, men det var tvärnobben. "Man skall aldrig ändra ett vinnande koncept", fick jag till svar - och Flaggan hade ju hög omsättning och gick med hygglig vinst under Stens tid.

 

Nu har jag möjlighet att få respons för mina förslag, som kanske inte innebär lägre produktionskostnader men kanske kommer att tilltala Erkki m fl på annat sätt.

Vi får se.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Seaserpent

Priserna har gått upp sedan Sten gick bort. 149-199 baht (30-40KR) för falangmat tycker jag är bra pris och förväntar mig att det är lite enklare. Dom som gnäller på priset bör ta på sig dumstruten och förpassa sig till därför avsett hörne.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är Bowlerskan tillbaka efter dagens styrning på Flaggan och har följande att rapportera.

 

- Köttsoppan som Fritz efterlyste finns nu på menyn (leta efter ett + i menyn om de inte skulle fatta).

- Såsen som jag nämnde i mitt förra inlägg skall nu severas enl mitt förslag och inte ovanpå maten.

- Raggmunk serveras numera enl mitt foto och göres på rå potatis och inte på kokt som tidigare. Dessutom skall raggmunkssmeten röras för hand och inte med matberedare till mos.

 

Betr priserna så ligger de fortfarande som innan övertagandet - i ett spann på 140-199 Baht har jag för mej.

 

Ros och ris mottages tacksamt och kan lämpligast gå via mej.

Jäklar i det Jive, det här sköter du/ni bra ! Jag ska testa köttsoppan inom dom närmaste dagarna så återkommer jag med en recension.

För övrigt så kan man väl ge både ris och ros åt stället men klagar man på att det är för dyrt så ska man nog fortsättningsvis äta nudlar utanför 7/11.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har käkat många gånger på Flaggan och har aldrig tyckt att priserna varit höga :thumbsup:

 

Jag som normalt brukar gnälla över priserna och portionsstorleken på alla andra sk svenskställen :police:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar i det Jive, det här sköter du/ni bra ! Jag ska testa köttsoppan inom dom närmaste dagarna så återkommer jag med en recension.

För övrigt så kan man väl ge både ris och ros åt stället men klagar man på att det är för dyrt så ska man nog fortsättningsvis äta nudlar utanför 7/11.

 

Fritz..

Löv U! :thumbsup:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Återbesök på Flaggan idag. Köttbullar med mos, gräddsås, lingon mm igen, varför prova nått nytt? :-).

 

Helt ok även denna gång, kostnad 209 THB inkl salladstallrik och cola. Kanske kan man önska något mer kryddat, men å andra sidan kan mina smaklökar vara förstörda av all chili man får i sig med thaimaten.

 

Beefeater har köttbullar ibland på sin "lunch special", till en kostnad av 300 THB med cola, utan sallad. Goda. På Big Horn kostar det 200 THB (rekommenderas dock inte, beställde en gång och tänker inte gör det igen). 

 

På mitt "köttbulleindex" står sig Flaggan rätt bra, smak och pris sammanvägt   :thumbsup: 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Återbesök på Flaggan idag. Köttbullar med mos, gräddsås, lingon mm igen, varför prova nått nytt? :-).

 

Helt ok även denna gång, kostnad 209 THB inkl salladstallrik och cola. Kanske kan man önska något mer kryddat, men å andra sidan kan mina smaklökar vara förstörda av all chili man får i sig med thaimaten.

 

Beefeater har köttbullar ibland på sin "lunch special", till en kostnad av 300 THB med cola, utan sallad. Goda. På Big Horn kostar det 200 THB (rekommenderas dock inte, beställde en gång och tänker inte gör det igen). 

 

På mitt "köttbulleindex" står sig Flaggan rätt bra, smak och pris sammanvägt   :thumbsup: 

Det bra mycket bättre med Köttbulle index än det där sunkiga Big Mac index  :14:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

När jag var på Flaggan nu senast så åt jag Pyttipanna som jag var nöjd med men jag har ätit betydligt godare, så nästa gång provar något annat men bara för att jag bara  var nöjd med Pytten så kanske många andra tycker den är jättegod.

 

Tänk om alla hade samma tycke och smak om mat, fy tusan vad tråkigt det vore och angående priserna så tyckte jag att det mesta kostade 179 Baht och det är väl inget att bry sig om.

Så för mig blir det gärna återbesök på Flaggan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var på Flaggan nu senast så åt jag Pyttipanna som jag var nöjd med men jag har ätit betydligt godare, så nästa gång provar något annat men bara för att jag bara  var nöjd med Pytten så kanske många andra tycker den är jättegod.

 

Tänk om alla hade samma tycke och smak om mat, fy tusan vad tråkigt det vore och angående priserna så tyckte jag att det mesta kostade 179 Baht och det är väl inget att bry sig om.

Så för mig blir det gärna återbesök på Flaggan.

Jag håller med om att pytten kan förbättras utan att den behöver bli dyrare.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Några bilder från lilla Flagganmötet.

 

lill_kurre, Fritz, Jive och Poffa som jag först kände igen när han berättade att han bodde i Ayutthaya, så hade jag inte sett honom med pröjsare och skägg förut

post-3132-0-71459700-1401290749_thumb.jp

post-3132-0-91537300-1401290779_thumb.jp

 

Så här glada blev klotkasterskan och Jive när de fick vara ensamma på bild :thumbsup:

post-3132-0-38478600-1401290805_thumb.jp

 

Sedan kom det in en thaikille med janusansikte

post-3132-0-32220000-1401290826.jpg

 

och det gjorde dessa grabbar fundersamma.

post-3132-0-03172800-1401290852.jpg

 

Hoppas på ett nytt litet Flagganmöte då jag dyker upp i Pattaya i Augusti eller September

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Jag håller med om att pytten kan förbättras utan att den behöver bli dyrare.

Jag tyckte att det var för lite potater, köttet var lite för hårt, korven bra och lite för torrt, Så 1 potatis till lite mindre kött och ett par klickar riktigt smör så blir jag säkert mycket nöjd nästa gång.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att det var för lite potater, köttet var lite för hårt, korven bra och lite för torrt, Så 1 potatis till lite mindre kött och ett par klickar riktigt smör så blir jag säkert mycket nöjd nästa gång.

Precis så och gärna några baconbitar som smakförhöjare.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Precis så och gärna några baconbitar som smakförhöjare.

Nu märker jag att du är född i Kalmartrakten :thumbsup:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Precis så och gärna några baconbitar som smakförhöjare.

eller lite fläsk och gärna en gräddstuvad variant

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

eller lite fläsk och gärna en gräddstuvad variant

Ja frågan är om det inte är lättare att få till en god pytt om man gräddstuvar (Pytt Bellman).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ja frågan är om det inte är lättare att få till en god pytt om man gräddstuvar (Pytt Bellman).

Man kan göra en stor laddning pytt och frysa sedan gräddstuvar man den när den ska serveras

Blir saftigt och gott :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan göra en stor laddning pytt och frysa sedan gräddstuvar man den när den ska serveras

Blir saftigt och gott :thumbsup:

Och det är ju därför den gräddstuvade passar så bra för en restaurang där man gör just så - en stor laddning som förvaras i frysen och sedan gräddstuvar man beställda portioner.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var förbi Flaggan för att testa köttsoppan men det var stängt. På Daengs tid var det stängt söndagar, är det ändrat till torsdagar nu eller var det bara tillfälligt ? Vet Jive ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Var förbi Flaggan för att testa köttsoppan men det var stängt. På Daengs tid var det stängt söndagar, är det ändrat till torsdagar nu eller var det bara tillfälligt ? Vet Jive ?

 

Fritz..

röd dag i Sverige i dag kristi flygare ,dom kanske anammat svenska högtider he he :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var förbi Flaggan för att testa köttsoppan men det var stängt. På Daengs tid var det stängt söndagar, är det ändrat till torsdagar nu eller var det bara tillfälligt ? Vet Jive ?

 

Fritz..

Det skulle göras en del jobb på elnätet idag, så därför var Flaggan utan el och fick stänga.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att det var för lite potater, köttet var lite för hårt, korven bra och lite för torrt, Så 1 potatis till lite mindre kött och ett par klickar riktigt smör så blir jag säkert mycket nöjd nästa gång.

Annars brukar ju vanligaste klagomålet på pytt vara att det är för mycket potatis och för lite sovel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars brukar ju vanligaste klagomålet på pytt vara att det är för mycket potatis och för lite sovel.

Sen ska allt vara skuret i små exakt lika bitar, inte slarvigt halvstora klumpar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen ska allt vara skuret i små exakt lika bitar, inte slarvigt halvstora klumpar!

Där har du fel!

Det ska inte se ut som Findus pytt.

Det ska likna hemmagjord pytt.

Pytt är egentligen, en rätt på rester.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...