Jump to content
IGNORERAD

Nya Flaggan


Jive

Recommended Posts

Jag älskar visserligen svensk husmanskost men har definitivt aldrig varit någon som jagar runt efter svensk mat när jag är ute och reser. Speciellt inte i Thailand som ju har ett av världens allra bästa kök.

 

Men Flaggan besökte jag faktiskt en gång på Stens tid när jag hade med mig morsan och hennes gubbe från Surin till Pattaya för vidarebefordran till Suvarnabhumi Airport dagen efter. Och jag kan inte säga annat än att det blev ett riktigt gott och fint matminne för oss alla tre. En schnitzel, en gravad lax med stuvad potatis och en pytt beställdes och alla tre rätterna var supergoda och dessutom oerhört prisvärda. Kostade ju nästan ingenting att äta hos den gode Sten.

 

Och är det så att kockarna som gjorde vår mat då, nu tagit över restaurangen så blir det definitivt fler besök när tillfälle ges.

 

 

 

hossten1_zps128f8c07.jpg

 

hossten2_zps6333e909.jpg

 

hossten3_zps930c7a57.jpg

 

hossten4_zpsabd742a8.jpg

 

 

Ja så är det Kim - de gamla inkörda kockarna som tagit över och nu är det fritt fram för dem att göra alla de små förändringarna som de länge har önskat.

Det blir spännande att följa Flaggans utveckling.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 199
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    30

  • Sam sip sam

    21

  • lk2

    12

  • Fritz

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kanske ska komma förbi på lördag kl 13.00

Kanon!

Jag tar det som ett halvt löfte. :thumbsup:

Välkommen!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Var ligger denna restaurang? Heter den "Flaggan"? Tänkte lägga stället på minnet inför nästa tripp till området...

post-7521-0-88330800-1399447735_thumb.jp

post-7521-0-51076500-1399447737_thumb.jp

post-7521-0-70274800-1399448081.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just klämt i mej en tallrik av Flaggans köttsoppa och det säger jag bara - den som missar den soppan får skylla sej själva. Sagolikt god!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Nya Flaggan öppnar igen efter helrenoveringen nu på fredag 9/5.

 

Menyen är minst lika maffig som tidigare och priserna fortfarande mycket sympatiska.

Vi är många som har gillat maten på Flaggan och vi kommer garanterat inte att bli besvikna efter de små recepturförändringar, som Jao & Co succesivt tänker genomföra i smak- och kvalitetshöjande syfte.

 

Nya Flaggan kommer i starten att ha öppet alla dagar i veckan mellan kl 9 am och 9 pm. Framtiden får visa om de möjligen kan hålla stängt 1 dag/vecka.

 

attachicon.gifMy documents 001.JPG

 

attachicon.gifMy documents 002.JPG

 

attachicon.gifMy documents 003.JPG

 

attachicon.gifMy documents 004.JPG

 

attachicon.gifMy documents 005.JPG

 

På sista bilden ser ni Jao (nya ägaren) och medhjälparen Bpäo.

Två helt fantastiskt underbara människor (som om det inte kunde räcka med att de kan laga god svensk husmanskost).

Härligt för alla medlemmar här inne att får lite damer i sin egna ålder :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just klämt i mej en tallrik av Flaggans köttsoppa och det säger jag bara - den som missar den soppan får skylla sej själva. Sagolikt god!

Köttsoppa ? Jag kommer på lördag !!  :thumbsup:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köttsoppa ? Jag kommer på lördag !!  :thumbsup:

 

Fritz..

Toppen!

Du kommer inte att bli besviken!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt för alla medlemmar här inne att får lite damer i sin egna ålder :)

Visst e de och den goda maten som bonus.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just klämt i mej en tallrik av Flaggans köttsoppa och det säger jag bara - den som missar den soppan får skylla sej själva. Sagolikt god!

Är det VIP/förhandsöppning för dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)

Är det VIP/förhandsöppning för dig?

He he, nä men som gammal älskare av svensk husmanskost  och god mat i allmänhet har jag fått förtroendet att va smakråd när så önskas och de här dagarna före öppnandet är det full fart i köket.

 

Som smakråd ska man väl inte klämma i sej en hel portion av rätterna, men det gick inte att stoppa den här gången när man väl börjat på soppan.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

He he, nä men som gammal älskare av svensk husmanskost  och god mat i allmänhet har jag fått förtroendet att va smakråd när så önskas och de här dagarna före öppnandet är det full fart i köket.

 

Som smakråd ska man väl inte klämma i sej en hel portion av rätterna, men det gick inte att stoppa den här gången när man väl börjat på soppan.

Ger du smakråd på Thai mat också....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ger du smakråd på Thai mat också.

:D

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Då spikar vi 13.00 lördag på Flaggan!

Kul!

Hejsan Jive.

Vi kanske skulle kunna ha ett litet mote där over några drycker den 22 Maj vid 14;00-tiden och andra är ju också givetvis välkomna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Jive.

Vi kanske skulle kunna ha ett litet mote där over några drycker den 22 Maj vid 14;00-tiden och andra är ju också givetvis välkomna.

Det var ju ett bra förslag. :thumbsup:

Då tycker jag att du startar en tråd - t ex  "Flaggmöte i Pattaya 22 maj" och lägger in en anmälningslista. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Det var ju ett bra förslag. :thumbsup:

Då tycker jag att du startar en tråd - t ex  "Flaggmöte i Pattaya 22 maj" och lägger in en anmälningslista. 

Det ska jag ordna men någon anmälningslista behovs väl inte det är ju bara att komma dit.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)

Det ska jag ordna men någon anmälningslista behovs väl inte det är ju bara att komma dit.

Iofs, men det kan ju va bra för Jao på Flaggan att ha lite koll och vara beredd på eventuella framtida invasioner - för Flaggträffarna gör vi väl till återkommande träffar liksom Västgötaträffen, Stockholmsträffen etc. Eller...?

 

Vid lite eftertanke så ska jag kanske dra den här idéen med Jao innan vi går ut för hårt, så hon är med på det hela.

Hon har ju gäster från fler svandinaviska länder som vill äta och de måste ju också få plats.

Det handlar ju mycket om hur populärt Flaggan blir och tillströmningen av dagliga gäster.

Vi kör en träff 22 maj sen får vi se hur vi kan göra (tillsammans med Jao).

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Iofs, men det kan ju va bra för Jao på Flaggan att ha lite koll och vara beredd på eventuella framtida invasioner - för Flaggträffarna gör vi väl till återkommande träffar liksom Västgötaträffen, Stockholmsträffen etc. Eller...?

Vid lite eftertanke så ska jag kanske dra den här idéen med Jao innan vi går ut för hårt, så hon är med på det hela.

Hon har ju gäster från fler svandinaviska länder som vill äta och de måste ju också få plats.

Det handlar ju mycket om hur populärt Flaggan blir och tillströmningen av dagliga gäster.

Vi kör en träff 22 maj sen får vi se hur vi kan göra (tillsammans med jao).

Ja vi har ju haft många trevliga träffar på flaggan under åren som gott :):)
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Kul att flaggan fortsätter och hoppas att det kommer går bra. Maten är inget att klaga på. Tyvärr ligger ju flaggan väldigt dåligt till... känner man inte till stället så är det ju inget ställe man "springer" på direkt, tanke på läget.

 

Kommer definitivt bli ett besök nästa gång man är nere.

 

Lycka till flaggan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

F*n vad skönt att höra att flaggan rullar vidare :thumbsup:

 

Får fortfarande en klump i halsen när jag ser kort på Sten

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

I morgon 10 maj var det alltså en lunchträff på Flaggan 13.00

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu har man varit o lunchat på Nya Flaggan, vi var ett tio tal personer. Maten var go och sällskapet också.

post-7521-0-96920400-1399714092.jpg

post-7521-0-34109500-1399714127.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajamensan Lokkari, det var en trevlig tillställning där vi löste allehanda världsproblem under flera timmar utan att bli osams ;)
Men mest imponerad är jag av mig själv att jag klarade mig hem utan att ens tappa shortsen på vägen trots att jag tappade bort hustrun under promenaden. Hon girade in på en marknad medans jag styrde kosan hemåt utan missöden. :)
 
Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt det var en trevlig liten lunchträff,där "Lokkari,Oja och Ombordvarande" var nya trevliga bekantskaper.Även vi kom hem helskinnade sittande i "Gamla Bettan",bidrager med ett par bilder.

post-4617-0-37645000-1399721771.jpg

post-4617-0-10599700-1399721799.jpg

post-4617-0-75039100-1399721829.jpg

post-4617-0-04433300-1399721848.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...