Jump to content
IGNORERAD

Nya Flaggan


Jive

Recommended Posts

  • Svar 199
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    30

  • Sam sip sam

    21

  • lk2

    12

  • Fritz

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

conservator

Då ljög Jive ,för han sa dom hade en god köttsoppa

Ja precis! det där märket kan varken göra god ketchup eller köttsoppa men satans goda rödbetor :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja precis! det där märket kan varken göra god ketchup eller köttsoppa men satans goda rödbetor :-)

instämmer till 100%

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

ingen bild på köttsoppan :crazy:

Nej det blev inte soppa idag, själv åt jag en file mingon black and white, vad andra åt har jag ingen koll på utom

Drivern, som har satt kort på sin portion tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nej det blev inte soppa idag, själv åt jag en file mingon black and white, vad andra åt har jag ingen koll på utom

Drivern, som har satt kort på sin portion tidigare.

Fritte tror jag skulle äta köttsoppa

Link to comment
Dela på andra sajter

Fritte tror jag skulle äta köttsoppa

Då trodde du fel, jag är liksom flexibel men man får väl tacka för att du håller koll på mig i allla lägen  :14:

 

Köttsoppan Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Då trodde du fel, jag är liksom flexibel men man får väl tacka för du håller koll på mig i allla lägen :14:

Köttsoppan Fritz..

I alla lägen var nog att ta i [emoji3]
Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Provade nya Flaggan idag. Köttbullar m mos och lingon. Lika gott som förr. 

Ett stort lyft är uppfräschningen av lokalerna. Forfarande en del som återstår att fixa med där, bland annat skulle AC installeras i morgon om jag fattade det rätt.  Det blir garanterat fler besök framöver.

 

 

post-8552-0-94554500-1399800234_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666

Har bara varit på flaggan 1 endaste gång. Å det var när L64 (tror jag) ordnade den där pyttipanna träffen typ dan innan/efter nyår. Så det får absolut bli ett besök där nästa resa

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Provade nya Flaggan idag. Köttbullar m mos och lingon. Lika gott som förr. 

Ett stort lyft är uppfräschningen av lokalerna. Forfarande en del som återstår att fixa med där, bland annat skulle AC installeras i morgon om jag fattade det rätt.  Det blir garanterat fler besök framöver.

Gott att se att det kommit tomater till salladen också ,bra

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har just klämt i mej en tallrik av Flaggans köttsoppa och det säger jag bara - den som missar den soppan får skylla sej själva. Sagolikt god!

Nu får du ta en sväng förbi Flaggan och styra in köttsoppan på menyn, "no have" var svaret jag fick när jag var dit i dag.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du ta en sväng förbi Flaggan och styra in köttsoppan på menyn, "no have" var svaret jag fick när jag var dit i dag.

 

Fritz..

Ja hej!

 

Vi var faktiskt där igår och skulle styra lite, men då hade de just fått in en större farangbeställning som skulle levereras lite senare, så det fanns inte tid för oss.

Vi gör ett nytt försök i morgon att få in soppan på menyn + riktig raggmunk i stället för deras nuvarande potatisplättar.

 

Jag har just nu en släng av raggmunkskoma efter att ha tryckt i mej nedanstående.

 

post-3108-0-35252200-1401202556.jpg

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom en  meny på nätet ?

Har sökt men hittar ingen (än iaf)

B

Nej.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nu får du ta en sväng förbi Flaggan och styra in köttsoppan på menyn, "no have" var svaret jag fick när jag var dit i dag.

Fritz..

Tur att du är flexibel :)
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hej!

 

Vi var faktiskt där igår och skulle styra lite, men då hade de just fått in en större farangbeställning som skulle levereras lite senare, så det fanns inte tid för oss.

Vi gör ett nytt försök i morgon att få in soppan på menyn + riktig raggmunk i stället för deras nuvarande potatisplättar.

 

Jag har just nu en släng av raggmunkskoma efter att ha tryckt i mej nedanstående.

 

attachicon.gif001.JPG

Då kan du även tala om för dom att när man gör fläskpannkaka så ska det vara fläsktärningar i pannkakan och inte stekt bacon vid sidan av.

Annars såg raggmunkarna jäkligt goda ut men jag gissar att det är bowlerskan som tillagat rätten. Har för mig att  Flaggan brukar servera knaperstekt bacon till vilket inte riktigt är samma.  Nu blev det mycket för dig att styra upp. ;)

 

Petige Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan du även tala om för dom att när man gör fläskpannkaka så ska det vara fläsktärningar i pannkakan och inte stekt bacon vid sidan av.

Annars såg raggmunkarna jäkligt goda ut men jag gissar att det är bowlerskan som tillagat rätten. Har för mig att  Flaggan brukar servera knaperstekt bacon till vilket inte riktigt är samma.  Nu blev det mycket för dig att styra upp. ;)

 

Petige Fritz..

Jag tycker det är bra att du är "petig". Jag tycker som du när det gäller maten på Flaggan och har gjort ungefär samma noteringar som du, men du får ge det här projektet lite tid och du får absolut inte sluta att komma med kritik och synpunkter.

Bowlerskan är på Flaggan just nu och har fått några av dina och mina synpunkter med sej + några foton med recept på rätter som hon har lagat hemma med glada tillrop från mej.

 

Exempel på en liten grej som alltid har irriterat mej betr flaggmaten är, att de skall vräka tjock sås över kötträtterna så köttet inte syns på tallriken - Bläh.

Såsen skall antingen serveras i en snipa eller läggas på tallriken vid sidan om köttet.

 

Ja ja vi får se hur det går med styrningarna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som inte nämnts i diskussionen,  har flaggan sänkt sina priser?Det var ju inte speciellt billigt för det som serverades innan ägarbytet.Nämn gärna något prisexempel ni som varit där.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som inte nämnts i diskussionen,  har flaggan sänkt sina priser?Det var ju inte speciellt billigt för det som serverades innan ägarbytet.Nämn gärna något prisexempel ni som varit där.

 

Suck.

Kvalitet kostar, eller med andra ord: du får vad du betalar för i dom flesta fall.

Flaggan kan av förklarliga orsaker inte konkurrera med nudelbarer och dyliga etablissemang, men är det så du vill ha det så ät där i stället.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck.

Kvalitet kostar, eller med andra ord: du får vad du betalar för i dom flesta fall.

Flaggan kan av förklarliga orsaker inte konkurrera med nudelbarer och dyliga etablissemang, men är det så du vill ha det så ät där i stället.

Spiken på huvudet, visst är det så!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Då kan du även tala om för dom att när man gör fläskpannkaka så ska det vara fläsktärningar i pannkakan och inte stekt bacon vid sidan av.

Annars såg raggmunkarna jäkligt goda ut men jag gissar att det är bowlerskan som tillagat rätten. Har för mig att Flaggan brukar servera knaperstekt bacon till vilket inte riktigt är samma. Nu blev det mycket för dig att styra upp. ;)

Petige Fritz..

bra gubbar styr skeppet på rätt kurs
Link to comment
Dela på andra sajter

Suck.

Kvalitet kostar, eller med andra ord: du får vad du betalar för i dom flesta fall.

Flaggan kan av förklarliga orsaker inte konkurrera med nudelbarer och dyliga etablissemang, men är det så du vill ha det så ät där i stället.

Tja Odin,

Nu ska vi väl inte påstå att flaggan hade särskilt hög kvalite alla gånger man var där, men priserna var dom samma oavsett kvalite.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck.

Kvalitet kostar, eller med andra ord: du får vad du betalar för i dom flesta fall.

Flaggan kan av förklarliga orsaker inte konkurrera med nudelbarer och dyliga etablissemang, men är det så du vill ha det så ät där i stället.

Du kan väll inte påstå att det har varit hög kvalitet/förhållande till priset på maten de senaste 2 åren?  Kunderna har ju uteblivit vad tror du det berodde på?  Självklart beroende på flaggans placering kan dom inte konkurrera med dina exempel, men kan man leverera kvalitet/förhållande till priset så får vi hoppas att kunderna återkommer i denna nya regi.Skall göra ett smaktest i slutet på veckan och se vad som erbjudes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är Bowlerskan tillbaka efter dagens styrning på Flaggan och har följande att rapportera.

 

- Köttsoppan som Fritz efterlyste finns nu på menyn (leta efter ett + i menyn om de inte skulle fatta).

- Såsen som jag nämnde i mitt förra inlägg skall nu severas enl mitt förslag och inte ovanpå maten.

- Raggmunk serveras numera enl mitt foto och göres på rå potatis och inte på kokt som tidigare. Dessutom skall raggmunkssmeten röras för hand och inte med matberedare till mos.

 

Betr priserna så ligger de fortfarande som innan övertagandet - i ett spann på 140-199 Baht har jag för mej.

 

Ros och ris mottages tacksamt och kan lämpligast gå via mej.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...