Jump to content
IGNORERAD

guldpris


phitsanulok

Recommended Posts

Tack Molle, bra sida, tycker frun, nu kan jag inte ljuga om att guldpriset är för högt :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Är guldpriset uppe i 17.000 än?kanske läge att sälja några bath.Vad får man vid försäljning av beg.guld?En halskedja på 5 bath.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är guldpriset uppe i 17.000 än?kanske läge att sälja några bath.Vad får man vid försäljning av beg.guld?En halskedja på 5 bath.Mvh Måne

Guldpriset ligger på 15,600 idag vid försäljning, köpa 15,700.  http://www.bangkokpo.../todayinfo.html

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för snabbt svar farang.Är du på ner snart,kanske dags att ta en bägare ihop  :great:   :drinks:   Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

*förlåt för off topic*

Halloj Måne. Som det ser ut nu med växlingskurser och annat så lär det inte bli förrän efter sommaren. Funderar lite halvseriöst att strunta i att åka till Thailand i år, för att till nästa semesterperiod slå ihop bägge semestrarna och få 10 veckor på raken.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja farang,det låter ju inte helt fel,själv klarar jag inte att vara därifrån några längre stunder,menar du att det bara skiljer 100 bath mellan nytt och begangnat?? Mvh Måne  :drinks:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

menar du att det bara skiljer 100 bath mellan nytt och begangnat??

Varför tror du thaitjejerna vill ha guld av farangen?  :he:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill minnas att när jag första gången köpte guld till fru Chang 2003 så låg priset på cirka THB 7500 per baht. Ingen dålig värdeökning på sex år!

Har antytt att det kanske är läge att sälja nu... men det tycker inte fru Chang ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag vill minnas att när jag första gången köpte guld till fru Chang 2003 så låg priset på cirka THB 7500 per baht. Ingen dålig värdeökning på sex år!

Har antytt att det kanske är läge att sälja nu... men det tycker inte fru Chang ;-)

Herr Chang har talat.

Om jag inte kommer ihåg alldeles galet så var guldpriset vint- 01/02, då vi förlovade oss, runt 5800 baht per baht guld. Fast växelkursen mot kronan var dålig och man fick bara ca 4 baht per krona.

1 år senare, då vi gifte oss, har jag för mig att guldpriset stigit till runt 6700 baht per baht men växelkursen förbättrats till ca 4,50 baht per krona.

Och guldet från då finns fortfarande kvar. Kanske man borde ha köpt thaiguld istället för Ericssonaktier för livsbesparingarna som man tyvärr gjorde då. ha ha

Men mitt minne har svikit mig förr, så 100% säker på priserna är jag inte.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,du är nog rätt ute där.Har för mig att jag betalade ca 4500 2000/2001 eller om det var under krisen 97/98 men billigt var det i allafall  :great: Det guldet ska jag nu avyttra till frugans förtret(ligger bara oanvänt)och jag ska ha riktigt roligt för hela pengen  :preved:   Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Kim,du är nog rätt ute där.Har för mig att jag betalade ca 4500 2000/2001 eller om det var under krisen 97/98 men billigt var det i allafall  :great: Det guldet ska jag nu avyttra till frugans förtret(ligger bara oanvänt)och jag ska ha riktigt roligt för hela pengen  :preved:   Mvh Måne

Där sa du nåt Måne :great:   kanska dax att göra sig av med dom gamla kättingarna man köpte på 90 talet nån gång,dom ligger ju ändå bara och skräpar :read:

Link to comment
Dela på andra sajter

köpa guld d 13/3-09 15800,jag sålde guld den dagen och fick 14000b/b,5b=70.000b

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

skillnaden mellan köp och säljkurs brukar vara cirka 10%. även så på skattefritt guld

här i sverige hos t.ex tavex, guldcentralen 

ungefär samma som valuta (sedlar) hos växlingskontoren 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bara provar en grej, gär säkert åt fanders...

<iframe src="http://namchiang.com/ncgp2-1.swf" width="172" height="165" frameborder="0" marginheight=0 marginwidth=0 scrolling="no"></iframe>

*edit*

Japp, gick åt fanders.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...