Jump to content
IGNORERAD

Växla pengar i Udon Thani?


Mr_Martin

Recommended Posts

Hej någon som vet något ställe i Udon Thani där man kam växla in svenska kontanter till bra kurs, eller ska man vänta tills vi åker till Hua Hin eller annan turistort?

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, Udon är ju inget turistcentra direkt, det blir den kurs som bankerna har om det gäller kontantväxling, så gäller det avsevärda summor så vänta tills du hittar något vxl-kontor med bättre kurs!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

När är ni på g?

Kanske läge för att besöka en onsdagsträff i Udon om det passar?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är där nu!

Om du är kvar i morgon, onsdag den 26/3 är det svenskträff i Udon, skulle vara trevligt med ett nytt ansikte så har du möjlighet så dyk upp vid 17 tiden på Centerpoint.

Vi träffas vid foodstoreavdelningen som ligger på den sidan av Centerpointhuset som vetter mot Bangkok hospital, upp mot järnvägen alldeles intill P-platsen.

Behöver du mer vägledning är du välkommen att ringa mig, 081 0615858.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är där nu!

Ok, hinner ej åka upp(Anna fortfarande skola), synd hade varit trevligt annars.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är kvar i morgon, onsdag den 26/3 är det svenskträff i Udon, skulle vara trevligt med ett nytt ansikte så har du möjlighet så dyk upp vid 17 tiden på Centerpoint.

Vi träffas vid foodstoreavdelningen som ligger på den sidan av Centerpointhuset som vetter mot Bangkok hospital, upp mot järnvägen alldeles intill P-platsen.

Behöver du mer vägledning är du välkommen att ringa mig, 081 0615858.

Baa

Hej! jag åker ifrån Udon idag Tisdag då det börjar bli dags för hemresa! :ledsen: Det hade varit kul att komma på träffen och fått möta lite medlemmar!

men jag dyker gärna upp nästa gång jag är i Udon!

Hälsningar Sanuuk555

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är kvar i morgon, onsdag den 26/3 är det svenskträff i Udon, skulle vara trevligt med ett nytt ansikte så har du möjlighet så dyk upp vid 17 tiden på Centerpoint.

Vi träffas vid foodstoreavdelningen som ligger på den sidan av Centerpointhuset som vetter mot Bangkok hospital, upp mot järnvägen alldeles intill P-platsen.

Behöver du mer vägledning är du välkommen att ringa mig, 081 0615858.

Baa

Jodå, ett besök på träffen är inplanerat, hittar jag inte ringer jag.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nja, Udon är ju inget turistcentra direkt, det blir den kurs som bankerna har om det gäller kontantväxling, så gäller det avsevärda summor så vänta tills du hittar något vxl-kontor med bättre kurs!

Hej

 

Frugan brukar växla hos Kinesiska guldhandlare i Udon Thani och få en bättre kurs än vad Bankerna erbjuder.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du kommer. Kompletterar Baas beskrivning med skiss o karta.

Välkommen.

/Sarne

 

 

En stor fördel med platsen är att ingen högljudd musik stör, det går att tala i samtalston. Pilsner och mat finnes.

post-4094-0-48302000-1393806189.jpg

 

post-4094-0-39775700-1393806235.png

 

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan undrade om jag ville följa med och titta på ett tempel på andra sidan stan, och nu sitter man 10 mil från Korat, så jag kan bli lite sen. :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan undrade om jag ville följa med och titta på ett tempel på andra sidan stan, och nu sitter man 10 mil från Korat, så jag kan bli lite sen. :wacko:

Det var verkligen Andra sidan stan  :-)  

 

Vi sitter kvar till minst 21 ikväll, hoppas du kan titta förbi.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Benzmansåklart

Guldsmeda affärerna vid vatten rondellen växlar in, han som har en gatupratare som säger Exchanges ger bra kurser  :thumbsup: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...