Jump to content
IGNORERAD

Kanal 5 ikväll 21.55-22.55 Sexturisternas Thailand


broder tuk tuk

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    11

  • ban99arne

    10

  • GammalDansken

    5

  • soiwalker

    5

Mest aktiva i denna tråd

GammalDansken

Quote

Atom, ditt resonemang känns lite som att "ingen behöver vara arbetslös jobb finns det alltid om man vill".

Nej, alla ensamstånde mödrar kan inte tänka sig ett sådant yrke, kanske har de ett socialtskyddsnät, kanske de får avstå från att låta sina barn få en gymnasialutbildning osv, alla har ju olika förutsättningar.

... cut

MVH/BanArne     

Håller med om varje ord ovan.

Jag tycker inte nåt vidare om uttrycket "Världens äldsta yrke" som Siam-Nilsson (och säkert många andra) använder.

"Världens äldsta ursäkt" snarare. Prostitution är ett resultat av en skev maktfördelning mellan könen och det problemet är mycket gammalt :-)

"Kvinnans fria val"?

Konstigt att alla känner till den studerande flickan som drygar ut inkomsten för att få råd med lite lyx.

Myten att det finns ett "lätt sätt" att tjäna extra fickpengar. Borde fresta många fler och även stadgade i samhället

om det vore sant. Är det inte konstigt att det bara är de sämst utbildade, de marginaliserade, den ensamstående mamman

som gör detta såkallade "fria valet" - de som inte ser andra möjligheter. I Danmark, Thailand eller Sverige.

Lite lönefakta från en undersökning gjort av en burmesisk kvinnoorganisation, BWU, i Thailand under 2007.

Rapporten heter "Caught between two hells" och berättar om situationen för migrantarbetande burmesiska kvinnor i Thailand (och China).

Enligt den tjänar den burmesiska "sex-worker" (övervägande bar- och karaokebar-tjejer) i Chiang Mai ca 4000 baht brutto / månad.

Efter avdrag för kläder och make-up blir nettolönen ca 1600 baht.

Hela rapporten, som är mycket gripande finns här: Caught between two hells men kan inte låta bli att citera ett litet stycke:

" There are some good clients who allow you to do your work without incident and then there are those who are

so brutal, violent and frightening. Likewise there are those business managers who really do look out for you,

making sure that you don´t get harmed, but I know a lot of friends who upset their business managers

and their business managers were so bad they would purposely send them to violent clients as a way of teaching them a lesson."

Ma Neelah, 23 years old, sex worker.

/GD

 

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GD,den lönen är väl det dom får från baren sen tillkommer det väl vad hon/han får från kunden eller  :bag: Mvh Måne  :dance1:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

GD,den lönen är väl det dom får från baren sen tillkommer det väl vad hon/han får från kunden eller  :bag: Mvh Måne  :dance1:

Tyvärr, om det vore så "väl". Det var därför jag undrade över de stora siffror i de andra inläggen.

Den här nivån måste vara i närheten av eller under de 200 baht / kund som Arne för fram men som Kim inte lyckats hitta.

Rapporten berätter vidare (fast detta är lite gran off-topic) om samma typ av sexworkers i  Kina att ..

The average going rate for "the short session" is 20 Yuan (US$ 2.6) while an all night engagement starts at 100 Yuan (13$).

Man ska komma ihåg att den burmesiska flickan p.g.a sin illegala närvaro i Kina (och oftast i Thailand)  tvingas sälja sig billigare än

"the local sex-worker) och följdaktligen ibland tvingas betala mutor...

The cost of "getting out of detention" is between 300-500 Yuan ($39-$65). To be paid by the business manager and later on added to

the womens "tab" (with interest rate) and must be worked off before the woman is able to make money again.

Såväl de kinesiska som de thailändska flickor låter sig exploateras av sina hallicker p.g.a. behovet av skydd mot våldsamma klienter.

Som en av de intervjuade kvinnor, som försökt frilansa, berättar: "En klient betalade för sig (en person) men då dök hans fyra kompisar

plötsligt  upp och det hela slutade med att de fem männen misshandlade henne brutalt.

Så även om det kostar att försörja en hallick har kvinnorna inget val.

Ska nämnas att priset på 2,6 $ / per klient är ca 20 ggr mer än den motsvarande betalningen i Burma: 3000 Kyat / klient.

[move]mvh GD, som beklagar att han befinner sig i gränslandet mellan On- och Offtopic, och skriver så mycket, men ämnet berör[/move]   

 

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GD

100% AMNET BEROR

Det kanns fordjavligt att ett land sa totalt ignorerar socialt skydd for utsatta, typ ensamstaende modrar, samtidigt som man stoltsera med sina rikedomar.

Skulle det finnas en annan utvag ar jag saker pa att atminstane 50% av de bargirls som vi i dag ser inte skulle vara dar en enda dag mer i sitt liv.

Atom, Du verkar ha ratt klart for Dig hur situationen ar i Dina hemtrakter, dessutom uppskattar jag Dina sakliga inlagg, men jag kan inte riktigt halla med om det Du skriver om att det finns arbete for alla som sa onskar. Har uppe i Issan ar situationen inte fullt sa enkel om man nu inte av olika skal inte kan ta sig till BKK eller nagon annan storre industriort.

Som jag skrev tidigare, ibland sa far det bli, andamalet helgar medlen. Och da ar, tyvar, andamalet en bar. Skittrakigt for det ar en manniska bakom varje bargirl och en manniska ska inte behova lida for andras valfard.

En latt frusen Baa fran ett 11 gradigt UDON

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

..

Det kanns fordjavligt att ett land sa totalt ignorerar socialt skydd for utsatta, typ ensamstaende modrar, samtidigt som man stoltsera med sina rikedomar.

Skulle det finnas en annan utvag ar jag saker pa att atminstane 50% av de bargirls som vi i dag ser inte skulle vara dar en enda dag mer i sitt liv.

Atom, Du verkar ha ratt klart for Dig hur situationen ar i Dina hemtrakter, dessutom uppskattar jag Dina sakliga inlagg, men jag kan inte riktigt halla med om det Du skriver om att det finns arbete for alla som sa onskar. Har uppe i Issan ar situationen inte fullt sa enkel om man nu inte av olika skal inte kan ta sig till BKK eller nagon annan storre industriort.

...

Tjena Baa, jag ar den forste att erkanna att mina erfarenheter kommer fran Chachoengsao och Bkk-omradet och att jag har valdigt dalig koll pa Isaan. Dock ar det ju oftast sa, aven i Isaan antar jag, att tjejerna av ren sjalvbevarelsedrift sallan saljer sex i sin egen hemkommun. Alltsa maste de anda flytta hemifran med allt vad det innebar av extrakostnader, bortlamnande av ev barn mm och da kan de ju lika garna flytta nagonstanns dar det finns lite fler fabriker och andra mojligheter an till grannprovinsen som ar lika fattig.

Tjejer som kan tjana betydligt mer inom sexindustrin och som behover dessa extra pengar for att hjalpa barn, syskon eller foraldrar har jag full forstaelse for, det ar ju faktiskt adelt att sa totalt offra sig sjalv for nagon annan. Inget av detta passar dock in pa nagon av de tjejer fran "var by" som sags ha provat lyckan i den industrin och det ar det som ar sa beklammande; att vissa tjejer faktiskt valjer att atminstonde under en tid jobba som prostituerade utan att tanka pa att de "enkla" pengarna ofta kommer att behova aterbetalas under resten av livet.

Samtidigt sa ska givetvis tillaggas att prostitution, atminstonde i mina ogon, ar ett ganska oskyldigt satt att utoka sina inkomster pa. Kidnappning, ran, knarkforsaljning mm ar givetvis betydligt varre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom!

Som vanligt en bra beskrivning om hur Du upplever verkligheten, jag vet inte riktigt hur jag skall formulera mig for egentligen har jag inget att invanda mot Ditt inlagg, men anda sa ar det beklammande att se unga modrar sitta ute i byarna och tvingas ta beslut om att lamna bort barn, byta miljo, e.t.c. bara for att landet de lever i valjer att bolla stora summor mellan potentaterna i Bangkok istallet for att se till de svagas situation. Sedan ma det vara sommerskejobb eller bargirls, lika illa enl. min asikt.

Frivillig prostitution kan jag acceptera, patvingad p.g.av att staten ar sa javla tafatt att inte tvinga faderna ta hand om sina barn, na fy f-n. Thailand skryter om sitt framatskridande i denna del av varlden men glommer skyddsnat for allmanheten.

En annan sak som ar lite annorlunda ar att har i Udon sa tror jag mig veta att atminstane majoriteten av damerna ar fran naromradet. Har naturligtvis inte varit runt och kollat men man kan ju hora snacket mellan farangerna, a andra sidan sa ar val det en sekundar fraga.

Baa ( som sitter inne idag med en javla forkylning)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herr Elektron, naivt är det att tro att de inte finnas folk som skulle vara överlyckliga om de fick ett jobb liknande din nanny.

Kanhända är det svårt för er att få en som passar er kravprofil eller att ni inte sökt på rätt platser.

.

Tjena Arne, om du eller din fru (eller nagon annan pa forumet) kanner nagon som skulle vilja ha jobbet som var nanny far du mer an garna hoera av dig. Var nanny verkar jattebra men det ar ju anda hogst troligt att det inte blir sa langvarigt. Vi betalar 8,000 Baht/manad + 500 Baht for ev sondagar hon jobbar. Fri bostad, fri mat samt att vi betalar 12 manaders lon trots att hon bara behover jobba 8 manader om aret (skoltiden). Arbetstid 12-20 mandag-fredag samt flexibelt pa lordagar. Enda krav ar att ska vara arlig, gilla barn och tala riktig thailandska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kopkrung Kap Atom, betalar du piljetten så infinner jag mig på måndag.

Jag uppfyller kravprofilen med råge så det skall inte vara några problem.

Jag vill gärna ha Singha till maten och minst bärnäsesås 4 ggr per vecka, ingen pyttipanna, såvida ni inte har aircon.

Vi ses.

[move]Matvraket Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla.

Jag tyckte att programmet var beklämmande och sorgligt. Jag tycker synd om dom kvinnorna som ser en farang som sin enda utväg. 

Sen det andra programmet om kvinnorna i Venezuela fick mig och må riktigt dåligt.  Dom har nog samma problematik som kvinnorna i Thailand med ständiga partnerbyten och diverse perversioner. MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och vi faranger som ser en thaitjej som enda utväg  :bag:   :wub: Mvh Måne

Yes! Så är det. Har varit på många olika vägar innan, utväg, motorväg, skogsväg... men alla har gått åt fel håll. Thaiway is the real highway  :mdr:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...