Jump to content
IGNORERAD

Kanal 5 ikväll 21.55-22.55 Sexturisternas Thailand


broder tuk tuk

Recommended Posts

Guest Lappen

Quote

Du Lappen...

Du kommenterade mitt inlägg i en annan tråd.. Jag skrev att en thaitjej gillar arab för att han har pengar, guld och dyr bil.

Du svarade att det var den värsta fördomen du läst här.

Men va f-n skriver du nu? Stor skruv och mycket pengar... Perfekt kombination ??? ? ??? Det var den värsta förnedringen av tjej jag läst här.

Jag hoppas att du är påverkad av nåt och skojar...

Kasta inte stora stenar när du sitter i glashus.

// Jobbe

Snälla snälla Jobbe.om du går tillbaks i postningshistoriken så ser du att BTT och jag har en ganska så hätsk historia.

BTT har proklamerat vitt och brett över att majoriten av thaitjejerna här i sverige är gamla barbrudar och att min också är en.

När jag försökte förklara att så inte var fallet så trodde han inte på mig.

Nu när jag talar om en annan version tror han inte heller på mig.

Så nu när jag har lagt fram två versioner så tror han inte på nån.vad tror han på egentligen?

Man brukar säga att barn och ointelligenta inte förstår ironi...vilket kategori tillhör du BTT?

Jobbe till skillnad från BTT så har jag fått intrycket att du är en trevlig och smart kille.

Men jag vill alla fall klargöra att jag har träffat min tjej på exakt samma sätt som Kim har gjort.

Jag har bara inte lagt upp en tråd om det men en tråd om våran bröllopsresa tillsammans.

Jag älskar min fru över allt på denna jord och mina två tidigare inlägg är bara ironiska och inget annat.

Så nu vet du Jobbe  :mdr:

Ps...Tack för Karman BTT...förvänta dig ingen av mig  :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    11

  • ban99arne

    10

  • GammalDansken

    5

  • soiwalker

    5

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Nej nej jag menar allvar.

Enligt dig så majoriteten av thaitjejerna som är i sverige är gamla barbrudar så varför ska jag försöka lura dig.

Och det var hon som raggade upp mig inte tvärtom.det var bara att visa upp en bild på nått som mäter 25cm.

Sen är jag ju jävligt rik så vad kan gå fel...stor skruv och mycket pengar...perfekt kombination

ja av majoriteteten som kommer så kan jag nog också lova att dom flesta kommer från barlivet även om många vill försköna att det inte är så, men när thaitjejerna samlas och pratar så kommer det dock fram dom emellan och man får sedan höra det den vägen.men långt ifrån alla...

Pratade förresten med en högstadielärare som jag känner som åkt till Thailand för andra gången nu på ett halvår, ja undra vad det är som drar :pleasantry: en tjej han träffat i Phuket var det tydligen.förmodligen inte städerskan på hotellet :preved: men det blir säkert kanonbra ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ja av majoriteteten som kommer så kan jag nog också lova att dom flesta kommer från barlivet även om många vill försköna att det inte är så, men när thaitjejerna samlas och pratar så kommer det dock fram dom emellan och man får sedan höra det den vägen.men långt ifrån alla...

Pratade förresten med en högstadielärare som jag känner som åkt till Thailand för andra gången nu på ett halvår, ja undra vad det är som drar :pleasantry: en tjej han träffat i Phuket var det tydligen.förmodligen inte städerskan på hotellet :preved: men det blir säkert kanonbra ändå.

Vet inte om det är en majoritet som kommer från barlivet faktiskt. Andelen som söker sig till Sverige via en släkting och besöksvisa för att sedan via kontakt-siter i Sverige ökar. En del använder sig av thailändska kontaktsiter så som ThaiLoveLinks  och sedan kommer ett stort antal hit som barn eller annan anhörig till thailändare som redan har UT eller PUT.

Jag har dock inga faktiska siffror men har du siffror på att en majoritet kommer från barlivet så kan jag gärna kolla upp dessa.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Bara för att du hittar en dam på en kontaksite betyder ju inte det per automatik att hon inte jobbat i bar eller hur?

Detta vet jag av egen och andras erfarenhet. Men chansen är så klart större vid nätdating träffa en kvinna utan barhistorik.

Jag tycker nog att folk lägger för stor vikt vid om tjejerna har jobbat eller inte. Tänk om de skulle ställa samma krav på oss!!!!!

Du får aldrig ha delat säng med ett proffs tidigare. Inte många här som klarar det kravet eller hur? :bag:

G2p

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä vad säger ni finns det bartjejer i Thailand, tror ej att det har kommit sådana till sverige utan här kommer några ställen mina vänner har träffat sin tjejer.

Av nån konstig anledning så har många känt sig köpsugna på en lampa, fär där kan man ju träffa sin blivande tjej.

2420077718_0c374f5db5.jpg?v=0

Men har man ingen tur i en lampaffär, så lyckas man nog vid bankomaten/banken då ser tjejerna att man har pengar.

lanta_ban_saladan_bank.jpg

Hmm skulle man inte ens lyckas att träffa en tjej vid banken, då är det bara att supa ner sig på nån krog.

För att sedan gå hem full som en alika, och så blir man påkörd hamnar på ett sjukhus och där träffar man sin blivande fru.

För hon tycker synd om en för att man har hamnat där.

nurse1.JPG

Om inte ens det skulle gå kan man alltid åka till Pattaya och gå på beach road, för då kan man träffa thaitjejer som är på semester.

Och dom vill ju träffa en falang, det är det inte det sämsta att tala om att man har träffat sin fru på beachen där hon låg och sola.

459356250_46cabd2958.jpg?v=0

Och har man en så himla otur att ingen av dom funkar, så får man väl göra som majoriteten har gjort man får gå till en lokal pub för att träffa sin blivande fru.

pic1.jpg

Och skulle inte ens det hjälper, ja då tycker jag synd om dig.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vad bra den var!.  :D:D:D:D:mdr::drinks:

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir så trött när jag hör samma gamla visa repas om och om igen, om vad respektive tjejer har gjort tidigare!

Till att börja med så vet alla som har spenderat lite tid i Thailand eller i Sydost Asien att möjligheten till att tjäna mer pengar än på andra ställen finns på barerna. Om en tjej kommer från ex. Isaan och från en fattig familj så är det helt vanligt att hon måste sluta i skolan efter 5-7 år för att hjälpa till med familjens försörjning. Som outbildad daglönare så tjänar man ca: 3000-4000 TBH i månaden på att jobba barfota i en leråker under brännande sol 8-10 timmar om dagen, 6 dar i veckan.

Om hon däremot jobbar på en bar i Bangkok, Pattaya eller Phuket så har hon lätt en möjlighet att jobba ihop minst 10 gånger den summan på en månad. Visserligen genom att gå med kunder, men som ibland köper henne kläder, en mobil, tar henne på restaurang, bio och korta resor samt jobbet ger henne en möjlighet till att eventuellt träffa en snäll man som kan ge henne en bättre framtid. :wub:

Man skall även komma ihåg att många Thai män har många gånger problem med alkohol, spel och våld :aggressive: i hemmet, så i många fall så finns det en dröm i bakhuvudet hos dessa tjejer att hitta och bli kära i en snäll utlänsk man utan dessa problem.

Jag tror nog att i samma situation skulle de flesta av oss välja bar jobbet och vi skall vara noga med att inte dömma då ingen annan än tjejen själv vet vilka bakomliggande faktorer som finns till hennes beslut!

För mej så är det absolut ointeressant ifall en tjej jag träffar har jobbat på en bar eller inte, då våran relation börjar när vi träffas och alla har vi baggage med oss sedan tidigare. Det finns många av oss som har saker vi tidigare gjort som vi inte är altför stolta eller glada för idag.

För några år sedan I Afghanistan, så satt det en erfaren soldat från ett specialförband och kollade sin utrustning när två unga nyblivna medlemmar av samma förband komm fram till honom. Dom hejade och sa: Hej boss, vi hörde att du har spenderat mycket tid i Thailand och på Phillipinerna så vi tänkte rådråga dig om vart man skall åka på "leave" om man skall ha kul och träffa mycket tjejer?

Den äldre soldaten sa: Åk till Thailand, börja med Bangkok och åk sedan till Pattaya, jag skall ge er en lista med bra hotell, barer, stripp klubbar, restauranger och namn på personer som hjälper er runt!

Ett par veckor senare kommer dom unga killarna tillbaka med varsitt grin över hela ansiktet! Den äldre soldaten frågar: Det ser ut som ni har haft kul, var allt okay?

En av de yngre killarna svarar: Det var den bästa semestern någon av oss har haft i hela våra liv!

Den äldre soldaten sa: Träffade ni någon speciell tjej?

Dom båda yngre garvade och tittade på varandra och sa, det gjorde vi båda två!

Den äldre soldaten sa: Så ska ni hålla kontakten och träffa dessa tjejer igen?

En av de yngre killarna svarar snabbt: Nej för faen, dom är ju bar tjejer!

Den äldre soldaten sa: Och???

En av de yngre killarna svarade: Du förstår inte boss, dom jobbar på en bar, dom går med kunder, dom har säkert nya kunder just nu.

Den äldre soldaten sa: Men ni sa ju att dom var speciella, att ni fick gensvar och ni visste ju vad dom jobbade med från början så vad är problemet?

En av de yngre killarna svarade: Ja men det skulle ju inte gå och presentera dom för mamma med den bakgrunden.

Den äldre soldaten var tyst ett tag samtidigt som han tittade på när solen reflekterades i guldkorsen kring de yngre killarnas halsar, och sedan sade han eftertänksamt:Jag har tre frågor till er, tror ni på gud och vad bibeln lär ut och vad gör vi här i Afghanistan?

En av de yngre killarna svarade: Jag förstår inte vad du menar,  visst tror vi på gud och vad bibeln lär ut men vad har det med att göra vad vi gör här?

Den äldre soldaten sa: Vårt jobb här, vår uppgift här, är att vi har en genomgång där vi får ett antal foton på terorrister, vi får kartrefferenser vart dessa personer har setts, vi får namn på byarna de kommer ifrån, namn och foton på deras familjer, släkt och vänner, sedan sätter vi oss i helikoptrarna och åker upp i bergen där vi stannar i veckor i sträck och väntar på att hitta dessa personer och sedan så skjuter vi dom! Vi kan kalla det för en massa annat, men krasst sett så tar vi livet av dom, "search and destroy missions" det är vad vi gör, det är vad vi är tränade till och vi är bäst på det!

Tror ni på fullt allvar att vi är bättre än dessa tjejer som jobbar på en bar för att överleva eller att vi på något sätt har rätt att sätta oss till doms över dessa kvinnor?

En av de yngre killarna tittade ner i backen och svarade: Vi har aldrig tänkt på det på det viset!

Om man har tur nog att träffa någon som är speciell så är man en idi*t om man inte tar tillvara på det tillfället, livet är fullt av tappade tillfällen. Vad som sedan händer är upp till de båda i den nya relationen och vad man gör med kärleken, och här finns det bara möjligheter.

Men en sak är säker, man måste titta framåt och inte bakåt. Framtiden kan vi alltid till viss del påverka medans dåtiden alltid kommer att vara sig lik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej mancon,

Jag tänkte som du en gång i tiden, men visare av erfarenhet och av tidens rand så blev jag motvilligt tvingad att revidera min uppfattning gällande barbrudars lämplighet som en person att bilda familj med.

Självklart så startar en relation i och med det att man möts från första gången, men både kund och hora har mycket med sig i bagaget som också sätter prägel på deras framtida handlande.

Jag tycker nog att du skönmålar verkligheten när du beskriver jobbet som turisthora.

Du skriver:

"Visserligen genom att gå med kunder, men som ibland köper henne kläder, en mobil, tar henne på restaurang, bio och korta resor samt jobbet ger henne en möjlighet till att eventuellt träffa en snäll man som kan ge henne en bättre framtid."

För att funka i arbetet som barbrud eller prostituerad på gatan eller på diskotek eller liknande, så är ju tjejen tvungen att spela ett socialt spel för att respektive kille (kund) ska känna sig utvald, uppskattad och speciell i den ingångna affärsrelationen.

Att inte få vara sig själv och att hon hela tiden måste spela en roll gentemot kunden medverkar lätt till att hon tappar fotfästet och blir mer och mer beräknande och synisk i sitt handlande och i sitt emotionella tänkande. Hon blir helt enkelt avtrubbad från sina tidigare värderingar som hon en gång blev uppväxt med.

Jag har vistats under många år i Thailand och har känt åtskilliga barbrudar som bara har varit mina kompisar och jag har kunnat följa dessa tjejers utveckling. De har i förtroende öppnat sig och berättat hur de arbetar och manipulerar sina kunder efter bästa förmåga.

Jag har sett det gång på gång när ny tjej från landet börjar jobba på ex en bar i Pattaya eller Bangkok.

Hon är först både blyg och lite valhänt i sin kontakt med turisterna, men hon skolas snabbt in av de andra mer erfarna tjejerna i Baren.

Av dessa kompisars tips och råd blir hon efter hand mer och mer slipad i konsten att känslomässigt "förvrida" huvudet på kärlekskranka faranger.  Ju mer känslor som hon förmår sätta i svall - ju mer öppnar farangen sin plånbok.

När farangen fattar tycke för en barbrud vill han naturligtvis inte kalla betalningen han ger till henne för horpengar.

Nej - då känns det naturligtvis extra skönt för farangsamvetet att tjejen lindar in betalningen i nya kreativa formuleringar som exempelvis:

Snälla älskling - hjälp mig snälla du - Jag har inga pengar och jag måste betala hyran till mitt rum.

Snälla älskling - hjälp mig snälla du - Min mamma ligger på sjukhus och behöver medicin.

Snälla älskling - hjälp mig snälla du - min bror har kört omkull på sin motorcykel och behöver opereras.

Snälla älskling - hjälp mig snälla du - min lillsyster vill så gärna betala skolavgiften för att slippa arbeta som jag gör.

Snälla älskling - hjälp mig snälla du - om du skickar några tusen bath i månaden så kan jag åka tillbaka hem och ta hand om min sjuka mamma.

Just den sista formuleringen har jag sett i praktiken många gånger.

Farangkillen har blivit kär och vill "rädda" den underbara flickan från att behöva prostituera sig mer när han inte längre kan vara i hennes närhet och "beskydda" henne från de andra ”sämre” farangerna. Därför sätter han henne på bussen för vidare färd hem till mamma och pappa på landet när han ska åka hem till det kalla och ensamma Sverige. På bussen från Pattaya sitter tjejen och myser med ca 10 000 - 20 000 bath i handväskan, och snart är hon framme i Bangkok där hon ämnar kliva av för att shoppa några dagar. Kanske det blir en ny guldlänk eller ett par nya dyra skor, eventuellt träffar hon en ny kille. Sedan bär det snabbt av tillbaka till Pattaya igen för nya erövringar som sedan kan skicka ännu mer underhåll till hennes bankbok i Roiet, Mahasarakam, Udon, Ubon, Korat eller BuriRam mm eller var hon nu härstammar ifrån.

Hemma i Sverige sitter det sedan en drös helnöjda herrar som anser att de inte bara har hittat den rätta – de har även gjort en ekonomisk och social välgärning fullt jämförbart med vad SOS Barnbyar, Röda Korset eller Unicef mm gör för att hjälpa nödställda i världen.

Men dessa herrar nöjer sig oftast inte med att vara en slags mecenat eller välgörare till nödställda kvinnor i främmande land,

Nej – dessa herrar vill gå ett steg vidare och rakryggade som "Karl Bertil Johnsson" på Julafton vill de ta sitt fulla ansvar till en hög nivå. För likt ett trollspös magiska svep genom luften, så skall nu ska den grå vardagen i Sverige också kunna förvandlas till en evig semesterromans – och vägen till paradiset stavas ”giftermål” med den rätta som han har valt ut.

Nu gäller det bara att lägga allt det gamla och ev smutsiga bakom sig. Här gäller det att förtränga och att selektivt glömma allt det olämpligt som ev har skett i Thailand, för väl här i Sverige ska hon oskuldsfylld kunna få anlända som ett oskrivet blad, och via hans ädla intentioner bör hon i hans tankar vara fylld till bristningsgränsen av tacksamhet gentemot honom. Den gode, ridderlige och givmilde farangen har ju räddat henne ur det moraliska träsket för att hon sedan ska få upprättelse i det nya landet.

Men dessvärre blir oftast den lilla älsklingen inget tacksamt och oskrivet blad som törstar efter den ridderlige farangens kravlösa kärlek - nej hon har för mycket med sig i bagaget som kommer att påverka och prägla hennes handlande resten av sitt liv. Och detta kommer att ge många grå hårstrån på den i framtiden besvikne välgörarens skalle i Sverige.

Mitt tipps är – gift er gärna med en thai – men gör det inte svårare för er än vad det behöver vara – välj istället en kvinna utanför prostitutionsyrket, så har ni större chans att bli lyckliga tillsammans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam..

Men nu är det inte alla som har turen att träffa en tjej utanför barlivet, då jag befinner mig mycket av min tid i Korat när jag är i Los.

Så ser jag att det är inte så lätt att träffa en tjej rakt upp och ner, dom är rätt blyga och håller sig för sig själv/kompisar.

För att inte tala om språket det är inte många som kan Thai, och detsamma kan man säga att det är inte många som kan Engelska av thaitjejerna.

Och hur ska man då kunna börja flörta med en tjej om man inte förstår varandra, och det är inte många som stannar längre än 3-4 veckor i Los.

Hmm nu vet jag att många kommer att skriva att man kan börja flörta via nätet, men vad vet ni om dom tjejorna och vilken bakgrund har dom.

Ibland kan sanningen svida men läs serien jag skrev i denna tråd, för det är nog den raka sanningen vart dom flesta träffar sina thaitjejer.

Jag träffa min tjej i Pattaya och vi håller ihop än efter nästan 5 år, man måsta lägga allt gammalt bakom sig för jag har gjort en massa dumheter jag med.

Och att min tjej inte var en oskuld det säger sig själv eftersom hon har ett barn sedan gammalt förhållande med en thaiman.

Och jag vet om personer som har vart ihop med sin tjej i 18 år och dom träffades på en bar.

Hur det kommer att funka mellan ett par är hur man är själv samt hur hon är, inte vad hon har för bakgrund eller vad en annan har gjort

man måste tänka framåt inte bakåt.

Finns väl svenska tjejer som inte tål att man har haft andra tjejer innan dom, nä skit i vad andra säger och är man lycklig med sin tjej oavsett vad för bakgrund dom har

så ska man lita på sina skänslor man får inte gå och tänka vad hon har gjort innan utan tänk framåt (alla har en bakgrund) dela med dina skänslor samt vad du tycker och tänker så gör hon lika dant.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Grattis Nerike - och det kommer ärligt från hjärtat.

Det är ju kanon att du och frugan trivs så bra tillsammans.

Va bra att ni båda har valt att lägga ev gamla synder bakom er och att ni har kunnat satsa på en bra och ärlig framtid tillsammans.

Helt säkert finns det både ett och annat guldkorn även bland bartenders på turistorterna,

men jag bara syftade på att chansen att lyckas hitta en själsfrände förmodligen är större om man väljer att söka bland de flickor som inte säljer eller hyr ut sin vänskap för pengar.

Jag vill inte sätta någon absolut karaktärsstämpel i pannan på alla människor som verkar eller har varit aktiva inom ett speciellt yrke – men jag tror att det är lätt att personer både förändras och får sociala men av att behöva vara prostituerad under en längre tid.

Golddiggers finns det för övrigt i alla samhällsskikt och yrkeskategorier - så helt säker kan man ju aldrig vara som kille.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Grattis Nerike - och det kommer ärligt från hjärtat.

Det är ju kanon att du och frugan trivs så bra tillsammans.

Va bra att ni båda har valt att lägga ev gamla synder bakom er och att ni har kunnat satsa på en bra och ärlig framtid tillsammans.

Helt säkert finns det både ett och annat guldkorn även bland bartenders på turistorterna,

men jag bara syftade på att chansen att lyckas hitta en själsfrände förmodligen är större om man väljer att söka bland de flickor som inte säljer eller hyr ut sin vänskap för pengar.

Jag vill inte sätta någon absolut karaktärsstämpel i pannan på alla människor som verkar eller har varit aktiva inom ett speciellt yrke – men jag tror att det är lätt att personer både förändras och får sociala men av att behöva vara prostituerad under en längre tid.

Golddiggers finns det för övrigt i alla samhällsskikt och yrkeskategorier - så helt säker kan man ju aldrig vara som kille.

Siam..

Jag håller med dig i mycket du skriver, även denna gång. Många vill försköna bilden hur dom träffa sin flickvän och att dom älskar att hjälpa deras familj.Blir ganska trött att läsa om detta hela tiden...

Har bott med min thaitjej i snart 5 år, hon skickar pengar hem, men från hennes egna plånbok.

Sen haR Jag sett själv med egna ögon hur vissa går hand i hand till flygplatsen och gråter en skvätt, sen hinner inte planet lyfta innan tjejen går hand i hand med en ny farang.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Siam- Nilsson!

Kan bara hålla med dig i allt du skriver.

En av de stora olaterna som bartjejer snabbt lär sig är att inte kunna värdera pengars värde på ett riktigt sätt.

Vilket gör att de snabbt förvandlas till penningslukerskor som inte är så vanligt bland mer normala thaitjejer.

Vill man satsa på en bartjej får man nog räkna med att hon kostar betydligt mer än ex en tjej som kommer direkt från hembyn.

Många bartjejer har inte heller det hyfs eller den spärr som förhindrar rent tiggeri.

Det lär de sig snabbt i baren.

Många bartjejer är tiggare som råkat hamna i en bar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

Visst har bardamer förfinat konsten att be om pengar till en nästan osannolik nivå.

Jag vill dock påstå att detta även gäller många thailändare som inte har något med prostitution att göra. Man känner någon som man tror har mer pengar än en själv, och då finns det tydligen ingen skam i att be om det ena eller andra...

Thailands valspråk skulle enligt min mening kunna vara "friskt vågat, hälften vunnet". Inga problem att helt ogenerat be om (eller "låna"...) pengar för vad som helst. Får man nej så är det inte mer med det. Får man ja... jackpot! Det är ett annat tänkande.

Som farang gäller det helt enkelt att kunna säga nej. Vilket jag gjort många gånger. Men lite deprimerande är det att behöva säga nej. Jag har bekanta som har mer pengar än mig, men för mig vore det otänkbart att be om pengar till något jag inte har råd med själv. Under min värdighet helt enkelt... man undrar ju om vissa thailändare har någon värdighet vad gäller detta?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Fodervärd, du skall inte vara blyger med sådana bekanta - friskt vågat hälften vunnet!

Friske Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Karma!

Du har  nog inte läst igenom min post riktigt noga! Jag försöker på intet vis skönmålar verkligheten när jag beskriver jobbet som turisthora, jag bara påpekar att i valet mellan att arbeta som daglönare på ett fällt i Isaan för 100-120 THB kontra att jobba på en bar för 1000-3000 THB så är det inte underligt om Barjobbet vinner i 7 falla av 10.

Att tjejerna som jobbar bar oftast blir själsligt, mentalt och moraliskt förstörda ju längre dom arbetar förstår nog dom flesta, men jag menar att dom flesta av dessa tjejer fortfarande har en dröm om att hitta den stora kärleken trots allt och det är då det händer som både man och kvinna har ett ansvar till vad som händer sedan och hur förhållandet fortlöper.

Karma, du tyckler att jag förskönar livet som bartjej när jag skriver:

"Visserligen genom att gå med kunder, men som ibland köper henne kläder, en mobil, tar henne på restaurang, bio och korta resor samt jobbet ger henne en möjlighet till att eventuellt träffa en snäll man som kan ge henne en bättre framtid." Det gör jag inte! Jag bara poängterar att detta är saker som i många bar tjejers tänkande är en extra morot att arbeta bar då dessa saker inte tillkommer om man jobbar på risfälten hemma i Isaan.

Karma, du ser lite kort när du påpekar att dessa tjejer för att funka i arbetet som barbrud eller prostituerad på gatan eller på diskotek eller liknande, är tvungna att spela ett socialt spel för att respektive kille (kund) ska känna sig utvald, uppskattad och speciell i den ingångna affärsrelationen.

Du kan inte ha dejtat mycket i ditt liv, om du hade det så borde du veta att detta sociala spel finns lika mycket hemma som i Thailand, om du inte tror mig, gå ut på krogen eller ett disqoteque i Sverige och bara studera folk under ett par timmar så får du se!

Jag har också liksom dej Karma, vistats under många år i Thailand och har känt och känner åtskilliga barbrudar som bara har varit mina kompisar och jag har kunnat följa dessa tjejers utveckling. De har i förtroende öppnat sig och berättat hur de arbetar och manipulerar sina kunder efter bästa förmåga. Det gäller dock inte alla och det gäller att se detta innan man inleder en relation annars så är det ju ingen seriös relation.

Det är just därför man inte skall springa in i en relation varken i Sverige eller i Thailand eller i något annat land, utan att man skall ge det hela lite tid och lära känna varandra under en längre period utanför bar livet så att den respektive tjejen skall få en changs att vakna ur sitt avtrubbade tillstånd och få en changs att hitta tillbaks till sina tidigare värderingar som hon en gång växt upp med.

Jag tycker dock att du är otroligt cynisk när du här raljerar om att Farranger som gifter sig med en tjej som har jobbat bar är en typ av "mecenater eller välgörare till nödställda kvinnor i främmande land, som anser att de inte bara har hittat den rätta – utan att de har även gjort en ekonomisk och social välgärning fullt jämförbart med vad SOS Barnbyar, Röda Korset eller Unicef mm gör för att hjälpa nödställda i världen".

Du skriver att "dessvärre blir oftast den lilla älsklingen inget tacksamt och oskrivet blad som törstar efter den ridderlige farangens kravlösa kärlek - nej hon har för mycket med sig i bagaget som kommer att påverka och prägla hennes handlande resten av sitt liv. Och detta kommer att ge många grå hårstrån på den i framtiden besvikne välgörarens skalle i Sverige".

Handen på hjärtat Karma, vilken kvinna (svensk eller utlänsk), ger inte sin man gråa hår ibland, (jag har till och med sett en och annan skallig Svensk man som är gift med en Svensk kvinna), och vilka relationer har inte sina problem?

Men det är just det jag menar, i och med den nya relationen och flytten till ett nytt land så får man en nystart och man är ett oskrivet blad, vad man sedan gör med den changsen som man så får är upp till individen!

Vad jag säger är att lyssna på ert innre och känns det rätt satsa på relationen och kärleken oavsett om det är med en Svensk kvinna eller en utlänsk och oavsett vad hon har arbetat med förut utan förutfattade meningar, då har ni all chans att bli lyckliga tillsammans.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Chang!

Jag är inte lika säker på att en fattig bartjej kan be en rik och välbärgad thaiare om pengar på samma sätt som de gör med falangerna på kanelen i baren.

Att många av oss gubbar strör stålar över dessa inte alltid attraktiva damer är ju på grund av känslor och kärlek.

Inget fel i det i sak.

Bara kärleken vore ömsesidig så.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Att många av oss gubbar strör stålar över dessa inte alltid attraktiva damer är ju på grund av känslor och kärlek.

Nej.. det är inte av kärlek gubbarna strör pengar runt sig - utan för att det är enkelt.

Om man älskar sin tjej anstränger man sig för henne.

Och lär sig t.ex kunna prata med, och förstå, henne.

Något jag tycker mig sett väldigt få verkligen försöka.

Destu vanligare är att se gubbar pracka på sina tjejer sin egna, och naturligtvis riktiga  ;) , världsuppfattning.

Quote

Mitt tipps är – gift er gärna med en thai – men gör det inte svårare för er än vad det behöver vara – välj istället en kvinna utanför prostitutionsyrket, så har ni större chans att bli lyckliga tillsammans.

Till skillnad från relationen kund-leverantör så väljer kärlekspar inte sin kärlek.

Tycker att du bidrar till en simplifiering av bartjejers karaktärer och personligheter.

Fällorna är inte fler i barvärlden - snarare tydligare. Vilket är bra.

Är det verkligen så att du har blivit visare av erfarenhet?

Det låter mer som att du färgats av misslyckanden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herr Chang!

Jag är inte lika säker på att en fattig bartjej kan be en rik och välbärgad thaiare om pengar på samma sätt som de gör med falangerna på kanelen i baren.

Att många av oss gubbar strör stålar över dessa inte alltid attraktiva damer är ju på grund av känslor och kärlek.

Inget fel i det i sak.

Bara kärleken vore ömsesidig så.

BTT

Nu tänkte jag varken på fru Chang eller någon fattig bartjej när jag skrev mitt inlägg.

Snarare på fru Changs släkt... och det är antagligen mer pinsamt för henne än för mig när vissa av dom ber om pengar till det ena och det andra. Hon är ju gift med en rik farang! Vi säger dock oftast nej.

Men som sagt, lite deprimerande att få dessa oppurtunistiska förfrågningar. Vi kan hjälpa till om det är till ett vettigt ändamål, tyvärr är det oftast inte det.

En av svågrarna Chang tar ju priset. Han har liksom tröttnat på frugan (hon är för all del inte så attraktiv) och istället hittat en 17-årig potentiell mia noi. Enda problemet är att hennes föräldrar vill ha någon slags sin sod innan han kan sova över hos henne. Svåger Chang ringer till fru Chang och ber helt ogenerat om att få "låna" denna summa. Som han aldrig kommer att kunna ge tillbaka.

Fru Chang ber honom dra åt helvete. Eller hur man nu uttrycker det på thai.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam-Nilssson

Skönt att någon äntligen tar den naiva falangmannen i försvar och förklarar hur det egentligen ligger till, med skrupellösa kvinnor som lurar till sig pengar med lögner och intriger. Trots allt, falangmän är bara ute efter den enda och sanna kärleken.

Att de flesta falanger på tur i Pattaya egentligen är lika bra på att hålla löften som kärlekskranka hankatter borde man ha överseende med.

HALLÅ ELLER??

Kanske är det västerlänningens naivitet, sprungen ur en uppväxt i en skyddad verkstad med skygglappar för ögonen som är problemet. Utan naiva falanger, inga lurade falanger, ELLER ??

Sen kan man konstatera att "jobba i baren" ger en hel del livserfarenhet och framför allt kunskap om människans natur. Det kan vara svårt att få ett övertag i en relation med en person med den kunskapen i ryggsäcken. Det är betydlig lättare att hantera lilla Noy direkt från byn i Isan, som inte har en aning om hur det går till i stora världen.

Jag blir alltid lite misstänksam mot de män som gifter sig med fina flickan från landet. Vad är skälet till att välja en kvinna utan, när kvinnor med livserfarenhet är så mycket mer intressanta.

Siamkap filosoferar

PS. Det där med att lura till sig pengar med lögner och intriger. Låter som en beskrivning av marknadsavdelningen på valfri bank, alternativt storföretag.  ;)

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...