Jump to content
IGNORERAD

Muslimer för fred bränner Israels flagga


Kentan

Recommended Posts

Tur det var muslimer för fred denna gång så vi slapp en ambassad till stormad av uppretade islamister.

Thai Muslims protest Israel's attack on Gaza

By The Nation

Hundreds of Thai Muslims demonstrated Monday in front of Israel's embassy in Bangkok, burning the Israeli flag as they called on the international community to condemn the invasion.

About 400 members of the Muslim Group for Peace, waving Thai flag and holding placard reading "Free Gaza Now", "Stop the bloodshed, and "Israel is the Real Axis of Devil".

Others were holding posters of children throwing rocks at Israeli soldiers, and the damages inflicted on Gaza and its residents. A poster of Hassan Nasrallah, the Shiite leader of Hezbollah, stood out among the crowd. Hezbollah, backed by Iran and Syria, is a powerful Lebanese militia that fought a vicious ground war with Israel in 2006.

En arkivbild på en annan fredlig demonstration av muslimer i Thailand

peaceful_muslims_behead.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    3

  • ban99arne

    2

  • Kentan

    1

  • Marsupilami

    1

Mest aktiva i denna tråd

Guest Lappen

Varför detta eviga skrivande i detta forum om religon?

Jag trodde det var ett thailndsforum och inte ett forum om religon

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför detta eviga skrivande i detta forum om religon?

Jag trodde det var ett thailndsforum och inte ett forum om religon

Demostrationen skedde i Thailand av thailandare - Hur mkt mer thailandskt vill du ha det?

For ovrigt tycker jag att flera av deras skyltar och slagord var enormt osmakliga och tog helt dod pa det moraliskt viktiga i att opponera sig mot valdutovande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hoppas vi också kan få slippa kommentarer om andras svar.. :kort:

Vilka vi? Du och vilken fler? Intressant forum där ingen kommenterar det någon annan skriver. Kanske något att införa till reglerna.

Demonstration i Bangkok. Det ligger i Thailand har jag för mig. Jo jag tycker nog jag kan se en viss relevans där till ett thailands forum. Intressant tanke dock att inte skulle nämna något angående religionen i nyheten. Man kanske kan skriva fredlig grupp demonstrerar om någonting. Kan ju vara svårt dock att inte nämna buddismen när vi diskuterar Thailand i övrigt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Demostrationen skedde i Thailand av thailandare - Hur mkt mer thailandskt vill du ha det?

For ovrigt tycker jag att flera av deras skyltar och slagord var enormt osmakliga och tog helt dod pa det moraliskt viktiga i att opponera sig mot valdutovande.

4% av Thailändarna är muslimer.väldigt mycket Thai. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

4% av Thailändarna är muslimer.väldigt mycket Thai. :great:

Dels en galen och utdaterad siffra och dels gor det val knappast dem till mindre thailandska eller? Skall bara absoluta majoriteter anses vara thailandska? Ungefar procentuellt lika manga av Sveriges invanare som tex. bor i Lappland och Norrbotten - skall vi anse dem vara helt irrelevanta i ett svenskt perspektiv ocksa? Forresten, det gor kanske vissa av oss redan. :he:

Aterigen sa tycker jag att det var en trakig utveckling eftersom extrema representativer star som symbol for thailandska muslimer nar situationen i sodra Thailand antligen ser ut att ljusna lite. Vad tycker Lappen? Kan han tankas att ha en asikt om en sakfraga nagon gang?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

4% av Thailändarna är muslimer.väldigt mycket Thai. :great:

Det var onekligen ett konstigt uttalande; om vi inte far skriva om thailandska muslimer av anledningen att de bara ar 4% av alla thailandare borde det ju vara helt uteslutet att skriva om svenskar i Thailand. Vi ar ju klart farre an sa och dessutom inte ens thailandare.

Israel-Palestina konflikten av val en av de allra svaraste att ha nagon egentlig uppfattning om, forutom att det ar for javligt att vuxna manniskor ska braka i decennier. Jag tror dock inte att de thailandska muslimerna gor sina religionsfrander nagon storre tjanst genom den har typen av demonstrationer, det spar val snarare pa manga personers fordomar om muslimer. Israels senaste attack har ju ganska unisont fordomts och da ar det rimligen battre att spela pa fortrycket palestinierna utsatts for an att kontra med terror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Visst för ni skriva om muslimer men till vilken nytta?

Om inte dom kan lösa sina konflikter lär då inte ni kunna göra det på det här forumet.

Tycker bara att snacket om religon och speciellt en sån som vi inte tillhör och inte vet så mycket om skapar en trist stämmning.

För det blir mest en massa antaganden och gissanden hela tiden.

Men visst tycker ni det är kul så fortsätt  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Slipper man bara de eviga trätobröderna Jing Jing och Buzzen pajkastas i denna tråd så är jag ganska nöjd...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilka vi? Du och vilken fler? Intressant forum där ingen kommenterar det någon annan skriver. Kanske något att införa till reglerna.

Demonstration i Bangkok. Det ligger i Thailand har jag för mig. Jo jag tycker nog jag kan se en viss relevans där till ett thailands forum. Intressant tanke dock att inte skulle nämna något angående religionen i nyheten. Man kanske kan skriva fredlig grupp demonstrerar om någonting. Kan ju vara svårt dock att inte nämna buddismen när vi diskuterar Thailand i övrigt.

Intressant forum där ingen kommenterar det någon annan skriver. :D:D:D:D:D:D:D:D

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Visst för ni skriva om muslimer men till vilken nytta?

Om inte dom kan lösa sina konflikter lär då inte ni kunna göra det på det här forumet.

Tycker bara att snacket om religon och speciellt en sån som vi inte tillhör och inte vet så mycket om skapar en trist stämmning.

För det blir mest en massa antaganden och gissanden hela tiden.

Men visst tycker ni det är kul så fortsätt  :great:

Ja, helt meningslost att diskutera nagot som ar komplicerat och dar inga enkla "sanningar" finns att leverera. Mkt battre med tradar dar ingen gissar eller gor nagra som helst antaganden, dar alla vet allt om allting med fullstandig sakerhet.

For att underlatta for andra kan val du Lappen, i din upplysta visdom, forsoka att pedagogiskt forklara for oss andra forvirrade sjalar. Hittils i denna och andra aktuella tradar har jag forstatt att inlagg skall vara:

- Till nytta (for vem/vilka?)

- Vettiga (Som tex? din och BTT's psuedokonflikt gallande eventuella bakgrunder hos thaitjejer? exemplifiera garna)

- Endast berora folk med din religionsbakgrund (Kristendom forutsatter jag men antar att du gor undantag for Buddism iaf)

- Inte skapar trist stamning ("We shall overcome, we shall overcome.")

Eftersom allt detta ar subjektivt sa kan du val forklara vad som ar nyttigt och vettigt for dig sa vi andra inte av misstag rakar skriva om nagot som vi upplever vara relevant for oss. Enklast ar egentligen om du postar en lista med lampliga amnen och ett fatal svarsmallar som sedan endast kan signeras av olika anvandare. Det vore val en smidig losning eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jaha så jag får inte tycka tycka att religon är ett tråkigt och opassande ämne att prata om?

Med andra ord så får inte jag uttrycka mina åsikter.

Angående BTT´s och mina åsikts skillnander så behöver inte du läsa om det.

Samma som att jag inte behöver inte läsa trådar om religon...fattar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen, om du inte gar in i seriosa tradar och berattar att folk inte ska skriva om thailandska muslimer for att du tycker att det ar ointressant sa lovar jag att jag aven i fortsattningen inte ska kommentera dina och BTT's diskussioner om bartjejer. Forsok att inse att vi alla ar olika och intresserar oss for olika saker. For mig ar det totalt ointressant att lasa en bildtrad om nagon som varit pa semester i Thailand men jag har aldrig nagonsin gatt in i en sadan trad och sagt det da jag vet att det finns folk som uppskattar den typen av tradar. Om du ar ointresserad av den politiska/religiosa/samhalleliga situationen i Thailand sa ar det helt upp till dig, for mig vore det ett helt ointressant forum ifall det inte diskuterades och det bara var en massa turistbilder som det redan finns miljoner av pa natet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jaha så jag får inte tycka tycka att religon är ett tråkigt och opassande ämne att prata om?

Med andra ord så får inte jag uttrycka mina åsikter.

Angående BTT´s och mina åsikts skillnander så behöver inte du läsa om det.

Samma som att jag inte behöver inte läsa trådar om religon...fattar du?

Aha, du skoter argumentationen gentemot dig sjalv pa egen hand. Darav behovs ingen "riktig" diskussion.  :great:

FYI - jag fattar sallan om inte aldrig nagonting om nagot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Aha, du skoter argumentationen gentemot dig sjalv pa egen hand. Darav behovs ingen "riktig" diskussion.  :great:

FYI - jag fattar sallan om inte aldrig nagonting om nagot.

Haha det var det som var meningen  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Jaha så jag får inte tycka tycka att religon är ett tråkigt och opassande ämne att prata om?

Med andra ord så får inte jag uttrycka mina åsikter.

Angående BTT´s och mina åsikts skillnander så behöver inte du läsa om det.

Samma som att jag inte behöver inte läsa trådar om religon...fattar du?

Jo men Lappen, det har du väl fått tycka och säga, och ingen har sagt emot.

Du tycker att religion är tråkigt, helt OK.

Men att andra inte får tycka att det inte är det (eller iaf inte skriva om det här)

det är tråkigt

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Lappen, om du inte gar in i seriosa tradar och berattar att folk inte ska skriva om thailandska muslimer for att du tycker att det ar ointressant sa lovar jag att jag aven i fortsattningen inte ska kommentera dina och BTT's diskussioner om bartjejer. Forsok att inse att vi alla ar olika och intresserar oss for olika saker. For mig ar det totalt ointressant att lasa en bildtrad om nagon som varit pa semester i Thailand men jag har aldrig nagonsin gatt in i en sadan trad och sagt det da jag vet att det finns folk som uppskattar den typen av tradar. Om du ar ointresserad av den politiska/religiosa/samhalleliga situationen i Thailand sa ar det helt upp till dig, for mig vore det ett helt ointressant forum ifall det inte diskuterades och det bara var en massa turistbilder som det redan finns miljoner av pa natet.

När har och var har jag skrivit att folk inte ska skriva om religon??

Det enda jag gör är att fråga varför detta eviga skrivande om det.

Så ursäkta om man trampade på någon öm tå

Quote

Jo men Lappen, det har du väl fått tycka och säga, och ingen har sagt emot.

Du tycker att religion är tråkigt, helt OK.

Men att andra inte får tycka att det inte är det (eller iaf inte skriva om det här)

det är tråkigt

mvh GD

Har jag aldrig sagt utan jag skrev att religon är tråkigt.

Inte att andra tycker det

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen, kan vi vara overens om att nar det nasta gang dyker upp ett amne om thailandare i Thailand som du inte ar intresserad av sa avstar du bara helt enkelt att kommentera det?

Jag kan halla med om att det ar trist att sa manga andra diskussioner har en tendens att ramla over i en diskussion om (muslimsk) invandring i Sverige men detta ar ett genuint thailandskt amne som det finns all anledning att diskutera, helt utan nagra forhoppningar om att "losa" nagot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Lappen, kan vi vara overens om att nar det nasta gang dyker upp ett amne om thailandare i Thailand som du inte ar intresserad av sa avstar du bara helt enkelt att kommentera det?

Jag kan halla med om att det ar trist att sa manga andra diskussioner har en tendens att ramla over i en diskussion om (muslimsk) invandring i Sverige men detta ar ett genuint thailandskt amne som det finns all anledning att diskutera, helt utan nagra forhoppningar om att "losa" nagot.

Det är just det att det blir lätt en hätsk stämmning mellan några skribenter.

Och sen kan dom inte hålla sig i andra trådar utan att ryka ihop och skaprar en konstig stämmnig

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

När har och var har jag skrivit att folk inte ska skriva om religon??

Det enda jag gör är att fråga varför detta eviga skrivande om det.

Så ursäkta om man trampade på någon öm tå

Har jag aldrig sagt utan jag skrev att religon är tråkigt.

Inte att andra tycker det

Då är det väl jag som missuppfattar när du säger att..

Varför detta eviga skrivande i detta forum om religon?

Jag trodde det var ett thailndsforum och inte ett forum om religon

och

Tycker bara att snacket om religon och speciellt en sån som vi inte tillhör och inte vet så mycket om skapar en trist stämmning.

För det blir mest en massa antaganden och gissanden hela tiden.

och

4% av Thailändarna är muslimer.väldigt mycket Thai.

och

Jaha så jag får inte tycka tycka att religon är ett tråkigt och opassande ämne att prata om?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Då är det väl jag som missuppfattar när du säger att..

Varför detta eviga skrivande i detta forum om religon?

Jag trodde det var ett thailndsforum och inte ett forum om religon

och

Tycker bara att snacket om religon och speciellt en sån som vi inte tillhör och inte vet så mycket om skapar en trist stämmning.

För det blir mest en massa antaganden och gissanden hela tiden.

och

4% av Thailändarna är muslimer.väldigt mycket Thai.

och

Jaha så jag får inte tycka tycka att religon är ett tråkigt och opassande ämne att prata om?

mvh GD

Japp  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Det var ett evigt tjatande om muslimer.  :whistle:   Det finns miljarder muslimer och jag känner många, endel har jag träffat på resor,  :yes:   som är helt ok. Men det finns ju andra också som inte förtjänar någon form av empati eller medmänsklighet, framför allt inte fritt uppehälle!

Tänker spontant på den där muslimska "krigsherren" i Danmark, som efter vissa publicerade teckningarna, åkte tillbaka till sitt hemland och uppviglade till hets mot Danmark, tror till och med att den danska ambassaden blev stormad. Undrar vad som får dessa extrema muslimska stollar att vilja bo i länder som de bevisligen inte gillar? Eller det är kanske vi som skall anpassa oss till deras kultur och seder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

. Undrar vad som får dessa extrema muslimska stollar att vilja bo i länder som de bevisligen inte gillar? Eller det är kanske vi som skall anpassa oss till deras kultur och seder?

Det kan jag hålla med om Jing Jing :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...